Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Jak na moje, to:
Instrukcja, strona 13 pisze:Poszukiwacz, który otrzyma Przedmiot wykraczający ponad powyższy limit, musi zdecydować, które Przedmioty zatrzymać. Porzucone Przedmioty należy natychmiast umieścić (odkryte) na obszarze, na którym Poszukiwacz obecnie przebywa.
Co sugerowałoby, że chwilowo można posiadać Przedmioty ponad limit.

Jeśli to wg was za mało (choćby dlatego, że Przedmioty trzeba odrzucić natychmiast", to możnaby się sugerować numerem spotkania (wszystkie Przedmioty mają nr 5), więc odrzucam Przedmiot, podnoszę eliksir i natychmiast używam, podnoszę odrzucony wcześniej Przedmiot.

Ale i to może niektórych nie prekonać, bo:
Instrukcja, strona 9/10 pisze:Jeśli dwie lub więcej kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej kolejności, w jakiej zostały wylosowane.
Tylko jak tu rozumieć kolejność wylosowania karty którą się odrzuca? Dopiero ją odrzucam, więc traktuję ją jako później wylosowaną, czy pamiętam, że wylosowałem ją już dawno temu?

To swoją drogą prowadzi do absurdalnych sytuacji. Np. Mam już 3 Przedmioty i ciągnę 2 karty: jakiś Miecz i jakiś Eliksir. Jeśli najpierw wyciągnąłem Eliksir to mogę go podnieść, użyć i później podnieść Miecz. Jeśli natomiast najpierw wyciągnąłem Miecz, to go podnoszę i mam 4 Przedmioty - nie mogę już podnieść Eliksiru (chyba, że wyrzucę jakiś Przedmiot) :mrgreen:

Wniosek: kurczowe trzymanie się instrukcji może i często pozwala precyzyjnie rozwiąać spory, ale i tak jest do d... ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:Jeśli to wg was za mało (choćby dlatego, że Przedmioty trzeba odrzucić natychmiast", to możnaby się sugerować numerem spotkania (wszystkie Przedmioty mają nr 5), więc odrzucam Przedmiot, podnoszę eliksir i natychmiast używam, podnoszę odrzucony wcześniej Przedmiot.
Ale nie można odrzucać i podnosić Przedmiotów w tej samej turze, gdzieś w instrukcji o tym pisze, podobnie w FAQu (akurat pracuję nad nim teraz, więc mam bliżej):

Ruiny
P: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć losowania
drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz porzuci
Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie zabrać
podczas tej samej tury.

Rogo pisze:Tylko jak tu rozumieć kolejność wylosowania karty którą się odrzuca? Dopiero ją odrzucam, więc traktuję ją jako później wylosowaną, czy pamiętam, że wylosowałem ją już dawno temu?

To swoją drogą prowadzi do absurdalnych sytuacji. Np. Mam już 3 Przedmioty i ciągnę 2 karty: jakiś Miecz i jakiś Eliksir. Jeśli najpierw wyciągnąłem Eliksir to mogę go podnieść, użyć i później podnieść Miecz. Jeśli natomiast najpierw wyciągnąłem Miecz, to go podnoszę i mam 4 Przedmioty - nie mogę już podnieść Eliksiru (chyba, że wyrzucę jakiś Przedmiot)
Nadgorliwość ROX! :P


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Jeżeli chodzi o tą kwestią to mamy house rula. Jeśli przedmiot jest wykorzystywany od razu, to nie powoduje przeciążenia. Jeśli ktoś bierze go "na później" to eliksir waży tyle co dobra zbroja.


