Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Właśnie, jak to jest z tą teleportacją do Jaskini po wykonaniu zadania? Odbywa się ona zawsze na końcu tury, czy zaraz po wykonaniu zadania? Np wylosowałem zadanie "Odwiedź przeklęta polanę". Jak tylko wejdę na polanę to zostaję teleportowany do Jaskini, czy dopiero jak wylosuje kartę przygody i ją rozpatrzę? Tak samo jak odnieść się do zasady "Zadanie zawsze musi być wykonane, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja". Mam np. zadanie "Odwiedź Czarodziejkę w Mieście" i stojąc na polu Gospoda wyrzuciłem 6. To znaczy, że muszę koniecznie iść do Miasta, a nie do Wioski? A może muszę wręcz kręcić się wokół Miasta, aż nie wypadnie tyle oczek, ile pozwoli mi na wejście do niego.


sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Tak właśnie myślałem, tylko że wszyscy inni gracze uważali inaczej i wolałem się upewnić. Dzięki za odpowiedź.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:Właśnie, jak to jest z tą teleportacją do Jaskini po wykonaniu zadania? Odbywa się ona zawsze na końcu tury, czy zaraz po wykonaniu zadania? Np wylosowałem zadanie "Odwiedź przeklęta polanę". Jak tylko wejdę na polanę to zostaję teleportowany do Jaskini, czy dopiero jak wylosuje kartę przygody i ją rozpatrzę? Tak samo jak odnieść się do zasady "Zadanie zawsze musi być wykonane, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja". Mam np. zadanie "Odwiedź Czarodziejkę w Mieście" i stojąc na polu Gospoda wyrzuciłem 6. To znaczy, że muszę koniecznie iść do Miasta, a nie do Wioski? A może muszę wręcz kręcić się wokół Miasta, aż nie wypadnie tyle oczek, ile pozwoli mi na wejście do niego.
1. Owszem, gdy tylko wykonasz zadanie, to natychmiast jesteś teleportowany do Jaskini Czarownika. Jeżeli w międzyczasie badałeś jakieś karty, to przestajesz to robić.

2. W przypadku "Odwiedź Przeklętą Polanę", to owszem - zostajesz teleportowany, gdy tylko się na niej znajdziesz.

3. W przypadku "Odwiedź Czarodziejkę w Mieście", możesz zdecydować się przenieść na obszar Wioski lub Miasta. Nie musisz obligatoryjnie iść do Miasta. Jeżeli jednak w jakiś sposób trafisz do Miasta, to musisz odwiedzić Czarodziejkę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

1) Czy jak po przegranej walce z Orlim Królem ląduję na Skałach, to w następnej turze mogę iść w Góry, czy tylko w prawo/lewo po krainie zewnętrznej?
2)Czy badam obszar, na który teleportuję się po wygranej walce z Orlim Królem?
3)Czy gdy kończę ruch na Strażniku mogę go zaatakować w następnej kolejce (bo w tej, z tego ci jest napisane w instrukcji, nie mogę, gdyż muszę mieć przynajmniej jeden punkt ruchu)?

Ja tak co jakiś czas rzucam po kilka spornych pytań, które wynikają nam podczas partii. Żeby nie było, że mam sklerozę i nie potrafię się zapytać raz, a dobrze o wszystko ;).


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

1) Czy jak po przegranej walce z Orlim Królem ląduję na Skałach, to w następnej turze mogę iść w Góry, czy tylko w prawo/lewo po krainie zewnętrznej?
Tak możesz iść w góry.
2)Czy badam obszar, na który teleportuję się po wygranej walce z Orlim Królem?
Nie badasz go ponieważ po przegranej walce Twoja tura natychmiast się kończy i nie masz akcji.
3)Czy gdy kończę ruch na Strażniku mogę go zaatakować w następnej kolejce (bo w tej, z tego ci jest napisane w instrukcji, nie mogę, gdyż muszę mieć przynajmniej jeden punkt ruchu)?
Dokładnie tak. Musisz mieć przynajmniej jeden ruch więcej. Czyli ciągniesz kartę a dopiero w następnej rzucasz kością i nie ważne ile wyrzucisz za ruch to i tak możesz zmierzyć się ze strażnikiem.

