Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Poszukiwacz używa Losu po rzucie, posiada Kulę przeznaczenia, drugi poszukiwacz rzuca na niego Zaklęcie - Pech, wynik jest wtedy:
- 1+1 (chodzi o stratę kuli)
- 1 (jako wynik ostateczny z kuli i jej nie tracimy)
- 1+rzut


Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson »

Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia, ani Zaklęcia Pech, ani żadnych innych kart nie uczę się na pamięć!
Zaledwie na poprzedniej stronie było przypomnienie o tym:
Draugnimir pisze:Ekhm... Ja ze swojej strony jako Zielony przypomnę tylko, że zgodnie z Regulaminem zadając pytanie, należy przytoczyć w całości treść kart/instrukcji, które są związane z zagadnieniem (to tak gwoli niektórych spośród ostatnich kilkudziesięciu postów, zarówno tu, jak i w tematach pokrewnych). Znacznie ułatwi to udzielanie trafnych odpowiedzi nam wszystkim ;)



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Skoro pytasz, tzn że prawdopodobnie posiadasz grę. To taki problem wziąć kartę i przepisać tekst? :> Chodzi o pewien porządek w wyjaśnianiu problemów. Łatwiej się to robi właśnie ze względu na:
Battonsson pisze:Nie wiem jak inni, ale ja nie znam na pamięć instrukcji z Kuli przeznaczenia
:P

(łał napisałem coś w TMiMie :D)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

No akurat zadawałem pytanie w szkole bo miałem chwilę czasu, a niestety nie noszę talismana do szkoły :( Będę wdzięczny jeżeli mi to wybaczycie. Ja również nie znam na pamięć instrukcji tych kart.

Pech
Możesz rzucić to Zaklęcie na
dowolnego Poszukiwacza
tuż przed wykonaniem przez
niego rzutu kością. Wynik
rzutu na tej kości automatycznie
wynosi "1" (nie można
ponowić tego rzutu).

Kula przeznaczenia
Kiedy wydajesz punkt Losu, aby
ponowić rzut kością, możesz
rzucać 2 kośćmi i wybrać lepszy
wynik. Jeśli wypadnie dublet,
natychmiast odrzuć tę kartę
oraz wszystkie posiadane
żetony Losu.


Kludi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 00:08
Lokalizacja: Malbork
Płeć:

Post autor: Kludi »

Tu na moje sprawa jest oczywista. Zaklęcie Pech można zniwelować jedynie innym zaklęciem, lub przedmiotem na ochronę magią. Tyle. Dostając czar Pech nie możemy ponawiać rzutu.


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Tylko że Pech jest rzucony na ponowiony podwójny rzut.


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: arai »

Według mnie rzucasz wtedy tylko jedną kością. Wynik drugiej to automatycznie jeden, więc jeśli wyrzucisz drugą jedynkę to masz pecha (tracisz kulę i wszystkie punkty Losu). Czy o to ci chodziło?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Battonsson
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 334
Rejestracja: sobota 12 mar 2011, 08:58
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Battonsson »

W sumie zgadzam się z Arai ;). Literalnie traktując instrukcję trzeba uznać, że Zaklęcie Pech działa tylko na jedną kość, więc ta musi dać 1. Drugą (dzięki Kuli Przeznaczenia) rzucasz normalnie. I dalej procedujesz normalnie. Jak masz dwie jedynki to tracisz Kulę i Los, a wynik rzutu wynosi 1. Jak jest inna liczba to wybierasz (dzięki Kuli Przeznaczenia) albo 1 albo tę druga liczbę,
sardo pisze:niestety nie noszę talismana do szkoły
To trzeba zacząć nosić! Może się przydać :P



Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Uwaga zadam noobskie pytanie.
Powiedzmy mamy 3 trofea Moc[5], Moc[2], Moc[1]. Wymieniamy na punkt mocy, odrzucamy [5] + [2] czy to [1] nam przepada czy możemy zachować?


