Strona 1 z 77

Kilka pytań odnośnie zasad i innych

: niedziela 26 gru 2010, 13:08
autor: Mortress
Witam, jestem tu nowy, wczoraj dostałem na gwiazdkę TMiM 4.5 wersję podstawową i mam 2 pytania:

1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?

2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?

3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?

1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands

Taka? Bo chcę wszystkie po kolei kupić, no i pytanie czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.

: niedziela 26 gru 2010, 14:26
autor: Mały Nemo
Witaj na forum! Życzymy miłej gry!
Mortress pisze:1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
Na Najemniku nie jest sprecyzowane, kiedy mu płacisz, możesz więc mu zapłacić nawet po wykonaniu rzutu kością.
Mortress pisze:2. Jeśli jest potyczka, gracz vs. wróg, to kto pierwszy rzuca? Gracz czy wróg? To samo, jeśli gracz nr 1 zaatakuje gracza nr 2, to kto pierwszy rzuca kością? Czy może są to kwestie nieznaczne, losowe?
To nie ma znaczenia, kto pierwszy rzuca, ale (u mnie przynajmniej) zwyczajowo Wróg oraz atakujący Poszukiwacz rzucają pierwsi.
Mortress pisze:3. Jaka jest kolejność wydania dodatków?

1. Żniwiarz
2. Podziemia
3. Królowa Lodu
4. Góry
5. Sacred Lands
Ano,

1. Talisman: Magia i Miecz
2. Talisman: Magia i Miecz Żniwiarz
3. Talisman: Magia i Miecz Podziemia
4. Talisman: Magia i Miecz Królowa Lodu
5. Talisman: Magia i Miecz Góry
6. Talisman: Magia i Miecz Pani Jeziora (niewydany po polsku jeszcze).
Mortress pisze:czy jeśli kupię dodatek to czy gra się dłużej czy po prostu podobnie długo tylko, że inna droga jest do wygranej? No i grając z dodatkiem, można przechodzić tradycyjnie grę? Mając na przykład dodatek Podziemia.
Zależy od dodatku, "małe dodatki" takie jak Żniwiarz, Królowa Lodu czy Pani Jeziora, dodają nowe karty Przygód, Poszukiwaczy, Zaklęć oraz nowe możliwości (przykładowo Pani Jeziora dokłada karty Nagród za zadania oraz karty Stajni), "duże dodatki", jak Podziemia czy Góry, dodają nowe plansze. W Podziemiach możesz dostać się nawet na Koronę Władzy inną drogą (oraz otrzymać kartę Skarbu), w Górach teleportację do dowolnego obszaru bez względu na Krainę (prócz Wewnętrznej) oraz kartę Reliktu.

: niedziela 26 gru 2010, 14:34
autor: Draugnimir
Głowy nie dam, ale uważam, że wykonanie rzutów za atak i zsumowanie skuteczności jest równoznaczne rozstrzygnięciu starcia, więc:
1. Najemnikowi płacisz przed rozpoczęciem walki, czyli przed wykonaniem rzutu ataku.
2. Nie ma to większego znaczenia, niemniej oba rzuty powinny raczej zostać wykonane jednocześnie.

3. Kolejność prawidłowa (z tym że ostatni dodatek nazywa się nie Sacred Lands, a Sacred Pool). Co do wydłużenia gry, to sam tego nie zaobserwowałem, ale wiele opinii na forum dowodzi, że dzięki dodatkom rzeczywiście ma ono miejsce - zapewne za sprawą większej ilości kart, które nie nudzą tak szybko, jak podstawowy zestawik 104 Przygód. Droga do wygranej pozostaje natomiast zwykle, ogólnie rzecz ujmując, ta sama - tylko Podziemia oferują nam alternatywną ścieżkę ku zwycięstwu. A w kwestii tradycyjnego przechodzenia gry, to nie jestem pewien, co masz na myśli, ale jeśli chodzi o tradycyjne przedzieranie się w ostatniej fazie gry przez Krainę Wewnętrzną, to tak, bez względu na to, jakich dodatków użyjesz, ten element zawsze pozostanie. Z tym że trzy ostatnie rozszerzenia (od Królowej Lodu począwszy) oferują karty Alternatywnych Zakończeń, które mogą zmienić wygląd samego wielkiego finału.

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:35 pm ]
Heh, ubiegłeś mnie, Nemo :-P

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:36 pm ]
A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?

: niedziela 26 gru 2010, 14:40
autor: sekol
A ja mam jeszcze pytanie dotyczące zakończenia "Zadania Czarownika", jak to jest z tym jak najszybszym wykonywaniu zadań? Np. poświęć pkt mocy to trzeba od razu oddać z początkowej wartości? Albo pokonaj Strażnika, to trzeba od razu biec się z nim bić nawet jak ma się zaledwie 5 pkt siły i tylko teoretyczną szansę wygrania walki? I jeszcze jak jest z oddaniem przedmiotów i przyjaciół, musi być 1 napotkany? Bo niektórych zadań po prostu nie da się wykonać od razu.