@edit: Cholera piszą drugą odpowiedz myślałem jeszcze o pierwszym pytaniu :D Nemo ma racje oczywiście :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 lut 2011, 14:40 przez Arbaal, łącznie zmieniany 1 raz.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:2)Czy badam obszar, na który teleportuję się po wygranej walce z Orlim Królem?
Ale po wygraniu walki, to oczywiście badasz. ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lammas »

2. W przypadku "Odwiedź Przeklętą Polanę", to owszem - zostajesz teleportowany, gdy tylko się na niej znajdziesz.
Trochę mi się to kłóci z duchem gry. W końcu Czarownik nie wysyła na Przeklętą Polanę ot tak, tylko dlatego, bo jest tam dość niebezpiecznie. Wobec tego skoro daje takiego questa, to chyba nie po to, żeby nie rozpatrzeć do końca tego obszaru. Dla mnie odwiedzić, to rozpatrzeć - podobnie jak u Czarodziejki, nie jesteś teleportowany przed rzutem kostką, tylko dlatego bo zdeklarowałeś, że odwiedzasz Czarodziejkę i ledwo przekroczyłeś próg, Czarownik Cię teleportuje, zanim ona zdąży Cię powitać.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

W mechanice gry:

odwiedź = wejdź
badanie = rozpatrywanie.

Jeżeli więc Quest nazywał by się "Zbadaj Przeklętą Polanę", to przyznałbym Ci rację.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nemomon pisze:odwiedź = wejdź
badanie = rozpatrywanie.

Jeżeli więc Quest nazywał by się "Zbadaj Przeklętą Polanę", to przyznałbym Ci rację.
Nemomon pisze:3. W przypadku "Odwiedź Czarodziejkę w Mieście", możesz zdecydować się przenieść na obszar Wioski lub Miasta. Nie musisz obligatoryjnie iść do Miasta. Jeżeli jednak w jakiś sposób trafisz do Miasta, to musisz odwiedzić Czarodziejkę.
Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Nowa partia i kilka nowych, spornych kwestii. Tym razem zapisywałem je na bieżąco, więc trochę więcej:
1)Jak mamy np zaklęcie "Nadludzka siła", które do końca tury podwaja początkową wartość twojej Siły, to znaczy, że dodaję sobie w czasie walki + początkową wartość Siły (np w przypadku Duszka + 1), czy po prostu mam dwa razy więcej Siły, niż na początku walki (w starym MiMie chyba tak to działało).
2)Co się dzieje jak głaz, albo lawina dojdzie do początku planszy Gór? Stoją tam cały czas, aż ktoś na nich nie wyrzuci 1, czy wchodzą do krainy zewnętrznej (a może odpadają)?
3)Co się dzieje w wypadku, gdy losuję dwóch wrogów na Siłe i każdy z nich ma jakąś umiejętność? Ich Siły się łączą w czasie walki. Umiejętności też?
4)Czy mogę użyć Józefiny, gdy tracę ostatnie życie?
5)Czy mając Poltergeista można przejść przez Wrota? Chyba nie, skoro poruszam się tylko o jeden obszar, a aby przez nie przejść muszę mieść tyle za ruch, ile dzieli mnie od Wrót +1.
6)Co zrobić w sytuacji gdy wylosowałem wroga na Siłę o numerze karty 2 i na Moc o numerze karty 3 i z tym na Siłę zremisowałem. Nie walczę już na Moc wtedy (z instrukcji wynika, ze po przegranej walce moja tura się kończy)?


lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lammas »

