Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maletz
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 265
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Maletz »

@Arthan Rzuciło mi się w oczy przede wszystkim dokładanie smoczych łusek do trzech na karcie aktualnego króla smoków i chyba to mój błąd w interpretacji, bo dotychczas grałem tak, że jeśli wyciągałem żeton aktualnego króla smoków to lądował on na planszy, a nie na karcie króla. A w DE ląduje na karcie do kolejnych trzech mimo, że dany smok ma na sobie znacznik korony.




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2151
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan »

Też tak grałem, bo to logiczne :P Żetony na smokach odkładamy po to by odliczać ile pozostało do koronacji, więc po co odkładać gdy jest już królem? :) Wydaje się logiczne by tego nie robić.




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1359
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Poszukiwacz walczy z dwoma wrogami na raz (o tym samym numerze spotkania), na jednym z nich jest napisane, że jeśli się go pokona, to walka kończy się remisem, chyba że korzystało się z Broni będącej Magicznym Przedmiotem. Poszukiwacz nie ma takiego przedmiotu. Zatem nawet jeśli wygra, nie zabije żadnego z wrogów, nawet tego, którego zabiłby, gdyby walczył z nim w pojedynkę?




Awatar użytkownika
ModulO
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Bohaterowie Sanktuarium
Plaga Nieumarłych
Spojrzenie Meduzy
Posty: 553
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ModulO »

fallenmk pisze:
poniedziałek 24 lut 2020, 18:21
Poszukiwacz walczy z dwoma wrogami na raz (o tym samym numerze spotkania), na jednym z nich jest napisane, że jeśli się go pokona, to walka kończy się remisem, chyba że korzystało się z Broni będącej Magicznym Przedmiotem. Poszukiwacz nie ma takiego przedmiotu. Zatem nawet jeśli wygra, nie zabije żadnego z wrogów, nawet tego, którego zabiłby, gdyby walczył z nim w pojedynkę?
Dokładnie tak. Jest to wyjaśnione w FAQ na przykładzie jaskiniowego trolla i goblina. Jeśli po walce wyrzuci się "1" jaskiniowy troll się regeneruje i walka kończy się remisem, więc nie zabierasz zadnego trofeum mimo ze pokonałeś obydwóch.




Awatar użytkownika
SzybkiMotorek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 25 lut 2020, 12:06
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: SzybkiMotorek »

Czy formuła "początkowa wartość twojej Mocy" odnosi się do Mocy, z którą rozpoczynamy grę, czy naszej startowej Mocy + żetony?




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1359
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Początkowa wartość mocy to to, co jest wydrukowane na karcie, plus ewentualnie modyfikatory, które zwiększają początkową wartość mocy (są rzadkie i tak jakby zmieniają to, co widnieje na karcie).
Ostatnio zmieniony środa 04 mar 2020, 17:18 przez fallenmk, łącznie zmieniany 1 raz.




Awatar użytkownika
SzybkiMotorek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 25 lut 2020, 12:06
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: SzybkiMotorek »

@fallenmk tak właśnie myślałem, dzięki za pomoc! :)




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1898
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

O do licha... Wiedzieliście, że Zadania Czarownika z talii Zadań się wybiera? Losowanie ich, to zasada ALTERNATYWNA :-O
A to nowina... :grin: :muscle:



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21695
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Budowniczy Mostów pisze:
środa 04 mar 2020, 22:41
O do licha... Wiedzieliście, że Zadania Czarownika z talii Zadań się wybiera? Losowanie ich, to zasada ALTERNATYWNA :-O
A to nowina... :grin: :muscle:
W Żniwiarzu się wybiera, w Królowej Lodu się już losuje ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Maletz
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 265
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Maletz »

Losowanie w Talismanie zawsze uber alles! :) Wybieranie jest dla mięczaków :P




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1898
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

