Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Budowniczy Mostów pisze: piątek 16 paź 2020, 17:38 Jak pisał @Bludgeon trzeba się zastanowić, czy posiadanie i używanie to to samo. To nie jest to samo, o czym świadczy rozróżnienie w specjalnych zdolnościach Poszukiwaczy, którzy mogą posiadać np. Bronie i Pancerze, ale nie mogą ich używać.
Zatem ja bym wbijał do Doliny Ognia bez obaw
Racja racja, kompletnie o tym zapomniałem.


What a view.

gringott
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 21 paź 2020, 12:45

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: gringott »

Hej ho,

Wiele razy znalazłem już odpowiedzi na dręczące mnie pytania na tym forum, za co wielkie dzięki. :) Tej odpowiedzi nie mogę jednak znaleźć.

Karta "Klątwa Wiedźmy" głosi:

"Wszyscy Twoi pozostali przyjaciele natychmiast Cię opuszczają."

Co w takim wypadku z zaklęciem "Ocalenie"? Ono ratuje przed śmiercią. Czy słowo "opuszczają" oznacza co innego niż standardowa śmierć/utrata przyjaciela i nie można takowego uratować "Ocaleniem" przed "Klątwą Wiedźmy"?

Na forum, w instrukcji i FAQ nie udało mi się tego znaleźć. Wersja gry póki co ( ;) ) podstawowa.

Edit:
Dorzucę jeszcze drugie pytanie. Jak to jest z obszarem Przepaść? Mając, na przykład, trzech przyjaciół rzucam: za siebie, za przyjaciela, za siebie, za przyjaciela, za siebie, za przyjaciela? Czy za siebie tylko raz i potem tylko za każdego przyjaciela? Bardziej logiczną wydaje mi się druga opcja, tak rozumiem tekst na Obszarze.



Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

@gringott witaj!

Co do pierwszego pytania o Klątwę Wiedźmy, to tutaj słowo "opuszczają" oznacza, iż musisz tych Przyjaciół pozostawić na swoim obszarze. Nie zadziała zaklęcie "Ocalenie", bowiem jak słusznie zauważyłeś w tym przypadku Przyjaciele nie umierają (gdy umieraja, zostają zabici, pożarci itd. taką kartę odrzuca się na stos kart odrzuconych).

Jeżeli natomiast chodzi o Przepaść, to rzucasz na niej jedynie raz za siebie, a później raz za każdego Przyjaciela z osobna. Oczywiście ponowne odwiedzenie tego obszaru, zmusza Cię do ponownego zastosowania się do instrukcji tego obszaru.

Pozdrawiam,
Kamil


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Lathspell
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Xan pisze: środa 21 paź 2020, 15:24 Co do pierwszego pytania o Klątwę Wiedźmy, to tutaj słowo "opuszczają" oznacza, iż musisz tych Przyjaciół pozostawić na swoim obszarze.
Tu mała uwaga - w tym przypadku wszyscy obecni Przyjaciele zostają odrzuceni, a nie pozostawieni na obszarze Poszukiwacza (choć jednocześnie nie umierają).
Nie mam pod ręką wersji PL, ale w wersji EN jest napisane:

You must take her as a Follower. All other Followers immediately leave you - discard them. You may have no other Followers until you rid yourself of the Hag by visiting the Village Mystic (even if he ignores you). You may then discard her.



Lathspell
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Kilka pytań o zasady z ostatniej sesji Talismana:

Sytuacja 1:
Strefa Stagnacji (Zaklęcie)
Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza po tym, jak wylosuje kartę Przygody, ale zanim ją rozpatrzy. Umieść tę kartę Przygody odkrytą przed sobą. Następnie ten Poszukiwacz musi wylosować nową kartę Przygody. Na początku swojej następnej tury musisz umieścić odkrytą wcześniej kartę Przygody na wierzchu talii.

Przysługa za Przysługę (Nagroda za zadanie)
Odrzuć natychmiast tę kartę. Losuj karty Przygód, aż nie odkryjesz Przyjaciela. Możesz go wziąć, a następnie odrzuć pozostałe karty. Jeśli zdecydujesz się nie brać Przyjaciela (lub nie możesz tego zrobić), nie otrzymujesz żadnej nagrody.