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

Gdybym szedł ścieżką przez wzgórza w zbroi i hełmie a przy boku miałbym bukłak z wodą i miecz też nie widział bym problemu z wypiciem właśnie zdobytego eliksiru...
ale niestety rzeczywistość jest brutalna i imo jest to dobrze sprecyzowane w instrukcji jak to jest z tym eliksirem czy innym przedmiotem:)

Ze złotem jest inaczej bo karta jest równoznaczna z monetą złota i natychmiast się ja wymienia.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Jakkolwiek z logicznego punktu widzenia niemożność natychmiastowego wypicia eliksiru, jeśli posiada się pełny zestaw czterech Przedmiotów, może wydawać się bzdurna, to patrząc na to z mechanicznego ujęcia, system nie wydaje się - przynajmniej mi - już taki głupi; otóż, taki eliksir stanowi zwykle dość potężny power-up, dlatego możliwość skorzystania z niego musi się wiązać z pewnymi ustępstwami ze strony gracza.


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Dokładnie, czasem warto coś wyrzucić i wziąć taki eliksir. Przez jakis czas graliśmy tak, ze wolno było wypijać odrazu takie eliksiry jesli sie miało limit niesionych przedmiotów wyczerpany, jednak zrezygnowalismy z tego i gramy zgodnie z instrukcja w tej kwestii. Nie lubimy ułatwiać gry, wolimy ją utrudniać :mrgreen:


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Czy za każdym razem gdy poszukiwacz przegra walke z wrogiem na sile lub na moc, niezaleznie w jakich okolicznościach ( wróg- karta przygody, na obszarze, z karty zdarzenia, miejsca itp.) jego tura kończy się i nie moze podjac juz zadnego ruchu?

Ruch mam na mysli- badanie innych kart, teleportacja bo rozumiem ze uzywanie zdolnosci, rzucanie zaklec jest dozwolone. Troche sie zagubilam w tym.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Neesty pisze:Czy za każdym razem gdy poszukiwacz przegra walke z wrogiem na sile lub na moc, niezaleznie w jakich okolicznościach ( wróg- karta przygody, na obszarze, z karty zdarzenia, miejsca itp.) jego tura kończy się i nie moze podjac juz zadnego ruchu?
Tak, przegra oraz zremisuje. Jedynie wygranie walki upoważnia do kontynuowania tury.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

prosze jeszcze o odpowiedz na to pytanie- jesli poszukiwacz w danym momencie na obszarze moze: badac obszar i uzyc swoich specjalnych zdolnosci to co najpierw robi? ma to jakiekolwiek znaczenie? (np. skrzat moze w puszczy dostac 3 szt. złota to najpierw dostaje złoto a pozniej bada obszar czy odwrotnie?)


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

Neesty pisze:prosze jeszcze o odpowiedz na to pytanie- jesli poszukiwacz w danym momencie na obszarze moze: badac obszar i uzyc swoich specjalnych zdolnosci to co najpierw robi? ma to jakiekolwiek znaczenie? (np. skrzat moze w puszczy dostac 3 szt. złota to najpierw dostaje złoto a pozniej bada obszar czy odwrotnie?)
Według mnie jeżeli nie jest zaznaczony w zdolności moment (np. na koniec tury), to możesz używać zdolności lub badać obszar w dowolnej kolejności :)


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

O ile się nie mylę (ale Nemo mnie poprawi) to zdolność postaci jest ponad wszystko i cokolwiek się stanie bierzesz 3zł a później wyciągasz kartę.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Ja powiem tak, osobiście grywam w taki sposób, jaki sugeruje Tristan. Znaczy, że jeżeli nie ma opisanego dokładnego momentu zdolności, to możesz go użyć, kiedy chcesz. Przykładowo Druida zdolność:

Kiedy znajdziesz się na obszarze Puszczy,
możesz dobrać tyle Zaklęć, na ile pozwala
ci wartość twojej Mocy.


