kilka dreczacych pytan poczatkujacego

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
zwieshu [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 21 lut 2010, 06:17
Lokalizacja: Pawłowice
Płeć:

kilka dreczacych pytan poczatkujacego

Post autor: zwieshu »

na poczatek witam wszystkich

ostatnio kupilem sobie TMiM graliśmy z kumplami 3 razy i narodzily sie unas takie pytania:

1] jesli chodzi o zdobywanie mocy lub sily za trofea, czy za trofea licza sie tylko i wylacznie karty potworow wylosowane z tali badz lezace na danym polu, czy np pokonannie straznika dodaje sily 9 do liczby z naszych trofeow. bo mialo u nas miejsce ze gracze specjalnie przechodzili i cofali sie aby pokonac kilka razy straznika i za kazdy taki krok otrzymywali do swojej sily 1 zeton sily

2] czy podczas walki posiadajac np runiczny miecz i swiety gral moge uzywac tylko jednego przedmiotu czy moge postapic ze dodajac do swojej sily dodaje premie za miercz oraz dodaje premie za gral czy musze wybrac tylko jeden z tych przedmiotow? ( i odrazu pytainie czy jesli wojownik moze uzywac 2 broni na raz podczas walki czy moze on wybrac posiadajac np: miecz, zbroje, gral, wybiera on 2 przedmioty uzywane w walce

i pytanie ostatnie mam nadzieje
3] jesli jeden gracz dotarl do korony wladzy i rzuca zaklecie rozkazu czy
a) rzuca je na tylko jednego poszukiwacza czy na wszystkich
b) kazdy z graczy po kolei rzuca koscia i jesli wypadnie 1,2 lub 3 nikt nie traci zycia a jak 4,5,6 wszyscy gracze oprocz niego traca zycie
c) kazdy z graczy rzuca koscia i jesli wypadnie 4,5,6 kazdy traci zycie lacznie z rzucającym (no oczywiscie oprocz tego ktory jest na koronie wladzy)


mam nadzieje ze rozumiecie oco mi chodzi bo troche to skomplikowanie opisalem #-o


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

1) W instrukcji jest napisane, że jako Trofea odkłada się karty pokonanych Wrogów (strona 14), a Wrogowie to dany typ kart. Pozostali napotkani przeciwnicy (ci z planszy) to Istoty (strona 10). Więc za Strażnika Trofeów nie ma.
2) W instrukcji jest napisane, że można używać jednej Broni i jednego Pancerza naraz. Broń to karta z keywordem Broń napisanym na początku treści karty, analogicznie Pancerze (strona 13). Jeśli na danym przedmiocie nie ma napisu Broń, to możesz ich użyć w walce ile chcesz, ale do tego możesz dobrać tylko jedną Broń :P
3) W instrukcji jest napisane, że Czar Rozkaz rzuca gracz znajdujący się na obszarze Korony Władzy i jeśli jest sam. Efekt też jest tam opisany (strona 20)


Ja nawet nie mam Talismana.

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Mam też pytanie jako początkująca ale dotyczy ono teleportacji- Jeśli z jakiegokolwiek powodu poszukiwacz zostanie teleportowany na inny obszar to wykonuje polecenie związane z tym obszarem? Jeśli tak to czy robi to od razu czy w następnej turze?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Zawsze jak się pojawisz na jakimś obzarze (czy to kończysz tam ruch, czy zostajesz tam teleportowana w wyniku badania innego obszaru), musisz ten obszar zbadać. ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

W instrukcji jest napisane, że tak, bada obszar zaraz po teleportowaniu się (strona 24).