: niedziela 26 gru 2010, 14:41
autor: Mały Nemo
Draugnimir pisze:A tak swoją drogą - "Pani Jeziora"? Więc tak brzmi ostateczna oficjalna polska nazwa Sacred Pool?
Nie jest ona jeszcze finalna, ale póki co bardzo prawdopodobna. Takiej też nazwy użyłem w przypadku tłumaczenia polskiego plug-inu do Strange Eons.

[ Dodano: Nie Gru 26, 2010 2:46 pm ]
sekol pisze: Np. poświęć pkt mocy to trzeba od razu oddać z początkowej wartości?
Nie, Poświęć punkt Mocy oznacza, że musisz odrzucić żeton Mocy. Nie możesz mieć Mocy mniejszej niźli wartość, z którą rozpoczynałeś grę.
sekol pisze:Albo pokonaj Strażnika, to trzeba od razu biec się z nim bić nawet jak ma się zaledwie 5 pkt siły i tylko teoretyczną szansę wygrania walki?
Też nie, jak już zdecydujesz się go zaatakować, to go atakujesz. Nie musisz go atakować aż do własnej śmierci.
sekol pisze:I jeszcze jak jest z oddaniem przedmiotów i przyjaciół, musi być 1 napotkany?
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napotkaniem, aczkolwiek jeżeli masz jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) w momencie otrzymania zadania, musisz go odrzucić. Jeżeli nie masz, to odrzucasz pierwszy otrzymany. Mieszki złota nie są Przedmiotami, więc ich nie odrzucasz.

: niedziela 26 gru 2010, 15:02
autor: arai
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napotkaniem, aczkolwiek jeżeli masz jakiś Przedmiot (lub Przyjaciela) w momencie otrzymania zadania, musisz go odrzucić. Jeżeli nie masz, to odrzucasz pierwszy otrzymany. Mieszki złota nie są Przedmiotami, więc ich nie odrzucasz.
Ja gram inaczej. Moim zdaniem możesz wykonać zadanie kiedy chcesz, więc nawet jeśli masz przyjaciela nie musisz go oddawać. Dopiero kiedy zdobędziesz przyjaciela, którego chcesz poświęcić idziesz i zamieniasz go na talizman.

: niedziela 26 gru 2010, 15:13
autor: Mały Nemo
Owszem, też gram podobnie. Dokładniej, to ja gram na zakryte zadania Czarownika, więc nikt poza mną jedynym nie wie, co muszę wykonać, aczkolwiek Mortress pytał o oficjalne zasady ;)

: niedziela 26 gru 2010, 17:48
autor: guciomir
Pani Jeziora nie brzmi źle. Ciekawe jakich ma kontrkandydatów :) mi ostatnio spodobało się Źródło Mocy

: niedziela 26 gru 2010, 17:53
autor: Mały Nemo
Też tak uważam, zważywszy, że na okładce ta Pani Jeziora się tam znajduje, i do najbrzydszych bab jag nie należy :)

: niedziela 26 gru 2010, 18:25
autor: Draugnimir
A nie ma ta domniemana okładkowa Pani Jeziora swego odpowiednika na żadnej z Przygód wchodzących w skład dodatku? :)

: niedziela 26 gru 2010, 18:28
autor: Mały Nemo
Niet, Pani Jeziora występuje tylko i wyłącznie na pudełku i w instrukcji, w akapicie Logo dodatku :mrgreen:

: poniedziałek 27 gru 2010, 14:08
autor: Mortress
Dzięki za odpowiedzi.
Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
A propo w ile osób gra się najlepiej?
Wiadomo, że im więcej to rozgrywka ciekawsza, ale strasznie długa, zawsze grałem we 2 to schodziło nawet 2h czasem, a jak zagrałem w 4 osoby to 3h i nie skończyliśmy :/

: poniedziałek 27 gru 2010, 14:09
autor: Mały Nemo
Ja zwyczajowo grywam u siebie ze 3 godziny. Optymalnie myślę, że jest 4 osoby, max 5.

: poniedziałek 27 gru 2010, 15:41
autor: guciomir
grając w 2 osoby czasami kończymy w godzinę. W trzy osoby chyba średnio z 2 godziny nam wychodzi.

: poniedziałek 27 gru 2010, 18:59
autor: Roland
Słabo Panowie, my czasem w 2 osoby gramy i po 5 godzin :mrgreen: No ale tak bywa jak sie modyfikuje zasady by gre utrudnić. Zreszta nam odpowiada długa rozgrywka własnie.

