Pytania świeżaka :)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Koowall [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
Lokalizacja: Mordor
Płeć:

Pytania świeżaka :)

Post autor: Koowall »

Przede wszystkim witam wszystkich :) Jako gówniarz zagrywałem się w MiM, niedawno wpadł mi w ręcę TMiM w najnowszej edycji i mam parę pytań, których jak to zwykle bywa :P instrukcja nie wyjaśnia :/

Oto one :

1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Koowall pisze:1. Wylosowuje Magczny portal (czy jakoś tak) i pisze, że będzie on na tym obszarze już do końca rozgrywki i że można się przez niego teleportować w inne miejsce. Czy znaczy to, że wchodząc na obszar z tą kartą już nie losuje karty przygody bo inna już na tym obszarze leży?
Zależy, badasz karty w zależności od ich numeru spotkania. Jeżeli obszar nakazuje Ci wylosować 2 karty, a póki co znajduje się na nim jedynie Portal (czy jakoś tak), to musisz wylosować drugą kartę, następnie badać zgodnie z kolejnością numerów spotkania. Jeżeli jednak obszar jest "jednokartowy", to owszem nie losujesz następnej karty.
Koowall pisze:2. Czy można kupować rzeczy z ekwipunku? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Karty lub obszary sprzedają. Przykładowo karta Targowisko lub obszar Wioska.
Koowall pisze:3. Karta Zjawa (albo Duch) ma napisane, że może się znajdować tylko na wyszczególnionym obszarze (jest wymienionych 6). Czy rzucamy kostką i to ile wypadnie pozwoli nam określić gdzie ją umieszczamy czy poprostu jeżeli nie stoimy na żadnym wymienionym odrzucamy kartę?
Na karcie dokładnie jest napisane:

Zjawa pojawia się na
obszarze (rzuć 1 kością):

1) Miasta 4) Kapliczki
2) Wioski 5) Zamku
3) Cmentarza 6) Świątyni
Będzie nawiedzała ten obszar,
dopóki ktoś jej nie pokona.

Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

1. Tak, ta karta obniża limit ciągniętych kart na tym obszarze do zera. Zatem póki ten Portal (i jakakolwiek inna karta) tam leży, to juz nie ciągnie się kart.
2. W Wiosce na przykład...
3. My graliśmy zawsze tak, że rzucamy i Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy. Jeśli nie, Zjawa czeka na ów obszarze.
:)


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Koowall [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
Lokalizacja: Mordor
Płeć:

Post autor: Koowall »

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi :D
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać :)
Stay tuned :mrgreen:

PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: 7Tristan »

Koowall pisze:Dzięki za tak szybkie odpowiedzi :D
Jeżeli nasuną mi się inne pytanie to oczywiście nie omieszkam zapytać :)
Stay tuned :mrgreen:

PS. Nasunęło się następne pytanie - Czy tratwę można kupić czy tylko wyciosać sobie w lesie bądź puszczy i wtedy ją się z ekwipunku bierze?? Rozumiem, że wtedy korzystając z niej sam wybieram pole z krainy środkowej na które chce nią przepłynąć??
Tratwę z tego co pamiętam można kupić na targowisku (karta przygody pozostajaca w grze do jej końca)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Tristan dobrze mówi, tratwę można kupić na Targowisku za 3 SZ oraz od Wędrownego handlarza za 1 SZ. Możesz sobie ją również wystrugać w Lesie lub Puszczy, jeżeli masz topór. Tratwą przesuwasz się przeciwległy obszar, nie możesz więc wybrać, gdzie się poruszysz.

Generalnie polecałbym Ci przeczytać raz jeszcze instrukcję oraz wszystkie karty i obszary planszy. Na większość Twoich pytań tam można znaleźć odpowiedź.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Koowall [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
Lokalizacja: Mordor
Płeć:

Post autor: Koowall »

Ok chyba tak zrobię :)
Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Koowall pisze:Ok chyba tak zrobię :)
Ale kupując tratwę lub wykonując ją na odpowiednim obszarze rozuemiem, że zabieram kartę jej odpowiadającą z ekwipunku tak?
Poniekąd. Jeżeli ją budujesz lub kupujesz lub znajdujesz - tak, bierzesz ją do swojego ekwipunku, więc jeżeli masz 4 Przedmioty, musisz jakiś odrzucić na obszar, żeby użyć tratwy. Następnie musisz ją odrzucić na końcu swojego ruchu, w którym skorzystałeś z niej, albo na końcu swojej tury, jeżeli nie skorzystałeś.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Nemomon pisze:
SPIDIvonMARDER pisze:Zjawa tam sie pojawia, gdzie wypadło. Jeśli ktoś tam stoi, to walczy.
To jest niepoprawne działanie, bowiem z kartami walczy się jedynie wtedy, gdy się je bada. Poszukiwacz, który stoi na danym obszarze, nie bada go, bo to nie jego tura, nie może więc walczyć ze zjawą. Aczkolwiek, jeżeli Zjawa pojawi się na tym samym obszarze, na którym ją wyciągnąłeś, to oczywiście walczysz z nią.
Zgadzam się, też od razu mi się to rzuciło w oczy.


