Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Lathspell pisze: niedziela 03 maja 2020, 16:44 Tutaj bym się zastanawiał. Moim zdaniem w takiej sytuacji należy odrzucić Starego człowieka morza, ponieważ zgodnie z instrukcją: "Jeśli efekt odwołuje się do obszaru, którego nie ma już na planszy (ponieważ znajduje się na nim karta Terenu), należy zignorować ten efekt"
No tak, ale w tym przypadku i tak to nic nie zmienia. Ignorujesz instrukcję "Jeśli odwiedzisz Gospodę, odrzuć go", a ponieważ nie ma Gospody, to go po prostu nie odrzucasz tam.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Bardziej chodziło mi o zignorowanie efektu całej karty, a nie fragmentu. Mimo wszystko w przypadku braku Gospody na planszy, szanse na pozbycie się Starego człowieka w ciągu kilku tur są praktycznie żadne.



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2219
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Bludgeon pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:43 Towary sklepowe nie leżą na obszarach/na planszy. Możesz je sobie tam położyć ale zasady nie rozpoznają tego jako kart na obszarze, bo wtedy mógłbyś je sobie brać bez płacenia.
Mały Nemo pisze: niedziela 03 maja 2020, 13:49 Na obszarach Sklepów nie leżą karty (tak samo jak np. na Wiosce nie leżą karty Ekwipunku) (...) Brama Miejska samouzupełnia się jedynie wtedy, gdy ktoś stanie na jej obszar. Jeśli ukradniesz list gończy z niej przy pomocy Placu Miejskiego, to nie kładziesz tam nowego listu gończego.
Panowie, chapeau bas.

Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Lathspell pisze: niedziela 03 maja 2020, 16:56 szanse na pozbycie się Starego człowieka w ciągu kilku tur są praktycznie żadne
Prawda. Życie nie jest fair... :mask:


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 18:39 Panowie, chapeau bas.
Polskie forum, pisz proszę po polsku.

Dodano po 56 sekundach:
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 03 maja 2020, 18:40 Prawda. Życie nie jest fair... :mask:
Tyle że Talisman to nie życie tylko gra.


What a view.

Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 434
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Xan »

Mały Nemo pisze: niedziela 03 maja 2020, 16:50
Lathspell pisze: niedziela 03 maja 2020, 16:44 Tutaj bym się zastanawiał. Moim zdaniem w takiej sytuacji należy odrzucić Starego człowieka morza, ponieważ zgodnie z instrukcją: "Jeśli efekt odwołuje się do obszaru, którego nie ma już na planszy (ponieważ znajduje się na nim karta Terenu), należy zignorować ten efekt"
No tak, ale w tym przypadku i tak to nic nie zmienia. Ignorujesz instrukcję "Jeśli odwiedzisz Gospodę, odrzuć go", a ponieważ nie ma Gospody, to go po prostu nie odrzucasz tam.
Zgodzę się z @Mały Nemo. Wiele kart w Talismanie posiada więcej niż jeden efekt. Pozbycie się karty "Przyjaciela", jaką jest Stary Człowiek Morza, to rezultat odwiedzenia Gospody i traktowałbym to jako osobny efekt, niezależny od pozostałej treści karty. I tutaj oczywiście zastosowałbym zapis z instrukcji mówiący o zignorowaniu efektu odwołującego się do obszaru, którego nie ma już na planszy.

Gdyby traktować całą treść karty jako jeden efekt, wówczas prowadziłoby to do dziwnych i nieprawidłowych sytuacji jak np. "wylosowałem kartę Stary Człowiek Morza, ale jako, że nie ma Gospody, to jej nie podejmuję" - bierzesz kartę mimo, że nie ma Gospody, "wylosowałem kartę Klątwa Wiedźmy, ale jako, że nie posiadam żadnych Przyjaciół, to nie biorę jej ze sobą" - nie masz żadnego Przyjaciela, ale i tak zabierasz Klątwę Wiedźmy ze sobą, "nie ma już na planszy obszarów Lasu i Puszczy, więc nie dodaję już 1 punktu do Siły w walce, zapewnianego przez kartę Topór" - nie ma już na planszy ani Lasu, ani Puszczy, ale mimo to możesz normalnie dodać 1 punkt Siły podczas walki, jeśli korzystasz z Topora itd.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2078
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo »

Czy jeśli Wędrujący po Polach korzysta w czasie walki ze swojej Mocy zamiast Siły i przegra walkę to może skorzystać ze Zbroi?

Jesli posiadam 2 Zielarki to na Puszczy odzyskuję 1 punkt Życia, czy 2?

