Kilka pytan

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
piesleszek [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 16:21
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Kilka pytan

Post autor: piesleszek »

Witam mam kilka pytan odnosnie zasad:

1) Zaklęcie zniszczenie - moge je rzucic na poczatku tury albo po wykonaniu ruchu - czy moge zniszczyc karte ktora wylosuje po wkroczeniu na dane pole i czy moge zniszczyc karte np czarownice ktora zamienia mnie w zabe, albo jakiegos wroga kiedy wynik jest dla mnie niekorzystny

2) Kiedy gram zabojca i wchodze na pole ruin gdzie trzeba dodac 2 do rzutu ataku wroga to jesli chce go zasztyletowac to czy dodaje sie te 2 pkt do ataku czy nie bo wszak nie wykonuje sie rzutu

3 Czy moge sie teleportowac na obszar doliny ognia jesli nie mam talizmanu i wejsc po korone wladzy

4 W jaki sposob mozna opuscic korone wladzy

Z gory dziekuje za odpowiedzi :)
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

piesleszek pisze:1) Zaklęcie zniszczenie - moge je rzucic na poczatku tury albo po wykonaniu ruchu - czy moge zniszczyc karte ktora wylosuje po wkroczeniu na dane pole i czy moge zniszczyc karte np czarownice ktora zamienia mnie w zabe, albo jakiegos wroga kiedy wynik jest dla mnie niekorzystny
W sumie czy zaraz po wyciągnięciu karty to nie wiem, bo chyba musisz od razu przejść do rozpatrywania karty. Jak zostaniesz zamieniony w żabe to nie możesz w ogóle rzucać czarów, a jak przegrasz walkę to tracisz resztę tury, więc także za poźno na czary.
piesleszek pisze:2) Kiedy gram zabojca i wchodze na pole ruin gdzie trzeba dodac 2 do rzutu ataku wroga to jesli chce go zasztyletowac to czy dodaje sie te 2 pkt do ataku czy nie bo wszak nie wykonuje sie rzutu
Runy a nie Ruiny :) Nie wiem jak to w nowym Talismanie, ale ale w starym poczicwym MiM dodajesz te 2 punkty do rzutu kostką a nie do skuteczności, wiec skoro nie ma rzutu kostką to nic nie powinno się dodawać (z logicznego punktu widzenia, który byl tu przez niektórych tępiony xD)
piesleszek pisze:3 Czy moge sie teleportowac na obszar doliny ognia jesli nie mam talizmanu i wejsc po korone wladzy
W nowym MiM są jakieś karty / cokolwiek innego teleportujące do Doliny Ognia? Bo przypominam, że Teleportacja w Wewnetrznej Krainie nie działa. Bez Talizmanu nie możesz stanąć na obszarze Doliny Ognia, aczkolwiek bez talizmanu możesz pojawić się na Koronie Władzy (w starym poczciwym MiM byly karty które Cię tam od razu przenosiły)
piesleszek pisze: 4 W jaki sposob mozna opuscic korone wladzy
NA tej samej zasadzie co ucieczka z Wewnetrznej Krainy (chyba coś o tym było w instrukcji - bodajze cofałeś się co 1 obszar bez wykonywania instrukcji, ale głowy nie dam, bo dawno nie grałem, a jeszcze dawniej nie uciekałem :P)

EDIT :)
Piszę na podstawie starego poczciwego MiM, ale myśle, że takie podstawy się nie zmieniły :)



Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

(4)
Cytując instrukcję:

"Poszukiwacze, którzy dotrą do Korony Władzy, nie mogą już zawrócić."

;)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

1) Zaklęcie zniszczenie - moge je rzucic na poczatku tury albo po wykonaniu ruchu - czy moge zniszczyc karte ktora wylosuje po wkroczeniu na dane pole i czy moge zniszczyc karte np czarownice ktora zamienia mnie w zabe, albo jakiegos wroga kiedy wynik jest dla mnie niekorzystny
Możesz rzucić to zaklęcie na dowolną kartę przed wykonaniem ruchu, bądź po zakończeniu tury. Tak więc żadnej karty którą właśnie wylosowałeś nie możesz zniszczyć przed jej rozpatrzeniem.
2) Kiedy gram zabojca i wchodze na pole ruin gdzie trzeba dodac 2 do rzutu ataku wroga to jesli chce go zasztyletowac to czy dodaje sie te 2 pkt do ataku czy nie bo wszak nie wykonuje sie rzutu
Nie dodajesz.
3 Czy moge sie teleportowac na obszar doliny ognia jesli nie mam talizmanu i wejsc po korone wladzy
NIE
4 W jaki sposob mozna opuscic korone wladzy
A po co miałbyś to robić? Instrukcja zabrania tego manewru.


