Karty do wywalenia

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Swiraz [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Karty do wywalenia

Post autor: Swiraz » sobota 09 lut 2019, 09:29

Witam

Wczoraj trafiła mi się wyjątkowo irytująca partia. Od zatrzęsienia kart typu:
- każdy poszukiwacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekazuje....
- wylosuj milion kart wybierz 10 odłóż jedna tu połóż druga tam itd idp
- przejrzyj cały stos kart odrzuconych wybierz wroga przedmiot inny shit....
- odrzuć X wierzchnich kart....

W pewnym momencie tury tak się zaczęły przeciągnąć że wszyscy mieli już dość, bez wyjątku.

Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace

Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?




Awatar użytkownika
ModulO
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Plaga Nieumarłych
Posty: 464
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Karty do wywalenia

Post autor: ModulO » sobota 09 lut 2019, 09:36

Mnie jedynie wkurza mechanika więzienia i jemu podobnych, rzucasz kośćmi dotąd, aż nie wylosujesz jakiejś wartośći... Przy moim szczęści trace zawsze kilka tur :)




Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 11399
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Valdi » sobota 09 lut 2019, 09:38

Swiraz pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:29
czepiam się?
Czepiasz się :D (choć niekoniecznie to złe)
Pamiętaj że przed rozgrywką to Ty ustalasz z jakimi kartami grasz, więc zanim pójdziesz do znajomych / znajomi przyjdą do Ciebie, przejrzyj stos kart - wyłap te które Ci nie pasują.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
husar
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Posty: 474
Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć:
Wiek: 42

Re: Karty do wywalenia

Post autor: husar » sobota 09 lut 2019, 09:42

Homerules i po sprawie. W ostatniej rozgrywce najmłodszy z uczestników ok. 7 lat przez trzy tury wybierał przedmiot z ekwipunku. Pozwoliliśmy mu a my dalej graliśmy. Graliśmy bez Lasu i żeby nie bawić się w rozdział kart jak ktoś natrafil na kartę odnosząca się do tego dodatku to ją odrzucał i brał kolejną. I pomimo że graliśmy podstawą wersją w talii były np. karty Kataklizmu


Pozdrawiam
Roman

Moja kolekcja


Swiraz [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Swiraz » sobota 09 lut 2019, 10:02

husar pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:42
Graliśmy bez Lasu i żeby nie bawić się w rozdział kart jak ktoś natrafil na kartę odnosząca się do tego dodatku to ją odrzucał i brał kolejną
też tak robimy, to samo tyczy się podziemi, gór itp. Tak samo jak gramy kataklizmem i w zadaniu trzeba odwiedzić jakiegoś mieszkańca którego nie ma na mapie to po prostu wystarczy wyjść na obszar gospody, wioski itp. Jak strażnika zastąpiły ruiny ostatnio to po prostu zadanie mogło zostać odrzucone albo wymienione na inne losowe
Valdi pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:38
przejrzyj stos kart - wyłap te które Ci nie pasują.
tak właśnie myślimy przysiąść z moja kobietą i wywalić kilka kart.
husar pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:42
najmłodszy z uczestników ok. 7 lat przez trzy tury wybierał przedmiot z ekwipunku.
wiesz inaczej jak ktoś ma 7 lat, inaczej jak jest pierwsza w nocy i ktoś po kilku piwach ma spowolnione procesy decyzyjne :)
Jak pisałem jednorazowo jest to całkiem fajna mechanika ale w późniejszej grze potrafi zmęczyć jak trafia się zbyt często




Awatar użytkownika
kotlet
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek 03 wrz 2018, 11:19
Płeć:

Re: Karty do wywalenia

Post autor: kotlet » sobota 09 lut 2019, 10:09

Jeśli losujemy karty z przekazywaniem, aukcjonera albo nagroda jest losowanie przygody dopóki nie trafisz na magiczny przedmiot (czasem po 60 kart odpadalo) to pytam graczy "bawimy się w to?" i zazwyczaj każdy macha reka bo szkoda się z tym uzerac.




mjhal
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 125
Rejestracja: piątek 04 lis 2016, 17:57

Re: Karty do wywalenia

Post autor: mjhal » sobota 09 lut 2019, 10:54

@Swiraz w talismanie jest bardzo dużo kart których jedynym celem jest wydłużenie gry, ale nie uważam tego za zbytni problem, karty łatwo wyciągnąć z tali.
Troszkę gorzej z obszarami, grając z kimś kto nie zna na pamięć wszystkich przedmiotów dostępnych w wiosce, skończy tam ruch i coś by kupił, ale musi okrążyć cały stół, przykucnąć i chwilkę pomyśleć, straszne.