Najlepiej gra sie w 3-4 osoby, wiecej to juz tłok sie robi i czekanie na swoja kolejke sie dłuzy.
Mortress pisze:Za miesiąc mam urodziny, więc już ustaliłem, że wezmę chyba dodatek Podziemia.
Polecam kupować dodatki w takiej kolejności w jakiej były wydawane, czyli zacząć od Żniwiarza,wtedy to ma najwiekszy sens. Ewentualnie najpierw kupić wszystkie małe dodatki, potem Góry a na końcu Podziemia gdyż jak narazie to najsłabszy dodatek. Najlepiej zajrzyj tu http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3535 bo rozmowa na ten temat juz sie toczyła na forum.

Miłego grania :smile:

: czwartek 30 gru 2010, 15:10
autor: lammas
1. Jeśli ktoś jako przyjaciela dostanie najemnika i mu zapłaci za przyłączenie się. To jak to jest z walkami? Musisz zdecydować przed walką czy chcesz zapłacić najemnikowi czy po rzucie już możesz zadecydować, że chcesz jednak jego pomoc i mu płacisz?
Jak mówi instrukcja, wszystkie modyfikacje dotyczące siły i mocy, trzeba zastosować przed walką, więc musisz mu zapłacić przed.

: niedziela 02 sty 2011, 14:28
autor: sekol
Ja mam pytanie o bazyliszka, gdy wypadnie dublet to tracę 1 wytrzymałość, czy wszystkie? "Rzucając za bazyliszka rzuć 2 kością i wybierz wyższy wynik, jeżeli wypadnie dublet zostajesz zabity"?

: niedziela 02 sty 2011, 14:32
autor: Roland
Jeśli na karcie pisze, ze zostajesz zabity to znaczy, ze giniesz, czyli tracisz wszystkie punkty zycia. I tak własnie jest przy dublecie w walce z Bazyliszkiem. Tracisz postać, Bazyliszek to niebezpieczna karta, potrafi ubic nawet najpotęzniejszego Poszukiwacza :mrgreen:

: sobota 08 sty 2011, 19:03
autor: Neesty
Mam pytanie odnosnie kart przedmiotów które można od razu użyć i odlozyc na stos kart odrzuconych- czy np. karta eliksir który mogę o razu wypic liczy sie do limitu posiadanych przedmiotów?

: sobota 08 sty 2011, 19:09
autor: Mały Nemo
Liczy się, musisz wejść w posiadanie tego Przedmiotu. Następnie możesz z niego skorzystać.

: sobota 08 sty 2011, 19:09
autor: Arbaal
Tak liczy się normalnie do tego limitu. Czyli jeśli już masz 4 przedmioty i wyciągnąłeś eliksir żeby go wypić musisz mieć jedno wolne miejsce. Czyli w tym wypadku musisz coś odrzucić lub odłożyć eliksir na plansze.

: sobota 08 sty 2011, 19:18
autor: rokitadevil
Moim zdaniem jest to lekka głupota. Ale fakt, wedle instrukcji tak by trzeba do tego podejść. Logika to już co innego. Ja tam jednak gram wedle logiki, i w takim przypadku, o ile przedmiotu się użyje od razu po jego "znalezieniu/otrzymaniu" i odkłada się go to nie przejmuję się tym, że nie miałbym na niego miejsca normalnie.

: sobota 08 sty 2011, 19:20
autor: Mały Nemo
rokitadevil pisze:Moim zdaniem jest to lekka głupota. Ale fakt, wedle instrukcji tak by trzeba do tego podejść. Logika to już co innego. Ja tam jednak gram wedle logiki, i w takim przypadku, o ile przedmiotu się użyje od razu po jego "znalezieniu/otrzymaniu" i odkłada się go to nie przejmuję się tym, że nie miałbym na niego miejsca normalnie.
Problem jest jednak taki, że niekoniecznie chcesz go użyć od razu. Przykładowo, mogę chcieć otworzyć Szkatułkę, ale mogę też chcieć ją zabrać ze sobą i zamienić na 1 sztukę złota lub odrzucić podczas wykonywania zadania Czarownika. Wtedy wychodzi, że niektóre Przedmioty są równe i równiejsze.

: sobota 08 sty 2011, 20:03
autor: Neesty
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie- Czy tez tak jak ja macie problem z kartami ktore blokuja obszary na ktorych losuje sie karty? mam na mysli porzucone przedmioty przez graczy. Moim zdaniem czesto zdarza sie tak ze nie sa one brane i psuja rozgrywke gdyz do konca gry pozostaja na tym obszarze. Macie jakis pomysl na taka sytuacje?

: sobota 08 sty 2011, 20:08
autor: Mały Nemo
Przedmioty - nie.

Jakieś karty, które już na nikogo nie będą oddziaływać (typu Labirynt czy Bagno) - dogadać się z pozostałymi graczami i usunąć.