Sztuka złota

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
set-han [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Sztuka złota

Post autor: set-han »

Krótka piłka.

Żaba wyciąga mieszek złota (kartę). Czy:

1) zostawia tę kartę na polu (bo nie może posiadać przedmiotów) - tym samym kolejny gracz jak tam stanie to bierze sztukę złota (żeton) ale nie ciągnie karty

2) wymienia kartę na sztukę złota (żeton), ale że nie może posiadać przedmiotów, to zostawia ją na polu - tym samym kolejny gracz jak tam stanie to bierze sztukę złota (żeton) i ciągnie kartę?


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

A jak jest napisane w instrukcji ?

W starymi MiMie pod obrazkiem jest napisane "Zamień tę Kartę na żółty żeton, a potem ją odłóż."

Należy wykonać polecenie na karcie, czyli wymienić na złoto a potem to złoto zostaje na polu. Nie można posiadać przedmiotu, ale można i należy wykonywać instrukcje z kart.

Natomiast w instrukcji do edycji 4.5 można przeczytać:
"Złoto nie jest uważane za Przedmiot, nie bierze się go też pod uwagę podczas sprawdzania limitu posiadanych przedmiotów."

Na samej karcie z kolei jest napisane: "Dwa mieszki złota - przedmiot - Natychmiast zamień tę kartę na dwie sztuki złota po czym odłóż ją na stos kart odrzuconych"
Tutaj mamy więc do czynienia z tą samą sytuacją co w pierwszej edycji.
Czyli - jak wyżej. Należy wymienić kartę na żeton i położyć go na polu gdzie była wyciągnięta karta.
Właściwie to sytuacja jest nawet jaśniejsza - dzięki słowu "natychmiast" nie będzie graczy którzy uprą się nosić kartę mieszka złota jako kartę przedmiotu, co się zdarzało - jest gdzieś nawet na forum taki temat.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Żaba jak wyciągnie kartę Mieszka Złota, to odstawia kartę na obszar i jej nie bada. Nie bada, bowiem karta Mieszka Złota jest kartą Przedmiotu, których to żaba posiadać nie może. Następny Poszukiwacz, który trafi na ten obszar bada tę kartę (nie ciągnie innej) i bierze 1 sztukę złota.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Ja tu się przychylam do twierdzenia Wiktora. To, że nie może posiadać przedmiotu nie znaczy, że nie ma badać karty przygody. Weź pod uwagę usypiający nektar - niby przedmiot, ale w sumie zdarzenie (wiem wiem, karta z MiM a temat TMiM, ale mniejsza z tym). Żaba powinna stracić swoje tury pomimo, że nie może posiadać przedmiotów według mnie, bo wcale nie jest potrzebne podniesienie tej karty żeby móc ją zbadać. Analogicznie sprawa ma się jak dla mnie z mieszkami złota, które niby są przedmiotem ale tak na prawdę zdarzeniem (dzięki któremu zyskujemy mieszek złota).


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Hellhound, Ty spać nie możesz? O_O

Nie może posiadać Przedmiotów, a więc nie może badać karty Mieszka Złota, a więc nie może wykonać instrukcji karty Mieszka złota - zamienić na żeton sztuki złota.

Identycznie jest w przypadku Ruin. Powiedzmy, iż wyciągnąłeś Diablika oraz Mieszek Złota. Diablik wyteleportuje Ciebie gdzieś na inny obszar, więc nie badasz karty Mieszka Złota, więc następny Poszukiwacz co tam trafi ciągnie jedynie 1 kartę, nie 2 (+ żeton sztuki złota).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Uważam Nemomonie, że nie masz racji.

Zauważ że są przedmioty których np. postać nie może posiadać ze względu na naturę (zwracam uwagę - nie może posiadać). Gdy taka postać/poszukiwacz (bo akurat tu zasady MiM/MM/TMiM są identyczne) wyciągnie taką kartę i dojdzie do momentu jej rozpatrywania (czyli wcześniej np. nie przegra walki z wrogiem) musi ją przeczytać i zastosować się do niej, a tam instrukcja jest wyraźna.

Innymi słowy - aby rozpatrywać instrukcję przedmiotu nie trzeba go posiadać.
Najpierw rozpatruje się instrukcję z karty a potem wchodzi w posiadanie, gdy jest to dozwolone.

p.s. nie "Żaba" tylko "Ropucha".



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A ja gram w taki sposób, że karta Przygody to automatyczna zamaian na żółty żeton, obojętnie co by się nie działo. Po prostu Przygoda "Mieszek złota" nie ma prawa znaleźć się w grze, na planszy, w ekwipunku itd. Wynika to z prostego faktu, że wtedy mogłyby zaistnieć takie sytaucje jak wyżej, gdzie to MZ=np. Miecz dla zasad.


