Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Lathspell pisze: środa 19 sie 2020, 16:36 Innymi słowy - Wampirzyca nie może jednocześnie spotykać innego Poszukiwacza (używając na nim specjalnej zdolności) i badać obszar, na którym się on znajduje. Jeśli Wampirzyca decyduje się odebrać innemu Poszukiwaczowi Przyjaciela, nie może już w tej turze badać obszaru - i odwrotnie: jeśli zdecydowała się zbadać obszar, nie może odbyć spotkania z Poszukiwaczem.
Wydaje mi się, że zdolność wampirzycy mówi o poszukiwaczy na którego obszar się trafi, a nie, którego się spotyka, więc nie zgadzam się z przedmówcą.


Ja nawet nie mam Talismana.

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

To ja będę jednak obstawiał przy swoim ;) Ale najpierw treść tej specjalnej zdolności:

Każdemu Poszukiwaczowi, na którego obszar trafisz, możesz odebrać jednego dowolnego Przyjaciela

Moim zdaniem użycie specjalnej zdolności na Poszukiwaczu jest równoznaczne z jego spotkaniem. W instrukcji czytamy, że spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura może albo zaatakować innego poszukiwacza, albo użyć na nim swoją specjalną zdolność.

Przykład ten był poruszony na forum FFG (w odniesieniu do Czarownicy, Minstrela i właśnie Wampirzycy):
https://community.fantasyflightgames.co ... sorceress/



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4880
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

Odsyłam do FAQ:
EN >>> https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... %201-1.pdf <<<
PL >>> http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf <<<

W wersji angielskiej na karcie Czarownicy oraz w FAQ jest ten sam zwrot "land on". Podobnie do karty Wampirzycy.
W wersji polskiej na karcie Czarownicy jest "spotka" a w FAQ "trafi". W przypadku Wampirzycy zarówno na karcie jak i w FAQ jest "trafi".

Tak więc, nawet dla tych, którzy mogą twierdzić, że wersja polska i wersja angielska to dwie różne gry, to według mnie FAQ nie pozostawia wątpliwości w tym zakresie (przynajmniej dla mnie), że użycie tej zdolności (zarówno u Czarownicy jak i Wampirzycy) jest równoznaczne ze spotkaniem innego poszukiwacza.


Wycinek z FAQ (EN):
Sorceress
Q1: If the Sorceress attempts to beguile a character that she lands on, can she also attack the character?
A: No. When a character encounters another character he may either attack or use one of his special abilities on the character.
Wycinek z FAQ (PL):
Czarownica
P1: Jeśli Czarownica próbuje omamić Poszukiwacza, na którego obszar trafi, może również go zaatakować?
O: Nie. Kiedy Poszukiwacz spotyka innego Poszukiwacza, może go albo zaatakować, albo użyć na nim swojej specjalnej zdolności.
EDIT: W treści FAQ pytanie odnosi się do zdolności "omamianie", w związku z czym powyższe porównanie ze zdolnością Wampirzycy nie ma zastosowania. Właściwsze jest porównanie ostatniej zdolności Czarownicy o odbieraniu Przyjaciół ... różnicą jest brak dodatkowej informacji, że możesz to zrobić bez względu na to czy wdasz się z nim {z Poszukiwaczem - przyp. red.} w walkę lub będziesz próbował go omamić.

PS. W związku z powyższym, faktycznie - polska i angielska wersja Talismana to mogą być dwie "różne" gry ... przez niespójne tłumaczenie. ;)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

abubu pisze: czwartek 20 sie 2020, 07:29 Tak więc, nawet dla tych, którzy mogą twierdzić, że wersja polska i wersja angielska to dwie różne gry
Taka krótka refleksja, która wyszła przy okazji tego wątku:

Czarownica w wersji EN: You may take any one Follower, except the Maiden, Unicorn, or Princess from a character that you land on.
Czarownica w wersji PL: Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz próbował go omamić) jednego Przyjaciela (z wyjątkiem Dziewicy, Jednorożca i Księżniczki).