Więc mogę dobrać karty, zaraz po wejściu na Puszczę, ale mogę również po zbadaniu obszaru (wciąż się na nim znajduję w tej turze) albo między badaniem jednej karty, a drugiej (w przypadku, gdy Przepowiednia znajduje się w grze). Jeżeli jednak zostaniemy przeniesieni na inny obszar zanim dobierzemy Zaklęcia, to niestety nie będziemy mogli ich dobrać, bowiem przeniesienie (teleportacja) ma priorytet i jest wykonywane bez zbędnej zwłoki.

Ponadto w FAQu jest napisane:

P2: Druid trafił na obszar Puszczy. Czy może dobrać Zaklęcia,
zanim rozpatrzy tam jakiekolwiek spotkanie?
O: Tak.


;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

satch85
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 11 sty 2011, 13:00
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć:

Post autor: satch85 »

A co sie dzieje w przypadku kiedy na obszarach (takich jak miasto, wioska, gospoda, kapliczka, cmentarz, skały, las, świątynia i inne na których sie nie losuje karty przygody) znajdują sie jakies karty przygody?
Poszukiwacz może rozpatrzyć karte i wtedy kończy sie jego tura? lub zamiast rozpatrywać karty wykonuje polecenie obszaru a karta leży tam dalej? i ostatnia opcja wykonuje polecenie karty a nastepnie obszaru?
Kilka razy podczas gry przytrafiła mi sie taka sytuacja, i grałem tak że albo rozpatrywałem karte albo polecenie obszaru.
Jeśli sie Wam zdażyła taka sytuacja to jak graliście?
Ostatnio zmieniony piątek 21 sty 2011, 14:01 przez satch85, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Najpierw rozpatrujesz karty, a następnie, jeżeli Twoja tura nie skończyła się wskutek zremisowania lub przegrania jakiejkolwiek walki albo efektu karty Przygody, badasz obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

Eremita
Eremita opuści cię i przyłączy do Poszukiwacza który cię napotka (chyba że mu się wymkniesz).

a) mam eremitę, wchodzę na obszar z innym poszukiwaczem. Badam obszar. Eremita zostaje u mnie bo nie spotkałem innego poszukiwacza.
b) analogicznie sytuacja w której inny poszukiwacz wchodzi na mój obszar i go bada. Eremita zostaje, bo nie doszło do spotkania.
c) wchodzę na obszar innego poszukiwacza i atakuje go /używam zdolności. Eremita odchodzi ( i tutaj problemik z dokładnymi wordingami, czy to że ja spotykam innego poszukiwacza znaczy też że on mnie spotyka?)
d) inny poszukiwacz wchodzi na mój obszar i mnie atakuje/używa zdolności. Eremita przechodzi na stronę wroga.

czy dobrze to rozumuję?

Duszołap
Podczas walki nie możesz wydawać punktów losu, aby powtarzać rzuty.

Nic nie pisze tutaj że chodzi o rzut ataku. Czyli rozumiem, że tyczy się to wszystkich rzutów, które zostaną wykonane podczas walki. Na przykład eliksiry gniewu/ szału i takie tam. Albo nie powtórzę rzutu , kiedy inny gracz rzuci na mnie Przypadek, a ja akurat trzaskam się z duszołapem (fajny trik by wyszedł!). Czy dobrze rozumiem?

Złota statuetka
Jeśli przegrasz walkę z innym poszukiwaczem, zamiast zwykłej nagrody będzie musiał wziąć statuetkę.

Czy "nagrodą" jest też odbieranie życia w wyniku walki?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

guciomir pisze:a) mam eremitę, wchodzę na obszar z innym poszukiwaczem. Badam obszar. Eremita zostaje u mnie bo nie spotkałem innego poszukiwacza.
b) analogicznie sytuacja w której inny poszukiwacz wchodzi na mój obszar i go bada. Eremita zostaje, bo nie doszło do spotkania.
d) inny poszukiwacz wchodzi na mój obszar i mnie atakuje/używa zdolności. Eremita przechodzi na stronę wroga.
Tak.
guciomir pisze:c) wchodzę na obszar innego poszukiwacza i atakuje go /używam zdolności. Eremita odchodzi ( i tutaj problemik z dokładnymi wordingami, czy to że ja spotykam innego poszukiwacza znaczy też że on mnie spotyka?)
Nie, Eremita zostaje przy Tobie.
guciomir pisze:Duszołap
Podczas walki nie możesz wydawać punktów losu, aby powtarzać rzuty.

