[Żniwiarz] Zgromadzenie i Traper

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Znudzony życiem [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

[Żniwiarz] Zgromadzenie i Traper

Post autor: Znudzony życiem »

Mam 2 pytania odnośnie kart z dodatku "Żniwiarz":

1. Zdarzenie "Zgromadzenie"

Treść karty:

"Wszystkie odkryte karty Duchów, które znajdują się w tej Krainie, zostają przesunięte na ten obszar."

Czy to oznacza, że Poszukiwacz, który wylosował tę kartę automatycznie spotyka wszystkie przesunięte na ten obszar Duchy? Czy może "zgromadzone" w ten sposób Duchy będą czekały dopiero na kolejnego Poszukiwacza, który odwiedzi ten obszar?

2. Mam za Przyjaciela Zabójcę Demonów, który za każdym razem nakazuje mi wylosować o jedną kartę Przygód więcej.
Losuję dwóch Wrogów: Chimerę (siła 3) i Trapera (siła 2). Normalnie walczyłbym z nimi jednocześnie, jak z jednym Wrogiem o sile 5. Z tym, że Traper ma następującą zdolność:

"Rzuć 2 kośćmi. Jeśli wynik jest równy lub niższy od twojej Mocy, możesz wymknąć się Traperowi. Jeśli wynik jest wyższy, musisz z nim walczyć, ale podczas walki nie będziesz mógł wykonać rzutu ataku."

Rozumiem, że jeśli uda mi się wymknąć Traperowi, to walczę jedynie z Chimerą.
A jeśli nie uda mi się wymknąć, to walczę z obydwoma Wrogami, ale nie rzucam kością. Czyli wynik walki rozstrzygam następująco:

[siła Trapera] + [siła Chimery] + [rzut kością] vs. [moja siła]

Czy też może jednak "przysługuje mi" rzut kością za atak, w związku z tym, że poza Traperem walczę z jeszcze jednym Wrogiem, bez żadnych specjalnych zdolności?




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2035
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: [Żniwiarz] Zgromadzenie i Traper

Post autor: Budowniczy Mostów »

Znudzony życiem pisze:
czwartek 21 maja 2020, 14:16
1. Zdarzenie "Zgromadzenie"

Treść karty:

"Wszystkie odkryte karty Duchów, które znajdują się w tej Krainie, zostają przesunięte na ten obszar."

Czy to oznacza, że Poszukiwacz, który wylosował tę kartę automatycznie spotyka wszystkie przesunięte na ten obszar Duchy? Czy może "zgromadzone" w ten sposób Duchy będą czekały dopiero na kolejnego Poszukiwacza, który odwiedzi ten obszar?
Jeżeli karta ma numer spotkania 1, to tak. Po spotkaniu tej karty, Poszukiwacz od razu spotyka kolejne leżące na obszarze.

Dodano po 2 minutach 14 sekundach:
Znudzony życiem pisze:
czwartek 21 maja 2020, 14:16
Czy też może jednak "przysługuje mi" rzut kością za atak, w związku z tym, że poza Traperem walczę z jeszcze jednym Wrogiem, bez żadnych specjalnych zdolności?
Rzut ataku nie przysługuje. Sumujesz potencjały Wrogów oraz ich specjalne zdolności.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21922
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: [Żniwiarz] Zgromadzenie i Traper

Post autor: Mały Nemo »

1. Tak, badasz duchy.

2. Tak, wtedy walczysz jedynie z chimera. Jesli sie nie wymkniesz, to rzut ataku Ci nie przysluguje i nie ma znaczenia fakt, iz walczysz narazz kilkoma wrogami.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Znudzony życiem [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 16 kwie 2020, 21:43
Płeć:

Re: [Żniwiarz] Zgromadzenie i Traper

Post autor: Znudzony życiem »

Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi :)




ODPOWIEDZ