Taka subtelna różnica - polska wersja wprowadza w błąd, gdyż po pierwsze, na oryginalnej karcie nie ma pierwszego nawiasu (to chyba pozostałość po jakiejś poprzedniej wersji gry?), a po drugie, jak czytamy w instrukcji EN, Poszukiwacz w czasie spotkania z innym Poszukiwaczem może użyć na nim tylko jednej specjalnej zdolności, a nie dwóch, tak jak sugeruje to polski opis Czarownicy.

Instrukcja EN: The character whose turn it is may either attack or use *one* of his special abilities on the character.
Instrukcja PL: Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować innego Poszukiwacza, albo użyć na nim swoją specjalną zdolność.

Okazuje się więc, że ostatnie 2 lata grałem Czarownicą źle.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4880
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

Ups ... u Czarownicy nie doczytałem ostatniej zdolności ... FAQ odnosił się do "omamiania" ... więc cofam poprzednią odpowiedź (dodałem odpowiednie sprostowanie) ... ehhh ... chyba się już tak kolejny raz na to "nabrałem".


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Wniosek jest prosty: Talismana trzeba przepisać od nowa stosując zwroty nie pozostawiające zbyt szerokiego pola do interpretacji, nawet kosztem pięknego języka.

W Relicu, dla porównania, są proste, te same formułki i nie spotkałem się z takimi sytuacjami, żeby były trzy różne interpretacje tego samego i każda jedna poparta logicznym argumentem.

A FAQ Talismana też szału nie robi...


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze: czwartek 20 sie 2020, 11:52 Wniosek jest prosty: Talismana trzeba przepisać od nowa stosując zwroty nie pozostawiające zbyt szerokiego pola do interpretacji, nawet kosztem pięknego języka.
Ja już od dawna czekam na 5 edycję :)


What a view.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Bludgeon pisze: czwartek 20 sie 2020, 12:31 Ja już od dawna czekam na 5 edycję :)
Nie spodziewam się jej zbyt prędko. Teraz robią Batmany, Star Warsy, Kingdom Heartsy i pewnie zrobią jeszcze Talismana w 5 innych uniwersach, zanim wrócą do korzeni.

A wtedy poprawią tyle samo co w poprzednich edycjach, czyli (prawie) nic.

Obym się mylił. Z gier opartych na mechanice Talismana mam porównanie tylko do Relica i skok był ogromny. Ale zajęło im trochę czasu i edycji, żeby wpaść na to, że trzeba co nieco zmienić


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze: czwartek 20 sie 2020, 15:08
Nie spodziewam się jej zbyt prędko.
Ja też, nie ale dlatego że pegasus zrobił relatywnie niedawno dodruk całej 4e, a nie dlatego że:
Rogo pisze: czwartek 20 sie 2020, 15:08 Teraz robią Batmany, Star Warsy, Kingdom Heartsy i pewnie zrobią jeszcze Talismana w 5 innych uniwersach, zanim wrócą do korzeni.
Bo to robi inna firma zupełnie.
Rogo pisze: czwartek 20 sie 2020, 15:08 A wtedy poprawią tyle samo co w poprzednich edycjach, czyli (prawie) nic.
Cholera wie, w 4e było sporo zmian, i na lepsze. Choćby dodanie losu. Często też jest tak że dodatki z jednej edycji wskazują kierunek następnej, a Kataklizm sporo namieszał.
Rogo pisze: czwartek 20 sie 2020, 15:08Obym się mylił. Z gier opartych na mechanice Talismana mam porównanie tylko do Relica i skok był ogromny. Ale zajęło im trochę czasu i edycji, żeby wpaść na to, że trzeba co nieco zmienić
Też wolę być optymistą. Też mam Relica i Przedwieczną Grozę (daje mi podobny "feel") i rozważam Gwiezdne Wojny jeśli wyjdą po polsku, więc grać w co mam.


