Przepowiednia vs Trzęsienie Ziemi

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Przepowiednia vs Trzęsienie Ziemi

Post autor: Snake »

Ostatnio podczas sesji zdarzyła nam się następująca historia: jeden z graczy wyciągnął kartę Przepowiedni, obligującą wszystkich uczestników gry do ciągnięcia o jedną kartę Przygód więcej przez dwie tury. Karta Przepowiedni oczywiście pozostała na obszarze, na którym została wyciągnięta. Ale później następny gracz wyciągnął kartę Trzęsienie Ziemi, przy rzucaniu za Przepowiednię wypadło 2, Przepowiednia została odłożona na stos kart odrzuconych. I teraz pytanie: CO SIĘ DZIEJE W TAKIM PRZYPADKU Z EFEKTEM PRZEPOWIEDNI?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Czar ROZKAZ!!!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Podam Ci moją prywatną interpretację. Jako, że karty Zdarzeń nie są aktywowane po tym, gdy ktoś po raz kolejny na nie wejdzie, a więc nie ma możliwości, by co poniektóre Zdarzenia były wieczne i nie kończyły się nigdy, to ja grywam, iż takie karty "pozostają w grze", ale również nie "pozostają na obszarze, na którym zostały wyciągnięte". Innymi słowy, ja takie karty kładę na obszar Korony Władzy, by pamiętać, ze taki efekt znajduje się w grze. Czyli w Twoim przypadku bym nie rzucał kością za Przepowiednię. Warto też zaznaczyć, iż text karty brzmi:

Przez 2 najbliższe tury każdego
Poszukiwacza
będzie wypełniać
się proroctwo.

Czyli, innymi słowy, przez 2 rundy gry.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Post autor: Snake »

Dziękuję Ci pięknie, Nemomon. Ja również onegdaj grałem tak, że wszelkie Burze, Zamieci etc. kładłem na obszarze Korony Władzy, żeby o nich nie zapomnieć, dopiero przeglądając Forum zorientowałem się, że przepisy są inne ;)

A właśnie! Odwołam się jeszcze do Twojego doświadczenia: instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?

Co do Zaklęć to zresztą niech będzie, ale: czym różni się taki np. Miecz z Ekwipunku od Miecza z talii kart Przygód?

Też miałem kiedyś taką sytuację, że rozstrzygaliśmy efekt Trzęsienia i jak na złość na planszy aż roiło się od porzuconych Mieczy, Toporów, Hełmów i innych Butelek (nawet bodaj Talizman jeden gdzieś zalegał) - wszystko z kart Ekwipunku. Co w takim razie należy z nimi zrobić i jak zinterpretować instrukcję Trzęsienia?

Pozdrawiam.


Czar ROZKAZ!!!
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Snake pisze:instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?
Zależy, wszystkie te karty zmniejszają limit ciągniętych kart na obszarze. W Podziemiach mamy taką oto zasadę:

Kod: Zaznacz cały

Special abilities and effects that apply to Adventure Cards
behave differently when characters are in the Dungeon Region
rather than the Outer, Middle, or Inner Regions. When used
within the Dungeon Region, these special abilities and effects
apply to cards from the Dungeon deck instead.
For example, the Prophetess’s special ability states that whenever
she draws Adventure Cards, she may discard one card
of her choice and draw one more card to replace it. While the
Prophetess is in the Outer, Middle, or Inner Region, her ability
applies to cards from the Adventure deck. However, while she
is in the Dungeon Region her ability applies to cards from the
Dungeon deck instead.
Zgodnie z nią, uważałbym, iż powinieneś rzucać za wszelkie odkryte karty w Krainach, bez względu na to, jaką koszulkę mają. Gdyby dosłownie brać zapis karty Trzęsienia Ziemi oraz ten powyżej, to badająć TS nie moglibyśmy rzucać za karty Podziemi, gdyż za nie możemy rzucać jedynie w Podziemiach.

Dlatego też uważam, że wszelkie odniesienia "karta Przygody" dotyczy każdej jednej karty, która leży na obszarze, bez względu na to, czy jest ona kartą Przygody, Podziemi, Talizmanu, czy Ekwipunku.

