Ropucha

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pablo [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2782
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 41

Ropucha

Post autor: Pablo »

Jak to jest ze spotykaniem Przedmiotów i Przyjaciół, kiedy Poszukiwacz jest Ropuchą. Może zdobywać nowych Przyjaciół? Co z Przedmiotami, które wylosuje pod postacią Ropuchą. Dzisiaj podczas gry pojawiła się zagwozdka bo wylosowałem mieszek złota będąc Ropuchą. Aby otrzymać 1 sztukę złota muszę chociaż przez chwilę posiadać ten Przedmiot. Czy mogę posiadać Przedmiot jako Ropucha (jeśli tak to było by to dziwne). A jeśli nie mogę to, czy karta mieszka złota ląduje na planszy, czy może już sztuka złota ląduje na planszy? Żeby zamienić kartę mieszka złota na sztukę złota powinienem mieć chyba możliwość posiadania tego Przedmiotu, aby móc go zbadać.



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 85
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Lathspell »

Z forum FFG:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Pablo [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2782
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 41

Re: Ropucha

Post autor: Pablo »

Lathspell pisze: niedziela 09 sty 2022, 20:32 Z forum FFG:
No dobrze, ale jako Ropucha nie mogę wziąć Przedmiotu. Skoro nie mogę go wziąć, to nie mogę go rozpatrzyć. Skoro nie mogę go rozpatrzyć, to dlaczego karta zamienia się w sztukę złota?



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 85
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Lathspell »

Pablo pisze: niedziela 09 sty 2022, 20:39 Skoro nie mogę go wziąć, to nie mogę go rozpatrzyć.
Moim zdaniem Ropucha nie działa w ten sposób, że nie możesz rozpatrywać Przedmiotów. Po prostu nie możesz ich posiadać.



Awatar użytkownika
Kewis21
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 507
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Kewis21 »

Na karcie Ropuchy nie ma miejsca na Przedmioty, Przyjaciół i Złoto. Jeśli nie ma na karcie na coś miejsca to znaczy że nie masz prawa tego posiadać, a skoro nie możesz posiadać mieszka złota to zostawiasz jego kartę na obszarze. Odrazu odpowiem: tak jeśli coś ją zniszczy, to oczywiście złota nikt nie zgarnie. 🙂 też kiedyś rozkminiałem



Awatar użytkownika
Pablo [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2782
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 41

Re: Ropucha

Post autor: Pablo »

Kewis21 pisze: niedziela 09 sty 2022, 23:28 Na karcie Ropuchy nie ma miejsca na Przedmioty, Przyjaciół i Złoto. Jeśli nie ma na karcie na coś miejsca to znaczy że nie masz prawa tego posiadać, a skoro nie możesz posiadać mieszka złota to zostawiasz jego kartę na obszarze. Odrazu odpowiem: tak jeśli coś ją zniszczy, to oczywiście złota nikt nie zgarnie. 🙂 też kiedyś rozkminiałem
Też tak po rozkiminie zagraliśmy.



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 85
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Lathspell »

Moim zdaniem obaj jesteście w błędzie. Tutaj nie chodzi o to, czy Ropucha może posiadać Przedmioty czy nie, lecz o stosowanie się do instrukcji kart. Instrukcja karty brzmi:

Exchange immediately for 1 gold and then place this card on the discard pile.

To nie jest tak, że Ropucha chce zabrać kartę mieszka złota i położyć ją w swojej strefie gracza. Ropucha wyciągnęła kartę i stosuje się do jej instrukcji (karta zmienia się w żeton), a to, co potem się dzieje (żeton ląduje na obszarze) jest już wynikiem innych zasad. Ropucha nie musi posiadać czy używać Przedmiotu Mieszek Złota, aby zmienił się on w żeton - wystarczy, że rozpatruje tę kartę.