What a view.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Lathspell pisze: czwartek 20 sie 2020, 09:41 Taka krótka refleksja, która wyszła przy okazji tego wątku:

Czarownica w wersji EN: You may take any one Follower, except the Maiden, Unicorn, or Princess from a character that you land on.
Czarownica w wersji PL: Każdemu spotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać (bez względu na to czy wdasz się z nim w walkę lub będziesz próbował go omamić) jednego Przyjaciela (z wyjątkiem Dziewicy, Jednorożca i Księżniczki).
Tłumacze tłumaczyli na podstawie tego, co otrzymali od FFG. Czasami się zdarzało, że otrzymywali przestarzałe pliki.
hex.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Maletz
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Posty: 326
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Maletz »

I tak powstała Włamykotka ;)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Maletz pisze: sobota 22 sie 2020, 09:38 I tak powstała Włamykotka ;)
Nie wypominaj, tacy dumni byli z tłumaczenia...

Mi się najbardziej podoba przetłumaczenie Relic na Relic: Tajemnica Sektora Antian.
To jest takie polskie zmienić zupełnie tytuł, żeby był za długi i żeby nikt pełnego tytułu nie używał :P
I o ile dodanie Magia i Miecz w tytule Talismana ma szerokie uzasadnienie, tak w przypadku Relica chętnie się dowiem co autor miał na myśli ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Lesnik95
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 04 wrz 2020, 15:49

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lesnik95 »

Mam pytanie odnośnie zaklęcia hydry.

Przykładowa sytuacja.
Gracz A rzuca zawładnięcie na gracza B. Gracz A rzuca również zaklęcie hydry i mówi, że chce aby efekt wywoływał również na Gracza C oraz Gracza D
Gracz D rzuca zaklęcie "Rozproszenie Magii" na Zaklęcie Hydry. Czy niweluje ono efekt Zawładnięcia na gracza C i D czy tylko jednego wybranego przez siebie?



Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 434
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Lesnik95 pisze: piątek 04 wrz 2020, 15:54 Mam pytanie odnośnie zaklęcia hydry.

Przykładowa sytuacja.
Gracz A rzuca zawładnięcie na gracza B. Gracz A rzuca również zaklęcie hydry i mówi, że chce aby efekt wywoływał również na Gracza C oraz Gracza D
Gracz D rzuca zaklęcie "Rozproszenie Magii" na Zaklęcie Hydry. Czy niweluje ono efekt Zawładnięcia na gracza C i D czy tylko jednego wybranego przez siebie?
Wszystko rozchodzi się tutaj o odpowiedni timing, podczas którego gracz D posiadający "Rozproszenie Magii" zechce to Zaklęcie rzucić.

>Gracz A rzuca Zawładnięcie na gracza B.
>Gracz A rzuca Hydrę (najpierw rzuca się Zaklęcie [teraz gracz D mógłby rzucić Rozproszenie Magii i zniwelować Zaklęcie Hydry], a następnie wybiera osobno cel/cele[teraz gracz D mógłby zniwelować zaklęcie Zawładnięcia spowodowane Hydrą na wybrany cel, jeśli nie rzucił Rozproszenia Magii na Zaklęcie Hydry]).


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Xan pisze: piątek 04 wrz 2020, 20:35 >Gracz A rzuca Zawładnięcie na gracza B.
>Gracz A rzuca Hydrę (najpierw rzuca się Zaklęcie [teraz gracz D mógłby rzucić Rozproszenie Magii i zniwelować Zaklęcie Hydry], a następnie wybiera osobno cel/cele[teraz gracz D mógłby zniwelować zaklęcie Zawładnięcia spowodowane Hydrą na wybrany cel, jeśli nie rzucił Rozproszenia Magii na Zaklęcie Hydry]).
Hmmm...
Wydaje mi się, że przy rzuceniu Hydry od razu należy podać cel/cele dla Zawładnięcia. Następnie rzucone Rozproszenie Magii będzie dotyczyło całego Zaklęcia Hydry, a nie tylko jednego wybranego celu.
Ostatecznie Zaklęcie Hydry nie polega na tym, że rzuca ponownie wcześniej rzucone Zaklęcie kolejne X razy na innych graczy, lecz sprawia, że rzucone poprzednio Zaklęcie obejmie swym działaniem dodatkowe cele.



Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 434
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Lathspell pisze: poniedziałek 07 wrz 2020, 20:34
Xan pisze: piątek 04 wrz 2020, 20:35 >Gracz A rzuca Zawładnięcie na gracza B.
>Gracz A rzuca Hydrę (najpierw rzuca się Zaklęcie [teraz gracz D mógłby rzucić Rozproszenie Magii i zniwelować Zaklęcie Hydry], a następnie wybiera osobno cel/cele[teraz gracz D mógłby zniwelować zaklęcie Zawładnięcia spowodowane Hydrą na wybrany cel, jeśli nie rzucił Rozproszenia Magii na Zaklęcie Hydry]).
Hmmm...
Wydaje mi się, że przy rzuceniu Hydry od razu należy podać cel/cele dla Zawładnięcia. Następnie rzucone Rozproszenie Magii będzie dotyczyło całego Zaklęcia Hydry, a nie tylko jednego wybranego celu.
Ostatecznie Zaklęcie Hydry nie polega na tym, że rzuca ponownie wcześniej rzucone Zaklęcie kolejne X razy na innych graczy, lecz sprawia, że rzucone poprzednio Zaklęcie obejmie swym działaniem dodatkowe cele.
Wróćmy zatem do instrukcji Zaklęcia Hydry:
Hydra pisze: Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.
Jeżeli Zaklęcia traktujemy jako rzucane osobno, to dla mnie oznacza to osobne Zaklęcie na każdy cel, a więc można odpowiedzieć na nie Rozproszeniem Magii.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Xan pisze: środa 09 wrz 2020, 19:18 Jeżeli Zaklęcia traktujemy jako rzucane osobno, to dla mnie oznacza to osobne Zaklęcie na każdy cel, a więc można odpowiedzieć na nie Rozproszeniem Magii.
Trochę szukałem na forum FFG, jak działa Zaklęcie Hydry z Rozproszeniem Magii, ale niewiele znalazłem, właściwie to nic.
I jak teraz na spokojnie czytam opis Hydry, to przyznaję Ci rację, jest tak jak napisałeś.



Lesnik95
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 04 wrz 2020, 15:49

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lesnik95 »

Xan pisze: środa 09 wrz 2020, 19:18
Lathspell pisze: poniedziałek 07 wrz 2020, 20:34
Xan pisze: piątek 04 wrz 2020, 20:35 >Gracz A rzuca Zawładnięcie na gracza B.
>Gracz A rzuca Hydrę (najpierw rzuca się Zaklęcie [teraz gracz D mógłby rzucić Rozproszenie Magii i zniwelować Zaklęcie Hydry], a następnie wybiera osobno cel/cele[teraz gracz D mógłby zniwelować zaklęcie Zawładnięcia spowodowane Hydrą na wybrany cel, jeśli nie rzucił Rozproszenia Magii na Zaklęcie Hydry]).
Hmmm...
Wydaje mi się, że przy rzuceniu Hydry od razu należy podać cel/cele dla Zawładnięcia. Następnie rzucone Rozproszenie Magii będzie dotyczyło całego Zaklęcia Hydry, a nie tylko jednego wybranego celu.
Ostatecznie Zaklęcie Hydry nie polega na tym, że rzuca ponownie wcześniej rzucone Zaklęcie kolejne X razy na innych graczy, lecz sprawia, że rzucone poprzednio Zaklęcie obejmie swym działaniem dodatkowe cele.
Wróćmy zatem do instrukcji Zaklęcia Hydry:
Hydra pisze: Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też na innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.
Jeżeli Zaklęcia traktujemy jako rzucane osobno, to dla mnie oznacza to osobne Zaklęcie na każdy cel, a więc można odpowiedzieć na nie Rozproszeniem Magii.
Jeżeli przyjmiemy takie założenie, co w przypadku gdy:
Gramy np. w 4 osoby.
Gracz A ma na początku tury 2 zaklęcia "na ręce", rzuca zawładnięcie na Gracza B, oraz chce rzucić hydrę która wywrze wpływ na Gracza C oraz Gracza D.
Czy może? Skoro posiadał na początku tury tylko 2 zaklęcia a hydra mówi, że "Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania". Czy nie będzie go trzymał limit max 2 zaklęć w tym wypadku?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Lesnik95 pisze: niedziela 13 wrz 2020, 11:25 Jeżeli przyjmiemy takie założenie, co w przypadku gdy:
Gramy np. w 4 osoby.
Gracz A ma na początku tury 2 zaklęcia "na ręce", rzuca zawładnięcie na Gracza B, oraz chce rzucić hydrę która wywrze wpływ na Gracza C oraz Gracza D.
Czy może? Skoro posiadał na początku tury tylko 2 zaklęcia a hydra mówi, że "Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania". Czy nie będzie go trzymał limit max 2 zaklęć w tym wypadku?
Kopie Zaklęcia nie są wliczane w ten limit, gdyż Ty ich nie rzucasz, one pojawiają się samoistnie w wyniku rzucenia innego Zaklęcia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 434
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