Nie bardzo wiem czemu skąd to równanie odwiedź=wejdź.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?
Owszem.
Etamin pisze:1)Jak mamy np zaklęcie "Nadludzka siła", które do końca tury podwaja początkową wartość twojej Siły, to znaczy, że dodaję sobie w czasie walki + początkową wartość Siły (np w przypadku Duszka + 1), czy po prostu mam dwa razy więcej Siły, niż na początku walki (w starym MiMie chyba tak to działało).
Dodajesz początkową wartość Siły, czyli to co masz zapisane na karcie Poszukiwacza (ewentualnie +1 jeżeli masz odpowiednią Nagrodę za zadania).
Etamin pisze:2)Co się dzieje jak głaz, albo lawina dojdzie do początku planszy Gór? Stoją tam cały czas, aż ktoś na nich nie wyrzuci 1, czy wchodzą do krainy zewnętrznej (a może odpadają)?
Nie pamiętam teraz wordinga tej karty, ale ja zawsze grałem, że tak - lawina opuszcza Góry i włóczy się po Zewnętrznej Krainie.
Etamin pisze:3)Co się dzieje w wypadku, gdy losuję dwóch wrogów na Siłe i każdy z nich ma jakąś umiejętność? Ich Siły się łączą w czasie walki. Umiejętności też?
Owszem, ale w racjonalny sposób. Najlepiej jest przyjąć, iż w taki sposób, by najbardziej zaszkodzić graczowi. Jednakże każda suma umiejętności wymaga indywidualnej zasady.
Etamin pisze:4)Czy mogę użyć Józefiny, gdy tracę ostatnie życie?
Nie.
Etamin pisze:5)Czy mając Poltergeista można przejść przez Wrota? Chyba nie, skoro poruszam się tylko o jeden obszar, a aby przez nie przejść muszę mieść tyle za ruch, ile dzieli mnie od Wrót +1.
Możesz.
Etamin pisze:6)Co zrobić w sytuacji gdy wylosowałem wroga na Siłę o numerze karty 2 i na Moc o numerze karty 3 i z tym na Siłę zremisowałem. Nie walczę już na Moc wtedy (z instrukcji wynika, ze po przegranej walce moja tura się kończy)?
Nie walczysz. Remis i przegrana oznaczają, że Twoja tura się kończy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Nemomon pisze:
Etamin pisze:5)Czy mając Poltergeista można przejść przez Wrota? Chyba nie, skoro poruszam się tylko o jeden obszar, a aby przez nie przejść muszę mieć tyle za ruch, ile dzieli mnie od Wrót +1.
Możesz.
Myślałem, że nie mogę próbować otwierać Wrót, gdy mój ruch kończy się na nich. Tak w sumie wynika nawet z instrukcji.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Kończysz ruchna wrotach a w następnej turze do Wewnętrznej Krainy.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:Kończysz ruchna wrotach a w następnej turze do Wewnętrznej Krainy.
Dokładnie tak, jak pisze Rogo.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Forest
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 13:30
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:

Post autor: Forest »

Nemomon pisze:
Rogo pisze:Kończysz ruchna wrotach a w następnej turze do Wewnętrznej Krainy.
Dokładnie tak, jak pisze Rogo.

Też sadze ze nie można tak samo jak przechodzenie przez most przy strażniku. W instrukcji wyraźnie pisze że trzeba mieć tyle oczek by wystarczyło na przejście, i ze nie mozna startować z pola strażnika.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Zgodnie z oficjalnym FAQiem:
P1: Jeżeli Cerber znajduje się na Tajemnych Wrotach, to czy
Poszukiwacz musi stanąć dokładnie na nich, by móc walczyć
z Cerberem, czy też wystarczy, że poruszy się tak, jakby normalnie próbował otworzyć Wrota, jakby Cerbera na nich nie było?
O: Poszukiwacz musi stanąć dokładnie na Tajemnych Wrotach,
by móc walczyć z Cerberem. Gdy Cerber zostanie zabity, Poszukiwacz może, jeżeli tego chce, próbować otworzyć Tajemne
Wrota w swym następnym ruchu, zgodnie z normalnymi zasadami ich otwierania.
Sytuacja jest identyczna, z tym, że nie ma Cerbera, tylko poruszamy się o 1 pole. W obu przypadkach należy stosować tę samą zasadę, że w następnym ruchu można wejść do nowej Krainy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Nemomon pisze:
Rogo pisze:Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?
Owszem.
Bzdurna interpretacja, choć prawdopodobnie zgodna ze sztywnym trzymaniem się zasad. Myślę również, że nie o takie rozwiązanie chodziło twórcom gry. Przykładowo:

"Odwiedź czarnego rycerza"
Jest ktoś tak biegły w sztuce walki, że nie sposób go pokonać. Zmierz się z nim, a pobierze swe myto - we krwii lub złocie (...)

"Odwiedź czarodziejkę"
Jest pewna kobieta (...). Dbaj przy niej o maniery, zdenerwuj ją, a możesz nie wyjść stamtąd na dwóch nogach

"Udaj się na przeklętą polanę"
Weź ten wosk (...). Od chwili, w której postawisz stopę na polanie, do czasu kiedy rozkopiesz ziemię u stóp Wiedźmowego Drzewa, nie waż się wymawiać ani słowa. Idź, niechaj fortuna ci sprzyja.


