Poprawieni Poszukiwacze

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

Cześć wszystkim,
wróciłem ostatnio do MiM, a więc znowu zacząłem przeglądać forum i dłubać coś w StrangeEons.
Na warsztat wziąłem postacie, które albo ewidentnie nie nadążają za resztą stawki (Elf, Dread Knight, Minstrel) albo mają pewne szczególnie irytujące dolegliwości (Leywalker, Derwisz). Staram się przerabiać je najdelikatniej jak się da, nie dodawać umiejętności z czapy (czego, już wiem, nie uniknę, ale o tym dalej) i, przede wszystkim, zachować charakter, klimat postaci. Oprócz zawodników wymienionych niżej przerobię jeszcze Kapłana i Mnicha. Zachęcam do opiniowania, sugestii, także podsuwania mi propozycji kolejnych poszukiwaczy do liftingu. Zasada jest tylko taka, że interesują mnie wyłącznie buffy, nerfowanie Alchemika i Mrocznej Kultystki zostawię na inną okazję. Tyle tytułem wstępu, jedziemy. Kolejność dowolna.

Derwisz.
Zmiana: +1 do Mocy.
Uzasadnienie: Ja rozumiem: Środkowa Kraina, ta butelka pod oazę, nawet mieczyk, ale ani miejsce startu, ani solidne, acz niespektakularne umiejętności nie uzasadniają - moim zdaniem - postaci z sumą Siła + Moc 5. Plus wkurzające jest rzucenie w 1 rundzie 8-9 w świątyni i obejście się smakiem.

Elf
Odzyskuje Los w Lesie, teleportacja między dowolnymi Puszczami.
Druga cecha to, z tego co zauważyłem, popularny homerule, natomiast przy pierwszej zmianie (odzyskiwanie losu) łamany na kole nie będę się upierał, ale wydaje mi się i w klimacie i jest to dość przydatne dla dobrego poszukiwacza.

Minstrel
Wymykanie się (zamiast bycia nieatakowanym) Zwierzętom i Smokom. Można odrzucać żetony losu aby zwiększyć wynik przy oczarowaniu.
Grając ostatnio grajkiem w 1 turze oczarowałem pająka (siła 5) i ruszyłem od razu na Podziemia ostatecznie wygrywając gładko partię. Potencjał jest, ale bard jest skrajnie nierzetelny i w lwiej części gier jego zdolności nie robią nic, albo nawet przeszkadzają (jak nie oczarujesz zwierzęcia to nie możesz zabrać fantów). Zmiana ma sprawić, że będzie bardziej spójny i pewniejszy. Pierwszy skill Minstrela to straszny chłam, teraz jest mocniejszy (a grając ze Smokami nawet bardzo mocny), ale słabe do tej pory postacie wolę wzmocnić bardziej, żeby zachęcić współgraczy do dania im kolejnej szansy. Odrzucanie losu przy modyfikacji- koniec z płaczem, że zabrakło jednego oczka. Minstrel ma dużo losu, ale startuje będąć dobry, więc szastać nim bardzo nie może.

Mag
+1 do losu, wybór walki.
Nie mam tutaj za dużo komentarza. Chłop odstawał od większości spellcasterów, teraz jest bardzo przyzwoity. Co do extra losu - dam się przekonać do powrotu do 1, ale potrzebuję argumentów.

Wędrujący po polach
Rozpoczyna grę z 2 zaklęciami. Otrzymuje zaklęcie również, gdy trafi na obszar z Runicznymi Wrotami.
Jeżeli nie gra się z innymi postaciami czarującymi to granie Leywalkerem jest wybitnie frustrujące. Te 2 czary zapewniają mu już jaką taką elastyczność i pozwalają poczyniać sobie śmielej od początku.