Troszkę mam wrażenie że talisman nigdy nie był testowany, nigdy nikt się nie zastanawiał `czy to faktycznie musi tyle trwać`?

Moim zdaniem wszystkie wydarzenia (i inne karty przygód które mogą się odnosić do innego gracza niż ten który ją wylosował) powinny zostać usunięte z tali kart przygód, aby kolejny gracz mógł zaczynać swoją turę, jak tylko poprzedni się poruszy [czyli przed wylosowaniem karty przygody/rozpatrzeniem obszaru]

Polecam Ci zapoznać się z projektami Bludgeona, on bardzo mocno skupia się na usprawnianiu rozgrywki.


Popieram wszelki malkontentyzm


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5120
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Rogo » sobota 09 lut 2019, 11:01

mjhal pisze:
sobota 09 lut 2019, 10:54
aby kolejny gracz mógł zaczynać swoją turę, jak tylko poprzedni się poruszy [czyli przed wylosowaniem karty przygody/rozpatrzeniem obszaru]
Tu się z Tobą nie zgodzę (i pewnie nie tylko ja), bo czasem karta pozwala np. dobrać Zaklęcie, które gracz będzie chciał rzucić jeszcze w swojej turze lub na początku tury następnego gracza.

To jest gra, a nie wyścigi. Trzeba ją trochę usprawnić, ale też nie można z tym przesadzać.


Czas umierać.


Awatar użytkownika
husar
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Posty: 474
Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć:
Wiek: 42

Re: Karty do wywalenia

Post autor: husar » sobota 09 lut 2019, 11:09

Nie pozwoliłbym się nikomu z piwem zbliżyć do mojej planszy, ale "niedługo" to się zmieni 😉

Mam postępującą sklerozę i zawsze ustawiam wioskę przy sobie, żeby nie ganiać wokół stołu


Pozdrawiam
Roman

Moja kolekcja


mjhal
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 125
Rejestracja: piątek 04 lis 2016, 17:57

Re: Karty do wywalenia

Post autor: mjhal » sobota 09 lut 2019, 11:32

@Rogo nie ma najmniejszej potrzeby abyśmy się zgadzali, przynajmniej dopóki nie usiądziemy razem do wspólnej rozgrywki. :D

Ale, masz racje że gra to nie są wyścigi, ale moje rozgrywki w talismana często za bardzo się przeciągają jak dla mnie. Jako że zazwyczaj podczas rozgrywek jestem gospodarzem i wyrocznią zasad, często muszę się mocno śpieszyć z moimi ruchami i przez to wiele razy mi się zdarzało zakończyć swoją turę nim to zrobił poprzedni gracz.


Popieram wszelki malkontentyzm


Swiraz [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Swiraz » sobota 09 lut 2019, 11:32

husar pisze:
sobota 09 lut 2019, 11:09
Nie pozwoliłbym się nikomu z piwem zbliżyć do mojej planszy,
Ja też preferuje łychę :) nie można popadać w paranoję. Myślałem nawet o zabezpieczeniu lakierem w sprayu plansz, ale nie wiem jak by plansza zareagowała na lakier. Mata jest spoko ale najczęściej gramy z miastem plus jakiś dodatek/dodatki, więc plac gry się zmienia




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5120
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Rogo » sobota 09 lut 2019, 11:50

@mjhal u mnie zawsze pada pytanie: "Mogę zaczynać?" i raczej nie zdarza się, żeby padła inna odpowiedź niż "Tak", ale gracz ma prawo wymusić przeczekanie ;)


Czas umierać.


Swiraz [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Swiraz » sobota 09 lut 2019, 11:58

Listy goncze za poszukiwaczy też czasem usuwamy, zwłaszcza przy grze w 2 osóby.
Lubię mechaniki z Krain Ognia ale niektóre karty z iferytem typu każdy gracz co ture umieszcza żeton spalonej ziemi stosujemy bardziej - jak przegra z walkę połóż żeton spalonej ziemi, inaczej ciężko to i pilnować.
Rogo pisze:
sobota 09 lut 2019, 11:50
u mnie zawsze pada pytanie: "Mogę zaczynać?"
tak samo i nas.

