Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Adzet
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 212
Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 23

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Adzet »

Oo miło widzieć Orka Wojownika. Chłop porządny to i nie dziwne, że ubił króla piramidy ;)
W zasadzie gra skończona po takim skarbie.



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Taka wymiana trofeów, to czysta przyjemność.
(wrzesień 2020 r.)
Obrazek


Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

„Kult Potępionych” to niezłe AE, lecz chciałbym zobaczyć, jak radzą sobie z nim gracze nieposiadający Łowcy z Miasta Kurhanów.
Jednego z Potępionych udało nam się doścignąć dopiero na obszarze Śmierci w Krainie Wewnętrznej!
Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
Kewis21
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Posty: 165
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Kewis21 »

Budowniczy Mostów pisze: poniedziałek 19 paź 2020, 22:00 Taka wymiana trofeów, to czysta przyjemność.
(wrzesień 2020 r.)
Obrazek
A tam gdzieś w zasadach nie ma że behemoty nie mogą zostać trofeami?



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Kewis21 pisze: wtorek 20 paź 2020, 18:40 A tam gdzieś w zasadach nie ma że behemoty nie mogą zostać trofeami?
Graliśmy z zakończeniem, że faktycznie nie mogą, tylko się je zbierało, żeby wygrać grę. Ale jedna z kart Lasu kazała odrzucić to zakończenie i wylosować nowe, ukryte. W tym momencie behemoty, już niepotrzebne, poszły na wymianę.


Awatar użytkownika
Kewis21
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Posty: 165
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Kewis21 »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 20 paź 2020, 19:41
Kewis21 pisze: wtorek 20 paź 2020, 18:40 A tam gdzieś w zasadach nie ma że behemoty nie mogą zostać trofeami?
Graliśmy z zakończeniem, że faktycznie nie mogą, tylko się je zbierało, żeby wygrać grę. Ale jedna z kart Lasu kazała odrzucić to zakończenie i wylosować nowe, ukryte. W tym momencie behemoty, już niepotrzebne, poszły na wymianę.
Eeeee... aha. 😁



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5602
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Rogo »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 20 paź 2020, 19:41
Kewis21 pisze: wtorek 20 paź 2020, 18:40 A tam gdzieś w zasadach nie ma że behemoty nie mogą zostać trofeami?
Graliśmy z zakończeniem, że faktycznie nie mogą, tylko się je zbierało, żeby wygrać grę. Ale jedna z kart Lasu kazała odrzucić to zakończenie i wylosować nowe, ukryte. W tym momencie behemoty, już niepotrzebne, poszły na wymianę.
A to nie tak, że wymienia się tylko Wrogów, a karty Behemotów Wrogami nie są?


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1511
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: fallenmk »

Właśnie dlatego nie zostały Wrogami, a także dlatego, by nie było łatwo je zniszczyć.



Awatar użytkownika
Kewis21
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Posty: 165
Rejestracja: czwartek 15 sie 2019, 15:38
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Kewis21 »

@Budowniczy Mostów poprostu wymyślił własną zasade. Myśle że poprostu nie spodziewał się zmiany zakończenia. Chociaż ja bym te behemoty poprostu odrzucił. No bo gdzie one nagle wylazły że wszystkie je pobił i jeszcze wymienił.



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Rogo pisze: wtorek 20 paź 2020, 22:20 wymienia się tylko Wrogów, a karty Behemotów Wrogami nie są
good point

Dodano po 3 minutach 31 sekundach:
Kewis21 pisze: wtorek 20 paź 2020, 23:26 Chociaż ja bym te behemoty poprostu odrzucił. No bo gdzie one nagle wylazły że wszystkie je pobił i jeszcze wymienił.
Mieszkały od początku gry na obszarach narożnych. Szkoda było zmarnować gromadzony przez pół rozgrywki potencjał ;)

Byłbym wdzięczny za podesłanie skanu instrukcji do Behemotow na PM. Jedyna jak do tej pory, którą mi gdzieś wcięło.


Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Suplement do wpisu.
Ukryta Dolina, Bezdroża i Smoki ze Smoczą Wieżą

Nie było łatwo, mimo iż na starcie ucywilizowaliśmy Bezdroża kilkoma kartami terenu (Las, Skały, Kapliczka, Cmentarz i takie tam). Poszukiwaczami byli Nomadka i Kowal (od @ModulO). Obojgu ciążył zatem charakter Neutralny, a do tego Kowal, który za złoto przekuwał Przedmioty, szukał tego złota bezskutecznie. Losowaliśmy bowiem wyłącznie karty Przygód Ukrytej Doliny, zatem w początkowej fazie gry byliśmy zdani na tę talię, jeśli chodzi o wszelkie dobrodziejstwa. Kto zna, może się domyślić, co z tego wynikło. W trakcie rozgrywki pojawiły się jeszcze Tereny z Terraformacji Talismana, ale niewiele to zmieniło.
Trzeba było więc żmudnie budować statystyki umykając przed co większymi jaszczurami. A także niebezpieczeństwami obszarów, w czym zdolność Nomadki pozwalająca zmieniać opis obszaru okazała się być wielce użyteczna.
Mimo wielu kryzysowych sytuacji Nomadka i Kowal przetrwali do momentu, aż na planszy pojawiły się smocze łuski, a oni sami mogli je zacząć spotykać bez większego ryzyka. Od tej chwili mogli szybciej zwiększać statystyki, przejąć inicjatywę i rozpocząć wyścig ku szczytowi Smoczej Wieży.
Nawiasem mówiąc „Smoki” uważam za wyjątkowo udany dodatek, a Smoczą Wieżę za planszę epicką.
Wspinaczka była pełna niespodzianek. Nomadka, która rozpoczęła ją pierwsza, z czasem została doścignięta przez Kowala. Smocza jucha lała się gęsto w dół schodów, gdy Poszukiwacze ścigali się w górę. Tymczasem na szczycie wieży nie ustawał pojedynek o koronę Króla Smoków.
Jak to bywa, wszystko zdecydowało się o włos na ostatnim stopniu wieży. Gdybyż Nomadka wylosowała w ostatnim ciągnięciu dwóch Wrogów, zamiast jednego...! Zabrakło tej jednej karty. W skutek tego Kowal w towarzystwie oswojonego raptora wkroczył na szczyt wieży i zdekapitował chwilę wcześniej koronowanego Cadorusa, tym samym wygrywając grę! Nomadka postanowiła rozegrać swoją turę (no bo, kurde, w końcu...). Wylosowaną smoczą łuską koronowała Varthraxa i po spotkaniu losowanych kart zakończyła turę na szczycie wieży rozsmarowaniem po ścianach Króla Smoków kombosem ze Smoczego Amuletu i Smoczego Szponu. To była masakra.
Mina Grilipusa na zakończenie gry, bezcenna.


Taki kombos:
Obrazek


Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2089
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Budowniczy Mostów pisze: niedziela 25 paź 2020, 11:55 Ukryta Dolina... Smoki ze Smoczą Wieżą
Jeszcze nigdy nie grałem z takim połączeniem dodatków. Ależ tam się gadów musiało nazbierać!



Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Pablo pisze: niedziela 25 paź 2020, 12:54
Budowniczy Mostów pisze: niedziela 25 paź 2020, 11:55 Ukryta Dolina... Smoki ze Smoczą Wieżą
Jeszcze nigdy nie grałem z takim połączeniem dodatków. Ależ tam się gadów musiało nazbierać!
To są sytuacje, jakich zdigitalizowana wersja nie jest i nie będzie w stanie wykreować. Chwalę sobie :+1:


Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Gospoda Pod Koroną. Obiekty i Misje 2
Klątwy Króla Piramidy (Piramida 2.0)
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2234
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

@Pablo, wczoraj pokazywałem znajomym o tym układzie plansz i pytali o Ukrytą Dolinę, jak działa. Przypomniałem sobie, jak byłeś w Warszawie i graliśmy w prototyp :) I mieliśmy skończyć o dwudziestej pierwszej, a zeszło do północy! :') To była najlepsza gra w Ukrytą Dolinę ever.


Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2089
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Budowniczy Mostów pisze: wtorek 27 paź 2020, 07:41 @Pablo, wczoraj pokazywałem znajomym o tym układzie plansz i pytali o Ukrytą Dolinę, jak działa. Przypomniałem sobie, jak byłeś w Warszawie i graliśmy w prototyp :) I mieliśmy skończyć o dwudziestej pierwszej, a zeszło do północy! :') To była najlepsza gra w Ukrytą Dolinę ever.
Pamiętam. "Dobra to jeszcze pół godzinki" i z małymi przerwami graliśmy 8h. :slightly_smiling_face:



ODPOWIEDZ