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Nie wiem jaki jest limit wymiany w TMiM (załóżmy, że 7). Wymieniasz wtedy 5 i 2, 1 zostaje. Natomiast jeżeli miałbyś 5 i 3. To 5+3=8. Oddajesz obydwa i tracisz jeden gdyż 3 nie da się rozbić.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Mikou@j
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 147
Rejestracja: środa 12 lip 2006, 19:39
Lokalizacja: Czeladź
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Mikou@j »

W instrukcji masz napisane, że oddajemy wielokrotności 7 (bo za 7pkt jest wymiana), a cała reszta przepada.


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Obaj wyżej mają rację.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Nie czaję do końca, SeSim i Mikou@j wg mnie mówią sprzeczne rzeczy :D
To inaczej mam 5, 1, 3. Odrzucam 5+3 czy 5+1+3?


Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Astropata »

Masz 5, 3, 1. Oddajesz 5+3=8, wymieniasz na punkt Siły, i to co ponad z kart przepada, a to 1 z karty zostaje. Nie musisz oddawać wszystkich kart, ale wartości z kart które oddajesz przepadają nawet jeśli wynoszą ponad 7.

Dlatego u nas często się trzymało karty jeżeli wartości troefum wynosiły około 30, a nie dało się z nich złożyć żadnej 7, 14, 21 ;)


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

Ok teraz czaję. Zawsze graliśmy tak że trzeba zużyć wszystkie trofea a ostatnio grałem z nowymi ludźmi i oni grali właśnie tak jak mówi Astropata. Dzięki wielkie :)


bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 »

Witam
Mam pytanie odnośnie poszukiwacza Łotrzyca i jej pierwszej umiejętności, która mówi: "Za każdym razem, kiedy walczysz z więcej niż 1 Wrogiem naraz, możesz rzucić 1 kością i dodać uzyskany wynik do skuteczności swojego ataku"
Moje pytanie brzmi, co to dokładnie znaczy:
a) czy to odnosi się tylko do Wrogów z tym samym numerem spotkania, czy do wszystkich wylosowanych wrogów?
b) czy to odnosi się tylko do walki na siłę czy moc, czy może na siłę i moc?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

@a): Tylko do tych, z tym samym numerem spotkania.

@b): W dowolnej walce, zarówno tej na Siłę, jak i na Moc.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 »

Witam
Mam 2 ważne pytania dotyczące dwóch alternatywnych zakończeń, a mianowicie Władcy Demonów i Królowej Lodu...
Pytanie:
1. Poszukiwacz, który się znajduje na koronie, musi zaatakować Władcę Demonów, jak wygra, to atakuje ponownie, jak przegra to traci turę i atakuje ponownie w następnej turze. Jak go pokona to wygrywa. Dodatkowo, na Demonie jest napisane, jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota.
Moje pytanie brzmi, a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów? b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

bleble630 pisze:a) co się stanie, jeżeli jakiś poszukiwacz już się znajdował w krainie wewnętrznej, a ja wylosowałem Władcę demonów?
Nic. Poszukiwacz dalej znajduje się w Wewnętrznej Krainie.
bleble630 pisze:b) co się stanie, jeżeli przegrałem z nim walkę i straciłem punkt życia i moja tura się skończyła, a drugi poszukiwacz właśnie może wejść na koronę władzy, tam gdzie ja stoję i demon... co się dzieje, może wejść na koronę, jeżeli tak, to co się dzieje?
Normalnie z nim walczy, tak jak Ty walczyłeś. Różnica jest jedynie taka, iż musi odebrać Władcy jedynie te punkty Życia, które mu pozostały po walce z Tobą.