Góral
Szarży można użyć po rzucie przeciwnika, a nie przed.
Granie nim powoduje często wybitną frustrację, w wypadku gdy nie dość, że pechowo przegrało się walkę, to jeszcze trzeba tracić kolejkę. A jak walk jest sporo to gra się co drugą turę. Teraz szarża to raczej sucker punch i możemy ładować nią precyzyjnie, a kara pozostaje.

Pirat. Ten z Digital Edition.
Rabowanie działa na złoto wydane u lekarzy. Można odrzucić nieznajomego aby zapobiec jakiejkolwiek stracie życia.
Obie zdolności były dość specyficzne, a postać, co najwyżej, przeciętna. Teraz wejdą do gry częściej, a Pirat staje się trudny do zabicia, jak na wilka morskiego przystało.

Upiorny Rycerz. Wersja do dyskusji.
+2 do losu, +1 do siły, zawsze zły.
Niesamowite jak FFG zepsuło tego gościa. Ma świetną ilustrację od niezastąpionej Felicii Cano, ekstra figurkę, startuje z rumakiem, a jest jedną z najgorszych postaci w grze (na pewno najbardziej frustrujących w graniu). W dodatku ten jego skill z otrzymywaniem zaklęc za zabitych wrogów wydaje mi się zupełnie z czapy i nie pasuje do charakteru postaci- nie wiem jaki był tego zamysł. Zastanawiałem się nawet czy tego nie wywalić i nie dać czegoś w stylu klątwy (inspiracja oczywiście z Heroes of MIght and Magic i tamtejszego dread knighta)- w walce przeciwnik rzuca 2 kośćmi i wybiera niższy wynik. 6 siły w walce na początku to potęga, ale no, nie mogę patrzeć na TAKĄ grafikę, TAKĄ figurkę, na której karcie stoi "Siła: 2". Nie godzi się.

Kapłan
Modlitwa +1/2, kiedy zniszczy Ducha może dostać komplet czarów wg parametru Mocy albo pomodlić się jak w Świątyni.
Jeżeli zostanie uwięziony- traci punkt Losu. To dotkliwsza sprawa niż strata tury, a szczególnie uciążliwa dla dobrego poszukiwacza.

Kupiec
Może handlować z innymi poszukiwaczami również złotem. Zdolność do wymiany przedmiotów rozszerzona o Wędrownego Kupca i Kupców z Bratwater.
Tak było w MiMie i wydaje mi się to uczciwe i temacie. Dlaczego Kupiec ma się ograniczać tylko do barteru?

Złodziej
Zdolność kradzieży rozszerzona o Wędrownego Kupca i Kupców z Bratwater.
Wyłącznie aktualizacja o mobilne sklepy z Królowej Lodu i Kataklizmu. Większe buffy niepotrzebne, bo sama talia Ekwipunku Kataklizmu potężnie wzmacnia złodzieja (tak samo zresztą jak i Kupca) więc nie ma żadnej potrzeby kombinować z Miastem i upodabniać go do Włamykotki.

Mnich
Za 10 punktów trofeów (dowolna kombinacja) możesz podnieść wartość swojej mocy o 1.
Mnich początek ma mocny i w podstawce jest całkiem niezłym zawodnikiem, ale gdy w powietrzu zaczynają świszczeć kiścienie i trzeszczeć pełne zbroje płytowe zaczyna odstawać od reszty. Recepta na to jest prosta- ciułjąc trochę trofeów możemy wzmocnić podstawowy skill- wewnętrzną wiarę.

Ghoul
Po wygraniu jakiejkolwiek walki z Poszukiwaczem zyskuje życie, jeżeli zdecydował się je odebrać.



Jeszcze raz- proszę o propozycje, dyskusje, solidne argumenty, karkołomne figury retoryczne.

Edit: aktualna lista zmian w ostatnim poście.