EDIT: Roguś, Roguś, nie kultywujesz tradycji pisarskich.. :(


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Przeczytałam instrukcje : ) ale nie widziałam odpowiedzi na to pytanie- czy jak nie mogę zdobywac nowych przyjaciół ani korzystac z broni to czy losując którąś z tych kart mam ją odłozyc na stos kart nieużywanych czy na obszarze na którym ją wylosowałam?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Na obszar, na którym się znajdujesz. Ty nie możesz ich posiadać/używać, ale inni mogą. Zważ jednak na dwa wyżej pogrubione wyrazy, jeżeli nie możesz używać, to nie oznacza, że nie możesz posiadać.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nemomon pisze:W instrukcji jest napisane
:mrgreen:
Nemomon pisze:Roguś, Roguś
Rogaś, tudzież Rogo, proszę :P
Nemomon pisze:nie kultywujesz tradycji pisarskich.. :(
Przepraszam :( Ale sam nie mam TMiMa a nie zawsza mam czas i ochotę szukać w googlach pdf'a z instrukcją. Postaram się poprawić :)

A tak przy okazji
Nemomon pisze:Zważ jednak na dwa wyżej pogrubione wyrazy, jeżeli nie możesz używać, to nie oznacza, że nie możesz posiadać.
A to nie wiedziałem :O W starym poczciwym MiM było zaznaczone, że Poszukiwacz nie może posiadać Przedmiotów, których nie może używać :P


Ja nawet nie mam Talismana.

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Dziękuję. Dobre rozumowanie-można posiadac nie używac ale chyba nie dotyczy to wszystkich kart które mozna wylosowac? np. jest kilka przedmiotów w których opisie jest: ze nie moze go POSIADAC zly lub dobry poszukiwacz. Trzeba samemu chyba ustalic ktorych kart ta zasada by dotyczyła.

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 1:46 pm ]
Mam jeszcze jedno pytanie- jeśli wylosujemy kilku wrogów to ich siła lub moc się sumuje? czy ta zasada dotyczy tylko wrogów których karty leżą już odkryte na planszy na jednym obszarze?


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

W TMiM nie ma dla zasad znaczenia, czy dana karta leży już na planszy, czy właśnie została wylosowana (chyba że treść karty mówi inaczej).


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Mam jeszcze jedno pytanie- jeśli wylosujemy kilku wrogów to ich siła lub moc się sumuje? czy ta zasada dotyczy tylko wrogów których karty leżą już odkryte na planszy na jednym obszarze?
Tak, jeśli wylosujesz dwóch Wrogów na siłe to sie sumuje, tak samo na moc. Dotyczy to zarówno Wrogów, których wylosujesz jak i odkrytych kart.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

kolejne pytanko : ) dotyczy karty przygody DŻIN. Dzina ma 3 zaklęcia które należą do poszukiwacza ale gdy poszukiwacz nie ma dostatecznej ilości mocy by je rzucac to co wtedy z tymi zaklęciami i z tą kartą przygody? chyba że źle interpretuje tą karte?!

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 7:03 pm ]
Czyli np. w podziemiach wylosuje 3 wrogów a jest duża szansa że tak się stanie to ma sie małe szanse na zwycięstwo. A ktoś tu pisał że podziemia są słabe. W końcu chodzi o to by pograc a nie ciągle ginac : ). Trzeba zebrac duzo mocy i siły by tam się zapuścic. Skoro są takie zasady to trzeba tak grac za łatwo też byc nie może. Po to są dodatki by urozmaicic grę.

