Walka z istotami więcej niż jedeną

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Kantti [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Walka z istotami więcej niż jedeną

Post autor: Kantti »

Witam odnośnie walki z istotami.
W instrukcji przeczytałem, że jeśli na danym obszarze jest więcej niż dwóch wrogów lub się ich wylosuje na obszarze w którym jest napisane ciągnij dwie lub więcej karty przygód w których możemy wylosować dwóch wrogów, to ich siła się sumuje i jest jeden rzut za ich dwóch?
Co jeśli mamy zwierze siła 2 i ducha Moc 4 czy to się sumuje i jak wtedy walczyć czy walka jest pojedyncza najpierw zwierze, a potem duch? czy wtedy walka jest na siłę i ich siła jest równa 6.
Jeśli postać ma w zdolnościach "może wybrać walkę psychiczną kiedy atakuje" to jak atakuje potwora który np ma siły 6 może zamiast walki na siłe walczyć na moc i wtedy potwór ma mocy 6 zamiast siły 6? czy ta zdolność jest tylko podczas spotkania z innym graczem ??


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Kantti pisze:to ich siła się sumuje i jest jeden rzut za ich dwóch?
Dokładnie tak, dwóch lub więcej Wrogów z tym samym numerem spotkania walczą razem i ich parametry się sumują. Rzuca się wtedy 1 kością za ich wspólną skuteczność.
Kantti pisze:Co jeśli mamy zwierze siła 2 i ducha Moc 4 czy to się sumuje i jak wtedy walczyć czy walka jest pojedyncza najpierw zwierze, a potem duch? czy wtedy walka jest na siłę i ich siła jest równa 6.
Ich numery spotkania, to odpowiednio "2" dla Zwierzęcia oraz "3" dla Ducha. Najpierw walczysz ze Zwierzęciem i jeżeli go pokonasz, to następnie z Duchem. Jeżeli zremisujesz lub przegrasz ze Zwierzęciem, to Twoja tura się kończy.
Kantti pisze:Jeśli postać ma w zdolnościach "może wybrać walkę psychiczną kiedy atakuje" to jak atakuje potwora który np ma siły 6 może zamiast walki na siłe walczyć na moc i wtedy potwór ma mocy 6 zamiast siły 6? czy ta zdolność jest tylko podczas spotkania z innym graczem ??
Nie, ta zdolność odnosi się jedynie w przypadku atakowania innego Poszukiwacza.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

Nemomon pisze:
Kantti pisze:to ich siła się sumuje i jest jeden rzut za ich dwóch?
Dokładnie tak, dwóch lub więcej Wrogów z tym samym numerem spotkania walczą razem i ich parametry się sumują. Rzuca się wtedy 1 kością za ich wspólną skuteczność.]
A jeśli mamy wroga który ma na karcie i moc i silę oraz opis który wskazuję na co walczymy, oraz ma numer spotkania 1. Dodatkowo na tym samym obszarze jest wróg z siła i jeszcze inny wróg z mocą(w sumie trzy karty). To czy ten wróg o numerze spotkania 1 łączy się z którymś z wrogów o numerze spotkania 2 lub 3 czy nie? Wiem że masło maślane napisałem ale nie myślę już dzisiaj a później zapomnę :D