Aktualna paczka:
https://www.dropbox.com/s/k19ovrsmvqigh ... e.zip?dl=0
Ostatnio zmieniony niedziela 12 kwie 2020, 21:26 przez Haer'dalis, łącznie zmieniany 14 razy.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22049
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Mały Nemo »

Żeby nie kusić losu, weź spakuj te postaci w zip, a załączniki usuń.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Adam12
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Spis dodatków autora:
Nowi Poszukiwacze
Posty: 347
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 13:16
Płeć:
Wiek: 43

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Adam12 »

@maruniewicz Bardzo fajnie poprawieni :) Z kosmetycznych spraw zmieniłbym ino:

- Derwisz: "z talii Ekwipunku" w nawias. Przecinek po "Broń" i "niesiesz" (tak, wiem, że w oryginalnej karcie tego nie ma, ale razi to jak "na raz" u Wojownika :D ).

- Elf: "przebywając na obszarze Lasu". "i" oraz "w" do nowych linii.

- Góral: "na obszarze Wzgórz".

- Mag: "1", "o" i "z" do nowych linii.

- Minstrel: "i" do nowej linii.

- Pirat: "w" oraz "i" do nowych linii.

- Upiorny Rycerz: "Ci" małą literą.

- Wędrujący: "w", "z" i 2 x "1" do nowych linii.

To tak na szybko po przejrzeniu kart. 3mam kciuki za dalsze poprawianie, jak dla mnie zajebiste i potrzebne zmiany! :)



Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

Adam, dzięki za uwagi i miłe słowa! Poprawki już naniosłem, zostawiłem jeno ten "Las" i "Wzgórza", tak jak jest na kartach oryginału (chociaż Twój przykład z Derwiszem i Wojownikiem pokazuje, że upierać się co do tego nie ma co :D). Jeżeli masz propozycję, kogo można jeszcze wzmocnić albo jak inaczej poradzisz sobie z nieszczęsnym Upiornym Rycerzem- bardzo proszę :)



Awatar użytkownika
Adzet
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 210
Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 23

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Adzet »

Sam nad tym myślałem, bo kilka postaci jest dla mnie tragiczna i w zasadzie bezużyteczna.
Elf moim zdaniem jest niewiele silniejszy.
Derwiszowi te 1 mocy się przyda na pewno. Zwłaszcza, że zaczyna w dość trudnym miejscu.
Minstrel - poprawa lub uzależnianie zdolności od losu, jeśli nie jest się złym, jest dla mnie kompletnie nie trafiona, bo ile razy tego użyje? 1 może 2 na grę? Chociaż jakaś poprawa, bo to praktycznie jedyna jego zdolność.
Mag - wreszcie uzupełniony, co do losu, to dla mnie zawsze go za mało! :)
Wędrujący - niewielka zmiana
Pirat - podoba mi się zmiana, choć nie uważałem go za jakiegoś arcysłabego.
Upiorny Rycerz - o wiele lepszy, też nie rozumiem zamysłu z zaklęciami i podoba mi się propozycja :)
Góral - o wiele lepiej z szarżowaniem.
A gdzie Kapłan ja się pytam! :)



Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

hej!
Elf z zaktualizowaną zdolnością, zaczynając z obszaru Puszczy, ma do wyboru teleport do 7 (3 w Zewnętrznej Krainie, 1 w Środkowej, aż 4 na planszy Lasu; minus ta na której jesteśmy) innych pól- to samo w sobie daje mu zasięg i uważam, że czyni zdolność dość silną. Odzyskiwanie Losu w Lesie to miły dodatek, ale dla dobrej postaci zawsze coś, szczególnie, że nie musi rzucać kostką, a Krainy Ognia dodają kartę terenu Lasu, co potencjalnie można wykorzystać.