Zdaję sobie sprawę, że są to jedynie teksty, które tworzą klimat gry. Ale są to teksty oficjalne, znajdujące się na tych kartach i moim zdaniem pokazują jakie jest zamierzenie twórców co do tych kart. I czytając je widać wyraźnie, że chodzi również o zbadanie obszaru, odwiedzenie czarodziejki (rzucenie kością) itp

A zresztą, to nie jest temat przy którym warto się kłócić, bo talisman to nie gra turniejowa, a gra się dla przyjemności a nie dla kasy :) (więc można zrobić house rula)

edit:
no i karty "zbadaj czarnego rycerza", "zbadaj czarodziejkę w mieście" brzmiałyby durnie


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nemomon pisze:W mechanice gry:

odwiedź = wejdź
badanie = rozpatrywanie.
Tak w ogóle skąd to wziąłeś, zwłaszcza pogrubione?


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Z:

Kiedy znajdziesz się na obszarze Puszczy,
możesz dobrać tyle Zaklęć, na ile pozwala
ci wartość twojej Mocy.


oraz

P2: Druid trafił na obszar Puszczy. Czy może dobrać Zaklęcia,
zanim rozpatrzy tam jakiekolwiek spotkanie?
O: Tak


Oczywiście nie widzę przeciwwskazań, by grać, że po zbadaniu danego miejsca wykonuje się zadanie Czarownika. Trza jedynie wziąć poprawkę na sytuację, gdy na danym obszarze masz stracić turę zanim całkowicie uda Ci się zbadać obszar, innymi słowy gdy jesteś w połowie badania obszaru, a tura się kończy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
deaddrone
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 16 sty 2011, 14:05
Lokalizacja: Pruszków
Płeć:

Post autor: deaddrone »

guciomir pisze:
Nemomon pisze:
Rogo pisze:Czyli wg Twoich rozważań, gdy masz misję Odwiedź Czarodziejkę w Mieście, to wchodząc do Miasta musisz ją odwiedzić, ale jej nie badasz? Innymi słowy trafiając do Miasta teleportujesz się do Jaskini Czarownika po nagrodę?
Owszem.
Bzdurna interpretacja, choć prawdopodobnie zgodna ze sztywnym trzymaniem się zasad. Myślę również, że nie o takie rozwiązanie chodziło twórcom gry. Przykładowo:

"Odwiedź czarnego rycerza"
Jest ktoś tak biegły w sztuce walki, że nie sposób go pokonać. Zmierz się z nim, a pobierze swe myto - we krwii lub złocie (...)

"Odwiedź czarodziejkę"
Jest pewna kobieta (...). Dbaj przy niej o maniery, zdenerwuj ją, a możesz nie wyjść stamtąd na dwóch nogach

"Udaj się na przeklętą polanę"
Weź ten wosk (...). Od chwili, w której postawisz stopę na polanie, do czasu kiedy rozkopiesz ziemię u stóp Wiedźmowego Drzewa, nie waż się wymawiać ani słowa. Idź, niechaj fortuna ci sprzyja.


Zdaję sobie sprawę, że są to jedynie teksty, które tworzą klimat gry. Ale są to teksty oficjalne, znajdujące się na tych kartach i moim zdaniem pokazują jakie jest zamierzenie twórców co do tych kart. I czytając je widać wyraźnie, że chodzi również o zbadanie obszaru, odwiedzenie czarodziejki (rzucenie kością) itp

A zresztą, to nie jest temat przy którym warto się kłócić, bo talisman to nie gra turniejowa, a gra się dla przyjemności a nie dla kasy :) (więc można zrobić house rula)

edit:
no i karty "zbadaj czarnego rycerza", "zbadaj czarodziejkę w mieście" brzmiałyby durnie
Zgodzę się z Guciomirem.