Pytanie: Gracz A ukończył zadanie, wybrał nagrodę i trafiła mu się Przysługa za Przysługę, losuje więc karty przygód, aż trafi jakiegoś Przyjaciela. Czy Gracz B może w tym momencie rzucić Zaklęcie Strefa Stagnacji, aby zabrać Graczowi A wylosowanego Przyjaciela (lub de facto jakąkolwiek inną kartę podczas tego losowania kart) i umieścić ją przed sobą, zmuszając Gracza A do dalszego losowania kart?

Sytuacja 2:
Fałszywy Prorok (Przyjaciel)
Czy tego chcesz, czy nie, prorok zostaje twoim Przyjacielem. Nie możesz wydawać punktów Losu, aby ponawiać rzuty kością. Pozbędziesz się go, odwiedzając Czarodziejkę w Mieście.

Pytanie: czy Fałszywy Prorok opuszcza Poszukiwacza przed czy po wykonaniu rzutu u Czarodziejki w Mieście?

Sytuacja 3:
Różdżka Zniszczenia (Przedmiot)
Różdżki możesz użyć w dowolnym momencie. Ten potężny artefakt sprawia, że wybrany przez ciebie Poszukiwacz traci 2 żetony Siły albo Mocy lub po jednym żetonie z każdej z tych cech. Potem Różdżka trafia na stos kart odrzuconych.

Pytanie: Czy Różdżki Zniszczenia można użyć przeciwko Poszukiwaczowi, który posiada tylko jeden żeton Siły lub Mocy albo nie posiada ich wcale?

Sytuacja 4:
Likwidacja (Zaklęcie)
Cast at the start of your turn, or when you have just completed your move. Remove any faceup Adventure Card from the board and place it on the discard pile.

Pytanie: Na obszarze przykładowo Równin leży sobie wylosowana w poprzedniej turze karta Zdarzenie, typu Mieszkańcy Mroku, Zamieć, Boska Opieka czy cokolwiek innego, co trwa więcej niż jedną turę. Rzucam na ten obszar Zaklęcie Likwidacja i odrzucam leżące tam Zdarzenie. Czy w takiej sytuacji to Zdarzenie nadal wywiera wpływ na grę (czyli np. Zamieć nadal trwa jeszcze jedną turę, przy Mieszkańcach Mroku nadal muszę ciągnąć jeszcze jedną kartę Podziemi, etc.) - skoro zostało aktywowane w poprzedniej turze na dwie tury z góry -- czy też wpływ Zdarzenia na grę kończy się w momencie jego usunięcia z planszy?



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2306
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37 Sytuacja 1
Tak, może rzucić to Zaklęcie. Ale tylko w odniesieniu do Przyjaciela, bowiem jest to jedyna karta, jaką losujący rozpatruje.
Rzucenie Zaklęcia nie zmusza losującego do dalszego losowania, jak zasugerowałeś, bo Nagroda za Zadanie stwierdza, że jeśli nie możesz tego zrobić, nie otrzymujesz żadnej nagrody.
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 2
Po wykonaniu rzutu.
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 3
Gdyby Różdżka była Zaklęciem, w przypadku braku żetonów jednoznacznie stwierdzam, że z pewnością nie można byłoby użyć, gdyż rzucone Zaklęcie musi odnieść efekt.
W odniesieniu do Przedmiotów nie ma takiej zasady, zatem odpowiedź brzmi – tak, można użyć w obu sytuacjach. W razie braku żetonów działanie miałoby miejsce, choć byłoby bezprzedmiotowe i skutkowało jedynie odrzuceniem Różdżki, w przypadku posiadania jednego żetonu należałoby go odrzucić (efekt byłby połowiczny).
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 4
Kończy się w momencie jego usunięcia z planszy, bo karta przestaje oddziaływać na grę.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

MOIM ZDANIEM:
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 1
nie, bo on tej karty nie rozpatruje tylko zatrzymuje Przyjaciela.
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 2
Gdy odwiedzasz, czyli de facto gdy rzucasz kością. Niemniej już go nie masz i możesz użyć Losu.
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 3
instrukcja lub FAQ mówi, że zakręcie musi odnieść efekt żeby go użyć. Podciągnąłbym tę zasadę też do różdżki, więc jeśli ktoś nie ma żetonu to nie można jej użyć. Gdy ma jeden? Efekt w sumie jest, więc tu bym się zgodził na użycie.
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37Sytuacja 4
nie ma karty, nie ma efektu.


Ja nawet nie mam Talismana.

