Spór o zaklęcie Przypadek.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
hebi [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: piątek 15 lip 2011, 16:03
Lokalizacja: Zakliczyn
Płeć:
Wiek: 27

Spór o zaklęcie Przypadek.

Post autor: hebi »

Witam.
Mam pytanie dotyczące zaklęcia przypadek lecz może ono dotyczyć wszystkich (lub przynajmniej większości ) czarów.
No wiec sytuacja wygląda tak.
Grałem wraz z kumplami w Taslismana i doszło do takiej sytuacji że jeden z moich przeciwników rzucił na mnie zaklęcie Przypadek wiec zostałem zmuszony rzucać kością . Udało się i trafiłem 5 czyli zyskałem dodatkowy punkt siły lecz rzucającemu zaklęcie nie odpowiadał fakt mojej rosnącej potęgi wiec rzucił czar rozproszenie magii twierdząc ze anuluje on dodatkowy punkt. Starałem się bronic lecz żaden z nas nie chciał ustąpić.

A więc pytanie czy mógł rzucić zaklęcie Rozproszenia kiedy rzuciłem kostka i efekt został wywarty ?


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Rozproszenie magii może użyć przed rzutem kością.


Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A dla mnie to nie takie oczywiste. Równie dobrze może rozproszyć czar już działający... na przykład Pułapkę.


Obrazek
Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

sardo +1
Jestem tego samego zdania.
Zaklęcie przypadku zostało rzucone, efekt został spełniony i zaklęcie się dokonało dlatego nie można go rozproszyć.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

W momencie gdy rzuciłeś kostką Ty zyskałeś ten punkt Siły, a Czar zakończył swoje działanie. Rozproszenie czy Odbicie należy rzucić bezpośrednio po rzuceniu innego Zaklęcia, czyli przed rzutem kostką w przypadku Przypadku :mrgreen:
To tak samo jakby rzucić Spacer po Wodzie (nie wiem czy ten Czar jest też w TMiM, ale to tylko taki przykład MiMowca), przejść na drugą stronę, wyciągnąć kartę, stwierdzić, że beznadziejna i Rozproszyć Spacer po Wodzie tym samym wracając przez rzekę :P


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Rogo pisze:W momencie gdy rzuciłeś kostką Ty zyskałeś ten punkt Siły, a Czar zakończył swoje działanie. Rozproszenie czy Odbicie należy rzucić bezpośrednio po rzuceniu innego Zaklęcia, czyli przed rzutem kostką w przypadku Przypadku :mrgreen:
To tak samo jakby rzucić Spacer po Wodzie (nie wiem czy ten Czar jest też w TMiM, ale to tylko taki przykład MiMowca), przejść na drugą stronę, wyciągnąć kartę, stwierdzić, że beznadziejna i Rozproszyć Spacer po Wodzie tym samym wracając przez rzekę :P
Nie zgodzę się, bo przykład ze Spacerem dotyczy już akcji PO. A moment pakowania siły to cały czas ciąg trwania zaklęcia... raczej posłużyłbym się takim przykładem: ktoś rzuca na siebie Czar działający trzy kolejki i w drugiej kolecje ktoś inny rzuca Rozproszenie. W tym momencie Czar znika.


Obrazek
Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Jeżeli się nie mylę, to w oficjalnym FAQ jest opisana dokładnie taka sytuacja. Rozproszenie trzeba rzucić przed rzutem kością. Podobnie odbicie trzeba rzucić na zaklęcie rozkazu ZANIM gracz na koronie władzy wykona rzut kością.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

sardo pisze:Rozproszenie magii może użyć przed rzutem kością.
Takie jest poprawne rozwiązanie Zaklęcia. Najpierw rzucasz Przypadek, następnie po chwili Rozproszenie. Nie możesz rzucić Rozproszenia po wykonaniu rzutu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson »

guciomir pisze:Jeżeli się nie mylę, to w oficjalnym FAQ jest opisana dokładnie taka sytuacja.
Dokładnie. Skoro coś jest w FAQu to w ogóle nie ma sensu się głowić nad tym :)

Dla leniwych zacytuję nawet:
Oficjalny FAQ, s. 4 pisze:Rozproszenie magii

P1: Czy Poszukiwacz może użyć Zaklęcia Rozproszenia magii,
aby zniwelować efekt innego Zaklęcia rzuconego przez samego
siebie?
O: Tak.

P2: Czy Poszukiwacz może zniwelować efekt Zaklęcia Rozkazu
lub Przypadku po rzuceniu kością za takie Zaklęcie?
O: Nie, Zaklęcia Rozproszenia magii można użyć tylko przed
wykonaniem rzutu.
Źródło: http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/m ... an_FAQ.pdf[/quote]



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Dobrze dobrze, przepraszam ^^ Już nie będę.


Obrazek
Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 386
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Raleen »

guciomir pisze:Jeżeli się nie mylę, to w oficjalnym FAQ jest opisana dokładnie taka sytuacja. Rozproszenie trzeba rzucić przed rzutem kością. Podobnie odbicie trzeba rzucić na zaklęcie rozkazu ZANIM gracz na koronie władzy wykona rzut kością.
W nową "Magię i miecz" nie grywam, ale na tle starej bym się nie zgodził z tym drugim :)
Czar "Przypadek" gdy przystępujemy do rzutu kostką już działa i to działa zawsze. Zawsze wywołuje jakiś efekt w stosunku do konkretnego poszukiwacza, a rzucamy tylko by ustalić jaki on będzie.
W przypadku czaru "Rozkaz", rzuca się czy on w ogóle zadziała, więc można go odbijać albo rozpraszać dopiero po tym, gdy się okaże, że czar zadziałał. Trudno rozpraszać albo odbijać coś czego nie ma.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Hm... najprościej.
Czar jest. Został rzucony - niezależnie od efektu jaki przyniesie. A efektem jest odebranie życia albo nie.



Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Astropata »

Moim zdaniem kazdy czar sie rozprasza przed rzutem na jego efekt. Rozkaz takze


Awatar użytkownika
RUNner
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 13:04
Lokalizacja: PGN
Płeć:

Post autor: RUNner »

Astropata pisze:Moim zdaniem kazdy czar sie rozprasza przed rzutem na jego efekt. Rozkaz takze
Nie tylko Twoim, ta kwestia jest wyjaśniona w oficjalnym FAQ z tego co pamiętam ;)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Raleen pisze:W przypadku czaru "Rozkaz", rzuca się czy on w ogóle zadziała, więc można go odbijać albo rozpraszać dopiero po tym, gdy się okaże, że czar zadziałał. Trudno rozpraszać albo odbijać coś czego nie ma.
Też potwierdzę, że to jest (tyle że działa albo nie działa) ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Murder665
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 08 sie 2011, 18:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Post autor: Murder665 »

z tym zaklęciem jest tak jak z zaklęciem "odbicie" nie możesz sobie wziąć punktu siły, potem rzucić odbicia i skierować przypadek w drugą stronę. Odbicia i rozproszenia można użyć po rzuceniu zaklęcia czyli po tym jak gracz mówi "rzucam zaklęcie".


ODPOWIEDZ