Żniwiarz

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
szutek [Autor tematu]
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 156
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 13:46
Lokalizacja: Toruń
Płeć:

Żniwiarz

Post autor: szutek »

Nie znalazłem odpowiedniego tematu do tego pytania. Czy w sytuacji gdy spotykając Żniwiarza wyrzucimy 5, czy możemy go "nasłać" na gracza znajdującego się w Krainie Wewnętrznej ? W instrukcji napisane jest tylko, że nie przekroczy on Tajemnych Wrót, lecz czy może się teleportować do tej krainy ?


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie, wtedy nic sie nie dzieje.


Obrazek
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

W trakcie ostatniej gry miałem taką sytuację i zadecydowałem wspólnie z graczami, że Żniwiarz może teleportować się do Krainy Wewnętrznej, ale po zakończeniu spotkania z wyznaczonym Poszukiwaczem wraca na obszar, z którego został wysłany. Kierowałem się wówczas dwoma czynnikami:
1) W instrukcji napisane jest jedynie, co już tutaj przytoczono, że Żniwiarz nie może przekroczyć Tajemnych Wrót, a nie, że nie może się znaleźć w Krainie Wewnętrznej.
2) Na karcie Żniwiarza, przy opisie efektu dla wyniku 5), napisane jest, że Żniwiarz udaje się do wybranego Poszukiwacza. Nie ma tam, co prawda, słowa "dowolnego", ale nie ma też wzmianki o tym, że gdzieś tenże Żniwiarz udać by się nie mógł (i nie wierzę, że słów takich nie zamieszczono wyłącznie dlatego, że na karcie jest zbyt mało miejsca na tekst).

Ale to już jest kwestia wolności w interpretowaniu zasad. I za to właśnie (między innymi) lubię Talismana. :D


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W instrukcji napisane jest jedynie, co już tutaj przytoczono, że Żniwiarz nie może przekroczyć Tajemnych Wrót, a nie, że nie może się znaleźć w Krainie Wewnętrznej
W instrukcji napisane jest iż nie może on przekroczyć Tajemnych Wrót gdyż znajduje się już w Wewnętrznej Krainie. (Czy coś podobnego)


Obrazek
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

To prawda, ale nadal uważam, że stosowane przeze mnie rozwiązanie nie jest sprzeczne z zasadami. Jak już mówiłem, jest to kwestia wolności w ich interpretowaniu. :)


Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

Dawno na tym forum nie byłem.
Mam takie pytanie: Skąd zaczyna grę Żniwiarz? Albo ja jestem ślepy albo nie ma tego w instrukcji, bo nie widzę z kąd zaczyna lub kiedy i gdzie się pojawia.



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Tajemna Wrota, pisze to wyraźnie w instrukcji.


Obrazek
Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

No to jestem ślepy, dopiero jak to napisałeś znalazłem w instrukcji lokalizację.



Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3400
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Kufir pisze:Tajemna Wrota, pisze to wyraźnie w instrukcji.
W moich grach rozpoczyna rozgrywkę na KW. Chodzi o to, by było trochę więcej czasu, by Żniwiarza od razu nie dopadł graczy.
Podyktowane to jest tym, że z jego powodu nie mogliśmy zakończyć 2 rozgrywek. Po prostu ciągle ginęliśmy i ginęliśmy i zaczęły się nam nudzić te casualty... Pech, zginąć 4 razy podczas jednej gry i 3 razy w następnej...



lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lammas »

Skoro w instrukcji jest tłumaczenie, że Żniwiarz już jest w Krainie Wewnętrznej, to chyba jakakolwiek jego obecność jako figurki nie jest tam możliwa.

2 kolejne pytania odnośnie Żniwiarza:

1 - Jeżeli rzucam za ruch 2 kośćmi (np. mam konia), to czy jeżeli jedną z nich wyrzucę 1, przesuwam Żniwiarza?

2 - Czy można używać punktów losu w spotkaniu ze Żniwiarzem (moim zdaniem nie, instrukcja mówi o możliwościach wykorzystywania punktów losu i nic mi do Żniwiarza nie pasuje).


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Według mnie 1-tak i 2-tak.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

1. NIE!!! Żniawiarz porusza się gdy wyrzucimy 1 na kostce ale ruch z wykorzystaniem konia, jest ruchem zmodyfikowanym i w takim wypadku żniwiarz się nie porusza. BYła o tym mowa na forum już wiele razy.