Dodano po 20 minutach 7 sekundach:
J.w.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

1. Tak.
2. 2.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Czy jeśli Złodziej w wyniku spotkania zabiera innemu poszukiwaczowi przedmiot to czy może go jeszcze zaatakowac w ramach tego samego spotkania?



Czapel
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: wtorek 25 lut 2020, 13:42

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Czapel »

@@Gunner7
Nie, Abubu się ładnie rozpisał dlaczego
Ostatnio zmieniony poniedziałek 01 cze 2020, 14:26 przez Czapel, łącznie zmieniany 1 raz.



Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Czy jeśli poszukiwacz ma poltergeista i trafia na świątynię, rzuca 4) tracisz 1 przyjaciela. Może odrzucić Poltergeista?



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4880
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

Czy ktokolwiek jeszcze czyta instrukcje do gier, w które gra?

Polecam sekcję "Spotkanie innego Poszukiwacza" oraz diagram na ostatniej stronie instrukcji:
http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf

Dla bardzo leniwych oportunistów cytat z instrukcji:
Instrukcja pisze: Spotkanie innego Poszukiwacza
Spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować innego Poszukiwacza (patrz „Walka pomiędzy Poszukiwacza-mi” na stronie 12) albo użyć na nim swoją specjalną zdolność.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Czapel
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: wtorek 25 lut 2020, 13:42

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Czapel »

@abubu
Czytam czytam, umknął mi ten zapis niestety



Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Wybacz głupie pytania, często piszę to podczas gry gdy wynika jakąś dyskusja. Rzeczywiście, to oczywiste. Dzięki 👌



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

abubu pisze: poniedziałek 01 cze 2020, 14:11 Czy ktokolwiek jeszcze czyta instrukcje do gier, w które gra?
Pytania do zasad najczęściej pojawiają się w trakcie gry, a wtedy nie ma czasu żeby przeczytać całą instrukcję.


What a view.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5594
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Bludgeon pisze: poniedziałek 01 cze 2020, 21:15
abubu pisze: poniedziałek 01 cze 2020, 14:11 Czy ktokolwiek jeszcze czyta instrukcje do gier, w które gra?
Pytania do zasad najczęściej pojawiają się w trakcie gry, a wtedy nie ma czasu żeby przeczytać całą instrukcję.
Ale wystarczy przeczytać same nagłówki i tylko akapit pod interesującą nas frazę. Poza tym instrukcja do Talismana ma indeks.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4880
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu »

No tak... Zdecydowanie szybciej ktoś udzieli odpowiedzi na forum niż ktoś inny sięgnie do instrukcji, którą ma pod ręką ;)
Gunner7 pisze: poniedziałek 01 cze 2020, 12:16Godzina zapytania
Czapel pisze: poniedziałek 01 cze 2020, 12:49Godzina odpowiedzi (błędnej!)
abubu pisze: poniedziałek 01 cze 2020, 14:11Godzina odpowiedzi ... trochę złośliwej, ale raczej poprawnej
Tylko mi się wydaje, ale chyba jednak szybciej było by znaleźć samemu niż czekać prawie 2 godziny ;)
Co więcej, mając dostęp do komputera polecam wyszukiwać elektroniczną wersję instrukcji (podałem link do głównej, na stronie Galakty są pozostałe). Wystarczy otworzyć PDF i użyć wyszukiwania odpowiedniej frazy (ja na przykład szukałem "spotkanie" ... trafne było by również "zdolność" lub "walka").

... a już "najlepiej" (zależy od punktu widzenia!) było by, zachowując ducha rozgrywki oraz jej ciągłość, na potrzeby tej jednej sesji, podjąć wspólnie decyzję (wiążącą do końca gry) ... a dopiero po zakończeniu, sprawdzić na spokojnie instrukcję.

PS. Przydziałowe uśmieszki aby złagodzić ton wypowiedzi: :) :) :) ;) :D :P

PS. W ramach sprostowania, nie mam nic przeciwko zadawaniu pytań! Bardziej mi przeszkadza udzielanie błędnych odpowiedzi (załącznik) ;)
zmiana-postu.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Możliwe że to będzie kolejne głupie pytanie ale:
Mędrzec rzuca kością, ignoruje uzyskany wynik za pomocą specjalnej zdolności, po czym rzuca po raz drugi. Czy ten drugi rzut może przerzucić Losem? Moim zdaniem nie może.
Podobnie do tego, Amazonka przegrywa walkę. Ignoruje rezultat tej walki i walczy po raz drugi. Czy może w drugiej walce przerzucić swój rzut ataku Losem? Moim zdaniem może.
Ale pojawiły się wątpliwości bo jest różna interpretacja wśród graczy dlatego też pytam żebyście albo potwierdzili że jest ok lub wyprowadzili nas z ewentualnych błędów. Wielkie dzięki z góry 👌