Obrazek
Awatar użytkownika
Dzej
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Dzej »

Witam fanow MiMa ;)

Mam pytanie.

Mnich ma mozliwosc sumowania punktow mocy i sily w przypadku walki na sile. Czy to dotyczy tylko punktow zgromadzonych 'za pomoca' stozkow czy tez za pomoca przedmiotow (np. przedmiot dodaje mi 2 punkty mocy albo koziorozec po 1 pkt sily i mocy)? Wychodzi na to, ze w pewnym momencie ta postac moze byc dosyc mocna mimo, ze nie korzysta z pancerzy ani broni.


Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

Nie wiem czy to jest poprawne działanie ale ja dodaję w walce tylko moc która jest wpisana na karcie Mnicha (!)

Wygrałem z taką opcją Mnichem więc będę się tego trzymał ;P

Gdyby dodawać całą moc zgromadzoną w żetonach i przedmiotach to koleś szybko byłby mocarzem na planszy...a nie wygląda na takiego...


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Sprawa była omawiana i nie wiem jak w polskiej instrukcji to zapisano, ale w angielskiej jest napisane chyba value of craft - wartość mocy - a przez wartość (value) wg instrukcji rozumie się tą wpisaną na karcie - i właśnie tą Mnich może dodawać podczas walki.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Dzej
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 50
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 21:41
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Dzej »

No wlasnie tak mi sie wydawalo. Dzieki.


piesleszek [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 16:21
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: piesleszek »

Dzieki za odpowiedzi.

A jak to jest z uzywaniem czarow w wewnetrznej krainie (w instrukcji jest napisane ze czary nei dzialaja tylko na istoty), czy moge sie teleportowac na jakiekolwiek pole.

I jeszcze jedno pytanie m isie nasowa - czy mozna rzucac czary, ktore nie odniosa zadnego efektu, np nie teleportuje sie bo nie moge opuscic korony wladzy, albo nie przywroce sobie poczatkowej wartosci zycia bo mam wiecej zycia etc (chodzi o sytuacje kiedy mam rozdzke i chcialbym dobrac nowe zaklecie


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

A jak to jest z uzywaniem czarow w wewnetrznej krainie (w instrukcji jest napisane ze czary nei dzialaja tylko na istoty), czy moge sie teleportowac na jakiekolwiek pole.
Nie można teleportować się w wew. krainie, mówi o tym instrukcja.
I jeszcze jedno pytanie m isie nasowa - czy mozna rzucac czary, ktore nie odniosa zadnego efektu, np nie teleportuje sie bo nie moge opuscic korony wladzy, albo nie przywroce sobie poczatkowej wartosci zycia bo mam wiecej zycia etc (chodzi o sytuacje kiedy mam rozdzke i chcialbym dobrac nowe zaklecie
Niestety (albo raczej stety) instrukcja na to nie zezwala.


Obrazek
neo6969
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 04 sty 2009, 16:06
Lokalizacja: p-ce
Płeć:

Post autor: neo6969 »

Nobius pisze:Nie wiem czy to jest poprawne działanie ale ja dodaję w walce tylko moc która jest wpisana na karcie Mnicha (!)
z tego co wiem to mnic nie ma takiej specjalnej zdolności by dodawac moc do siły?? chyba że dla zaklęcia "cios psioniczny"??
Kufir pisze:Cytat:
4 W jaki sposob mozna opuscic korone wladzy


A po co miałbyś to robić? Instrukcja zabrania tego manewru.
nie rozumiem po co opuszczac koronę władzy?? wyrzucając 4,5,6 niszczy sie wrogów i odejmuje się im po 1pkt życia??!!


Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

neo6969 pisze:z tego co wiem to mnic nie ma takiej specjalnej zdolności by dodawac moc do siły?? chyba że dla zaklęcia "cios psioniczny"??
Mnic może i nie ma takiej zdolności ale Mnich na pewno ma ;)
neo6969 pisze:nie rozumiem po co opuszczac koronę władzy?? wyrzucając 4,5,6 niszczy sie wrogów i odejmuje się im po 1pkt życia??!!
?????????
Yyyy, no bo jakoś trzeba rozgrywkę zakończyć ? :)


piesleszek [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: sobota 03 sty 2009, 16:21
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: piesleszek »

Kufir pisze:Cytat:
4 W jaki sposob mozna opuscic korone wladzy


A po co miałbyś to robić? Instrukcja zabrania tego manewru.
nie rozumiem po co opuszczac koronę władzy?? wyrzucając 4,5,6 niszczy sie wrogów i odejmuje się im po 1pkt życia??!!
zastanawiam sie nad sama mozliwoscia opuszczenia korony wladzy

A czy zostalo juz w jakis sposob wyjasnione jak to jest ze zdolnoscia zabojcy (sztyletowanie) czy moze on jej uzyc na istocie z karty wylosowanej wlasnie, albo na strazniku?


Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

piesleszek pisze:A czy zostalo juz w jakis sposob wyjasnione jak to jest ze zdolnoscia zabojcy (sztyletowanie) czy moze on jej uzyc na istocie z karty wylosowanej wlasnie, albo na strazniku?
Zdolność zabójcy nie działa gdy wylosowałeś stworka, potworka bądź inną istotę ponieważ oznacza to jej atak.

Moim zdaniem Strażnik to (dziwna bo dziwna) istota więc atakując go możesz używać specjalnej zdolności Zabójcy


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Nobius pisze:
piesleszek pisze:A czy zostalo juz w jakis sposob wyjasnione jak to jest ze zdolnoscia zabojcy (sztyletowanie) czy moze on jej uzyc na istocie z karty wylosowanej wlasnie, albo na strazniku?
Zdolność zabójcy nie działa gdy wylosowałeś stworka, potworka bądź inną istotę ponieważ oznacza to jej atak.

Moim zdaniem Strażnik to (dziwna bo dziwna) istota więc atakując go możesz używać specjalnej zdolności Zabójcy
W nowej edycji Zabójca został mocno podrasowany (pewnie dla tego, że zawsze był raczej słabym Poszukiwaczem) - teraz może podjąć próbę zasztyletowania wszystkich istot używających Siły oraz tych Poszukiwaczy, których atakuje (nie może podjąć próby, jeżeli został zaatakowanym przez innego Poszukiwacza).


Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

Hmm,
8janek8 pisze:(nie może podjąć próby, jeżeli został zaatakowanym przez innego Poszukiwacza)
No tak to mniej więcej jest na karcie Zabójcy napisane. Ale właściwie co to oznacza ?
Jakakolwiek walka Zabójcy z istotą daje możliwość użycia specjalnej zdolności czy też nie ?

Dla mnie sztyletować można kogoś z zaskoczenia, skrytobójczo a więc tylko w przypadku ataku przez Zabójcę zarówno ISTOTY jak i Poszukiwacza.
Zabójca nie podejmuje takiej próby gdy jest atakowany zarówno przez istotę jak i poszukiwacza.

Zabójca losuje kartę potwora = atak potwora = brak możliwości użycia specjalnej zdolności.

Hmm...

8janek8 proszę o jednoznaczną opinię ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 05 sty 2009, 22:21 przez Nobius, łącznie zmieniany 3 razy.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Jak IMHO być powinno (nie wiem jak to jest, bo nie pamiętam jak to wyglądało w MiM, achyba właśnie tak jak piszę, a jak wygląda w Talismanie nigdy się nie dowiedziałem):
Jak Zabójca ciągnie Kartę Wroga to jest przez niego atakowany i walczy normalnie, jak wchodzi na odkrytą Kartę Wroga, to go atakuje i może skorzystać ze specjalnej zdolności.
Strażnika to raczej Zabójca atakuje więc powinien móc skorzystać ze zdolności.
Istoty - raczej też to one ciebie atakują, ale jakaś bójka w Gospodzie może polegać na tym, że Zabójca niespodziewanie sztyletuje przeciwnika.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

Rogo, też takie wnioski mi wychodzą ale trzeba przyznać że Talizman to czara pełna takich niedomówień :D W tym przypadku chodzi mi o słowo ISTOTA którego moim zdaniem zabrakło by w pełni zrozumieć tekst tej zdolności ;)

Nie może podjąć próby, jeżeli został zaatakowanym przez innego Poszukiwacza jak i Istotę.