Nic nie pisze tutaj że chodzi o rzut ataku. Czyli rozumiem, że tyczy się to wszystkich rzutów, które zostaną wykonane podczas walki. Na przykład eliksiry gniewu/ szału i takie tam. Albo nie powtórzę rzutu , kiedy inny gracz rzuci na mnie Przypadek, a ja akurat trzaskam się z duszołapem (fajny trik by wyszedł!). Czy dobrze rozumiem?
Źle, jedynie nie możesz przerzucać rzutu ataku.

[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 10:09 pm ]
guciomir pisze:Złota statuetka
Jeśli przegrasz walkę z innym poszukiwaczem, zamiast zwykłej nagrody będzie musiał wziąć statuetkę.

Czy "nagrodą" jest też odbieranie życia w wyniku walki?
Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

1) Mogę użyć Ścieżki Przeznaczenia jako sposobu na teleportacje do krainy środkowej? Używam go na siebie, biorę zadanie, wykonuję je i zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika. Tak to działa? Na karcie jest napisane" Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli nie posiada on żadnego zadania Czarownika. Ten Poszukiwacz musi wylosować 1 zadanie i podjąć się jego wykonania"

2)Czy mogę użyć zaklęcia, gdy jakaś umiejętność, czar albo karta (np. Trąba Powietrzna) pozbawia mnie go?
3)Czy mogę użyć zaklęcia, gdy mam wziąć następne, a nie mogę z powodu limitu?
4)Czy żetony losu działają na alternatywne zakończenia (mam tu na myśli głównie "Rękę zagłady" i zaklęcie "Rozkazu".

To na razie tyle z tych co pamiętam.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:1) Mogę użyć Ścieżki Przeznaczenia jako sposobu na teleportacje do krainy środkowej? Używam go na siebie, biorę zadanie, wykonuję je i zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika. Tak to działa? Na karcie jest napisane" Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli nie posiada on żadnego zadania Czarownika. Ten Poszukiwacz musi wylosować 1 zadanie i podjąć się jego wykonania"
Owszem, możesz rzucić to Zaklęcie na siebie albo na innego Poszukiwacza.
Etamin pisze:2)Czy mogę użyć zaklęcia, gdy jakaś umiejętność, czar albo karta (np. Trąba Powietrzna) pozbawia mnie go?
Nie, karta pozbawiająca Ciebie innej karty ma pierwszeństwo nad wszelkimi innymi efektami. Przykładowo, nie możesz zamienić Alchemikiem swojego Miecza w złoto, gdy właśnie przegrałeś walkę. Możesz jedynie zamienić w złoto przed walką.
Etamin pisze:3)Czy mogę użyć zaklęcia, gdy mam wziąć następne, a nie mogę z powodu limitu?
Znaczy, Zaklęcia zawsze bierzesz, bez względu na to, czy możesz je rzucić, czy nie. Jednakże, jeżeli przekroczyłeś limit rzucanych Zaklęć w tej turze, to nie możesz rzucić następnego Zaklęcia.
Etamin pisze:4)Czy żetony losu działają na alternatywne zakończenia (mam tu na myśli głównie "Rękę zagłady" i zaklęcie "Rozkazu".
Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Nemomon pisze:
Etamin pisze:3)Czy mogę użyć zaklęcia, gdy mam wziąć następne, a nie mogę z powodu limitu?
Znaczy, Zaklęcia zawsze bierzesz, bez względu na to, czy możesz je rzucić, czy nie. Jednakże, jeżeli przekroczyłeś limit rzucanych Zaklęć w tej turze, to nie możesz rzucić następnego Zaklęcia.
Chodziło mi o to, że mam np. 7 mocy, 3 zaklęcia i w wyniku jakiegoś zdarzenia mam dobrać kolejne. Trzy, to limit zaklęć, więc teoretycznie nie mogę wziąć kolejnego. Ale czy mogę w takim wypadku rzucić jedno z tych trzech co mam i dobrać nowe?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Etamin pisze:
Nemomon pisze:
Etamin pisze:3)Czy mogę użyć zaklęcia, gdy mam wziąć następne, a nie mogę z powodu limitu?
Znaczy, Zaklęcia zawsze bierzesz, bez względu na to, czy możesz je rzucić, czy nie. Jednakże, jeżeli przekroczyłeś limit rzucanych Zaklęć w tej turze, to nie możesz rzucić następnego Zaklęcia.
Chodziło mi o to, że mam np. 7 mocy, 3 zaklęcia i w wyniku jakiegoś zdarzenia mam dobrać kolejne. Trzy, to limit zaklęć, więc teoretycznie nie mogę wziąć kolejnego. Ale czy mogę w takim wypadku rzucić jedno z tych trzech co mam i dobrać nowe?
Nie, nie możesz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5614
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Etamin pisze:1) Mogę użyć Ścieżki Przeznaczenia jako sposobu na teleportacje do krainy środkowej? Używam go na siebie, biorę zadanie, wykonuję je i zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika. Tak to działa? Na karcie jest napisane" Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli nie posiada on żadnego zadania Czarownika. Ten Poszukiwacz musi wylosować 1 zadanie i podjąć się jego wykonania"
No napisane jest, żeby wziąć kartę zadania, a więc bez przenoszenia się do krainy środkowej. (Nemo chyba nie doczytał pytania)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Etamin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 71
Rejestracja: piątek 18 cze 2010, 21:36
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Etamin »