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Arbaal pisze:
Nemomon pisze:
Kantti pisze:to ich siła się sumuje i jest jeden rzut za ich dwóch?
Dokładnie tak, dwóch lub więcej Wrogów z tym samym numerem spotkania walczą razem i ich parametry się sumują. Rzuca się wtedy 1 kością za ich wspólną skuteczność.]
A jeśli mamy wroga który ma na karcie i moc i silę oraz opis który wskazuję na co walczymy, oraz ma numer spotkania 1. Dodatkowo na tym samym obszarze jest wróg z siła i jeszcze inny wróg z mocą(w sumie trzy karty). To czy ten wróg o numerze spotkania 1 łączy się z którymś z wrogów o numerze spotkania 2 lub 3 czy nie? Wiem że masło maślane napisałem ale nie myślę już dzisiaj a później zapomnę :D
Nie, ponieważ tego pierwszego Wroga numer spotkania wynosi "1".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Jest jeszcze opcja walki z dwoma Wrogami o tym samym parametrze w wersji HARDCORE. Tzn. jeżeli walczysz z dwoma Wrogami np. na Siłę, to powinno się rzucić raz kością, zsumować ich Siłę i dodać rezultat rzutu kością. Wersja Hard polega na tym, że rzucasz 2 razy kością (lub tyle razy ilu jest Wrogów) i jeżeli przegrasz walkę, tracisz tyle Wytrzymałości ilu Wrogów było.
Poziom śmiertelności jest wówczas epicki ;)

Powyższe ma oczywiście zastosowanie tylko wówczas, gdy walczysz z kilkoma Wrogami jednocześnie na ten sam współczynnik tj. Siłę bądź Moc.



Kantti [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 08 maja 2011, 09:51
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Kantti »

Witam mam jeszcze jedno pytanie odnosnie assasina
Czy jak wejdzie on na obszar z dwoma potworami np jeden ma 3 sily a drugi ma 5 to on sztyletuje dwóch czy jednego walczy z dwoma czy mowie ze sztyletuje 5 i tylko do rzutu za te potwory dodajemy sile 3 zamiast 8???? i czy assasin za to ze uzywa tej umiejetności dostaje normalnie trofeum gdy pokona potwoira? moze on też używać umiejętności na potwory które walcza mocą, siłą oraz mocą i siłą ??

Bo ja jak grałem to tylko na graczy używałem tej umiejętności tej umiejętności.
I ostatnie pytanko jak narazie :P jak posiadam runiczny miecz to gdy sztyletuje gracza i zabieram mu życie moge dzięki runicznemu mieczowi dodać do swojego ??


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Kantti pisze:Witam mam jeszcze jedno pytanie odnosnie assasina
Czy jak wejdzie on na obszar z dwoma potworami np jeden ma 3 sily a drugi ma 5 to on sztyletuje dwóch czy jednego walczy z dwoma czy mowie ze sztyletuje 5 i tylko do rzutu za te potwory dodajemy sile 3 zamiast 8???? i czy assasin za to ze uzywa tej umiejetności dostaje normalnie trofeum gdy pokona potwoira? moze on też używać umiejętności na potwory które walcza mocą, siłą oraz mocą i siłą ??
Zerknij tu: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3995 , konkretniej punkt ORGANIZACJA PISANIA NA FORUM pkt. 2.



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

A poza tem bodaj czy odpowiedzi na Twoje pytania nie znalazły się w oficjalnym FAQ - pogrzeb na forum, powinieneś go bez większego trudu w dziale Kwestia zasad odnaleźć ;)


Awatar użytkownika
yellow25
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2011, 16:38
Lokalizacja: Tychy
Płeć:

Post autor: yellow25 »

Kantti pisze:W instrukcji przeczytałem, że jeśli na danym obszarze jest więcej niż dwóch wrogów lub się ich wylosuje na obszarze w którym jest napisane ciągnij dwie lub więcej karty przygód w których możemy wylosować dwóch wrogów, to ich siła się sumuje i jest jeden rzut za ich dwóch?
Według mnie, jeśli na obszarze na którym należy wylosować dwie karty wylosuje się karty na których znajdują się wrogowie to ich siły się nie sumują tylko walczymy z nimi po kolei. Bo w instrukcji jest napisane, że jeśli wylosujemy karty o tych samych numerach to rozpatrujemy je w kolejności. Cytat z instrukcji:

"Najpierw gracz powinien rozpatrzyć kartę o najniższej liczbie,
później kartę o drugiej najniższej liczbie itd. Jeśli dwie lub więcej
kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej
kolejności, w jakiej zostały wylosowane."