Obrazek
Awatar użytkownika
set-han [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: set-han »

Też skłaniałbym się do natychmiastowej wymiany karty na mieszek złota.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Artownik »

Wiktor pisze:Zauważ że są przedmioty których np. postać nie może posiadać ze względu na naturę (zwracam uwagę - nie może posiadać). Gdy taka postać/poszukiwacz (bo akurat tu zasady MiM/MM/TMiM są identyczne) wyciągnie taką kartę i dojdzie do momentu jej rozpatrywania (czyli wcześniej np. nie przegra walki z wrogiem) musi ją przeczytać i zastosować się do niej, a tam instrukcja jest wyraźna.
A właśnie nie, jest to jeden z absurdów tej gry. Instrukcja w tej kwestii wcale tak precyzyjna nie jest.
Wiem, bo niedawno starałem się tę kwestię konkretnie rozwiązać.

Wszystko to sprowadza się do pytania: Czy badanie Karty Przedmiotu jest równoznaczne z jego wzięciem?
Odpowiedź na to pytanie brzmi: Nie.

Wchodzę na Obszar gdzie leży 5 Przedmiotów. Oczywiste jest, że nie muszę ich wszystkich wziąć. Mogę je przejrzeć i zdecydować się co chcę wziąć, a co nie.

Usypiający Nektar jest tu świetnym przykładem, ponieważ tak naprawdę w ogóle nie trzeba tej karty rozpatrywać, o czym w sumie mało kto wie.


Więc wracając do Ropuchy, to przychylam się do interpretacji Nemo. Aby zamienić Kartę na Mieszek Złota trzeba tę Kartę wziąć, a Ropucha tego zrobić po prostu nie może.


Q
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 00:37
Lokalizacja: P-ń
Płeć:

Post autor: Q »

Witam na forum!
Pozwolę sobie rozwinąć nieco wątek. Co w przypadku, gdy na obszarze leży żeton (np. na Oazie po zrabowaniu przez rozbójników, albo w wyniku pozostawienia go przez gracza zamienionego w Ropuchę lub zabitego). Czy można to złoto wziąć przed ciągnięciem/rozpatrywaniem leżących kart?


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

I ja również witam! :)

Nie wiem, jakie jest oficjalne stanowisko, ale moim zdaniem złoto należy traktować jak Przedmiot (którym jest zresztą karta mieszków złota), czyli kartę o numerze spotkania 5, tyle że nie wliczającą się do limitu kart ciągniętych na danym obszarze. A zatem według mnie złoto możesz podnieść dopiero, gdy rozpatrzysz karty o numerach spotkań mniejszych niż 5.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Nie mam przed sobą kart, bazując jednak na MiMie, nie zgodzę się z Tobą. Na karcie MZ jest napisane: odłóż tę kartę i zamień ją na zółty żeton". Nie jest więc traktowany jako przedmiot nawet przez twórców ;)
Co za tym idzie, zabieramy złoto i ciągniemy karty. No, chyba że leży odkryta karta MZ niezamieniona jeszcze na żeton (a i tak może się zdarzyć), wtedy losujemy tylko tyle ile nakazuje instrukcja obszaru.



Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ano, co do sytuacji z kartą, to się zgodzę, jako że takie samo stanowisko zajmuje powyżej w tym samym wątku Nemo. Ale skoro nierozpatrzona karta mieszka (mieszków) złota pozostaje na planszy jako Przedmiot o numerze spotkania 5, to jak potraktować, jeżeli nie również jako Przedmiot, złoto w czystej postaci, pozostawiane na planszy przez Poszukiwaczy albo w wyniku działania różnych kart? ;)


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Nie zrozumiałeś mnie, karta to karta i jest przedmiotem. Żeton już przedmiotem nie jest,



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Q pisze:Witam na forum!
Pozwolę sobie rozwinąć nieco wątek. Co w przypadku, gdy na obszarze leży żeton (np. na Oazie po zrabowaniu przez rozbójników, albo w wyniku pozostawienia go przez gracza zamienionego w Ropuchę lub zabitego). Czy można to złoto wziąć przed ciągnięciem/rozpatrywaniem leżących kart?
Uszanowanie!

Zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji złoto możesz zabrać z obszaru jedynie po wylosowaniu kart, ich zbadaniu oraz po pokonaniu lub wymknięciu się wszystkim Wrogom.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Nemomon pisze: Zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji złoto możesz zabrać z obszaru jedynie po wylosowaniu kart, ich zbadaniu oraz po pokonaniu lub wymknięciu się wszystkim Wrogom.
Znaczy, należałoby traktować złoto jak kartę o numerze spotkania wyższym niż 6 i badać (zabierać) nawet po Miejscach? (Dopytuję już dla własnej pewności)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Draugnimir pisze:
Nemomon pisze: Zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji złoto możesz zabrać z obszaru jedynie po wylosowaniu kart, ich zbadaniu oraz po pokonaniu lub wymknięciu się wszystkim Wrogom.
Znaczy, należałoby traktować złoto jak kartę o numerze spotkania wyższym niż 6 i badać (zabierać) nawet po Miejscach? (Dopytuję już dla własnej pewności)
Nie, po wymknięciu się lub pokonaniu Wrogów badanie Przedmiotów czy złota, to wciąż badanie obszaru. Po nich badasz Miejsca.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Q
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 00:37
Lokalizacja: P-ń
Płeć:

Post autor: Q »

Dzięki za odpowiedzi!
Nemomon pisze:
Draugnimir pisze:
Nemomon pisze: Zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji złoto możesz zabrać z obszaru jedynie po wylosowaniu kart, ich zbadaniu oraz po pokonaniu lub wymknięciu się wszystkim Wrogom.
Znaczy, należałoby traktować złoto jak kartę o numerze spotkania wyższym niż 6 i badać (zabierać) nawet po Miejscach? (Dopytuję już dla własnej pewności)
Nie, po wymknięciu się lub pokonaniu Wrogów badanie Przedmiotów czy złota, to wciąż badanie obszaru. Po nich badasz Miejsca.
Czyli traktujemy żetony złota tak jakby były kartą numerem spotkania 5 - adekwatnie do karty "Mieszek złota" - ale (raczej) nie wliczamy do ilości kart 'przypadających' na dany obszar, zgadza się?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Q pisze:Dzięki za odpowiedzi!
Nemomon pisze:
Draugnimir pisze:
Nemomon pisze: Zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji złoto możesz zabrać z obszaru jedynie po wylosowaniu kart, ich zbadaniu oraz po pokonaniu lub wymknięciu się wszystkim Wrogom.
Znaczy, należałoby traktować złoto jak kartę o numerze spotkania wyższym niż 6 i badać (zabierać) nawet po Miejscach? (Dopytuję już dla własnej pewności)
Nie, po wymknięciu się lub pokonaniu Wrogów badanie Przedmiotów czy złota, to wciąż badanie obszaru. Po nich badasz Miejsca.
Czyli traktujemy żetony złota tak jakby były kartą numerem spotkania 5 - adekwatnie do karty "Mieszek złota" - ale (raczej) nie wliczamy do ilości kart 'przypadających' na dany obszar, zgadza się?
Owszem, zaraz gdy taka karta pojawi się w grze, musisz ją odrzucić i położyć odpowiednią ilość sztuk złota na obszarze.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Z tego co zrozumiałem, to zamieszanie tyczy się leżących na obszarze ŻETONÓW złota, nie kart. Nigdy nie traktowałem i nie będę traktował ich jak przedmiotów. To prostu złoto, PK (poza konkurencją), zawsze można je zabrać.
Co innego karta złota, to się zgodzę. Ale żeton złota to nie jest PRZEDMIOT!!!!! W żadnym wypadku, wtedy nadrzędna byłaby zasada o limicie posiadania przedmiotów. Złoto to całkowicie osobna kategoria i w żaden sposób nie zakłóca badania obszarów!



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Powiedz to tabelce na końcu strony ;]


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Kaktusie, spójrz na to w ten sposób: badanie obszaru przez Poszukiwacza odbywa się wedle starej growej tradycji, czyli najpierw trudy i niebezpieczeństwa, potem nagrody. Wprzódy mamy więc Wrogów, których musimy pokonać (bo inaczej nici z dalszego badania obszaru), poprzedzonych tylko mniej lub bardziej globalnymi efektami, czyli Zdarzeniami, a dopiero potem dostajemy wynagrodzenie za te poniesione trudy, czyli Przedmioty, Przyjaciół i właśnie złoto ;)


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Artownik »

Ano właśnie, Draugnimir świetnie to ujął.

Gra została skonstruowana jak swego rodzaju poszukiwanie skarbów. Zresztą karty nie przypadkiem nazwane zostały przygodami. Tylko przebieg przygód miał być losowy.

Tak więc niejako złoto powinno mieć numer badania 5, choć oczywiście nie być Przedmiotem.

No i jak wytłumaczysz graczom, że mogą wziąć złoto przed pokonaniem Smoka, ale leżącego Przedmiotu już nie.
Minimalny poziom sensowności musi być.

Bardzo ciekawa kwestia Q. :)


Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: nakago »

Ja tam gram tak, że jak żaba wylosuje Przedmiot - Mieszek Złota, zostawia jego kartę na swoim obszarze bo nie może mieć przedmiotów. Inny Poszukiwacza, który trafi na ten obszar rozpatruje tę kartę jak każdą inną kartę Przygody, skoro pisze na niej żeby wymienić na sztukę złota od razu to wymienia po prostu. Nie ciągnie oczywiście już innej karty. Nigdy nie miałem sporów w tej sytuacji.


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Bobołak »

Ciekawy temat,

Rzeczywiście przychyliłbym się do interpretacji Nemomona ale to z kolei implikuje pytanie (analogiczne do podobnego które zadałem dopiero co w innym wątku):

Mam 4 (max) przedmiotów i wyciągam kartę mieszku złota. Dostaję złoto czy odkładam kartę?


ODPOWIEDZ