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2306
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Rogo pisze: niedziela 25 paź 2020, 11:06 nie, bo on tej karty nie rozpatruje tylko zatrzymuje Przyjaciela.
Zatrzymanie wiąże się nieodzownie z rozpatrzeniem. Chyba, że zatrzymałby zakrytą kartę, ale do takiej sytuacji tu nie dochodzi. Zaklęcie zadziała, nie ma bata.
Rogo pisze: niedziela 25 paź 2020, 11:06 Podciągnąłbym tę zasadę też do różdżki
Bezzasadnie. W trakcie gry losujesz wiele kart Przedmiotów, Zdarzeń i innych, które działają, choć nie wywołują efektu. Np. są Zdarzenia, na skutek których Poszukiwacze o określonym charakterze tracą turę. Jeśli akurat nie ma takich Poszukiwaczy w grze, działanie Zdarzenia następuje, ale jest bezskuteczne. Zaklęcia są pod omawianym tu względem unikalne.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 25 paź 2020, 16:31
Rogo pisze: niedziela 25 paź 2020, 11:06 nie, bo on tej karty nie rozpatruje tylko zatrzymuje Przyjaciela.
Zatrzymanie wiąże się nieodzownie z rozpatrzeniem. Chyba, że zatrzymałby zakrytą kartę, ale do takiej sytuacji tu nie dochodzi. Zaklęcie zadziała, nie ma bata.
A ja uważam, że to działa w drugą stronę - rozpatrzenie karty Przedmiotu bądź Przyjaciela oznacza jego zatrzymanie, ale w drugą stronę już nie. Np. Złodziej zabierający komuś Przedmiot nie rozpatruje go, tylko używa swojej specjalnej zdolności.
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 25 paź 2020, 16:31
Rogo pisze: niedziela 25 paź 2020, 11:06 Podciągnąłbym tę zasadę też do różdżki
Bezzasadnie. W trakcie gry losujesz wiele kart Przedmiotów, Zdarzeń i innych, które działają, choć nie wywołują efektu. Np. są Zdarzenia, na skutek których Poszukiwacze o określonym charakterze tracą turę. Jeśli akurat nie ma takich Poszukiwaczy w grze, działanie Zdarzenia następuje, ale jest bezskuteczne. Zaklęcia są pod omawianym tu względem unikalne.
Porównanie efektu wywołanego automatycznie przez wyciągnięcie karty, a efektu wynikającego z decyzji gracza jest moim zdaniem bardziej bezzasadne. Zwróć także uwagę, że zasada z Zaklęciami również nie znajduje się w instrukcji, a dopiero w FAQ. Sytuacja, żeby ktoś chciał użyć Różdżki Zniszczenia na kogoś, kto nie ma żetonów Siły ani Mocy jest tak mało prawdopodobna, że nie spodziewałbym się jej w często zadawanych pytaniach (FAQ). A szukanie analogii z jednej nieopisanej zasady w innej zasadzie opisanej dopiero w FAQ jest wg mnie bardzo zasadne.

No ale tak jak pisałem powyżej - to tylko moje zdanie, z którym masz prawo się nie zgadzać, a instrukcja Talismana niestety daje pod tym względem bardzo wiele możliwości :)


Ja nawet nie mam Talismana.

Lathspell
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Jesteście zgodni tylko w przypadku sytuacji nr 4, więc ogólnie zadane przeze mnie pytania wydają się zasadne.

Może niech czerwony się wypowie.
Rogo pisze: niedziela 25 paź 2020, 20:06 Sytuacja, żeby ktoś chciał użyć Różdżki Zniszczenia na kogoś, kto nie ma żetonów Siły ani Mocy jest tak mało prawdopodobna, że nie spodziewałbym się jej w często zadawanych pytaniach (FAQ)
To ja może przybliżę kontekst - takie coś mieliśmy w naszej ostatniej rozgrywce. Różdżka Zniszczenia trafiła się Mrocznej Kultystce w początkowej fazie gry, kiedy jeszcze nikt nie miał żadnych punktów. Grając Mnichem zdecydowałem się zaatakować Kultystkę, żeby odebrać jej przedmiot i potem użyć go przeciwko niej, gdy już będzie silniejsza. Kultystka wpadła na pomysł, że skoro i tak prawdopodobnie przegra tę walkę (Siła 3 vs moje 2+3), to lepiej pozbyć się różdżki używając jej bez żadnego efektu i potem na spokojnie rozwijać statystyki.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 20:58 Może niech czerwony się wypowie.
Czerwony gra w pokemony... :'(
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37 Sytuacja 1:
Strefa Stagnacji (Zaklęcie)
Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza po tym, jak wylosuje kartę Przygody, ale zanim ją rozpatrzy. Umieść tę kartę Przygody odkrytą przed sobą. Następnie ten Poszukiwacz musi wylosować nową kartę Przygody. Na początku swojej następnej tury musisz umieścić odkrytą wcześniej kartę Przygody na wierzchu talii.

