Zasady domowe

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » czwartek 08 mar 2018, 14:54

Zależy od zakończenia. Ze zwykłym jak najbardziej, ale już przy takich zakończeniach z Puszką Pandory to niekoniecznie.

Dodano po 6 minutach 52 sekundach:
Po za tym co jak ktoś ma czar zropuchowienie albo inny taki bajer? Też gra powinna się skończyć? Wtedy taka zasada nawet ma sens.
Ale akurat zasady w Podziemiach są obecnie na widelcu więc wszelkie sugestie są w cenie. :)




Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » czwartek 08 mar 2018, 16:54

Gamma pisze:
czwartek 08 mar 2018, 10:18
Osobiście korzystam ze sporej liczby małych zmian. Odkąd zacząłem grę doszlifowywać gra się nam dużo, dużo lepiej. :)
- Losujemy po 5 postaci na początku gry. Przy 70 bohaterach zmniejsza to szanse, że ktoś będzie niezadowolony z wyboru.
- Zmieniona wymiana trofeów: do 7 punktów siły i mocy trofea kosztują normalnie 7. Potem wzrastają o 1. Na 8 punkt potrzeba 8 punktów, na 9 potrzeba 9 i analogicznie na 12 - 12, na 15 - 15 itd. Zmniejsza to efekt "kuli śnieżnej".
- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
- Na początku gry po wybraniu zakończenia i postaci każdy losuje mieszkańców - 5 na głowę przy 2 graczach, po 4 na głowę przy 3 i 4 graczach. Każdy może wybrać do 2 i umieścić na planszy. Przez to, że grę zaczyna się już z jakimiś mieszkańcami o wiele chętniej gracze tam wchodzą / jest ciekawiej. To zresztą kolejny, bardzo dobry pomysł Blu, który lekko zmodyfikowałem.
- Jeżeli ktoś wylosuje kartę przeznaczenia albo przedmiot, który zwiększa początkową wartość życia/losu, ten gracz od razu dostaje ten los/życie. (Nie musi go jeszcze odnawiać jak oryginalnie).
- Korekty postaci: Elf, Mintaur, Alchemik. Na małe korekty czekają kolejne postacie np. Góral.
- Nie można korzystać z konia w Podziemiach.
- Karty 3 listów gończych leżą odkryte od początku gry.
- Nie ma ograniczenia złota do 30 sztuk. Zresztą praktycznie i tak niesamowicie rzadko zdarzają się takie sytuacje, że przekraczamy taką wartość.
- Nie korzystam z mechaniki likantropa ani z Wilkołaka npc.
- Zmiany związane z talią Pozostałości.

Co się zmieni już wkrótce?
- Nowa plansza z minimalnymi zmianami na niej.
- Nowe zasady odnośnie Pana Ciemności - brak możliwości tele na KW. Losowanie (zamiast wybierania) skarbów.
To jeszcze dodaje:
- Budowniczy z Mieszkańców - możesz umieścić kartę terenu nie za 2 SZ, ale za darmo. Nikt za to nigdy nie chciał płacić. Dzięki tej zmianie karty terenu używane są częściej.
- Jak wyrzucisz dwie 1-dynki (jak poruszasz się np. koniem) to też możesz poruszyć Żniwiarza.
- Tylko jeden przedmiot wpływający na ruch na raz czyli przykładowo nie można używać miotły czarownic i konia jednocześnie.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5346
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Bludgeon » czwartek 08 mar 2018, 17:01

Gamma pisze:
czwartek 08 mar 2018, 16:54
- Budowniczy z Mieszkańców - możesz umieścić kartę terenu nie za 2 SZ, ale za darmo. Nikt za to nigdy nie chciał płacić. Dzięki tej zmianie karty terenu używane są częściej.
Dobra zmiana. W końcu karty terenu działają tak samo na wszystkich, gracz który płaci nie dostaje jej na wyłączność. A poza tym jeszcze trzeba trafić na ten obszar.
Gamma pisze:
czwartek 08 mar 2018, 16:54
- Tylko jeden przedmiot wpływający na ruch na raz czyli przykładowo nie można używać miotły czarownic i konia jednocześnie.
Powinno być przedmiot lub przyjaciel ;) albo najlepiej efekt.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » czwartek 08 mar 2018, 17:16

Bludgeon pisze:
czwartek 08 mar 2018, 17:01
Powinno być przedmiot lub przyjaciel ;) albo najlepiej efekt.
O to chodziło. Efekt to bardzo ładne sformułowanie. :)




Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » piątek 09 mar 2018, 08:41

Wciąż szukam dobrych rozwiązań więc z chęcią posłucham jakie Wy zmiany wprowadzacie.




