Zabieranie przyjaciół i zostawianie przedmiotów i inne

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Forest [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 13:30
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Zabieranie przyjaciół i zostawianie przedmiotów i inne

Post autor: Forest »

Witam mam pytanie. Wczoraj rozegralismy dosyc ciekawa partie w MiMa. Jedna z głównych Dyskusji była taka sytuacja:

Mój poszukiwacz posiadał siedem przedmiotów ( 4 u niego a 3 niósł tragarz ).
Inny gracz w swojej turze zatrzymał sie na polu gdzie stał mój poszukiwacz, uzył specjalnej zdolnosci i zabrał mi przyjaciela Tragarza. Musiałęm wyrzucić trzy przedmioty i tu stawaim pytanie :

Czy gracz ( po tym jak zabrał mi Tragarza uzywajac specjalnej zdolności ) moze zabrać przedmioty które musiałem wyżucic??
Ostatnio zmieniony sobota 26 lut 2011, 13:56 przez Forest, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

1) ortografia ;)
2) Nie, jak tracisz Tragarza, to tylko jego. Przedmioty, których nie możesz unieść, zostawiasz na obszarze, na którym się najdujesz. Chodzi o to, że gracz, który odebrał Ci tragarza, zdecydował się na spotkanie z Tobą, a więc nie bada już obszaru, a zbieranie pozostawionych przedmiotów to właśnie badanie obszaru.

Taka jest przynajmniej moja wersja :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Wersja Roga jest jak najbardziej poprawna i zgodna z instrukcją i zasadami gry.

Ja tylko dodam, że w moich prywatnych grach stosujemy domową zasadę, że jeżeli w jakikolwiek sposób tracimy Przyjaciela/Przedmiot dzięki któremu mogliśmy nieść więcej Przedmiotów, to tracimy również to, co ten Przyjaciel/Przedmiot niósł. Czyli w Twoim przypadku, Poszukiwacz zabrałby Ci Tragarza oraz jego 3 Przedmioty. Ale pamiętaj, że to moja domowa zasada, a nie oficjalna zasada.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Forest [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 13:30
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: Forest »

Wielkie dzięki. A jak to jest z wkraczaniem i wychodzeniem z krain tzn. Jeśli z zewnętrznej idziemy do wewnętrznej to musimy mieć tyle oczek żeby wystarczyło nam na przekroczenie mostu, ( czyli z pola strażnika nie możemy tam wejść) a jak to jest z powrotem??

I to samo w stosunku do wchodzenia w góry czy muszę mieć tyle oczek żeby mi starczyło na wejście czy mogę w chodzić zaczynając turę na skałach ??


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Forest pisze:Wielkie dzięki. A jak to jest z wkraczaniem i wychodzeniem z krain tzn. Jeśli z zewnętrznej idziemy do wewnętrznej to musimy mieć tyle oczek żeby wystarczyło nam na przekroczenie mostu, ( czyli z pola strażnika nie możemy tam wejść) a jak to jest z powrotem??
Jeżeli chcesz wyjść z Krainy Środkowej do Zewnętrznej, to przechodzisz normalnie, traktując pole Strażnika jako 1 punkt ruchu. Następnie możesz zdecydować się iść w prawo lub lewo. W takim przypadku nie walczysz ze Strażnikiem.
Forest pisze:I to samo w stosunku do wchodzenia w góry czy muszę mieć tyle oczek żeby mi starczyło na wejście czy mogę w chodzić zaczynając turę na skałach ??
Oczywiście, że możesz. Traktuj Skały jako swego rodzaju rozwidlenie albo skrzyżowanie - sam wybierasz którą z 3 dróg obierzesz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

A jeżeli zabijemy innego poszukiwacza (zabierzemy ostatni pkt życia) to możemy zabrać jego przedmioty, złoto i przyjaciół? Czy to już jest badanie obszaru i dostanie je ten który wejdź tam następny?


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

Instrukcja strona 12.
Nagroda
Zwycięzca walki może albo a) zmusić pokonanego do utraty 1
punktu Życia (użycie Przedmiotu, Zaklęć lub specjalnej zdolności
może temu zapobiec) albo b) zabrać pokonanemu jeden Przedmiot
lub jedną sztukę złota. Jeśli zwycięzca zabije przegranego (zmuszając go do utraty ostatniego punktu Życia), może zabrać wszystkie
jego Przedmioty, Przyjaciół i złoto.
Przedmioty, Przyjaciele i złoto,
które nie zostało zabrane, pozostaje na obszarze, na którym jego
właściciel został zabity. Tura danego gracza dobiega końca.


ObrazekObrazek
myc
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: sobota 29 gru 2012, 20:55
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: myc »

Hej

Apropo utraty przyjaciół mam takie pytanie:

1. Jeżeli używany jakiegoś przyjaciela w walce hmmm np najemnika i przegrywamy walkę w której tracę punkt życia to przyjaciel również a co za tym idzie ginie ? lub inny poszukiwacz po wygranej walce może powiedzieć ze zabija mojego przyjaciela w zamian za zabranie mojego punktu życia ?

2. Zgodnie z instrukcją wklejoną przez Arbaal "b) zabrać pokonanemu jeden Przedmiot
lub jedną sztukę złota." czy po przegranej walce jeżeli nie można zabić to czy może mi ktoś odebrać przyjaciela ?

3. Może banalne pytanie ale czy można używać nieograniczonej liczby przyjaciół dodającej punkty siły w walce czyt tylko jednego ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

1. Chyba że na Przyjacielu jest dokładnie napisane, iż pada po przegranej walce (np. Rumak).

2. Nie, chyba że masz taką zdolność (póki co oficjalna nie istnieje, ale fanmade mogą). Tylko 1 sztuka złota lub 1 punkt Życia, lub inne, odgórnie wspomniane przez karty (np. pozbycie się Błazna).

3. Nieograniczonej. Jak masz dajmy na to strażnika i najemnika, to jak Ty walczysz ramię w ramię ze strażnikiem, to jak zapłacisz najemnikowi to i on będzie walczył. ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

myc
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: sobota 29 gru 2012, 20:55
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: myc »

Dzięki za szybką odpowiedź :) czyli poza rumakiem nie ma możliwości stracenia przyjaciele w walce ? zawsze wydawało mi się że inny podróżnik może zabić dobrowolnego przyjaciela po wygranej walce... nie było tak w MiM ?

Dziwnie tak ze przyjaciele są nietykalni i prawie nie śmiertelni (poza 2 obszarami na planszy) :-k

Jeszcze jedno pytanie czy jak się pozbywam przyjaciela porzucam go na planszy jak przedmiot dla pierwszej postaci która stanie na tym polu czy odrzuca się ich na stos zużytych kart ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Był taki Poszukiwacz - Gladiator - który po wygraniu walki (wręcz) mógł zabić 1 z Przyjaciół, ale to była jego unikalna zdolność specjalna.

Przyjaciele pozostają na planszy tak, jak Przedmioty. Czekają wiernie, aż ktoś się nimi zaopiekuje ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Obecnie można zabić Przyjaciela Gladiatarowi (po walce) lub Magowi (po walce psychicznej), o ile użyją ich jako kogośtam (ze specjalnej zdolności +1 do Siły/Mocy) przeciwko Poszukiwaczowi i przegrają z nim.


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: nakago »

uwięzienie w Świątyni - jeśli wyrzucę odpowiednią ilość oczek, aby się uwolnić, poruszam się od razu podczas tej samej tury, czy dopiero w następnej swojej turze ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Tej samej.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