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Nemomon pisze: Musisz rzucić 1 kością i położyć ją na danym obszarze. Niemniej, zgodnie z instrukcją, jeżeli wyciągasz więcej kart niźli 1 i zjawa jest jedną z tych kart, to w pierwszej kolejności badasz właśnie ją, jakby jej numer spotkania był równy 0, a nie 3.
Ciekawa rzecz, pierwsze słyszę. Mógłbyś wskazać, Nemo, który ustęp instrukcji coś takiego mówi?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

FAQ pisze:Ghost
Q: If the Ghost appears on the space where a character
draws it, does he have to encounter it that turn?
A: Yes.
Co do samego FAQa, to mogę powiedzieć, że w Galakcie parę dni temu zaszły pewne zmiany, które pozwolą na szybsze wydanie polskiego FAQa.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

sekol
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 12:41
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sekol »

Co robimy podczas gdy wyciągamy przedmiot z talii kart, a mamy już 4? Można go w tym momencie dowolnie podmieniać, czy muszę ten przedmiot pozostawić na danym obszarze?


Awatar użytkownika
guciomir
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 376
Rejestracja: poniedziałek 23 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: 3city
Płeć:

Post autor: guciomir »

możesz podmienić (niepotrzebny balast zostawiasz na obszarze, a fajny przedmiot bierzesz ze sobą)


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Możesz podmieniać, jednak ich liczba nie może być większa niż 4. Te które Ci nie pasują, musisz zostawić na obszarze na którym aktualnie się znadjujesz.



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Trochę bezsensu, że płynąc tratwą musimy wywalić przedmiot. Może to i zgodne z zasadami, ale krzywdzące. Co on nie zmieści się na tej tratwie?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Może się zmieścić, ale może również chcieć przetopić tratwę Alchemikiem na 1 SZ, tym samym gratis otrzymując 1 SZ ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No jak chce to niech przetapia, byleby nie łaził z tą tratwą na plecach po mapie :) Takie małe nagięcia zasad potrafią całkiem atrakcyjnie urozmaicić rozgrywkę :)


Obrazek
Koowall [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
Lokalizacja: Mordor
Płeć:

Post autor: Koowall »

Dwa pytanka mi się nasunęły :
1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Koowall pisze:1.Czy żeby przejść przez Wrota do krainy wewnętrznej muszę wyrzucić idealną liczbę na kostce tak aby zatrzymać się odrazu za wrotami czy mogę wyrzucić więcej i kontynuować ruch jak podczas pokonywania strażnika?
W obu przypadkach musisz wyrzucić przynajmniej o 1 oczko więcej niźli liczba obszarów, które Ciebie dzielą przed Strażnikiem/Wrotami. Innymi słowy, musisz mieć przynajmniej 1 punkt ruchu, aby po przejściu trudności (pokonanie Strażnika/otwarcie wrót) móc znaleźć się w nowej Krainie.
Koowall pisze:2.Czy po wejściu na koronę władzy odrazu oznajmiam, że rzucam zaklęcie rozkazu i co turę rzucam kostką i zgodnie z wynikiem inni Poszukiwacze tracą życie? Czy rzucam zaklęcie dopiero w turze następnej po wejściu na koronę?
W tej samej.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Ad.1) Możesz więcej i przy udanej próbie otwarcia Wrót zatrzymujesz się na Równinie Grozy, w przeciwnym wypadku Twoja tura się kończy na Tajemnych Wrotach.
Ad.2) Nie widzę powodu dla którego miałbyś czekać do następnej tury. Badanie obszaru jest kolejnym etapem Twojej tury po ruchu ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Koowall [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: piątek 17 gru 2010, 10:18
Lokalizacja: Mordor
Płeć:

Post autor: Koowall »

2 pytania o karty :
Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie?
Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??

dzięki


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Koowall pisze:Runiczny Miecz - czy po każdym pokonaniu wroga mogę wziąć jeden żeton życie?
Jeśli w walce z danym wrogiem uzywałeś Runicznego miecza to po pokonaniu go mozesz wziąć 1 zeton zycia. I tak po kazdym pokonaniu wroga.
Kula Jasnowidzenia - czy wymiana karty Przygody jest tylko gdy na obszarze ciągnie się 2 karty czy również na obszarze gdzie tylko jedną sztukę trzeba pociągnąć??
Gdy ciągniesz jedna karte tez mozesz ja wymienic na nastepna. Nie wazne ile kart ciągniesz na danym obszarze, gdy masz kule jasnowidzenia zawsze mozesz wymienic jedna z kart, której nie chcesz napotkać i wylosowac w jej miejsce kolejna, która juz musisz rozpatrzyc


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
ODPOWIEDZ