Ale po wykonaniu zadania zostaję teleportowany do Jaskini Czarownika. Biorąc pod uwagę, że większość zadań wykonuje się dość szybko, to jest to chyba najłatwiejszy sposób na dostanie się do krainy środkowej (teoretycznie czasem już w pierwszej kolejce).


sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Jest taka sytuacja: Czarnoksiężnik z talizmanem stoi na otchłani w wewnętrznej krainie, wróżka ze środkowej krainy rzuca na czarnoksiężnika zaklęcie: Ścieżka przeznaczenia, czarnoksiężnik wylosował: Zyskaj 1 pkt Siły. Co w takiej sytuacji musi zrobić? Cofnąć się czy może ukończyć grę?


Awatar użytkownika
Arbaal
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: sobota 21 lis 2009, 13:59
Lokalizacja: Ze Świata Pomiędzy... a tak na serio to Krk :)
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Arbaal »

Nie chce mi się ruszać tyłka i wyciągać gry i sprawdzać a chce sobie wbić posta tak więc Nemo mnie poprawi :D
O ile mnie pamięć nie myli to w zasadach lub na planszy było coś o tym że jak masz niezakończone zadania czarownika to nie możesz przekroczyć tajemnych wrót i tyle. W tym wypadku wrota zostały normalnie przekroczone a to że podczas efektu zaklęcia otrzymało się coś z czym nie można by wejść do tej krainy to inna sprawa. Moim zdaniem nie trzeba zawracać i można spokojnie iść do korony władzy.


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

sekol pisze:Jest taka sytuacja: Czarnoksiężnik z talizmanem stoi na otchłani w wewnętrznej krainie, wróżka ze środkowej krainy rzuca na czarnoksiężnika zaklęcie: Ścieżka przeznaczenia, czarnoksiężnik wylosował: Zyskaj 1 pkt Siły. Co w takiej sytuacji musi zrobić? Cofnąć się czy może ukończyć grę?
Może iść dalej ukończyć grę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