Mały Nemo pisze:
środa 04 mar 2020, 23:17
Budowniczy Mostów pisze:
środa 04 mar 2020, 22:41
O do licha... Wiedzieliście, że Zadania Czarownika z talii Zadań się wybiera? Losowanie ich, to zasada ALTERNATYWNA :-O
A to nowina... :grin: :muscle:
W Żniwiarzu się wybiera, w Królowej Lodu się już losuje ;).
Właśnie w Żniwiarzu wyczytałem...
Maletz pisze:
czwartek 05 mar 2020, 09:38
Losowanie w Talismanie zawsze uber alles! :) Wybieranie jest dla mięczaków :P
I tu się zgadzamy :)



Awatar użytkownika
kotlet
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: poniedziałek 03 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: kotlet »

powiem więcej, wybieranie jest totalnie bez sensu ;)




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21695
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

Dlatego szybko to zostalo "zerratowane" ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1359
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk »

Zaklęcie Spustoszenie, i parę podobnych:

Możesz rzucić to Zaklęcie na początku swojej tury na dowolny obszar w twojej Krainie. Obracasz to w pył i gruz. Umieść na tym obszarze kartę Terenu "Pustynia" lub "Ruiny".

Czy jest errata do tego typu zaklęć czy też można je rzucić w Krainie Wewnętrznej, np. na obszarze śmierć, by nie grać że śmiercią w kolejnej turze?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21695
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo »

W instrukcji jest napisane, iż kart Terenu nie można kłaść w Wewnętrznej Krainie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1898
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów »

A w instrukcji Krainy Ognia jest napisane, że kart Terenu nie można kłaść na Placu Miejskim i Więzieniu na planszy Miasta.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5423
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo »

Mały Nemo pisze:
poniedziałek 23 mar 2020, 19:58
W instrukcji jest napisane, iż kart Terenu nie można kłaść w Wewnętrznej Krainie.
Budowniczy Mostów pisze:
poniedziałek 23 mar 2020, 20:54
A w instrukcji Krainy Ognia jest napisane, że kart Terenu nie można kłaść na Placu Miejskim i Więzieniu na planszy Miasta.
A doświadczenie pokazuje, że nawet doświadczonym graczom niektóre zasady i wyjątki ulatują.


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Lechlat
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 97
Rejestracja: piątek 13 lip 2018, 18:12
Lokalizacja: United Kingdom
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lechlat »

Co zrobic, gdy grajac Amazonka (z mozliwoscia rzutu dwoma kostkami za ruch I wybrania jednego z rzutow) albo posiadajac Konia (rzut dwoma koscmi na ruch) wylosujemy karte zdarzenia, mowiaca ze trzeba rzucac dwoma koscmi za ruch I wybrac mniejszy wynik?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5561
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon »

Lechlat pisze:
piątek 03 kwie 2020, 16:22
Co zrobic, gdy grajac Amazonka (z mozliwoscia rzutu dwoma kostkami za ruch I wybrania jednego z rzutow) albo posiadajac Konia (rzut dwoma koscmi na ruch) wylosujemy karte zdarzenia, mowiaca ze trzeba rzucac dwoma koscmi za ruch I wybrac mniejszy wynik?
Wtedy rzucasz 2 kośćmi za ruch i wybierasz mniejszy wynik.

zakazy > nakazy > opcje


What a view.


Lathspell
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 16:12
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Lathspell »

Lechlat pisze:
piątek 03 kwie 2020, 16:22
Co zrobic, gdy grajac Amazonka (z mozliwoscia rzutu dwoma kostkami za ruch I wybrania jednego z rzutow) albo posiadajac Konia (rzut dwoma koscmi na ruch) wylosujemy karte zdarzenia, mowiaca ze trzeba rzucac dwoma koscmi za ruch I wybrac mniejszy wynik?
Rzucasz dwiema kośćmi za ruch i wybierasz mniejszy wynik. Bardzo podobny przykład możemy znaleźć w FAQ, gdzie opisana jest walka Wojownika (możliwość rzucenia dwiema kośćmi w czasie walki i wybrania wyższego wyniku) z Goblińskim Łowcą (nakaz wykonania dodatkowego rzutu kością i wybrania niższego wyniku) - w której to sytuacji Wojownik musiał rzucić dwiema kośćmi i wybrać niższy wynik.




ODPOWIEDZ