Spróbuję przekonać Was takim przykładem:
Elf z limitem Przedmiotów ląduje na obszarze, losuje kartę i wyciąga Przedmiot Mieszek Złota. Ponieważ Elf może posiadać tylko cztery Przedmioty (które już teraz posiada), zgodnie z Waszą logiką nie mógłby wziąć sobie tego mieszka złota - musiałby najpierw odrzucić jeden ze swoich Przedmiotów, następnie wziąć kartę mieszka i wymienić ją na żeton, co oczywiście jest błędem, bo zamiana karty na żeton następuje w momencie jej rozpatrzenia, a nie posiadania.
Z Ropuchą jest tak samo - Ropucha nie może posiadać Przedmiotów (tak jak Elf nie może posiadać kolejnego Przedmiotu, jeśli ma już ich limit), ale może rozpatrywać karty. Jeśli karta zmienia się w żeton, to na obszarze ląduje żeton, a nie karta.



Awatar użytkownika
Pablo [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Paczka Przygód
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2782
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 41

Re: Ropucha

Post autor: Pablo »

Lathspell pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 10:44 Jeśli karta zmienia się w żeton, to na obszarze ląduje żeton, a nie karta.
To wobec powyższego Mieszek Złota (i cała mechanika z nim związana) powinien być Zdarzeniem, a nie Przedmiotem.



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6195
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Bludgeon »

Pablo pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 11:17
Lathspell pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 10:44 Jeśli karta zmienia się w żeton, to na obszarze ląduje żeton, a nie karta.
To wobec powyższego Mieszek Złota (i cała mechanika z nim związana) powinien być Zdarzeniem, a nie Przedmiotem.
Tak, powinna.


What a view.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5336
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Ropucha

Post autor: abubu »

Instrukcja pisze:Poszukiwacze nie mogą zabierać kart, których nie mogą posiadać. Na przykład, jeśli Poszukiwacz nie może posiadać Przyjaciół, nie będzie mógł rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby zabrać jednego Przyjaciela innemu Poszukiwaczowi.
Według mnie, jeżeli Ropucha wylosuje kartę Mieszek złota to jej w ogóle nie rozpatruje (odkłada odkrytą na planszy), gdyż nie może posiadać Przedmiotów (ale czy aby na pewno??? nigdzie nie jest jawnie zabronione!!!).

... ale to jest moja interpretacja.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Nieuhwytny »

Myślę, że tu trzeba kierować się zasadami logiki. Jeśli na karcie Ropuchy jest napisane, że musisz zostawić złoto w momencie przemiany na zajmowanym przez siebie obszarze. To jak losujesz Mieszek złota, wymieniasz go na sztukę złota, czy ile jest tam napisane i umieszczasz na zajmowanym przez siebie obszarze. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5864
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 35

Re: Ropucha

Post autor: Rogo »

Nieuhwytny pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 13:56 Myślę, że tu trzeba kierować się zasadami logiki.
A bana chcesz?! xD

Ja popieram @Lathspell - rozpatrujesz kartę, czyli zamieniasz ją na żeton, ale tego już nie podnosisz, bo nie możesz.

Jedyną sytuacja, gdy Mieszek złota zostaje na planszy jako karta, to gdy nie rozpatrujesz jej, bo np. wcześniej zostałeś gdzieś przeniesiony w efekcie jakiegoś Zdarzenia lub skończysz turę, np. w wyniku przegranej walki.


Ja nawet nie mam Talismana.

Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Nieuhwytny »

Rogo pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 14:34 A bana chcesz?! xD
😂 Przesadziłem, wiem.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5864
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 35

Re: Ropucha

Post autor: Rogo »

Nieuhwytny pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 14:39
Rogo pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 14:34 A bana chcesz?! xD
😂 Przesadziłem, wiem.
Twój relatywnie krótki staż na forum potraktujemy jako okoliczność łagodzącą ;) ale w tej grze nie ma odwoływania się do logiki. Nigdy.


Ja nawet nie mam Talismana.

Nieuhwytny
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek 05 sie 2019, 06:58
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Nieuhwytny »

Rogo pisze: poniedziałek 10 sty 2022, 14:48 Twój relatywnie krótki staż na forum potraktujemy jako okoliczność łagodzącą ale w tej grze nie ma odwoływania się do logiki. Nigdy.
Dzięki za wyrozumiałość 😉



Awatar użytkownika
Kewis21
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 507
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Ropucha

Post autor: Kewis21 »

W sumie tak, bo złoto nie zajmuję miejsca na Przedmioty, a wiec się ją rozpatruję, ale tak czy inaczej Ropucha nie może go posiadać. Gdzieś nawet czytałem o tym.



ODPOWIEDZ