@Lesnik95, @Mały Nemo wyjaśnił bezbłędnie tę kwestię. ;)


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Cześć, mam kilka pytań.
1) Poszukiwacz jest na polu Jama Wilkołaka, ma talizman i w swojej następnej turze będzie przesuwał się na pole Doliny Ognia. Inny Poszukiwacz rzuca jednak wcześniej zaklęcie Zniszczenie Magii, więc do czasu jego następnej tury nie można używać Magicznych Przedmiotów. Żeby wejść na pole Doliny Ognia, trzeba mieć talizman (magiczny przedmiot). Co wtedy z Poszukiwaczem który miał wejść w tej kolejce na Dolinę Ognia? Stoi na polu Jama Wilkołaka i czeka tam jedną turę aż zaklęcie przestanie działać?
2) Czy Wróżka może podglądać zaklęcia które są w posiadaniu Dżina którego ma inny Poszukiwacz? I czy Poszukiwacz który posiada Amulet ale ma Dżina może rzucać zaklęcia te które są na karcie Dżina?
Rozumiem to tak że wróżka nie może podglądać tych zaklęć ale dżin też nie może ich wtedy rzucać, ale są wątpliwości.
3) jeśli Poszukiwacz ma zdolność albo przedmiot który pozwala mu na to że jeśli chce to nie zaatakują go Duchy a na polu znajdują się dwie karty duchów więc walczą razem przeciwko Poszukiwaczowi to czy może stwierdzić że jeden go zaatakuje a drugi nie?
Z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Gunner7 pisze: środa 14 paź 2020, 11:19 Cześć, mam kilka pytań.
1) Poszukiwacz jest na polu Jama Wilkołaka, ma talizman i w swojej następnej turze będzie przesuwał się na pole Doliny Ognia. Inny Poszukiwacz rzuca jednak wcześniej zaklęcie Zniszczenie Magii, więc do czasu jego następnej tury nie można używać Magicznych Przedmiotów. Żeby wejść na pole Doliny Ognia, trzeba mieć talizman (magiczny przedmiot). Co wtedy z Poszukiwaczem który miał wejść w tej kolejce na Dolinę Ognia? Stoi na polu Jama Wilkołaka i czeka tam jedną turę aż zaklęcie przestanie działać?
Po pierwsze trzeba by się zastanowić czy używanie przedmiotu i posiadanie przedmiotu jest tym samym. Prawdopodobnie tak, ale pewności nie mam. Instrukcja o tym nie wspomina.
Jeśli nie jest tym samym, to nieużywalny talizman jest wciąż w posiadaniu gracza, a to wystarczy żeby wejść do doliny ognia.
Jeśli jest, to poszukiwacz w praktyce nie ma talizmanu przy sobie więc musi zawrócić.

