Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Z tymi zadaniami które trzeba wykonywać przy najbliższej okazji to nie jest tak, że musisz rzucić wszystko inne i robić co w Twojej mocy żeby je wypełnić. Chodzi tutaj o to, że kiedy już spełniasz warunek zadania to musi ono zostać wykonane, nie możesz sobie tego odłożyć na później.

Przykład:
Masz zadanie pójścia do gospody, to znaczy, że możesz sobie swobodnie chodzić gdzie chcesz nawet jeśli w rzucie za ruch masz tyle oczek coby trafić na obszar gospody to i tak możesz iść w inną stronę. Ale gdy już staniesz na obszarze gospody to w tej turze musisz wykonać to zadanie, nie możesz powiedzieć "teraz jeszcze nie, dopiero jak następnym razem trafię do gospody to wypełnię zadanie".

Inny przykład:
Masz za zadanie oddać 1 punkt siły ale obecnie nie posiadasz żadnego (czerwonego stożka). Trafiasz na kartę spełniającą życzenie i masz do wyboru punkt siły, mocy, życia itp. Nie musisz wybierać punktu siły już teraz, możesz np. wziąć punkt mocy ale jeśli zdecydujesz się wziąć punkt siły to musisz go oddać żeby wypełnić zadanie, nie możesz powiedzieć: "teraz jeszcze nie, dopiero jak zdobędę następny punkt siły to wypełnię zadnie".


Niemir
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 31 paź 2013, 14:30
Lokalizacja: BB
Płeć:

Post autor: Niemir »

Dzięki za te odpowiedzi, teraz kwestia tych zadań jest dla mnie jaśniejsza :)
Następne pytanie narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki:
Q: Jak się zachować w sytuacji kiedy Poszukiwacz walczy na KW z Królową Lodu, Orlim Królem albo Władcą Demonów i użyje przeciw nim Zaklęcia Dotyk Śmierci - "Możesz rzucić to Zaklęcie tuż przed rozpoczęciem walki z innym Poszukiwaczem lub istotą. Jeśli rzuciłeś Zaklęcie na Poszukiwacza traci on 2 punkty Życia. Jeśli na istotę, zostaje ona zabita. Wrogów zabitych w ten sposób możesz zatrzymać jako trofea." Czy zaklęcie zabija Wroga czy pozbawia go 2 punktów Życia?
I może jeszcze jedno pytanie:
Q2: Poszukiwacz A rzuca Zaklęcie Wyssanie Siły na Poszukiwacza B, który następnie używa Zaklęcia Hydry i wybiera że będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze. Kto w tej sytuacji coś zyskuje a kto traci?
Wyssanie Siły - Możesz rzucić to Zaklęcie na dowolnego Poszukiwacza na początku jego tury, jeżeli posiada przynajmniej 1 żeton Siły. Ten Poszukiwacz traci 1 punkt Siły, a twój Poszukiwacz otrzymuje 1 punkt Siły.
Zaklęcie Hydry - Możesz rzucić to Zaklęcie w dowolnym momencie. Dowolne, właśnie rzucone Zaklęcie wpłynie też innych, wybranych przez ciebie Poszukiwaczy (możesz także wybrać siebie). Traktuj powielone Zaklęcia tak, jakby zostały rzucone osobno na każdego z Poszukiwaczy, ignorując ograniczenia wynikające z Krainy i momentu rzucania.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Q: Zgodnie z instrukcją:
Instrukcja pisze:• Na istoty z Krainy Wewnętrznej (ani z kart Alternatywnych
Zakończeń) nie działają Zaklęcia, nie można się też im
wymykać.
Nie możesz rzucić Dotyku Śmierci (ani tego drugiego Zaklęcia na Moc) na istoty z kart Alternatywnych Zakończeń. Przy okazji, Władca Demonów czy Orli Król i pozostali nie są Wrogami. Są istotami, ale nie Wrogami. Wrogami jest np. Lew wyciągnięty z kart Przygód czy inna Strzyga. Smok, wyciągnięty z kart Przygód także jest Wrogiem, ale np. Smok wylosowany podczas badania karty Jaskinia jest już istotą.

===

Q2: Jeżeli Poszukiwacz B wybrał, iż będzie ono działać na wszystkich Poszukiwaczy w grze, włącznie ze sobą, to straci 2 punkty Siły, ale zyska 1 punkt Siły. Więc i tak będzie na ujemnym.