Jeśli ktoś już rozegrał kilka partii z podziemiami proszę o relacje rozgrywki : )) i odpowiedz ile mniej wiecej trzeba miec parametrów by miec duze szanse na wygranie walk. Dziękuję.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Neesty pisze:Dziękuję. Dobre rozumowanie-można posiadac nie używac ale chyba nie dotyczy to wszystkich kart które mozna wylosowac? np. jest kilka przedmiotów w których opisie jest: ze nie moze go POSIADAC zly lub dobry poszukiwacz. Trzeba samemu chyba ustalic ktorych kart ta zasada by dotyczyła.
Powtórzę raz jeszcze, co napisał Nemomon: Jak jest napisane, że nie możesz posiadać, to zostawiasz kartę odkrytą na planszy, jeśli jest napisane, że nie możesz używać, to posiadać możesz (np. żeby zanieść do alchemika i przerobić na złoto :P)
Neesty pisze:Mam jeszcze jedno pytanie- jeśli wylosujemy kilku wrogów to ich siła lub moc się sumuje? czy ta zasada dotyczy tylko wrogów których karty leżą już odkryte na planszy na jednym obszarze?
Nie chce mi się szukać na której stronie, ale w instrukcji jest napisane :mrgreen: że sumujesz Siłę/Moc Wrogów o tym samym numerze spotkania (tj. ten numerek określający kolejność rozpatrywania kart). I o ile sięnie mylę, najpierw dociąga się karty, a dopiero później przechodzi siędo ich rozpatrywania wg kolejności wynikającej z numeru na karcie, a nie wg tego, która szybciej była na planszy).
Neesty pisze:Jeśli ktoś już rozegrał kilka partii z podziemiami proszę o relacje rozgrywki : )) i odpowiedz ile mniej wiecej trzeba miec parametrów by miec duze szanse na wygranie walk. Dziękuję.
Jak masz po 5 Siły i Mocy, to śmiało się tam pchaj, żeby zdobyć tego jeszcze więcej :) No może czasami być ciężko, ale jest ryzyko - jest zabawa ;) a jeśli się boisz to unikaj obszarów, gdzie ciągnie się kilka kart (tu z kolei w drugą stronę: no risk - no fun :P)


Ja nawet nie mam Talismana.

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Troche się zamieszałam z tymi wrogami. To sumuje się wrogów na osobno na siłe i osobno na moc i do tego rozpatruje numerki?! Jakie to ma znaczenie jeśli wylosowaliśmy 3 wrogów?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Przykład 1:
Losujesz Wrogów:
Na Siłę z numerkiem 2,
Na Siłę lub na Moc z numerkiem 2, ale walczysz z nim na Moc
Na Moc z numerkiem 3
To walczysz z każdym osobno, ponieważ najpierw rozpatrujesz numerek spotkania 2 - ale wrogowie na siłę i na moc walczą osobno, dopiero później przechodzisz do numeru spotkania 3

Przykład 2:
Wrogowie:
2 głupków leśnych z numerem 2, obaj atakują na Siłę
Ich sumę sumujesz i rzucasz za nich kostką raz (żebyś nie myślała, ze za każdego osobno). Jak wygrasz, obu bierzesz jako Trofeum, jak przegrasza, tracisz 1 punkt Życia.

Podstawa prawna: W insrukcji jest napisane (strona 11):
"Jeśli na danym obszarze przebywa więcej niż jeden Wróg, który
atakuje przy użyciu Siły, wszyscy tacy Wrogie walczą wspólnie.
Należy rzucić tylko jedną kością, a do wyniku dodać wartości Siły
wszystkich takich Wrogów – w ten sposób uzyska się ich połączoną
skuteczność ataku."


Walka Psychiczna analogicznie.
Podstawa prawna: W insrukcji jest napisane (strona 12):
"Walka psychiczna rozgrywa się w ten sam sposób, co zwykła (patrz
„Walka” na stronie 10), z dwoma wyjątkami:
1. Siłę zastępuje się Mocą.
2. Przed utratą punktów Życia nie chroni żaden Przedmiot."


Ja nawet nie mam Talismana.

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Rozumiem. Grałam inaczej i wyszło na to że całkowicie źle. Czytałam instrukcje kilka razy ale jakoś to mi umkneło. To w podziemiach jest ciekawa zabawa z wrogami ale tak jak piszesz można dużo zyskac.


