Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1735
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk »

Przypomnijcie mi proszę coś z zasad - jak poszukiwacz wchodzi na obszar, na którym zwykle nie ciągnie się kart (np. Wioska), a leży tam karta wroga, to po wygranej walce z nim bada się ten obszar, czy już nie? Jakby wyglądała analogiczna sytuacja, gdyby taki wróg znajdował się na obszarze w Krainie Wewnętrznej, np. w Kopalni, przy obu wariantach walki, tj. 1. przegrana/remis lub 2. wygrana?



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5302
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: abubu »

fallenmk pisze: wtorek 23 lis 2021, 20:26 Przypomnijcie mi proszę coś z zasad - jak poszukiwacz wchodzi na obszar, na którym zwykle nie ciągnie się kart (np. Wioska), a leży tam karta wroga, to po wygranej walce z nim bada się ten obszar, czy już nie? Jakby wyglądała analogiczna sytuacja, gdyby taki wróg znajdował się na obszarze w Krainie Wewnętrznej, np. w Kopalni, przy obu wariantach walki, tj. 1. przegrana/remis lub 2. wygrana?
Kojarzysz coś takiego?

Screenshot_20211123-203515_Drive.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
!Wspierający
!Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1735
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: fallenmk »

Kojarzę, dzięki, moje wątpliwości rozwiała instrukcja związana z krainą wewnętrzną.



Lathspell
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 84
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Lathspell »

Z tą różnicą, że na tej karcie jest pewna nieścisłość.

Zgodnie z kartą schemat działania jest taki: zabijamy wrogów lub się im wymykamy -> badamy obszar -> zabieramy przedmioty / przyjaciół / złoto.
Tymczasem poprawny schemat działań jest taki: zabijamy wrogów lub się im wymykamy -> zabieramy przedmioty / przyjaciół / złoto -> badamy obszar.

Wynika to z tego, że angielska instrukcja została w tym momencie niefortunnie przetłumaczona.
Oryginalny zapis jest taki:

Characters must follow the instructions on the space if their player chooses to encounter the space instead of encountering another character. However, before they do, any Enemies in the space must first be killed (see “Resolving Battles vs. Creatures” on page 10) or evaded (see “Evading” on page 14). Any Stranger or Place there must be visited and any gold, Objects, and Followers may be taken.

Tymczasem po polsku mamy:

Jeśli gracz zdecyduje, że jego Poszukiwacz nie napotka innego Poszukiwacza przebywającego na tym samym obszarze, musi zastosować się do polecenia zawartego na danym obszarze. Jednakże, zanim to zrobi, musi pokonać (patrz „Walka z istotami” na stronie 10) lub wymknąć się (patrz „Wymykanie się” na stronie 15) wszystkim Wrogom przebywającym się na tym obszarze. Później musi odwiedzić wszystkie znajdujące się tam Miejsca i wszystkich Nieznajomych, może też zabrać spoczywające tam złoto, Przedmioty i Przyjaciół.

I tutaj w polskiej instrukcji tkwi problem: nie wiadomo, czy to później odnosi się do czasu, w którym poszukiwacz pokonał wrogów, ale jeszcze nie zbadał obszaru, czy też do czasu w którym pokonał wrogów i zbadał obszar - można interpretować tak i tak. Angielska instrukcja jest pod tym względem jednoznaczna (najpierw wszystkie karty -> potem obszar).

EDIT:
Tutaj karta z poprawną kolejnością działań:
viewtopic.php?f=79&t=8809&p=171200&hili ... 84#p171200



ODPOWIEDZ