Przysługa za Przysługę (Nagroda za zadanie)
Odrzuć natychmiast tę kartę. Losuj karty Przygód, aż nie odkryjesz Przyjaciela. Możesz go wziąć, a następnie odrzuć pozostałe karty. Jeśli zdecydujesz się nie brać Przyjaciela (lub nie możesz tego zrobić), nie otrzymujesz żadnej nagrody.

Pytanie: Gracz A ukończył zadanie, wybrał nagrodę i trafiła mu się Przysługa za Przysługę, losuje więc karty przygód, aż trafi jakiegoś Przyjaciela. Czy Gracz B może w tym momencie rzucić Zaklęcie Strefa Stagnacji, aby zabrać Graczowi A wylosowanego Przyjaciela (lub de facto jakąkolwiek inną kartę podczas tego losowania kart) i umieścić ją przed sobą, zmuszając Gracza A do dalszego losowania kart?
Po mojemu to wygląda to tak:

PzP losuje karty dotąd, aż nie wylosuje Przyjaciela. Wtedy Gracz B rzuca Stagnację i kradnie tego Przyjaciela. Wtedy zgodnie z instrukcją Stagnacji Gracz A losuje kolejną kartę i jeśli jest to Przyjaciel, to go zatrzymuje, a jeśli jest to coś innego, to odrzuca tę kartę. Odkrycie Przyjaciela nastąpiło, więc warunki PzP zostały spełnione - gracz nie losuje więcej nowych kart dotąd, aż nie wylosuje kolejnego Przyjaciela, gdyż już jednego wylosował.

Istnieje jeszcze inna interpretacja. Mianowicie, ponieważ instrukcja PzP nakazuje losować karty Przygód, to Gracz B może rzucić Stagnację na każdą z wylosowanych właśnie kart (a nie tylko na Przyjaciela). Gdy to zrobi, zabiera kartę dla siebie, następnie Gracz A kontynuuje losowanie kart Przygód, aż nie wylosuje Przyjaciela. Wydaje mi się, że ta interpretacja jest najbardziej bliższa instrukcjom kart i najbardziej prawidłowa.

===
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37 Sytuacja 2:
Fałszywy Prorok (Przyjaciel)
Czy tego chcesz, czy nie, prorok zostaje twoim Przyjacielem. Nie możesz wydawać punktów Losu, aby ponawiać rzuty kością. Pozbędziesz się go, odwiedzając Czarodziejkę w Mieście.

Pytanie: czy Fałszywy Prorok opuszcza Poszukiwacza przed czy po wykonaniu rzutu u Czarodziejki w Mieście?
W wersji polskiej karty - przed. W wersji angielskiej - po.

===
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37 ytuacja 3:
Różdżka Zniszczenia (Przedmiot)
Różdżki możesz użyć w dowolnym momencie. Ten potężny artefakt sprawia, że wybrany przez ciebie Poszukiwacz traci 2 żetony Siły albo Mocy lub po jednym żetonie z każdej z tych cech. Potem Różdżka trafia na stos kart odrzuconych.

Pytanie: Czy Różdżki Zniszczenia można użyć przeciwko Poszukiwaczowi, który posiada tylko jeden żeton Siły lub Mocy albo nie posiada ich wcale?
Nie. Różdżka zawsze zabiera 2 punkty (w dowolnej konfiguracji). Choć w starej MiM zawsze grałem, że zabiera do dwóch punktów (choć wtedy zasady gry były bardziej elastyczne).

===
Lathspell pisze: niedziela 25 paź 2020, 10:37 Sytuacja 4:
Likwidacja (Zaklęcie)
Cast at the start of your turn, or when you have just completed your move. Remove any faceup Adventure Card from the board and place it on the discard pile.