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

Neesty pisze:Rozumiem. Grałam inaczej i wyszło na to że całkowicie źle. Czytałam instrukcje kilka razy ale jakoś to mi umkneło. To w podziemiach jest ciekawa zabawa z wrogami ale tak jak piszesz można dużo zyskac.
Musisz pamietac, ze wszystkie karty ktore losujesz na danym obszarze maja numery które informuja w jakiej kolejności nalezy je rozpatrzyc, czyli tzw. "numery spotkania" (to ten numerek w prawy dolnym rogu karty). Wiec jesli na danym obszarze losujesz wiecej niz jedna karte to rozpatrzasz je według tych własnie numerów, czyli jesli losujesz 2 karty to najpierw badasz te która ma niższy numer spotkania. Jesli np. wylosujesz Wroga i jakis Przedmiot to najpierw walczysz z tymze wrogiem (Wrogowie maja nizsze numery spotkania niz Przedmioty) i jesli go pokonasz to mozesz wziac Przedmiot. Jesli np. wylosujesz dwie karty Wrogów i obaj maja Siłe to toczysz tylko jedna walke bo ich siła sie sumuje, czyli dodajesz ich siłe a potem rzut kostaka za ich atak i tak samo gdy obaj Wrogowie maja Moc. Jesli jeden Wróg ma siłe a drugi Moc to toczysz dwie walki, najpierw z tym, który ma nizszy numer spotkania a potem, jesli z nim wygrasz, to walczysz z tym drugim. Jesli przegrasz z pierwszym to juz z drugim nie walczysz bo wtedy Twoja tura sie konczy.
Mam nadzieje, ze precyzyjnie to wyjasniłem i nie masz juz watpliwosci ;-)


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Wyczerpująca odpowiedz : )). Na karcie przygody poltergeista jest napisane że można się go pozbyc przekraczając most, tratwą lub promem. Gdzie jest ten prom?

[ Dodano: Sro Kwi 14, 2010 9:45 am ]
Jeśli mam zdolnośc, która pozwala mi odrzucic niechcianą karte przygody i wylosowac w jej miejsce nową to co robię z tą orzuconą kartą?


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

1. Po wyrzuceniu 6 w Gospodzie możesz przeprawić się promem do Świątyni.

2. Takie karty odrzucamy na stos kart odrzuconych.


Obrazek
Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Na forum nic nie znalałam na ten temat dlatego mam pytanie- czy miał ktoś stycznośc lub grał w komputerową wersję Talizmana? Prosiłambym o linka do strony na krótej bym znalazła informacje na ten temat.

[ Dodano: Sro Kwi 14, 2010 11:58 am ]
Przepraszam za nieuwagę. Znalazłam cały dział o Talismanie online : ))

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 6:14 pm ]
Czy skarby, któte można zdobyc pokonując Pana Ciemności mogą byc odebrane w walce między poszukiwaczami?


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Astropata »

Neesty pisze: Czy skarby, któte można zdobyc pokonując Pana Ciemności mogą byc odebrane w walce między poszukiwaczami?
Jak najbardziej, po wygranej walce możesz odebrać Skarb


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Skarby to Przedmioty jak każdy inny, tylko sposób ich zdobywania jest odrobinkę inny ;) Tak więc, jak już napisał Astropata, można je odbierać w walce, zaklęciami czy przy użyciu Specjalnych Zdolności :)

I tak przy okazji, Neesty, zapewne już zauważyłaś, że posty się scalają, gdy napiszesz kilka pod rząd i one wtedy nie wyświetlają się jako nieprzeczytane, więc jak dopisujesz coś do swojego postu po dłuższej przerwie, to wklejaj linka do danego tematu w ShoutBoxie lub poproś jakiegoś moderatora (np Nemomona, bo TMiM to jego dział) lub admina o poruszenie tematu, bo może się zdarzyć, że nikt nie zobaczy Twojego pytania i nie dostaniesz odpowiedzi :P


Ja nawet nie mam Talismana.

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Jeśli zaatakuje poszukiwacza i wygram walke to mogę mu zabrac mieszek złota, przedmiot lub punkt życia. Jeśli natomiast przegram walke to co się dzieje? Trace punkt życia?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

To wtedy Poszukiwacz, który wygrał tę walkę decyduje, co stracisz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Neesty
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 12 kwie 2010, 10:19
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Neesty »

Czytałam w instrukcji, ze poszukiwacz moze korzystac podczas walki tylko z jednej broni. Jesli zdobedzie sie mula lub konia z wozem to nie ma problemu bo bronie ktore sie zdobylo mozna sobie zachowac. Jednak zauwazylam ze w kartach przygod jak dla mnie jest zbyt duzo liczba broni i czesto w rozgrywkach sa one zbedne. Po co taka liczba broni skoro mozna korzystac tylko z jednej?


ODPOWIEDZ