Kilka pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
set-han [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Kilka pytań

Post autor: set-han »

Kilka pytań

1. Czy w wilkołaka (po wylosowaniu karty Wilkołaka) zamienić się również może wróg, który został oswojony przez Minstrela?

2. Jeżeli nie poświecę życia po wylosowaniu Chowańca, to zostaje on na planszy czy nie?

3. Czy w walce Zabójcy (Poszukiwacz) z Traperem (Wróg) nikt nie rzuca kostką, jeżeli Zabójca chce sztyletować?

Traper - "...podczas walki nie będziesz mógł wykonywać rzutu ataku"

4. Czy mając za przyjaciela Błazna i Straszydło mam modyfikator do rzutu -2 czy dalej -1? Podobnie, posiadając Zabójce Demonów i wyciągając Przepowiednie ciągnę +2 karty czy +1?

5. Mam 4 przedmioty ( maksymalne obciążenie) i wylosuje jakiś eliksir, który mogę w dowolnym momencie wypić. Czy mogę go wypić od razu, mimo ze to jest już 5 przedmiot, czy muszę coś wyrzucić z ekwipunku i wtedy wypić eliksir?

6. Na polu znajdują się wrogowie, np. Smok (Siła 7), Traper (Siła 2). Czy atakując ich walczę z Siła 9 i nie mogę rzucać kostka (ze względu na specjalność Trapera)?

7. Czy Magiczny Cyklon zabiera zaklęcia Dżina?


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Chętnie bym odpowiedział... ale nie znam dokładnej treści kart, o których mówisz, a może mieć ona tutaj strategiczne znaczenie... ;)

Ale według mojej opinii na podstawie własnej pamięci:
1. Jeśli na karcie Wilkołaka napisane jest, że zamienia się jeden z Przyjaciół, a Minstrel prowadzi ze sobą Wroga w funkcji Przyjaciela, to myślę że tak.
2. Jeśli na karcie Chowańca nie jest napisane, że w razie nieuiszczenia "opłaty" odchodzi on, to myślę, że zostaje.
3. Sądzę, że zdolność Zabójcy odnosi się do samej walki, natomiast rzut za zdolność Trapera wykonuje się jeszcze przed nią samą. Ale potem, gdy już dojdzie do walki, to może się raczej zdarzyć, że i owszem, nikt nie będzie wykonywał rzutu ataku.
4. Nie pamiętam, jak dokładnie obie te karty działają.
5. Nie mam pewności. Osobiście grałbym tak, że można (tak samo jak podnoszony przy maksymalnym obciążeniu Przedmiot przetapiałbym od razu u Przyjaciela Alchemika).
6. Znowu, nie jestem pewien, ale sądzę, że jeśli obaj Wrogowie walczą razem, to i zdolności obu z nich należy brać pod uwagę. A więc tak, według mnie mogłoby się w takim starciu zdarzyć, że gracz nie rzucałby kością za swój atak.
7. Jeśli na karcie Magicznego Cyklonu jest napisane, że zabiera Zaklęcia Poszukiwaczom, to sądzę, że nie zabiera Dżinowi. Chyba, że Zaklęcia w jego posiadaniu traktuje się w świetle zasad tak, jakby należały do Poszukiwacza, nie jestem pewien.


glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth »

Może zacytuj karty o które pytasz to coś wymyślimy, generalnie mój przedmówca ma rację. Ale głowy sobie nie dam uciąć przy tych przedmiotach, moim zdaniem nie możesz wypić eliksiru nie mając go przy sobie, nie możesz też zmienić w złoto przedmiotu którego jeszcze nie podniosłeś.

[ Dodano: Sro Sie 11, 2010 2:26 pm ]
I nie magiczny cyklon nie zabiera zaklęć dżina bo z tego co pamiętam to na karcie cyklonu napisane jest że zabieraz zaklęcia poszukiwaczy, a na karcie dżina że "traktuj je jak swoje" jednak wciąż są dżina. Zacytuj karty(tak jak to w regulamninie jest zalecone)


Awatar użytkownika
set-han [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 64
Rejestracja: poniedziałek 19 lip 2010, 16:51
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: set-han »

Jestem po wymianie klawiatury w laptopie, bo przestały mi działać oba przyciski alt no i nie bardzo miałem jak opisać te karty. Już to robię.

1. Wilkołak - Jeden z twoich Przyjaciół okazuje się być wilkołakiem. Rzuć 1 kością za każdego Przyjaciela - ten, który uzyska najwyższy wynik, okaże się bestią. Wilkołak natychmiast cię atakuje...

2. Chowaniec - Jeśli zdecydujesz się stracić 1 punktu Życia, chowaniec stanie się twoim Przyjacielem.

3. Traper - ...podczas walki nie będziesz mógł wykonać rzutu ataku.

4. Błazen - Otrzymujesz karę -1 do swoich rzutów ataku (do minimum 1)...
Straszydło - tak samo jak Błazen

Przepowiednia - Za każdym razem kiedy Poszukiwacz trafi na obszar, który nakazuje mu wylosować jedną lub więcej kart Przygód, musi wylosować o jedną kartę więcej.
Zabójca demonów - Kiedy trafisz na obszar, który nakazuje ci wylosować jedną lub więcej kart Przygód, musisz wylosować o jedną więcej.

7. Magiczny Cyklon - Wsysa wszystkie Zaklęcia posiadane przez wszystkich Poszukiwaczy


A teraz słowo ode mnie:

Ad1. Grałem tak, że zwierze zamienia się też w wilkołaka.
Ad2. Myślę, że zostawia się Chowańca na planszy.
Ad3. Wg mnie nikt nie rzuca wtedy kostką.
Ad4. Nie mam pojęcia, to zależy od tego, czy te właściwości się nakładają na siebie czy nie.
Ad5. Gram tak, że można wypić eliksir, bądź zamienić na złoto.
Ad6. Wg mnie walka przebiega tak, że Poszukiwacz nie rzuca kostką.
Ad7. Wg mnie nie.