Poszukiwaczowi odbieram przy powodzeniu takiego ataku 1 punkt życia a Istocie - nic ? Czy też mam z niej trofeum ?


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Nobius pisze: Nie może podjąć próby, jeżeli został zaatakowanym przez innego Poszukiwacza jak i Istotę.
Tutaj potwierdzenie, że właśnie odkryta karta nie oznacza, że to Wróg atakuje: assassin
Nobius pisze: Poszukiwaczowi odbieram przy powodzeniu takiego ataku 1 punkt życia a Istocie - nic ? Czy też mam z niej trofeum ?
Jeżeli nie jest napisane, że nie można wziąć trofeum to nie jest to raczej niedozwolone.

Tak czy siak, trzeba czekać na oficjalny FAQ (się rym stworzył :mrgreen: )


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Istoty wg instrukcji to ci co cię atakują a nie są reprezentowani przez kartę? jak duch w skałach czy żul w gospodzie? Bo nie wiem jak to w T4,5 jest :P Jeśli tak, to po prostu z nimi wygrywasz a za nich nigdy trofeów nie ma.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Jak Zabójca ciągnie Kartę Wroga to jest przez niego atakowany i walczy normalnie, jak wchodzi na odkrytą Kartę Wroga, to go atakuje i może skorzystać ze specjalnej zdolności.
Strażnika to raczej Zabójca atakuje więc powinien móc skorzystać ze zdolności.

Wszystko sie zgadza z tym że to Strażnik atakuje postacie a nie na odwrót więc umiejętność nie działa. (patrz instrukcja np, strona17)


Obrazek
Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

8janek8 pisze:Tutaj potwierdzenie, że właśnie odkryta karta nie oznacza, że to Wróg atakuje: assassin
Kurcze, mała katastrofa, nie wiem czy to zaakceptuję ;P
Muszę to przemyśleć...
Od razu mówię że nie jest to dla mnie w tym momencie na 100 % logiczne.
Kufir pisze:Wszystko sie zgadza z tym że to Strażnik atakuje postacie a nie na odwrót więc umiejętność nie działa. (patrz instrukcja np, strona17)
Fakt, cały czas zapominam o tym obrazku z opisem.
Trochę szkoda bo byłby to jakiś pozytywny bonusik dla tej w sumie słabej choć zabójczej postaci...


Awatar użytkownika
8janek8
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
#TMiM Współtłumacz
Posty: 484
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 10:14
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: 8janek8 »

Rogo pisze:Istoty wg instrukcji to ci co cię atakują a nie są reprezentowani przez kartę? jak duch w skałach czy żul w gospodzie? Bo nie wiem jak to w T4,5 jest :P Jeśli tak, to po prostu z nimi wygrywasz a za nich nigdy trofeów nie ma.
Zgadza się.

Nobius, więc jest sprzeczność :( Poczekamy, zobaczymy...


Awatar użytkownika
Nobius
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lis 2008, 14:19
Lokalizacja: Omenia
Płeć:

Post autor: Nobius »

8janek8 pisze:Poczekamy, zobaczymy...
Ale zabawa i tak jest przednia ! :)

Są pytania, są problemy ale przykład ze Strażnikiem dał mi do zrozumienia że muszę ponownie zabrać ze sobą podstawową instrukcję do poduchy...

Dobry PL FAQ mam nadzieję że powstanie szybciej niż ja nabiorę jakichś nawyków które zrujnują całą mechanikę gry ;D


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Nobius pisze:Dobry PL FAQ mam nadzieję że powstanie szybciej niż ja nabiorę jakichś nawyków które zrujnują całą mechanikę gry ;D
Hmmm, znając szczegóły pracy nad nim, to lepiej dla Ciebie będzie przeczytanie ze trzy razy instrukcji oraz kart. Uwierz mi, że to będzie lepszy FAQ dla Ciebie niźli ten, który może powstanie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