Ich siły się sumują jeśli karty wrogów znajdują się już na danym polu co też jest napisane w instrukcji:
"Jeśli na danym obszarze przebywa więcej niż jeden Wróg, który
atakuje przy użyciu Siły, wszyscy tacy Wrogie walczą wspólnie.
Należy rzucić tylko jedną kością, a do wyniku dodać wartości Siły
wszystkich takich Wrogów – w ten sposób uzyska się ich połączoną
skuteczność ataku"


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

yellow25 pisze:
Kantti pisze:W instrukcji przeczytałem, że jeśli na danym obszarze jest więcej niż dwóch wrogów lub się ich wylosuje na obszarze w którym jest napisane ciągnij dwie lub więcej karty przygód w których możemy wylosować dwóch wrogów, to ich siła się sumuje i jest jeden rzut za ich dwóch?
Według mnie, jeśli na obszarze na którym należy wylosować dwie karty wylosuje się karty na których znajdują się wrogowie to ich siły się nie sumują tylko walczymy z nimi po kolei. Bo w instrukcji jest napisane, że jeśli wylosujemy karty o tych samych numerach to rozpatrujemy je w kolejności. Cytat z instrukcji:

"Najpierw gracz powinien rozpatrzyć kartę o najniższej liczbie,
później kartę o drugiej najniższej liczbie itd. Jeśli dwie lub więcej
kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej
kolejności, w jakiej zostały wylosowane."

Ich siły się sumują jeśli karty wrogów znajdują się już na danym polu co też jest napisane w instrukcji:
"Jeśli na danym obszarze przebywa więcej niż jeden Wróg, który
atakuje przy użyciu Siły, wszyscy tacy Wrogie walczą wspólnie.
Należy rzucić tylko jedną kością, a do wyniku dodać wartości Siły
wszystkich takich Wrogów – w ten sposób uzyska się ich połączoną
skuteczność ataku"
To już jest nadinterpretacja. Jeżeli losujesz karty na jakimś obszarze, to badasz je razem z kartami z tego obszaru naraz. Nie ma podziału, że najpierw badasz karty, które wylosowałeś, a potem które leżały na obszarze lub vice versa. W takim więc przypadku uznaje się, iż z wyciągniętymi Wrogami + z Wrogami z obszaru walczysz w 1 walce, naraz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

A zawsze wydawało się to takie oczywiste :P
yellow25 pisze:"Najpierw gracz powinien rozpatrzyć kartę o najniższej liczbie,
później kartę o drugiej najniższej liczbie itd. Jeśli dwie lub więcej
kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej
kolejności, w jakiej zostały wylosowane."
Ten fragment dotyczy przede wszystkim kart Zdarzeń, Miejsc i Nieznajomych, których kolejność rozpatrzenia ma znaczenie, np. wyciągamy Zarazę i Diablika - możemy najpierw stracić punkt Życia, później być wyteleportowani, ale też możemy być wyteleportowani do innej krainy i uniknąć straty punktu Życia na wskutek zarazy. W przypadku Przyjaciół i Przedmiotów oczywiście kolejność rozpatrywania nie ma znaczenia, a w przypadku Wrogów walka osobno po prostu zabiłaby urok tej gry, czyli ryzyko, że wyciągnie się kilku silnych wrogów naraz.
Dlatego Twoja, yellow25, interpretacja mi się po prostu nie podoba i nie wiem czy znajdziesz tu kogokolwiek, kto interpretował to w taki sam sposób jak Ty. ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
yellow25
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2011, 16:38
Lokalizacja: Tychy
Płeć:

Post autor: yellow25 »

No tak, ale mi chodzi o sytuacje jak na danym obszarze nie ma żadnej karty, a mam wylosować 2 karty i losuje karty z dwoma wrogami. To według instrukcji mam je rozpatrywać w kolejności wylosowania, a nie walczyć z dwoma naraz. Jest tak czy się mylę??