Ale mogę się mylić.

Pytania te zamieściłem na forum, bo wzbudziły one dyskusje w czasie rozgrywki.


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

1. Czy w wilkołaka (po wylosowaniu karty Wilkołaka) zamienić się również może wróg, który został oswojony przez Minstrela?

2. Jeżeli nie poświecę życia po wylosowaniu Chowańca, to zostaje on na planszy czy nie?

3. Czy w walce Zabójcy (Poszukiwacz) z Traperem (Wróg) nikt nie rzuca kostką, jeżeli Zabójca chce sztyletować?

Traper - "...podczas walki nie będziesz mógł wykonywać rzutu ataku"

4. Czy mając za przyjaciela Błazna i Straszydło mam modyfikator do rzutu -2 czy dalej -1? Podobnie, posiadając Zabójce Demonów i wyciągając Przepowiednie ciągnę +2 karty czy +1?

5. Mam 4 przedmioty ( maksymalne obciążenie) i wylosuje jakiś eliksir, który mogę w dowolnym momencie wypić. Czy mogę go wypić od razu, mimo ze to jest już 5 przedmiot, czy muszę coś wyrzucić z ekwipunku i wtedy wypić eliksir?

6. Na polu znajdują się wrogowie, np. Smok (Siła 7), Traper (Siła 2). Czy atakując ich walczę z Siła 9 i nie mogę rzucać kostka (ze względu na specjalność Trapera)?

7. Czy Magiczny Cyklon zabiera zaklęcia Dżina?
1. My gramy tak, ze moze sie zamienic. Skoro jest on dla Minstrela Przyjacielem to karta Wilkołaka działa równiez na niego.

2. Zostaje na planszy i czeka na kogos chetnego poswiecic punkt zycia zeby go zabrac.

3. Jezeli przy badaniu karty Trapera wyniknie, ze nie rzucasz koscia za atak to nikt nie rzuca.

4. Jesli masz i Błazna i Straszydło to masz -2 do rzutu. Jesli masz Zabójce Demonów i dodatkowo działa Przepowiednia to ciagniesz +2 karty.

5. Wg zasad najpierw powinienes cos odrzucic aby móc wziac eliksir, bo zeby go wypic musisz go najpierw wziąc. Wiele osób jednak gra tak, ze mozna wypic taki eliksir od razu jesli mamy max przedmiotów. Jak wolisz grac zalezy od Ciebie.

6. Obaj Wrogowie walcza razem z siła 9 i jesli przy badaniu karty Trapera wyniknie, ze nie rzucasz koscia za atak to nie mozesz rzucac.

7. Nie zabiera zaklec Dżina.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Leavllyn
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 23:59
Lokalizacja: Ostrołęka
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Leavllyn »

Zamierzam kupić grę Talizman: Magia i Miecz, chciałbym jednak wiedzieć jakiej wielkości są figurki
Ponieważ zastanawiam się czy będę mógł, te któr mi nieodpowiadają zastąpić wcześniej posiadnymi.
Moje figurki mają od 25mm do 28mm.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Nie mam pojęcia jakie wymiary mają figurki, aczkolwiek ja ostatnio grałem butelką po setce oraz pudełkiem z monetą, bo także nie posiadałem figurek. Oto zdjęcie:

Obrazek


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Oj Nemuś, Nemuś :roll:
Z przyzwoitości muszę zapytać czy klarnecik był przed grą pełny czy opróżniło mu się podczas gry?
Leavllyn pisze:Moje figurki mają od 25mm do 28mm.
Spokojnie Ci obciekną ;)



Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Baltar »

Nemomon pisze:ja ostatnio grałem butelką po setce
To musi być bardzo ciekawe, kiedy poszukiwacz trafia na obszar z butelką i postanowi odbyć z nią spotkanie :mrgreen:

Czy gracz-butelka traci życie na pustyni?


937
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 116
Rejestracja: czwartek 06 paź 2011, 22:38
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 937 »

4. Jesli masz i Błazna i Straszydło to masz -2 do rzutu. Jesli masz Zabójce Demonów i dodatkowo działa Przepowiednia to ciagniesz +2 karty.
Zgodnie z tym co powyżej jest napisane to wnioskuję, że jak gram wróżką, czarownicą etc. i mam specjalną zdolność, że zawsze muszę posiadać minimum jedno zaklęcie, to wchodząc w posiadanie różdżki, muszę posiadać zawsze minimum dwa zaklęcia.
Zgadza się?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

937 pisze:
4. Jesli masz i Błazna i Straszydło to masz -2 do rzutu. Jesli masz Zabójce Demonów i dodatkowo działa Przepowiednia to ciagniesz +2 karty.
Zgodnie z tym co powyżej jest napisane to wnioskuję, że jak gram wróżką, czarownicą etc. i mam specjalną zdolność, że zawsze muszę posiadać minimum jedno zaklęcie, to wchodząc w posiadanie różdżki, muszę posiadać zawsze minimum dwa zaklęcia.
Zgadza się?
Niestety nie, te efekty się nie "stackują", bowiem oba z nich mówią, że możesz posiadać tylko 1 Zaklęcie. W przypadku zacytowanych przez Ciebie kart, w jednych z nich otrzymujesz minus 1 do rzutów, a w drugich z nich ciągniesz plus 1 kartę więcej. W obu tych przypadkach efekty mogą się stackować.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