Tak naprawdę, to ta "bariera", to czkawka z Władcy Demonów z Drugiej Edycji. Tam także ona występowała, jednakże była o wiele bardziej silniejsza - całkowicie nie pozwalała się dostać na obszar Korony Władzy, czy to przez obszar Płomiennej Doliny, Skarbca czy też Wszechmocnej Istoty.
bleble630 pisze:2. To samo tyczy się Królowej Lodu, tylko nie ma tam dopisku, że jeżeli poszukiwacz znajduje się na obszarze korony władzy, pozostali poszukiwacze, nie mogę przechodzi przez Tajemne Wrota. Dodatkowo jest jeszcze dziwny zapis... a) "Poszukiwacz, który pozbawi Królową Lodu ostatniego punktu życia, wygrywa! Jeżeli inny poszukiwacz pozbawił wcześniej Królową Lodu części punktów życie, poszukiwacz musi pozbawić ją tylko pozostałych punktów życia" a za chwilę jest jeszcze poniżej napisane b) "jeżeli na obszarze Korony władzy nie ma żadnego poszukiwacza, królowa lodu odzyskuje wszystkie stracone punkty życia" Punkt A wyklucza B, chyba, że chodzi o to, że jednocześnie może przebywać więcej niż 1 poszukiwacz na koronie władzy i walczyć z królową mogą dwaj poszukiwacze, każdy w swojej turze?
Identyczne zasady tyczą się również Królowej Lodu (chociaż w zaprezentowanej tutaj sytuacji powinno się napisać, że identyczne zasady dotyczą Władcy Demonów, który to tej zdolności nie posiada). Brak podobnego zapisu na karcie Władcy Demonów można tłumaczyć brakiem wolnego miejsca na taki zapis albo drobną zmianą keyworda walk z Alternatywnymi Zakończeniami, albo tym, że takie rozwiązanie aktualnie wynika samo z siebie z umieszczonych pozostałych instrukcji (Poszukiwacz na KW musi walczyć z Demonem; Poszukiwacz walczy z Demonem, zabierając mu Życia; Demon regeneruje się, gdy KW jest puste), więc nie ma potrzeby dodatkowego wspominania, że Poszukiwacz musi zabrać pozostałe punkty i że musi badać kartę Zakończenia, a nie atakować Poszukiwacza.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

tmim
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 25 sty 2012, 16:47
Lokalizacja: W-wa
Płeć:

Post autor: tmim »

Mam takie głupie pytanie, ale proszę o odpowiedź.
Jeśli na karcie jest dajmy na to że ktoś lub coś nas teleportuje (przenosi) na dowolny obszar, top czy to oznacza, że jeśli np pojde wtedy na jakiś obszar na którym leży fontanna mądrosci to biorę jeden żeton?
Lub gdy jestem teleportowany do miasta, to stosuje się do polecenia zawartego na planszy i mogę jeszcze coś zrobić w tej turze!


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Tak, zgodnie z tabelką na ostatniej stronie instrukcji, jeżeli zostajesz przeniesiony na nowy obszar (w dowolny sposób), musisz go badać tak, jakbyś właśnie na niego wszedł podczas zakończenia ruchu. Wyjątkiem jest sytuacja, w której wykonujesz zadanie Czarownika - po wykonaniu zadania Czarownika i teleportowaniu się do Jaskini Czarownika Twoja tura się kończy (nie możesz wylosować nowego zadania Czarownika).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nemomon nie wspomniał o drugim wyjątku - przeniesieniu w wyniku przegranej walki - przegrana walka kończy turę, a więc obszaru wtedy się nie bada.


Ja nawet nie mam Talismana.

glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth »

A ja mam takie pytanie, wybaczcie ale nie mam swojej gry przy sobie ale myśle, że zrozumiecie. Sa w T:MiM'ie 2 takie karty Strażnik z kości słoniowej i chyba Hebanowy strażnik(mogłem cos przestawić) w każdym razie karty działają tak, że dobrzy/źli poszukiwacze którzy przechodzą przez obszar muszą się zatrzymać. No i moje pytanie takie: Skoro te karty maja nr spotkania 0 to jesli bedzie tam inny wróg to nie walczy razem z nimi?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Karty te mają numer spotkania "1". Ale nie, walczą wespół jedynie z innymi Wrogami o numerze spotkania "1".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

magick

Post autor: magick »

Czy jeśli na polu np. Kapliczki Miasta Światyni czy Wioski, leży jakaś karta to czy można/trzeba rozpatrywać to pole? Czy trzeba korzystac z np. Miasta Wioski?


ODPOWIEDZ