Niezależnie która opcja jest prawdziwa, na pewno nie jest tak że poszukiwacz stoi w Jamie aż talizman zacznie ponownie działać.
Gunner7 pisze: środa 14 paź 2020, 11:19 2) Czy Wróżka może podglądać zaklęcia które są w posiadaniu Dżina którego ma inny Poszukiwacz? I czy Poszukiwacz który posiada Amulet ale ma Dżina może rzucać zaklęcia te które są na karcie Dżina?
Rozumiem to tak że wróżka nie może podglądać tych zaklęć ale dżin też nie może ich wtedy rzucać, ale są wątpliwości.
Nie i nie. Czary są zawsze rzucane przez poszukiwacza, nawet jeśli znajdują się na kartach, ale czary do których ma dostęp poszukiwacz nie zawsze są w jego posiadaniu.
Wróżka ma wpływ tylko na czary posiadane przez poszukiwaczy.
Amulet ma wpływ na rzucane czary, więc działa zawsze.
Gunner7 pisze: środa 14 paź 2020, 11:19 3) jeśli Poszukiwacz ma zdolność albo przedmiot który pozwala mu na to że jeśli chce to nie zaatakują go Duchy a na polu znajdują się dwie karty duchów więc walczą razem przeciwko Poszukiwaczowi to czy może stwierdzić że jeden go zaatakuje a drugi nie?
Tak. I tak samo działają zdolności wymykania się.


What a view.

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Bludgeon pisze: środa 14 paź 2020, 16:45
Gunner7 pisze: środa 14 paź 2020, 11:19 Cześć, mam kilka pytań.
1) Poszukiwacz jest na polu Jama Wilkołaka, ma talizman i w swojej następnej turze będzie przesuwał się na pole Doliny Ognia. Inny Poszukiwacz rzuca jednak wcześniej zaklęcie Zniszczenie Magii, więc do czasu jego następnej tury nie można używać Magicznych Przedmiotów. Żeby wejść na pole Doliny Ognia, trzeba mieć talizman (magiczny przedmiot). Co wtedy z Poszukiwaczem który miał wejść w tej kolejce na Dolinę Ognia? Stoi na polu Jama Wilkołaka i czeka tam jedną turę aż zaklęcie przestanie działać?
Po pierwsze trzeba by się zastanowić czy używanie przedmiotu i posiadanie przedmiotu jest tym samym. Prawdopodobnie tak, ale pewności nie mam. Instrukcja o tym nie wspomina.
Instrukcja nie, ale wspomina o tym FAQ ;)

P2: Poszukiwacz posiada Talizman. Czy może wkroczyć do Doliny Ognia w czasie działania Zaklęcia Zniszczenia magii?
O: Tak.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Ciekaw jestem, czy to nie zostalo w miedzyczasie zmienione. Dalbym sobie lewego srodkowego palca uciac, ze bylo w FAQ, ze nie mozna.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2219
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Lathspell pisze: czwartek 15 paź 2020, 00:23 P2: Poszukiwacz posiada Talizman. Czy może wkroczyć do Doliny Ognia w czasie działania Zaklęcia Zniszczenia magii?
O: Tak.
Też bym tak grał. Na planszy jest polecenie, że musisz posiadać Talizman. Jak pisał @Bludgeon trzeba się zastanowić, czy posiadanie i używanie to to samo. To nie jest to samo, o czym świadczy rozróżnienie w specjalnych zdolnościach Poszukiwaczy, którzy mogą posiadać np. Bronie i Pancerze, ale nie mogą ich używać.
Zatem ja bym wbijał do Doliny Ognia bez obaw

Dodano po 3 minutach 3 sekundach:
Gunner7 pisze: środa 14 paź 2020, 11:19 2) Czy Wróżka może podglądać zaklęcia które są w posiadaniu Dżina którego ma inny Poszukiwacz? I czy Poszukiwacz który posiada Amulet ale ma Dżina może rzucać zaklęcia te które są na karcie Dżina?
Wróżka podgląda Zaklęcia Poszukiwaczy, zatem wszystko zależy od opisu karty Dżinna. Jeśli jest tam sformułowanie, że Dżin posiada Zaklęcia, to Wróżka ich nie podejrzy.
Podobnie z rzucaniem przy jednoczesnym posiadaniu Amuletu – jeśli na karcie jest zapis, „traktuj je, jakbyś sam je rzucał”, to rzucić nie możesz.
Np.:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


ODPOWIEDZ