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 11 mar 2018, 00:03

Gamma pisze:
wtorek 06 mar 2018, 11:04
Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW.
Jak to działa?



Awatar użytkownika
Xan
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 26

Re: Zasady domowe

Post autor: Xan » niedziela 11 mar 2018, 18:10

Budowniczy Mostów pisze:
niedziela 11 mar 2018, 00:03
Gamma pisze:
wtorek 06 mar 2018, 11:04
Wystarczy zaklęcie zropuchowienie albo jakiś inny bajer i bam - jesteś na KW.
Jak to działa?
Pewnie chodzi o zażabienie bossa w Podziemiach i łatwe uzyskanie +8 różnicy w ataku, aby wskoczyć na KW. Zażabiony boss ma przecież Siły tylko 1, więc wykonanie takiego myku jest całkiem proste. ;)


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.


Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » poniedziałek 12 mar 2018, 07:37

Tak, właśnie o to chodzi. :)




Fenrisek
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 324
Rejestracja: piątek 03 lis 2017, 19:42
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Fenrisek » poniedziałek 12 mar 2018, 10:56

Tylko jest mały problem ten czar trzeba wylosować. Jak się ma dużo dodatków a co za tym idzie dużo czarów to aż takie łatwe nie jest.




Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » poniedziałek 12 mar 2018, 12:58

Fenrisek pisze:
poniedziałek 12 mar 2018, 10:56
Tylko jest mały problem ten czar trzeba wylosować. Jak się ma dużo dodatków a co za tym idzie dużo czarów to aż takie łatwe nie jest.
To był tylko przykład. Takich "motywów" jak ten jest kilka.




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów » poniedziałek 12 mar 2018, 15:38

Gamma pisze:
poniedziałek 12 mar 2018, 07:37
Tak, właśnie o to chodzi. :)
O ludziska, ale klimat. W sumie nigdy nie rzucałem tego czaru :)



Awatar użytkownika
Wódz Ogrów
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zasady domowe

Post autor: Wódz Ogrów » niedziela 01 kwie 2018, 22:30

Dobry zbiór zasad, sam zacząłem podobne stosować.
W Podziemiach też zrezygnowałem z teleportu na Koronę, zamiast tego można było wybrać 2 skarby. Ale skarb + karta nagrody to jednak lepszy pomysł. Zacznę też stosować tą zasadę z trofeami, wiele osób na forum ją proponuje i mi się podoba, przypomina expienie w RPG - im wyższy poziom tym ciężej wbijać statystyki :)
Gamma pisze:- Korekty postaci: Elf, Mintaur, Alchemik. Na małe korekty czekają kolejne postacie np. Góral.
Można prosić o szczegóły? Chciałbym szczególnie tego diabelnego Alchemika sensownie osłabić.
Gamma pisze:- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
To też zamierzam zrobić. Którzy są najgorsi?


Wodzu, wyspa jest twoja


MarcinM79
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:55
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: MarcinM79 » poniedziałek 02 kwie 2018, 19:40

Witam Serdecznie,
na forum czytam o Waszych "ZASADACH DOMOWYCH" m.in. o talii Mieszkańców. Gracze proponują wprowadzenie swoich zasad, np z kolegów proponuje : Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
Być może to banalne pytanie ale... O jakich mieszkańców chodzi?

Wielkie Dziękuję za odpowiedź.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20860
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 16

Re: Zasady domowe

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 02 kwie 2018, 20:09

MarcinM79 pisze:
poniedziałek 02 kwie 2018, 19:40
Witam Serdecznie,
na forum czytam o Waszych "ZASADACH DOMOWYCH" m.in. o talii Mieszkańców. Gracze proponują wprowadzenie swoich zasad, np z kolegów proponuje : Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
Być może to banalne pytanie ale... O jakich mieszkańców chodzi?