Co do Minstrela- jak wspomniałem, samo wymykanie się Smokom, w przypadku grania z tym dodatkiem będzie solidnym bonusem. Apropos zdolności oczarowania- Minstrelowi całkowicie wystarczy, że w początkowej / środkowej fazie gry wykorzysta tę umiejętność raz czy dwa- boost +3/4 do Siły w walce, w dodatku od Przyjaciela, którego niełatwo stracić (Mesmeryzm, Czarownica odpadają) to może być gamechanger. Związanie skilla z losem jest o tyle ciekawe, że tworzy dynamikę, gdzie grajek jeszcze bardziej musi uważać na każdy wydany punkt i trzymać jakąś żelazną rezerwę, ale jednocześnie daje mu opcje, żeby- gdy nadejdzie czas- poradzić sobie z oswojeniem zwierzaka.

U Leywalkera te dwa zaklęcia pozwalają mu na wirtualne posiadanie siły i mocy 5 w walce przez co najmniej dwie tury (a w nie w każdej walczymy), w dodatku już na początku może ustawić sobie portal np w Świątyni. Wciąż top-tierowy nie będzie, bo wymusza reaktywność, ale grając nie jesteśmy już skazani na bycie łupanym przez łosie i niedźwiedzie od samego początku.

Kapłana bezwzględnie czeka poprawka. Myślę nad +2 do Modlitwy plus może kończyć ruch na obszarach gdzie można się modlić. Wybierając Kapłana mamy wówczas prosty plan- wbić szybko do Środkowej i grindować Świątynię do upadłego. Nudne, wtórne, ale raz, że przynajmniej tworzy mu jakiś doraźny cel i "strategię", dwa: pozostajemy w klimacie postaci, bez wymyślania zbędnych bajerów. Zastanawiam się też nad Mnichem i umożliwieniem mu, większym kosztem niż 7 pkt trofeów, zwiększenia początkowej wartości Mocy. Monk jest ok, ale im dłużej trwa gra tym bardziej odstaje od stawki, a alternatywne levelowanie to w warunkach Talismana oryginalny pomysł i jakoś pasuje mi do postaci- samodoskonalenie ducha przez odrzucanie krótkoterminowych korzyści (w tym wypadku- tradycyjnej wymiany trofeów na współczynniki). Liftingu na pewno doczeka się też Złodziej (kradzież zaktualizowana o karty z dodatków w stylu wędrownego kupca i obszary Miasta) i Kupiec (żeby mógł wymieniać z napotkanymi poszukiwaczami sztukę złota na przedmiot, dodanie do ostatniego skilla obszarów Miasta). Chciałbym też dodać coś małego Czarnemu Rycerzow (jest ok, ale czuję, że bije od niego brak polotu) i i zdolność infiltracji szeregów przyjaciół innych Poszukiwaczy przez Szpiega. Tych dwóch ostatnich to już moja fanaberia, bo nie wydaje mi się, żeby potrzebowali pilnego ulepszania.

Edit: rozszerzyłem przyznawanie zaklęć Leywalkerowi również na obszary, gdzie są Runiczne Wrota- niby małe coś, a jest ich sporo. Zreszta, to był u mnie homerule od dnia 1.



Awatar użytkownika
Adzet
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 210
Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 23

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Adzet »

Elf - ma większe możliwości manewrowania, ale czy to coś wiele zmienia? Musiałbym wypróbować. Ja bym mu dał jakiś bonusik do zwierząt lub potworów.
Minstel - faktycznie dość silny teraz.
Kapłan - dokładnie to samo mu dałem, z tymże nie jestem pewien czy ta Świątynia to nie przesada, w końcu może dodać 2 do wyniku, co daje mu dość pewny bonus co turę jak tam się dostanie. Z drugiej strony nadal jest tam Pustynia gdzie traci życie i runy w okolicy. Może na samej kaplicy mógłby się zatrzymywać, by szybko mógł odzyskać życie? Ja dałem mu jeszcze za automatyczne pokonanie ducha do wyboru 1 zaklęcie lub 1 los.
Aktualizacja złodzieja może być za mocna, jak w mieście będzie mógł wszystko podebrać.
Akurat Szpiegowi i Czarnemu Rycerzowi nie trzeba nic zmieniać, bo są dość silni.



Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1510
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: fallenmk »

Elf by dużo zyskał, gdyby zamiast nierzucania w Lesie, miał +1 do rzutu.



Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

Kapłana poprawiłem tak, ze pokonując ducha dostaje albo full compliment of spells albo darmowa modlitwę jak w śwątyni. Przegięte? Chyba da radę.
Złodziej faktycznie jakby miał kraść wszystko to op, a poza tym wlamykotka zbędna. Coś pomyśle, póki co do głowy przychodzi mi dopisanie do jego skilla pozostałych kart- wędrownego handlarza, stajni, kuźni

Ten ruch elfa chyba da mu dużo, bo może swobodnie się przemieszczać się między trzema krainami. Żadna inna postać nie ma takiej opcji od samego początku gry. Zostawiam się raczej czy nie będzie to za silne.
+1 do rzutu w lesie oczywiście lepsze. Wtedy mógłbym wywalić to odzyskanie losu i trzymałbym się wytycznych jak najmniejszych zmian i nie tworzenia zbędnych bytów. W zasadzie jedyne, co mnie powstrzymuje to ten mój Drwal, którego ostatnio pozszywałem i to, że ma właśnie identyczną umiejetność.



Wasilij
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 212
Rejestracja: piątek 16 sie 2019, 12:13
Lokalizacja: okolice Poznania
Płeć:
Wiek: 36

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Wasilij »

Mnie się podoba :) i zamierza przedrukować i test zrobić :) dzięki za pracę panowie :)



Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

dodałem Mnicha (poproszę opinie czy nie będzie teraz przegięty) i kosmetycznie zmienionego Złodzieja; archiuwm zaktualizuje w niedziele



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2231
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Budowniczy Mostów »

maruniewicz pisze: środa 11 mar 2020, 20:21 Upiorny Rycerz
bingo

Dodano po 3 minutach 57 sekundach:
maruniewicz pisze: czwartek 12 mar 2020, 18:05 Kapłana bezwzględnie czeka poprawka. Myślę nad +2 do Modlitwy plus może kończyć ruch na obszarach gdzie można się modlić.
Za grubo

Dodano po 4 minutach 30 sekundach:
fallenmk pisze: piątek 13 mar 2020, 13:44 Elf by dużo zyskał, gdyby zamiast nierzucania w Lesie, miał +1 do rzutu.
True

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
maruniewicz pisze: piątek 13 mar 2020, 19:28 Kapłana poprawiłem tak, ze pokonując ducha dostaje albo full compliment of spells
:+1:


Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

cześć, dzięki za wszystkie uwagi!
wstawiłem zaktualizowane archiwa, za jakiś czas zedytuje pierwszego posta, żeby odpowiadał temu, co naniosłem. Doszła kosmetyka u Ghoula, nowa zdolność Mnicha (potencjalnie przegięta- proszę o opinie), Złodziej ma +1 losu, Kapłan traci los, jeżeli wyrzuci piątkę przy extra modlitwie. Jeżeli ktoś chciałby coś wydrukować, proszę pisać PM, podeślę karty w wyższej rozdzielczości.

zdrowia



Awatar użytkownika
Maletz
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Posty: 327
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Maletz »

@maruniewicz czy wymieniony wyżej zestaw poprawionych Poszukiwaczy to już wszyscy, czy będziesz jeszcze dłubał przy jakichś?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5907
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Bludgeon »

A nie będzie nerfu dla mrocznej kultystki, alchemika i warlocka?


What a view.

Wasilij
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 212
Rejestracja: piątek 16 sie 2019, 12:13
Lokalizacja: okolice Poznania
Płeć:
Wiek: 36

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Wasilij »

Tylko bufy ;)



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5907
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Bludgeon »

Wasilij pisze: poniedziałek 16 mar 2020, 14:04 Tylko bufy ;)
No to masz 60 postaci do zbufowania żeby wyrównały poziom tych najlepszych.