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22048
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Gunner7 pisze: środa 03 cze 2020, 12:58 Mędrzec rzuca kością, ignoruje uzyskany wynik za pomocą specjalnej zdolności, po czym rzuca po raz drugi. Czy ten drugi rzut może przerzucić Losem? Moim zdaniem nie może.
Może. Ten pierwszy rzut był przerzucony zdolnością, a nie Losem, więc wciąż może być ponowiony Losem.
Gunner7 pisze: środa 03 cze 2020, 12:58 Podobnie do tego, Amazonka przegrywa walkę. Ignoruje rezultat tej walki i walczy po raz drugi. Czy może w drugiej walce przerzucić swój rzut ataku Losem? Moim zdaniem może.
Może.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Ale co z zasadą Specjalna Zdolność kontra Zasady? Mówi ona że specjalna zdolność lub efekt ma pierwszeństwo przed zasadą podstawową. Przerzucenie rzutu Losem jest zasadą podstawową a specjalna zdolność Mędrca mówi że "musi zaakceptować rezultat drugiego rzutu". Więc?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Tyle że to "musi zaakceptować" dotyczy tylko tej zdolności. Czyli nie może powtórzyć rzutu a następnie zadeklarować że jednak używa pierwszego rzutu a nie przerzutu.


What a view.

Gunner7
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek 27 kwie 2020, 14:35
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Gunner7 »

Dzięki za wytłumaczenie.
Mam kolejne pytanie: Jestem Mroczną Kultystką, walczę z dwoma wrogami naraz, np. moc 3 i moc 6, pokonuję ich. Skoro była ich dwójka to czy rzucam dwa razy za specjalną zdolność i rozpatruję co dostanę w wyniku rzutu kością?



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Gunner7 pisze: środa 03 cze 2020, 23:28 Mam kolejne pytanie: Jestem Mroczną Kultystką, walczę z dwoma wrogami naraz, np. moc 3 i moc 6, pokonuję ich. Skoro była ich dwójka to czy rzucam dwa razy za specjalną zdolność i rozpatruję co dostanę w wyniku rzutu kością?
W FAQ znajdziesz następującą informację:
Jeżeli dwie karty Wrogów z tym samym numerem spotkania walczą w jakiejkolwiek walce jako jeden Wróg, to po ich pokonaniu Mroczna Kultystka otrzymuje tylko jeden dar od Sił Ciemności.

W przytoczonym przez Ciebie przypadku Mroczna Kultystka powinna więc rzucić tylko jeden raz za specjalną zdolność.

EDIT: ... chyba że jeden z tych wrogów byłby np. ifrytem (siła/moc 3) i posiadał inny numer spotkania niż drugi wróg z mocą 6. W takiej sytuacji powinieneś stoczyć najpierw jedną walkę, w razie wygranej - drugą, i za każdą wygraną otrzymałbyś dar od Sił Ciemności. Oczywiście takie sytuacje mają miejsce raczej bardzo rzadko.



Awatar użytkownika
Lechlat
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 186
Rejestracja: piątek 13 lip 2018, 18:12
Lokalizacja: UK
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lechlat »

Szamanka zamieniając się w ropuchę robi to na jedną turę. Czy tracąc w momencie zamiany turę w następnej turze powraca do swojej postaci?



Lathspell
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 37
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Opis zdolności szamanki w DE brzmi:
If you are turned into a Toad, you may revert to your human form at the start of your next turn.

Czyli wynikałoby z tego, że na początku swojej kolejnej tury szamanka bezwzględnie powraca do swojej formy.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5905
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Lechlat pisze: sobota 06 cze 2020, 20:15 Szamanka zamieniając się w ropuchę robi to na jedną turę. Czy tracąc w momencie zamiany turę w następnej turze powraca do swojej postaci?
Nie na 1 turę tylko do początku swojej następnej tury.
Lathspell pisze: niedziela 07 cze 2020, 01:27 Opis zdolności szamanki w DE brzmi:
If you are turned into a Toad, you may revert to your human form at the start of your next turn.

Czyli wynikałoby z tego, że na początku swojej kolejnej tury szamanka bezwzględnie powraca do swojej formy.
Przecież sam zacytowałeś że MOŻE, to jak bezwzględnie?


What a view.

ODPOWIEDZ