Osobiście jednak nie rzucałbym za kartę Zaklęcia, jako, że karty Zaklęć są specyficznymi kartami i zawsze, gdy się pojawiają na planszy, to tylko wedle swej ściśle określonej instrukcji. Również w ten sposób znikają one z planszy. Również, dziwnym by było, aby Trzęsienie Ziemi miało taką siłę, aby móc niszczyć magię ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Post autor: Snake »

Przyjmuję Twoją argumentację w tym wypadku. Odniesienie do Podziemi jak najbardziej ma logikę. Dzięki.

:)


Czar ROZKAZ!!!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Snake pisze: Ja również onegdaj grałem tak, że wszelkie Burze, Zamieci etc. kładłem na obszarze Korony Władzy, żeby o nich nie zapomnieć, dopiero przeglądając Forum zorientowałem się, że przepisy są inne ;)
Gdzie wyczytałeś że w TMiM przepisy są inne w tej kwestii?
Snake pisze:instrukcja karty Trzęsienie Ziemi mówi o efekcie tejże na odkryte karty Przygód. Co w takim razie np. z odkrytymi kartami Ekwipunku i Zaklęciami (Bariera, Urok)? One mają immunitet?
instrukcja str. 17 pisze:Karty Talizmanów i Ekwipunku traktuje się tak samo jak karty
Przygód
Zaklęcia nie są traktowane w ten sposób.


Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Post autor: Snake »

Kurcze, 8janek8, nie potrafię Ci w tej chwili przytoczyć, w którym miejscu to znalazłem, ale wyczytałem, że wszystkie Zdarzenia typu: Burza, Syrena, Zamieć etc. pozostają na planszy na obszarze, gdzie zostały wyciągnięte do momentu, aż nie skończy się ich działanie. Wiem tylko tyle, że doczytałem to na tym właśnie Forum i potraktowałem, jako oficjalną zasadę, gdyż wydało mi się to dobrym rozwiązaniem. Czyżby jednak oficjalnie było inaczej? Nie mogę w instrukcji nic na ten temat znaleźć.

Odnośnie kart Ekwipunku i Talizmanów: moje niedopatrzenie, ale bardzo Ci dziękuję za zwrócenie mi na to uwagi. Właśnie odszukałem ten fragment w instrukcji, więc rzeczywiście, tutaj nie ma żadnych niedomówień.

:)


Czar ROZKAZ!!!
Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Snake pisze:Czyżby jednak oficjalnie było inaczej? Nie mogę w instrukcji nic na ten temat znaleźć.
Bo tego nie ma w instrukcji. Dopóki o to nikt nie pytał, nie zwróciłem nawet na to uwagi. Intuicyjnie Zdarzenia zawsze traktowałem jako karty, które wywołują jedynie efekt i są odrzucane. W tej sytuacji nielogicznie (przypadłość mechaniki ;) ) wygląda sytuacja, gdy wylosujemy 2 karty Zdarzeń - w wyniku rozpatrzenia pierwszego, zostajemy gdzieś teleportowani albo tracimy turę - wtedy drugie Zdarzenie pozostaje na obszarze.

podejrzewam, że to co znalazłeś na forum dotyczyło dyskusji na temat MiMa.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nigdy nie miałem z tym problemu, jest dokładnie tak jak napisał wyżej Janek :)


Obrazek
Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Post autor: Snake »

Ha!

Ja Was naprawdę doskonale rozumiem, jak napisałem powyżej - do niedawna grałem w swój stary sposób, identyczny jak Nemomona.

A teraz to już mi się namieszało - bo instrukcję o pozostawianiu takich kart Zdarzeń na danych Obszarach (i tym samym zmniejszaniu limitu ciągnięcia kart na nich) przejąłem z tych stron (przynajmniej TAK MI SIĘ WYDAJE!!!), choć może istotnie jak 8janek8 sugeruje, znalazłem to w sekcji MiMa. Nie ukrywam, że jednego jestem pewny: gdzieś ktoś (cudnie to brzmi...) zadał o taką sytuację pytanie i otrzymał odpowiedź, którą zaadoptowałem - z powodzeniem, ale do czasu - do swoich rozgrywek. Teraz wyniknął problem podczas gry, a po zwróceniu się do Was to już zupełnie wiem, że nic nie wiem...

:D

Ale: skoro karta Kryzys potrafi zadziałać na takie Miejsca, jak: Jaskinia, Bożek czy Magiczny Strumień i spowodować ich zdjęcie z planszy, to w sumie czemu Trzęsienie Ziemi nie może przerywać działania Zamieci czy Przepowiedni? I tego chyba się będę trzymał, dopóki nie pozyskam innych informacji.