Jeżeli wybrał wszystkich, poza sobą (czyli jedynie Poszukiwacza A), to:

- Jeżeli Poszukiwacz A ma jakieś punkty Siły, to stracą obaj po 1. punkcie, a więc nic się nie zmieni.
- Jeżeli Poszukiwacz A nie ma żadnych punktów Siły, to rzucona Hydra nie przyniesie rezultatu i Poszukiwacz B straci 1 punkt Siły.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?

Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lip 2016, 20:36 przez Gappeq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Wiktor »

Proszę przytocz tekst umiejętności Wojownika i tekst z karty Kiścienia.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

Gappeq pisze:Wojownik posiada 2x kiścień. Czy to znaczy że może rzucać trzema kośćmi?

Wojownik może posiadać 2 bronie (kiścień jest bronią). Kiścień pozwala podczas walki na rzucanie 2 kośćmi podczas rzutu ataku i zsumowanie wyników
Nie, nie może rzucać 3 kośćmi.


What a view.

Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: sardo »

1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?

2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?
Za każdym razem, kiedy wdasz się w
walkę z Poszukiwaczem lub istotą, tuż przed
jej rozpoczęciem możesz razić strumieniem
ognia. Rzuć jedną kością i dodaj swoją
Moc. Jeżeli wynik jest wyższy od Siły
Poszukiwacza, traci on jeden punkt Życia.
Jeżeli wynik jest wyższy od Siły sitoty,
zostaje ona zabita (nie możesz zachowywać
zabitych w ten sposób Wrogów jako
trofeum). Jeżeli wynik jest równy lub niższy
od Siły Poszukiwacza lub istoty, strumień
ognia nie wywołuje żadnego efektu, a walka
przebiega normalnie (z tym wyjątkiem,
że nie możesz rzucać kością za swój rzut
ataku).
3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?

4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?

5. Czy w alternatywnym zakończeniu Wszyscy Przeciw Wszystkim, Poszukiwacze walczą ze sobą w trakcie jednej tury rozpoczętej przez gracza, który wstąpił na obszar Korony Władzy czy są to kolejne tury?
* Wszyscy Poszukiwacze, którzy nie posiadają
Talizmanu (z wyjątkiem Poszukiwacza, który
jako pierwszy trafił na obszar Korony Władzy),
przegrywają. Pozostali Poszukiwacze przesuwają
się natychmiast na obszar Korony Władzy.
-
Poszukiwacz, który jako pierwszy trafił na obszar
Korony Władzy, musi wybrać Poszukiwacza,
którego zaatakuje. Zwycięzca zmusza pokonanego
do utraty Życia (nie może zabrać mu Przedmiotu
ani złota). Zwycięzca musi następnie wybrać
innego Poszukiwacza, którego zaatakuje (nie może
wybrać pokonanego, chyba, że jest on jedynym
Poszukiwaczem, który pozostał w grze). Jeśli
którykolwiek atak zakończy się remisem, ci sami
Poszukiwacze natychmiast walczą ponownie.

Poszukiwacze muszą atakować siebie w ten
sposób, dopóki w grze nie pozostanie tylko jeden
z nich. Ostatni pozostały przy życiu Poszukiwacz wygrywa!
-
Kiedy Poszukiwacz atakuje, może wybrać walkę lub
walkę psychiczną. Nie może tego zrobić, jeśli to on
zostanie zaatakowany przez innego Poszukiwacza.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

1. Nie. Instrukcja, na stronie 1o mówi:
Rulebook pisze:Poszukiwacz nie może dobrowolnie wejść na ten obszar,
chyba że w efekcie gry lub spotkania zostanie wtrącony do
Więzienia.
A więc dobrowolnie wejść nie można na ten obszar w żaden sposób. Jedynie w wyniku badania efektu wtrącenia do Więzienia można tam wejść.

2. Rozumiem, że chodzi Ci o walkę z Poszukiwaczem? Jeżeli tak, to tak - po użyciu zdolności następuje normalna walka.

3. Pozostajesz na obszarze Skarbca, a w następnej turze musisz walczyć z Panem Ciemności ponownie.

4. W takim przypadku zadanie Czarownika zostaje wykonane, ale Poszukiwacz nie zostaje teleportowany do Jaskini Czarownika ani nie otrzymuje żadnej nagrody za wykonanie zadania.