My gramy w ten sposób, iż żeby zrobić jakieś zadanie, które wymaga odwiedzenia kogoś, wtedy musimy tego kogoś faktycznie odwiedzić. Przykład z czarodziejką w Mieście. Poszukiwacz idzie do Miasta, odwiedza Czarodziejkę i rzuca kością. Po jej rzucie (niezależnie od wyniku) jest teleportowany do Jaskini Czarownika. Podobnie jest z Klątwą Wiedźmy, odwiedzasz Mistyka i niezależnie od wyniku pozbywasz się wrednej Przyjaciółki :P

pozdr :)


Sillmarillion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 23:47
Lokalizacja: K-ów
Płeć:

Post autor: Sillmarillion »

Witajcie!

Mam kilka pytań dotyczących zasad:

1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.

Dzięki za odpowiedzi!


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
Nie wiem skąd to pytanie? Myślę że czytając opis rozproszenia magii można wywnioskować że nie. Różdżka to przedmiot a rozproszenie niweluje zaklęcie.
2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
Tak można mieć nieskończenie wiele tych samych przyjaciół.
Muł nosi 4 przedmioty wiec dwa muły noszą 8 przedmiotów.
Koń z wozem nosi 8 przedmiotów więc dwa konie i dwa wozy to dopiero 16 przedmiotów.
3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.
Jest zgodne. Dla przykładu. Mógł byś wygrać walkę i użyć losu aby przerzucić kość co mogło by spowodować przegrana walkę. Mógł byś też celowo kierować się na pustynie itp.
Jak bym wylosował elfa to też dążył bym do jego szybkiej śmierci :mrgreen:


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22074
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Uszanowanie,
Sillmarillion pisze:1. Czy zaklęcie Rozproszenie Magii niweluje działanie Różdżki Zniszczenia?
Nie.
Sillmarillion pisze:2. Czy można mieć dwóch tych samych przyjaciół (n.p. Przewodników)?
--> I co za tym idzie: Czy dwa muły pozwalają na noszenie 16 dodatkowych przedmiotów?
Owszem, można mieć i ich efekty w miarę możliwości się stackują. W Twoim przypadku posiadanie 2 mułów pozwala na noszenie 8 dodatkowych Przedmiotów, a 2 konie z wozami na 16 dodatkowych Przedmiotów.
Sillmarillion pisze:3. Czy celowe samobójstwo jest zgodne z zasadami gry? Mając n.p. elfa gram tak, aby zginąć jak najszybciej w potyczkach i wylosować nową postać.
Można... Tylko co to za gra i przyjemność z niej płynąca? Wylosowałeś Elfa, Mnicha, czy Kapłana, to graj nim, a nie zabijaj. Ja osobiście bardzo lubię grać Elfem i nie raz zdarzało mi się wybrać go pośród naprawdę potężnych Poszukiwaczy. Jeżeli jednak uważasz, że są Poszukiwacze, którzy nie zasługują na bycie granymi, to przed rozgrywką ich odrzuć.



Sillmarillion
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 23:47
Lokalizacja: K-ów
Płeć:

Post autor: Sillmarillion »

Pytanie Różdżka - Rozproszenie wzięło się z tego, że wczoraj zaistniała taka sytuacja w grze. Aby uniknąć utraty żetonów chciałem użyć rozproszenia magii, ale kolega się uparł, że działa one tylko na Zaklęcia a Różdżka jest przedmiotem, a więc argumentował tak jak Ty.
Jak dla mnie jednak jest to wbrew logice. Po pierwsze Zaklęcie nazywa się Rozproszenie Magii a Różdżka jest Magicznym przedmiotem. Po drugie Różdżka działa dokładnie tak jak Zaklęcie, tzn. na odległość (Poszukiwacze nie stoją na tym samym polu) i wywiera jakiś (negatywny) efekt na innym Poszukiwaczu a po użyciu znika. A po trzecie zaklęcie Rozproszenie Magii jest z gry podstawowej, Różdżka natomiast z dodatku Żniwiarz, czyli twórcy gry robiąc zaklęcie Rozproszenie Magii nie mogli jeszcze przewidzieć sytuacji, w której gracz chce się wybronić od Różdżki Zniszczenia. Dlatego powinno się działać wg zasad logiki a te - wg mnie - pozwalają na użycie Rozproszenia Magii.
Jak sądzicie?

O elfa zaś pytałem tylko teoretycznie, skutki natomiast są praktyczne. Gdy Poszukiwacz ma już tylko jeden punkt życia nie jest zatem zmuszony przez zasady, aby przykładowo wykorzystać punkt losu albo samemu się uzdrowić?


ODPOWIEDZ