What a view.

Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

@Maletz na ten moment to wszyscy.

@Bludgeon
a gdzie niby napisałem, że celem tych, bądź co bądź, kosmetycznych w dużej części poprawek jest wyrównanie wszystkim możliwości?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5907
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Bludgeon »

maruniewicz pisze: poniedziałek 16 mar 2020, 17:08 @Maletz na ten moment to wszyscy.

@Bludgeon
a gdzie niby napisałem, że celem tych, bądź co bądź, kosmetycznych w dużej części poprawek jest wyrównanie wszystkim możliwości?
W pierwszym akapicie dałeś to do zrozumienia.
Poza tym co innego może mieć na celu buffowanie postaci? Nie kojarzę jaki może być inny powód.


What a view.

Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

Powód jest taki, ze grając zazwyczaj na pełna losowość wyboru postaci nie chce, żeby ktoś wywracał oczami albo szedł od razu się zabić, kiedy wyciągnie kapłana. To pierwsza kategoria. Druga to postacie takie jak Góral- są ok, ale przez specyfikę zdolności irytujące w graniu, bo znaczna cześć tur- przynajmniej na początku się traci. A trzecie zmiany to totalna kosmetyka czy update zdolności do kart z dodatków jak np złodziej.
Absolutnie nie mam ambicji balansowania całego rostera, to w warunkach talismanowych karkołomne. Chce jedynie wygładzić tam, gdzie mnie i moich graczy uwiera najbardziej. Jeżeli ktoś was tutaj skorzysta i będzie miał uwagi- tym lepiej. Przegiętych poszukiwaczy nie tykam, bo gra z nimi jest o tyle zabawna ze tworzy mete one vs all, kiedy reszta graczy próbuje ubić szczęściarza. niewykluczone ze kiedyś coś przy tym pogrzebie, ale na pewno nie na ten moment

W 1 poście dodałem link do db z paczką pod wydruk.



Wasilij
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 212
Rejestracja: piątek 16 sie 2019, 12:13
Lokalizacja: okolice Poznania
Płeć:
Wiek: 36

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Wasilij »

Bludgeon pisze: poniedziałek 16 mar 2020, 15:05
Wasilij pisze: poniedziałek 16 mar 2020, 14:04 Tylko bufy ;)
No to masz 60 postaci do zbufowania żeby wyrównały poziom tych najlepszych.
Za żartowałem patrząc na to że maruniewicz tych słabszych poprawia :)

Kultystki w życiu nie dotknę bo by mi dziecko nie wybaczyło ;) swoją drogą wygrywa ona głównie poprzez pecha innych a nie samo przekokszenie (u nas)

A alhemika wczoraj ubiła mi karta wydaj 3 sztuki złota - zabójca ;)



Awatar użytkownika
Adzet
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 210
Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 23

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Adzet »

Mnich - zapis jest zły, trofea nie są warte punkty siły lub mocy, tylko na nie zamieniane. Brzmi to mi prawie jakbyś musiał uzbierać tyle, by wymienić 10 stożków na 1. Może skorzystaj z zapisu u Dżina z DE. Z resztą ta umiejętność nie wydaje mi się mocna, bo blisko już do wymiany na 2 punkty siły, no ale zawsze lepiej coś niż nic. Mógłby mieć też 1 lub 2 do modlitw Nadal jakoś mnie nie zachęca do gry nim, choć na pewno już lepiej.
Kapłan - szkoda, że nie może się jednak zatrzymać na Kaplicy, ale teraz jest chociaż grywalny.
Kupiec - moim zdaniem zapis niepoprawny, może lepiej napisz w innym szyku, że może wymieniać Przedmioty na złoto lub Przedmioty, a złoto na Przedmioty.
Gohul - nadal nie robi na mnie wrażenia, ale zawsze coś

Czemu niektóre postacie mają takie kiepskie grafiki? Np: Kupiec, Mnich.