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

A jak wyciągasz karty to co się z nimi dzieje? Bo jak na moje lądują na planszy i się je rozpatruje. A więc karty wrogów lądują na obszarze i je badasz wg tego drugiego cytatu z instrukcji. Pierwszy dotyczy, jak już wspominałem, zdarzeń, nieznajomych i miejsc.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mikou@j
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 147
Rejestracja: środa 12 lip 2006, 19:39
Lokalizacja: Czeladź
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Mikou@j »

Walka ze wszystkimi wrogami jest logiczniejsza i lepsza.
Weźmy sytuację. Wchodzi bohater do jaskini, w której urzędują dwa trolle. Jak myślisz co zrobią trolle ? Będą atakować pojedynczo, czy rzucą się na raz na bohatera. To chyba oczywiste :D


Awatar użytkownika
yellow25
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2011, 16:38
Lokalizacja: Tychy
Płeć:

Post autor: yellow25 »

ok,dzięki za wyjaśnienie :)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Mikou@j, w tej grze nie wspieraj się logiką! Po prostu atakują razem i tyle.
Mikou@j pisze:Weźmy sytuację. Wchodzi bohater do jaskini, w której urzędują dwa trolle. Jak myślisz co zrobią trolle ? Będą atakować pojedynczo, czy rzucą się na raz na bohatera. To chyba oczywiste
Dlaczego Twój przykład jest błędny?
Weźmy sytuację. Wchodzi bohater do jaskini, w której urzędują Smok i Goblin. Jak myślisz co zrobią Smok i Goblin? Będą atakować pojedynczo, czy rzucą się na raz na bohatera. Smok zje goblina, bohater w tym czasie się wymknie :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: arai »

Smok zje goblina, bohater w tym czasie się wymknie :mrgreen:
Niekoniecznie. Myślę, że ludzkie mięso smakuje lepiej, więc smok rzuci się raczej na Poszukiwacza, no chyba, że ten jest ghoulem :roll: A tak w ogóle to macie rozkminy. Atakują razem i koniec kropka. Nie wiem co tu jest do roztrząsania.

Koniec spamu, bo osty polecą. //Nemo
Ostatnio zmieniony czwartek 15 wrz 2011, 20:50 przez arai, łącznie zmieniany 1 raz.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 »

Witam
Mam 2 małe pytania:
1. Jak wylosuje dwa potwory na siłę, ale mający 2 inne numerki rozpatrywania, to sumuję ich siłę i rzucą raz kostką? Czy żeby sumować ich siłę murzą mieć ten sam numer rozpatrywania?
2. Co z umiejętnościami potworów, które są różne, niektóre po walce, niektóre przed walką. Jeżeli walczę z dwoma na raz, to aktywują się te umiejętności?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Ad. 1) Mają inny numer, więc są rozpatrywane osobno.
Ad. 2) Aktywują się wszystkie ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Baltar »

Rogo pisze:Ad. 1) Mają inny numer, więc są rozpatrywane osobno.
Na 100%?

Bo instrukcja mówi:
Jeśli na danym obszarze przebywa więcej niż jeden Wróg, który atakuje przy użyciu Siły, wszyscy tacy wrogowie walczą wspólnie. Należy rzucić jedną kością...
Nic tu nie ma o numerach spotkań.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Baltar pisze:
Rogo pisze:Ad. 1) Mają inny numer, więc są rozpatrywane osobno.
Na 100%?

Bo instrukcja mówi:
Jeśli na danym obszarze przebywa więcej niż jeden Wróg, który atakuje przy użyciu Siły, wszyscy tacy wrogowie walczą wspólnie. Należy rzucić jedną kością...
Nic tu nie ma o numerach spotkań.
To jest odgórna zasada, zapisana gdzieś indziej w instrukcji, że karty przede wszystkim się rozpatruje zgodnie z ich numerem spotkania, a dopiero sumować parametr, gdy mają ten sam numer spotkania. Przynajmniej póki co nie spotkałem się z FAQiem, który regulował by tę sprawę w inny sposób.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