2. Tak, można używać punktu losu podczas spotkania ze żniwiarzem.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Odpowiedzi Kufira są poprawne.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Na jakiej podstawie tak twierdzicie? Rzut za ruch to rzut za ruch.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Heh...
Talisman FAQ pisze:Q1: If a character uses the Riding Horse to determine his move,
does the Grim Reaper move if a “1” is rolled on either die?

A: No. When a character uses the Riding Horse, his move is
the sum of both dice. The Grim Reaper only moves when a
character rolls a natural “1” on a single die.



lammas
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: niedziela 28 lut 2010, 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lammas »

A co, jeśli wykorzystujemy zdolność Amazonki lub Pochodnię?


Awatar użytkownika
Roland
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 581
Rejestracja: sobota 23 sty 2010, 14:46
Lokalizacja: Świat Pośredni
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Roland »

lammas pisze:A co, jeśli wykorzystujemy zdolność Amazonki lub Pochodnię?
Ja w tym przypadku gram tak, ze jesli na obu kosciach wypadna jedynki to mozna poruszyc Żniwiarzem.


"Człowiek oszukuje siebie tak często, ze gdyby mu za to płacili, to mógłby sie spokojnie utrzymać."
MasiVeman
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 25
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 19:40
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 24

Post autor: MasiVeman »

Ja gram ze w spotkaniach ze zniwiarzem nie mozna uzywac losu coby nie bylo za latwo :D


Gracz Talismana.
Paolo
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: piątek 29 sie 2008, 14:19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: Paolo »

Trochę odświeżę wątek ... Jeśli ten problem był już gdzieś opisany to z góry przepraszam jeśli go powtarzam (nie znalazłem go).

Zastanawiam się czy aby na pewno można użuć punktu losu przy rzucie na spotkanie żniwiarza? W instrukcji jest napisane, że użyć punktu losu można w nastepujących przypadkach (cyt.):
1. Podczas rzutu za ruch.
2. Podczas rzutu ataku.
3. Podczas rzutu wykonywanego w wyniku plecenia zawartego na karcie lub obszarze planszy.

I tutaj nasuwa się problem interpretacyjny - co nazywamy "kartą"?! Z lektury instrukcji wydaje mi się, że "karty" to wszelkie przygody, czary, ekwipunki itp. Czy zatem za takową "kartę" można uznać też kartę z opisem żniwiarza? Tym bardziej, że w instrukcji do tego dodatku zaznaczyli, że żniwiarz nie jest poszukiwaczem.

Pójdę nawet dalej, czy za taką "kartę" w tym przepisie dot. żetonów losu, uznaje się np. właśnie kartę poszukiwacza i opis jego zdolności? Czy w tym przypadku nie jest błędem używanie żetonów losu przy rzutach na jakąś daną zdolność poszukiwacza?

Jak sądzicie?

Tak nawiasem mówiąc, co w końcu oznacza kolejny zapis w instrukcji dot. także żetonów losu - "Chociaż każda strona takiego żetonu wygląda inaczej, w podstawowym wariancie gry nie ma to żadnego znaczenia."? Jest gdzieś opisany jakiś inny wariant?Jeśli też na ten temat (poza "dwie strony medalu") ktoś już się wypowiadał to też z góry przepraszam, że zawracam tyłek.
Ostatnio zmieniony niedziela 15 lip 2012, 17:14 przez Paolo, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

1) Wydaje mi się, że szczegółowe rozróżnianie sytuacji, w których można i w których nie można używać Losu, nie ma większego sensu, ale jeśli chcesz tak precyzować - proszę Cię bardzo, wola Twoja ;) Ja w każdym razie nie robię wyjątków i użycia Losu zabraniam tylko tam, gdzie wyraźnie jest napisane, że tak trzeba - a więc u mnie rzut za Żniwiarza można ponowić. Choć są gracze, którzy zabraniają tego, by zwiększyć śmiertelność spotkań z kostuchą (możesz znaleźć takie sugestie w podforum z autorskimi zasadami).

2) Była kiedyś mowa o pomyśle na mechanikę korzystającą z dwóch różnych stron żetonów Losu, ale jak dotąd nie pojawiła się ona w żadnym dodatku. Chyba tylko jedno Alternatywne Zakończenie ma instrukcję, która wyszczególnia kolory poszczególnych stron tych żetonów

A do poprawiania swoich postów służy przycisk "Edytuj", nie "Odpowiedz" :D ;)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5921
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Paolo pisze: Jest gdzieś opisany jakiś inny wariant?
Póki co, z tego co się orientuję, kolory losu mają znaczenie tylko przy jednej karcie. Jest to alternatywne zakończenie Sąd Ostateczny (chyba z Pani Jeziora).


What a view.

ODPOWIEDZ