5. Wszystko się dzieje podczas jednej tury.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
nakago
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 178
Rejestracja: poniedziałek 16 sty 2012, 13:54
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:
Wiek: 37

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: nakago »

siema, kope lat ;)

Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

nakago pisze:siema, kope lat ;)

Poszukiwacz Alchemik odkrywa karte przedmiot, ktory nakazuje mu go zatrzymac, moze od razu wymienic go na zloto?
co jest wazniejsze opis karty czy specjalna zdolnosc Alchemika?
hmmm?
Hej, trochę nie rozumiem pytania.

Generalnie Alchemik zawsze może wymienić na złoto Przedmioty, za wyjątkiem tych, których nie może posiadać. Jeżeli masz więcej Przedmiotów jako limit, zamiast ich odkładać na obszar, możesz je przetopić na złoto.

Nie wiem, czy słyszałeś, ale organizujemy kolejny zjazd, tym razem w Gdańsku. Gdybyś był zainteresowany... ;) Więcej info tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewforum.php?f=251


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

Gappeq pisze:1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?
1. Tak, mogłeś. Dowolny Poszukiwacz, to dowolny, również rzucający Zaklęcie lub używający efektu karty.
3. Tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

Nemomon pisze:
Gappeq pisze:1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?
1. Tak, mogłeś. Dowolny Poszukiwacz, to dowolny, również rzucający Zaklęcie lub używający efektu karty.
3. Tak.
Czy jeśli stracę życie w jakiejkolwiek walce to oba rumaki odchodzą na stos kart odrzuconych ?


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Wiktor »

Tak, oba rumaki.
Przeczytaj uważnie treść karty. Skor dopuszczalne jest korzystanie z dwóch rumaków, to oba giną.



Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

Gappeq pisze:
Nemomon pisze:
Gappeq pisze:1. Czy czar Ocalenie mogę rzucić też na siebie ? Moi znajomi nie rozumieją znaczenia wyrażenia "na któregokolwiek z poszukiwaczy", tak samo wylosowałem zdarzenie które nakazywało mi wylosować 3 karty przygód, 1 wziąć i przed turą DOWOLNEGO poszukiwacza położyć ją na stosie kart przygód, czy mogłem tę kartę położyć również przed swoją turą ?
2. Czy 2 rumaki dają podwójną początkową wartość mocy do siły ?
1. Tak, mogłeś. Dowolny Poszukiwacz, to dowolny, również rzucający Zaklęcie lub używający efektu karty.
3. Tak.
Czy jeśli stracę życie w jakiejkolwiek walce to oba rumaki odchodzą na stos kart odrzuconych ?
Tak. Ale pamiętaj, że musisz stracić życie. Jeżeli obroniłeś się pancerzem lub Ocaleniem, to nie tracisz rumaków.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

Ponawiam pytanie:
Czy jeśli wylosowałem w mieście kartę Czarny Rynek/Studnia Życzeń/Szalbmierz to mogę wziąć dowolną kartę ze sklepu za darmo ? Tak samo w przypadku karty Wierny Towarzysz czy otrzymuję wybraną przez siebie kartę Chowańca ?
Ostatnio zmieniony piątek 30 wrz 2016, 10:53 przez Gappeq, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

Czy na planszy kataklizmu Miasto, Wioska etc. są obszarami typu "ciągnij kartę" ?

Czy jeśli czar ma 2 efekty a cel jest odporny na 1 efekt to można go rzucić czy nie?


What a view.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

Czy na planszy kataklizmu Miasto, Wioska etc. są obszarami typu "ciągnij kartę" ?

Czy jeśli czar ma 2 efekty a cel jest odporny na 1 efekt to można go rzucić czy nie?

Poszukiwacz zostaje zmieniony w ropuchę na 3 tury i traci następną turę. Czy będzie ropuchą przez 3 tury po tej stracie czy tylko dwie?
Ostatnio zmieniony niedziela 25 wrz 2016, 12:17 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.


What a view.

Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: sardo »

1. Czy na nowej planszy z Kataklizmu Ponury Żniwiarz może korzystać z przejścia między Świątynią a Gospodą?

2. Czy jeśli Gospoda lub Świątynia zostanie zastąpiona kartą terenu Ponury Żniwiarz może korzystać z połączenia?

3. Czy gdy pojawia się wróg, który ma napisane, że po jego odsłonięciu należy "usunąć wszystkie karty z krainy", należy usunąć wszystkie karty przygód czy wszystkie wszystkie (wliczając w to np. karty terenu)?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

sardo pisze:1. Czy można teleportować się za pomocą zaklęcia Teleport lub przedmiotu Eliksir Lotu do Więzienia na planszy Miasta?
Tak.
sardo pisze:2. Czy po skutecznym użyciu zdolności Czarodzieja Ognia następuje jeszcze walka?
Nie.
sardo pisze:3. Po wygranej walce w Skarbcu należy przenieść się na obszar, który wyznaczony jest przez różnicę skuteczności ataku. Co w przypadku jeśli na takim obszarze leży karta terenu i takiego obszaru nie ma już na planszy?
Zostajesz w Skarbcu.
sardo pisze:4. Co w przypadku, gdy Poszukiwacz wykona zadanie Czarownika, a na obszarze Czarownika leży karta terenu?
Nie jestem na 100% pewien ale chyba nic się nie dzieje, i nie da się wykonać zadania. Grając w nie-kataklizm może to nawet uniemożliwić skończenie gry komukolwiek :P


What a view.

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

Ponawiam pytanie:
Czy jeśli wylosowałem w mieście kartę Czarny Rynek/Studnia Życzeń/Szalbmierz to mogę wziąć dowolną kartę ze sklepu za darmo ? Tak samo w przypadku karty Wierny Towarzysz czy otrzymuję wybraną przez siebie kartę Chowańca ?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

Nigdy nie możesz wziąć wybranego chowańca ani eliksiru. Nawet jeśli efekt mówi że możesz sobie wybrać co chcesz z dowolnej talii, to decydując się brać z tych 2 talii musisz losować tak czy siak.


What a view.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Bludgeon »

sardo pisze:1. Czy na nowej planszy z Kataklizmu Ponury Żniwiarz może korzystać z przejścia między Świątynią a Gospodą?
Tak
sardo pisze:2. Czy jeśli Gospoda lub Świątynia zostanie zastąpiona kartą terenu Ponury Żniwiarz może korzystać z połączenia?
Nie, Żniwiarz może poruszać się między Świątynią a Gospodą jakby były obok siebie. Jeśli jeden z tych obszarów nie istnieje, nie ma przejścia dla żniwiarza.
sardo pisze:3. Czy gdy pojawia się wróg, który ma napisane, że po jego odsłonięciu należy "usunąć wszystkie karty z krainy", należy usunąć wszystkie karty przygód czy wszystkie wszystkie (wliczając w to np. karty terenu)?
Daj przykład.


What a view.

Gappeq
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 24 maja 2016, 17:03

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Gappeq »

1. Jestem na Koronie władzy, inny poszukiwacz rzuca na mnie zaklęcie które po rzucie kością teleportuje mnie na inny obszar w krainie zewnętrznej lub środkowej, czy dalej rzucam czar Rozkaz podczas swojej tury ? Instrukcja mówi: " Od momentu, w którym jakiś Poszukiwacz trafi na obszar Korony Władzy, każdy gracz, którego Poszukiwacz zostanie zabity, zostaje wyeliminowany z gry. Należy zwrócić uwagę, że ta zasada będzie wywierać efekt już do końca gry – bez względu na to, czy ten Poszukiwacz w jakiś sposób opuści obszar Korony Władzy." - nie wiem czy dobrze zinterpretowaliśmy tę zasadę...

2. Czy w Kataklizmie w Kapliczce można odzyskiwać życie a na Cmentarzu Los (posiadając oczywiście odpowiedni charakter) ?

3. Wylosowałem Bazyliszka i Trapera, każda z nich ma swoje właściwości, jak rozpatruję obie karty ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 lis 2016, 12:43 przez Gappeq, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Post autor: Mały Nemo »

Jak nie jesteś na KW, to nie rzucasz Rozkazu. Ten efekt, o którym piszesz, to efekt, iż jak gracze stracą swego Poszukiwacza, to nie losują nowego.

Jakie Zaklęcie na Ciebie gracz rzucił i z jakiego on dodatku?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