Awatar użytkownika
kotlet
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 218
Rejestracja: poniedziałek 03 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: kotlet »

ja nie rozumiem u mnicha argumentacji z podnoszeniem wewnętrznej wiary, żeby nadgonić tych, co maja modyfikatory ze z ekwipunku do siły. dodaje sie jedynie bazową moc do siły, stożki tu niewiele zmienią. czy coś źle zrozumiałem?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5907
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Bludgeon »

Wasilij pisze: wtorek 17 mar 2020, 06:35 A alhemika wczoraj ubiła mi karta wydaj 3 sztuki złota - zabójca ;)
Nic dziwnego, ta karta ubija każdego B-)
kotlet pisze: wtorek 17 mar 2020, 10:36 ja nie rozumiem u mnicha argumentacji z podnoszeniem wewnętrznej wiary, żeby nadgonić tych, co maja modyfikatory ze z ekwipunku do siły. dodaje sie jedynie bazową moc do siły, stożki tu niewiele zmienią. czy coś źle zrozumiałem?
Tak, źle zrozumiałeś :upside_down_face:


What a view.

Haer'dalis [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 206
Rejestracja: środa 12 cze 2013, 22:17
Lokalizacja: Leszno
Płeć:
Wiek: 31

Re: Poprawieni Poszukiwacze

Post autor: Haer'dalis »

@kotlet
skill podnosi wartość Mocy, czyli to co jest na karcie, nie daje dodatkowych żetonów ergo działa razem z wewnętrzną wiarą

@Adzet
dzięki za feedback, to primo!

Kupiec
Możesz <i>handlować</i> z innymi Poszukiwaczem, na którego obszar trafisz: wymień dowolny ze swoich Przedmiotów albo 1 sztukę złota na dowolny z jego Przedmiotów (w tym Magiczy Przedmiot) albo wymień dowolny ze swoich Przedmiotów na 1 sztukę złota.
Coś takiego myślisz?

Mnich
Zapis tego skilla wziąłem z Akademii na planszy Miasta: "Odrzuć trofea warte 7 punktów, aby otrzymać 1 punkt Siły lub 1 punkt Mocy (ty wybierasz której cechy)."
Zapis z DE Dżina mówi: "Możesz łączyć ze sobą wszystkie rodzaje trofeów (Zwierzęta, Smoki, Potwory, Duchy etc.), by otrzymać punkty Siły lub Mocy.", więc nie a za bardzo się tu nada.
Może poprawić na: "Odrzuć 10 punktów trofeów dowolnego rodzaju, żeby podnieść wartość swojej mocy o 1"?
Ja się z kolei boję, że będzie przegięty, bo zwiększona moc dopakuje też Rumaka czy Cios Psioniczny. Póki co chciałbym go sprawdzić w rozgrywce.

Ghoul
No też mam niedosyt. Myślałem, żeby może mógł zjadać swoje trofea, ale skoro już je wskrzesza, to bez sensu robić drugi skill o tym samym. Potem pomyślałem, że chyba nie ma ani jednej postaci (czy o kimś zapomniałem?), która miałaby zdolność odnoszącą się bezpośrednio do Nieznajomych. Coś takiego:
"Możesz pożreć napotkanego Nieznajomego. Odrzuć jego kartę i otrzymaj 1 punkt Życia." Co myślisz, jak zapis?

Grafiki
I know :( Te, których nie znalazłem w internecie w dobrej roździelczości (czyli wszyscy z podstawki + kupiec) są chałupniczo zeskanowani na moim domowym rzęchu, wycięci i wklejeni znowu na poprawione karty. Stąd mizerna jakoś. Może wiecie do kogo uderzyć po obrazki lepszej jakości? Z radością bym je podmienił.



ODPOWIEDZ