Pytanie: Na obszarze przykładowo Równin leży sobie wylosowana w poprzedniej turze karta Zdarzenie, typu Mieszkańcy Mroku, Zamieć, Boska Opieka czy cokolwiek innego, co trwa więcej niż jedną turę. Rzucam na ten obszar Zaklęcie Likwidacja i odrzucam leżące tam Zdarzenie. Czy w takiej sytuacji to Zdarzenie nadal wywiera wpływ na grę (czyli np. Zamieć nadal trwa jeszcze jedną turę, przy Mieszkańcach Mroku nadal muszę ciągnąć jeszcze jedną kartę Podziemi, etc.) - skoro zostało aktywowane w poprzedniej turze na dwie tury z góry -- czy też wpływ Zdarzenia na grę kończy się w momencie jego usunięcia z planszy?
Dalej trwa. Efekt został już aktywowany, a na planszy karta leży jedynie jako "przypominajka" i zapychacz. Zauważ, że jak ponownie wejdziesz np. na kartę Zamieci, to nie aktywujesz jej ponownie, tak więc jej zniszczenie także nic nie da.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2306
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Mały Nemo pisze: niedziela 25 paź 2020, 23:47 Dalej trwa. Efekt został już aktywowany, a na planszy karta leży jedynie jako "przypominajka" i zapychacz. Zauważ, że jak ponownie wejdziesz np. na kartę Zamieci, to nie aktywujesz jej ponownie, tak więc jej zniszczenie także nic nie da.
Grubo... :-O


Awatar użytkownika
Kewis21
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 211
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Kewis21 »

Widzę dużo odmiennych zdań, ale każde ma ciekawe uzasadnienie. Ja mam na ten temat również inne, ale wydaje mi się że u każdego zostanie to już w kwestii umownej z innymi grającymi.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Jest kilka wyjść:
1. Dogadać się
2. Zrobić głosowanie
3. Zrobić losowanie
4. Pozwolić zadecydować właścicielowi gry
5. Użyć argumenty siły :D (lub mocy, jeśli masz odpowiednią zdolność xD)

Do mnie osobiście ani trochę nie przemawia stanowisko Nemo w sprawie kart Zdarzeń.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2142
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Mały Nemo pisze: niedziela 25 paź 2020, 23:47 Lathspell pisze: ↑niedziela 25 paź 2020, 10:37
Sytuacja 2:
Fałszywy Prorok (Przyjaciel)
Czy tego chcesz, czy nie, prorok zostaje twoim Przyjacielem. Nie możesz wydawać punktów Losu, aby ponawiać rzuty kością. Pozbędziesz się go, odwiedzając Czarodziejkę w Mieście.

Pytanie: czy Fałszywy Prorok opuszcza Poszukiwacza przed czy po wykonaniu rzutu u Czarodziejki w Mieście?

W wersji polskiej karty - przed. W wersji angielskiej - po.
No dobrze, ale jest podobna karta "Klątwa wiedźmy"
Klątwa Wiedźmy – Przyjaciel
Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele, natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty. Dopóki nie uwolnisz się od wiedźmy, nie możesz zdobywać nowych Przyjaciół. Pozbędziesz się jej odwiedzając Wiejskiego Mistyka - kiedy to zrobisz, odrzuć tę kartę (nawet, jeśli Mistyk cię zignoruje).

Opis tej karty wyraźnie stwierdza, odrzucamy Wiedźmę, nawet jeśli zostaniemy zignorowani, tj. wyrzucimy 2 lub 3. Zatem odrzucamy Wiedźmę po wykonaniu rzutu.
Budowniczy Mostów pisze: poniedziałek 26 paź 2020, 16:12
Mały Nemo pisze: niedziela 25 paź 2020, 23:47 Dalej trwa. Efekt został już aktywowany, a na planszy karta leży jedynie jako "przypominajka" i zapychacz. Zauważ, że jak ponownie wejdziesz np. na kartę Zamieci, to nie aktywujesz jej ponownie, tak więc jej zniszczenie także nic nie da.
Grubo... :-O
Tak się (wg mnie) powinno grać, ale wkurza mnie karta, która leży na planszy i „nic nie robi” i nigdy tak nie grałem. Zdarzenia, które trwają dłużej niż 1 turę, odkładam z boku planszy, jako przypominajkę, a obszar zostaje pusty.