Wielkie Dziękuję za odpowiedź.
Hej,
Talia Mieszkańców pojawia się w rozszerzeniu Kataklizm. Tam została zmieniona plansza główna na trochę trudniejszą (i de facto ciekawszą) i na prawie wszystkich obszarach, na których na normalnej planszy NIE losowało się karty Przygód, na nowej planszy losuje się karty Mieszkańców.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » wtorek 03 kwie 2018, 07:42

Wódz Ogrów pisze:
niedziela 01 kwie 2018, 22:30
Gamma pisze:- Korekty postaci: Elf, Mintaur, Alchemik. Na małe korekty czekają kolejne postacie np. Góral.
Można prosić o szczegóły? Chciałbym szczególnie tego diabelnego Alchemika sensownie osłabić.
To są małe korekty, nie zmieniające wydźwięku danej postaci. Na przykład elf może przenosić się między puszczami w krainie zewnętrznej i środkowej (a nie tylko zewnętrznej jak bazowo).
Co do alchemika to wciąż nie wiem jak to dokładnie rozwiązać. Sama umiejętność, że dostaje 3 sz za magiczny przedmiot nie jest taka straszna, ale możliwość kupowania tanich przedmiotów np. w Mieście i wymiany na 3 sz jest zbugowany (nieograniczone złoto). My gramy w chwili obecnie tak, że alchemik dostaje 1sz za każdy wymieniany przedmiot - nie ważne czy magiczny czy nie.




Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » wtorek 03 kwie 2018, 07:50

Wódz Ogrów pisze:
niedziela 01 kwie 2018, 22:30
Gamma pisze:- Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
To też zamierzam zrobić. Którzy są najgorsi?
MarcinM79 pisze:
poniedziałek 02 kwie 2018, 19:40
Witam Serdecznie,
na forum czytam o Waszych "ZASADACH DOMOWYCH" m.in. o talii Mieszkańców. Gracze proponują wprowadzenie swoich zasad, np z kolegów proponuje : Zmniejszyłem talię mieszkańców z 40 kart do 30, wyrzucając zapychacze.
Być może to banalne pytanie ale... O jakich mieszkańców chodzi?

Wielkie Dziękuję za odpowiedź.
Najgorsi są ci, którzy się wam najmniej podobają i których uważacie za niepotrzebnych. ;)

Jak będę miał chwilę to wkleję tu listę tych mieszkańców, których wyrzuciłem.




Awatar użytkownika
Wódz Ogrów
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: piątek 26 maja 2017, 20:13
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 33

Re: Zasady domowe

Post autor: Wódz Ogrów » wtorek 03 kwie 2018, 09:56

Gamma pisze: Na przykład elf może przenosić się między puszczami w krainie zewnętrznej i środkowej (a nie tylko zewnętrznej jak bazowo) (...) My gramy w chwili obecnie tak, że alchemik dostaje 1sz za każdy wymieniany przedmiot - nie ważne czy magiczny czy nie.
Proste i dobre zmiany, nawet nie trzeba by drukować nowych kart postaci. To właśnie ta umiejętność alchemika irytowała mnie najbardziej :)
Gamma pisze:Jak będę miał chwilę to wkleję tu listę tych mieszkańców, których wyrzuciłem.
Fajnie :) Na moje to karty w stylu Karawana Faerie, Podróżniczka - nawet nie mają przypisanej miejscówy, tacy zwykli nieznajomi.


Wodzu, wyspa jest twoja


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5346
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Bludgeon » wtorek 03 kwie 2018, 19:11

Gamma pisze:
wtorek 03 kwie 2018, 07:42
Co do alchemika to wciąż nie wiem jak to dokładnie rozwiązać. Sama umiejętność, że dostaje 3 sz za magiczny przedmiot nie jest taka straszna, ale możliwość kupowania tanich przedmiotów np. w Mieście i wymiany na 3 sz jest zbugowany (nieograniczone złoto). My gramy w chwili obecnie tak, że alchemik dostaje 1sz za każdy wymieniany przedmiot - nie ważne czy magiczny czy nie.
Proponuję zmianę że za 3 MZ sprzedaje tylko magiczne przedmioty które nie są drobiazgami. To go znacząco przystopuje w mieście.
Jeśli dodatkowo dać mu zasadę że może zrobić tylko 1 eliksir na turę to też zmusi do znacznie bardziej taktycznego grania.


What a view.


Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » środa 04 kwie 2018, 18:50

Dobre zmiany. Dzięki Blu.




Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zasady domowe

Post autor: Gamma » środa 04 kwie 2018, 18:55

To są mieszkańcy, których wyrzuciłem. 10 sztuk. Na dobrą sprawę w 30-stce, która zostaje wciąż jest kilku "zapychaczy", ale nie chciałem za bardzo odchudzić tali. Zwłaszcza, że gramy również z tą zasadą, że losuje się na początku gry kilku mieszkańców.
Oto oni: Aukcjoner / Grabarz / Kapitan Straży / Karawana Faerie / Łowca potworów / Mędrzec / Przewoźnik / Podróżniczka / Szalbierz / Żebrak




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 09 maja 2019, 22:35

Niedawno graliśmy, że na planszy Miasta zawsze jest Dzień. (Że niby ruch, gwar i światła miejskie permanentne). Nie pamiętam, z czego wynikła potrzeba takiego rozwiązania, ale bardzo przypadło nam do gustu.
Na pozostałych planszach Dzień i Noc działały normalnie. Wilkołak, zarówno npc, jak i Poszukiwacz, poruszali się po Mieście normalnie, nie mając jednakowoż możliwości korzystania z „nocnych” bonusów.



Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 12 maja 2019, 18:47

Jeszcze jedna fajna zasada domowa – Żniwiarz przychodzi do ciebie, gdy popełnisz błąd. Za dużo Przedmiotów, za dużo Zaklęć, coś przeoczone itp. Szczególnie użyteczne przy grze z nowicjuszami ;)



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1954
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Zasady domowe

Post autor: Arthan » poniedziałek 13 maja 2019, 08:12

Budowniczy Mostów pisze:
niedziela 12 maja 2019, 18:47
Jeszcze jedna fajna zasada domowa – Żniwiarz przychodzi do ciebie, gdy popełnisz błąd. Za dużo Przedmiotów, za dużo Zaklęć, coś przeoczone itp. Szczególnie użyteczne przy grze z nowicjuszami ;)
Dobre to :D Szybciej się nauczą, ale zmniejsza szanse na to, że polubią tę grę :P




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1602
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zasady domowe

Post autor: Budowniczy Mostów » poniedziałek 13 maja 2019, 13:59

Arthan pisze:
poniedziałek 13 maja 2019, 08:12
Budowniczy Mostów pisze:
niedziela 12 maja 2019, 18:47
Jeszcze jedna fajna zasada domowa – Żniwiarz przychodzi do ciebie, gdy popełnisz błąd. Za dużo Przedmiotów, za dużo Zaklęć, coś przeoczone itp. Szczególnie użyteczne przy grze z nowicjuszami ;)
Dobre to :D Szybciej się nauczą, ale zmniejsza szanse na to, że polubią tę grę :P
Coś ty, przeciwnie. Ludzi nie znasz ;)



madbl
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: środa 06 wrz 2017, 12:05

Re: Zasady domowe

Post autor: madbl » piątek 24 maja 2019, 12:18

Witam.
Mi się podoba wybuch kości z Relica. Cytat:
"Gdy gracz lub wróg rzuca kością podczas walki lub testu umiejętności, nawet gdy rzuca większą liczbą kości, każda kość na której wypadnie 6,wybucha i gracz natychmiast rzuca dodatkową kością za każdy taki wynik. Wyniki dodatkowych rzutów dodaje się do poprzednich. Wybuchy się kumulują i nie ma ograniczenia w liczbie wybuchów, które gracz lub wróg może uzyskać.Przykład: Aktywny gracz wykonuje rzut walki i uzyskuje wynik 6. Natychmiast rzuca dodatkową kością, na której również uzyskuje wynik 6. Rzuca więc kolejną kością, na której uzyskuje wynik 2. Gracz dodaje wyniki ze wszystkich trzech kości. Suma wynosi 14 i jest to jego wartość walki."
Często się zdarzało tak że w późniejszym etapie graczom nie chciało się rzucać kością w walce ze słabymi przeciwnikami bo przeciwnicy nie mieli żadnych szans lub też zaczynały się pościgi za słabymi graczami. To daje większe ryzyko walki i możliwość obronienia się przed znacznie silniejszym wrogiem (no ale zwiększa się losowość).




ODPOWIEDZ