Pozdrawiam!


Czar ROZKAZ!!!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Ale: skoro karta Kryzys potrafi zadziałać na takie Miejsca, jak: Jaskinia, Bożek czy Magiczny Strumień i spowodować ich zdjęcie z planszy, to w sumie czemu Trzęsienie Ziemi nie może przerywać działania Zamieci czy Przepowiedni? I tego chyba się będę trzymał, dopóki nie pozyskam innych informacji.

Bo Przepowiednia , Kryzys, zamieć, burza to ZDARZENIA, i oddziaływają na całą planszę lub jej znaczące cześć. Jakim cudem Trzęsienie Ziemi miało by zlikwidować Burzę czy Zamieć ?
Litości ;)


Obrazek
Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Post autor: Snake »

W wyniku Kryzysu zamykane (odkładane) jest Bagno. Jakim cudem? :D

Nie chcę się kłócić dla kłócenia ani na siłę wyszukiwać absurdów w grze. Po prostu, na chwilę bieżącą pozostaję przy tej zasadzie.


Czar ROZKAZ!!!
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Kufir pisze:Jakim cudem Trzęsienie Ziemi miało by zlikwidować Burzę czy Zamieć? Litości.
Phi, skoro według niektórych Trzęsienie Ziemi potrafi odbudować zniszczony Zamek, to czemu nie może zlikwidować Burzy?
Przypominam podobny temat:
Smoczy najazd vs Trzęsienie ziemi


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Póki co w TMIM nie ma Smoczego Najazdu więc ten problem nie występuje.


Obrazek
budzo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 83
Rejestracja: sobota 08 lis 2008, 20:44
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: budzo »

Kufir pisze:Póki co w TMIM nie ma Smoczego Najazdu więc ten problem nie występuje.
"Póki co" jest słowem kluczem do tej wypowiedzi :)

A co do Przepowiedni i innych zdarzeń to nigdy nawet nie przypuszczałem, iż można je położyć na polu, na którym zostało wylosowane. Po prostu się o nim pamiętało kładąc gdzieś z boku a potem wyrzucało...

No, że Kryzys zamyka Bagno to jest trochę absurd. Ale w końcu Kryzys wszystko może, bo żyjemy w jego dobie. Mnie się osobiście podoba, że jest dużo kart czyszczących planszę, gra jest przez to ciekawsza. Może to prowadzi do absurdów (nielicznych), ale lepiej tak niż w ogóle.


Karramba!
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Właśnie w TMIM doszło dużo kart czyszczących, do tego grając z autorskimi pomysłami dotyczącymi Żniwiarza wprowadzamy do gry liczne nowe zagrania i taktyki. Przez co gra jest ciekawsza, więcej się dzieje na planszy i więcej opcji mamy do wyboru. Jak dla mnie to same plusy!


Obrazek
Awatar użytkownika
Snake [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: poniedziałek 23 lut 2009, 21:18
Lokalizacja: Znikąd
Płeć:

Post autor: Snake »

Pozwolę sobie odświeżyć założony przeze mnie eony temu temat. Przeglądam właśnie bo bardzo długim czasie forum oraz FAQ i oto co znalazłem odnośnie drążonej przeze mnie (nie tylko - jeśli dobrze pamiętam) w tym wątku kwestii:
"3. Wszystkie znajdujące się na obszarze Zdarzenia muszą zostać
rozpatrzone. Należy zwrócić uwagę, że Zdarzenie które trwa
dłużej niż jedną turę, pozostaje na obszarze do czasu jego
zakończenia i nadal jest traktowane jak karta znajdująca się na
tym obszarze. Jeśli jakiś Poszukiwacz ponownie rozpatruje takie
Zdarzenie, jego efekt nie „odnawia się”."
Nie zrozumcie mnie źle, to nie chodzi o 'a nie mówiłem', po prostu WTEDY, dwa lata temu byłem PEWNY, że gdzieś wcześniej o tym czytałem, przez kilka wątków się to przetoczyło, ale ogólnie było niefajnie... Ponieważ ten punkt wyjaśnia to ostatecznie, zatem - niech będzie.


Czar ROZKAZ!!!
ODPOWIEDZ