Swoją drogą dziwne jest też pozostawianie na obszarze niezbadanych Zdarzeń np. gdy jedno Zdarzenie nas teleportuje i nie zdążyliśmy zbadać drugiego. Wg mnie niezbadane Zdarzenie powinno na końcu tury być odrzucane (chociaż tak się nie gra). Karty Zdarzeń powinny być nieprzewidywalne i aktywować się w turze, w której zostały wylosowane lub być odrzucane.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze: wtorek 27 paź 2020, 08:04 o mnie osobiście ani trochę nie przemawia stanowisko Nemo w sprawie kart Zdarzeń.
A ponieważ Rogo jest dzieciobijcą, to w tym przypadku użyłby wariantu 5. - argumentu siły :P.
Pablo pisze: wtorek 27 paź 2020, 08:31 kiedy to zrobisz, odrzuć tę kartę (nawet, jeśli Mistyk cię zignoruje).
Tu też mogło chodzić o to, że o ile u Czarodziejki zawsze coś się stanie, o tyle u Mistyka gracz może dojść do wniosku, iż skoro Mistyk go zignorował, to go nawet przez okno nie zobaczył, a więc go nie odwiedził. Aczkolwiek to są 2 różne karty ;). Problem tych kart jest taki, że wyraz "odwiedzając" może oznaczać kilka rzeczy np. jednorazowe odwiedziny lub też np. to, że wciąż jesteś u niego gościem. Dokładniejszym tłumaczeniem byłoby "po odwiedzeniu Czarodziejki", no ale tego nie mamy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Mały Nemo pisze: wtorek 27 paź 2020, 11:11 A ponieważ Rogo jest dzieciobijcą
każdy kto miał zaszczyt poznać Cię na żywo wie, że lat masz nie 14 a 114 :D i nie, Nemo, ani dzieci, ani starców bić nie zamierzam, a Ciebie to już w ogóle ;)
Mały Nemo pisze: wtorek 27 paź 2020, 11:11 Dokładniejszym tłumaczeniem byłoby "po odwiedzeniu Czarodziejki", no ale tego nie mamy.
obecne tłumaczenie oznacza odrzucenie tej karty już w trakcie rozpatrywania instrukcji czarodziejki, karta już nie zabrania używać Losu i można przerzucić słaby rezultat. Zapis "po odwiedzeniu" by na to nie pozwolił.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2142
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Rogo pisze: wtorek 27 paź 2020, 11:51 ani dzieci, ani starców bić nie zamierzam, a Ciebie to już w ogóle
@Mały Nemo jesteś poza skalą. :)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Pablo pisze: wtorek 27 paź 2020, 12:22
Rogo pisze: wtorek 27 paź 2020, 11:51 ani dzieci, ani starców bić nie zamierzam, a Ciebie to już w ogóle
@Mały Nemo jesteś poza skalą. :)
Nemo jest age-fluid xD


Ja nawet nie mam Talismana.

gringott
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 21 paź 2020, 12:45

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: gringott »

Drodzy @Xan i @Lathspell,
Trochę późno mi się przypomniało, ale wielkie dzięki za odpowiedzi! :)



Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2142
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Jest taka karta, wydaję mi się, że to Wróg, że jeśli go pokonasz to bodajże, zamiast zatrzymać go jako trofeum, możesz odebrać Przedmiot innemu Poszukiwaczowi. Ktoś kojarzy co to za karta?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

W mieście jest. Rabuś.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2142
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Tam też szukałem, ale jej nie trafiłem. Dzięki.



Lathspell
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Pablo pisze: niedziela 01 lis 2020, 21:53 Jest taka karta, wydaję mi się, że to Wróg, że jeśli go pokonasz to bodajże, zamiast zatrzymać go jako trofeum, możesz odebrać Przedmiot innemu Poszukiwaczowi. Ktoś kojarzy co to za karta?
Prawdopodobnie masz na myśli tę kartę:
http://www.talismanwiki.com/Trickster



Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2142
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Lathspell pisze: poniedziałek 02 lis 2020, 09:30
Pablo pisze: niedziela 01 lis 2020, 21:53 Jest taka karta, wydaję mi się, że to Wróg, że jeśli go pokonasz to bodajże, zamiast zatrzymać go jako trofeum, możesz odebrać Przedmiot innemu Poszukiwaczowi. Ktoś kojarzy co to za karta?
Prawdopodobnie masz na myśli tę kartę:
http://www.talismanwiki.com/Trickster
To był Rabuś z Miasta. Słabo tam szukałem.



ODPOWIEDZ