Chciałem sprawdzić Wizję ale że skoro 2.0 się szykuje to poczekam na nowsze wydanie




Awatar użytkownika
husar
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Posty: 474
Rejestracja: wtorek 11 gru 2018, 22:41
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć:
Wiek: 42

Re: Karty do wywalenia

Post autor: husar » sobota 09 lut 2019, 12:15

Odnośnie Ifrytów. Ciekawą zasadę ma znajomy kiedy grają w nią z podstawką. Jeśli na planszy pojawi się 10 żetonów to podstawkę zastępują kataklizmem


Pozdrawiam
Roman

Moja kolekcja


Swiraz [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Swiraz » sobota 09 lut 2019, 12:21

mjhal pisze:
sobota 09 lut 2019, 10:54
@Swiraz w talismanie jest bardzo dużo kart których jedynym celem jest wydłużenie gry
za takie karty uważam bardziej coś w stylu tracisz wszystkie żetony siły, mocy, przyjaciol, albo np. czary zmieniające przedmioty w drewno itp. Nagle sporo tracisz i trochę jest zastopowany Twój marsz po koronę. Jednocześnie nie sprowadza się to do kontemplacji kart przygod lub rozprawiania jaką by karte polozyc na wierzchu - to nie szachy, ze strategią tez niewiele ma Talisman wspolnego. Musi być zachowana pewna dynamika bo inaczej zamiast grać 2 - 3 partię na wieczór to męczy się człowiek by skonczyc jedną.
Wyprzedzając sarkastyczne odpowiedzi - Nie, nie chce grać w inna grę :D




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5346
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Bludgeon » sobota 09 lut 2019, 12:37

Swiraz pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:29
Witam

Wczoraj trafiła mi się wyjątkowo irytująca partia. Od zatrzęsienia kart typu:
- każdy poszukiwacz zgodnie z ruchem wskazówek zegara przekazuje....
- wylosuj milion kart wybierz 10 odłóż jedna tu połóż druga tam itd idp
- przejrzyj cały stos kart odrzuconych wybierz wroga przedmiot inny shit....
- odrzuć X wierzchnich kart....

W pewnym momencie tury tak się zaczęły przeciągnąć że wszyscy mieli już dość, bez wyjątku.

Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace

Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
Niestety, ale zaczynacie się budzić ze snu że Talisman to dobra gra...


What a view.


Swiraz [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 21 sty 2019, 12:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 35

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Swiraz » sobota 09 lut 2019, 13:05

Bludgeon pisze:
sobota 09 lut 2019, 12:37
Niestety, ale zaczynacie się budzić ze snu że Talisman to dobra gra..
ponoć miłość jest bezwarunkowa :)




Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Wiktor » niedziela 10 lut 2019, 00:11

Swiraz pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:29
Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
O ile czary czy ekwipunek każdy kojarzy i mniej więcej więc co chce z takiej taki zabrać, o tyle przeglądanie talii przygód jest mega wkurzajace

Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
Dlatego najlepiej gra się na planszy podstawowej i walczy ze zwykłymi wrogami jak Dzik, Lew, Goryl i Olbrzym. Żadnego komplikowania zasad, specjalnych modyfikatorów... po prostu Dziki, Lwy i Goryle, czasem Smok. I daje więcej frajdy niż rozpatrzenie karty gdzie jest więcej tekstu niż obrazka.




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Karty do wywalenia

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 10 lut 2019, 22:50

Swiraz pisze:
sobota 09 lut 2019, 09:29
Zastanawiam się czy zrobił ktoś kiedyś listę kart z oficjalnych dodatków która są takimi właśnie upierdliwymi przeszkadzajkami które może z powodzeniem usunąć z talii.
Nie chodzi mi tu o ułatwianie gry tylko o usprawnienie rozgrywki. Nic tak nie wkurza jak 2 osoby pod rząd modlace się nad talia i myślała która kartę wybrać, ewentualnie ograniczyć to do 3-5 wierzchniej kart i tyle.
(...)
Czy tylko ja mam takie odczucie i czepiam się?
Nie tylko ty. Kiedy zaczynałem korzystać z forum, trafiałem na dyskusje na ten temat i były podawane konkretne zestawy kart usuwane przez graczy. I to nie tylko Przygód, ale też Zaklęć, Zadań Czarownika i Nagród. Pamiętam o tym, bo wtedy wydawało mi się to rozwiązaniem niedopuszczalnym! A z czasem sam zrobiłem ostrą selekcję w kartach... :)
Sam poszedłem ponadto w tym kierunku, że uznałem, iż niektóre karty po prostu powinny pojawiać się w trakcie rozgrywki (np. Stajnie) i w ten sposób powstały Obiekty.



ODPOWIEDZ