worek pytań w kwestii zasad - prośba o Wasze opinie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nillu [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karczma
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

worek pytań w kwestii zasad - prośba o Wasze opinie

Post autor: nillu »

Odświeżając ostatnio nieco swoje podejście do MiM'a (regularne granie co miesiąc) pojawiło się kilka drobnych kontrowersji w sprawie zasad

Zaznaczyć pragnę na wstępie że gram z lekko zmodyfikowanymi zasadami (karty Przedpól Piekieł, karta poszukiwacza ze slotami na przedmioty + parę innych drobnych uwag w stylu arcymag i pożyczka, trudność zostania arcymagiem itd).

Wszystkie opisane przeze mnie przypadki faktycznie zdarzyły się w trakcie stoczonych ostatnio rozgrywek. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu niektórych niejasnych sytuacji:

1. Czy ciemny elf może wysysać siły życiowe z przyjaciół, których opis karty wskazuje na zdarzenie? (np wiedźma, poltergeist itd.) Czy raczej musi być to karta Przyjaciel (tak samo jak powiększamy Siłę tylko za zbieranie kart Wrogów a nie za przeciwników spotkanych po wyrzuceniu kostką np: na Obszarze Lasu).
To samo się pytanie tyczy wszystkich innych przygód i zdolności traktujących jasno o tym że stosujemy się do Przyjaciół?

2. Czy kończąc ruch na obszarze na którym nie ciągniesz kart a odwiedzasz kogoś (np jaskinia czarownika) , na którym leży karta np: jakiś przedmiot to czy trafiając tam mogę podnieść przedmiot i zarazem odwiedzić czarownika? Byłoby to analogiczne do odwiedzania jednoczesnie kowala i mędrca w wiosce.

3. Podobnie - czy jeśli na obszarze Czarny rycerz leży jakiś przedmiot (ostatnio tak się zdarzyło) to czy nie mając złota dla rycerza można podnieść przedmiot po tym jak stracimy punkt wytrzymałości u rycerza?

4. Czy wychodząc z Miasta posiadając List gończy lub po prostu popełniając przestępstwo (np. będąc bez złota lub nawet będąc kimś nielegalnym) to czy strażnicy sprawdzają to przy bramie i ... właśnie co wtedy?

5. Ile ciągniecie kart Przedpól Piekieł (wersja wg Gieferga): jedną czy dwie w przypadku wyrzucenia 1 i 2 (jak w opisie wersji Cliffa i Desa)? Czy w Dolinie ognia i po przekroczeniu Tajemnych Wrót również ciągtniemy kartę PP?

6. Zdarzenie Pokuta mówi o tym że najbliższą drogą musimy udać się do Świątyni bez badania Obszarów. W jaki sposób można to zrobić bez badania Obszarów, kiedy nie mamy topora i nie zbudujemy tratwy?? Czy walka ze Strażnikiem to nie badanie Obszaru? Nie można też iść do Gospody w nadziei na wyrzucenie 6? Aha i jak ocenić czy ktoś idzie najkrótszą drogą skoro kombinuje w jaki sposób przekrączyć tę cholerną rzekę ;P

7. Jeśli Ork został zamieniony w rropuchę i wyciągnął kartę Pokuta (dotykającą tylko Złych) to czy też musi się do tego zdarzenia stosować? Czyli czy ropucha też jest Złego charakteru?

8. Czy po udanym otwarciu Tajemnych Wrót przechodzimy przez nie dopiero w następnej turze?

9. Jak zaradzić dziwnej sytuacji w której delikwent już po 15 minutach wyrzuca 6 w Skarbcu w Podziemiach i od razu ląduje na Koronie władzy? Zaznaczając że gramy bez kart zakończeń alternatywnych (może czas jednak zacząć z takimi grać?) oznacza to natychmiastowe zwycięstwo. Dodatkowo delikwent taki fuksem znalazł talizman przed wejściem do Podziemii więc zapis o wymagalności talizmanu nic nie daje. Choć i tak może wartoby dodać warunek posiadania talizmanu - niech będzie grywalniej! Pewnie odpowiedzią na pytanie będzie - NIC nie zaradzisz. Ktoś miał szczęście i zacznijcie nową grę. Niestety. Klimat trochę siadł i nikt już nie chciał kontynuować gry...



Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 201
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: kayoy »

Ad 1. Ciemny elf może wysysać siły z kart Przyjaciel.. Możesz również dopuścić opcję, że gdy masz za przyjaciela Wroga, w jakikolwiek sposób, to z niego też możesz wyssać siły..
Punkty do wymiany na Siłę otrzymuje się jedynie z Wrogów wyciągniętych na kartach (chyba że wyraźnie w jakimś przypadku jest napisane inaczej).
Ad 2. W tym przypadku najpierw badasz leżącą kartę a następnie wykonujesz instrukcję obszaru.
Ad 3. Najpierw badasz kartę, później obszar, czyli bierzesz przedmiot następnie stosujesz się do instrukcji obszaru.. Jednak jeśli na obszarze (np Ruiny) należy ciągnąć 2 karty i jedna już tam leży, to wyciągasz tą drugą i badasz je w kolejności numerycznej..
Ad 4. Jeśli posiadając list gończy chcesz opuścić miasto, musisz wziąć się na rękę ze strażnikiem (walka siła 7), jeśli wygrasz wychodzisz z Miasta, jeśli nie trafiasz do Ciemnicy..
Ad 5. Ja ciągnę dwie, przy rzucie 1, 2. Albo jedną przy rzucie od 3 do 6..
Na Równinie grozy (bo chyba o ten obszar ci chodzi) też powinno się ciągnąć karty, na dolinie ognia tym bardziej hehe..
Ad 6. Dziwna karta.. Po prostu przechodzisz w takim wypadku przez Strażnika bez walki.. I Idziesz w stronę Świątyni.. Skoro nie badasz obszarów, to i strażnika można olać..
Ad 7. Musi.. Ropucha też ma swój charakter i musi stosować się do takich miejsc i kart..
Ad 8. Tak.. Wejście na równinę grozy odbywa się zamiast następnego ruchu..

Ad 9. Owszem zaradzisz.. Właśnie alternatywnymi zakończeniami.. Polecam dodatek "Korona Władzy"..
Tak samo jak ktoś w Otchłani wyciągnie wszechmocną istotę i 6 rzuci.. I dlatego trzeba utrudniać zdobycie Korony..
Mówiąc natychmiastowe zwycięstwo nawet nie rzucasz Czaru Rozkaz z Korony władzy?


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...

Awatar użytkownika
nillu [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karczma
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Post autor: nillu »

ok, dzięki bardzo za rozwianie tych wątpliwości

a mówiąc o zwycięstwie przez dostanie się na Koronę władzy - oczywiście że jeśli jest to początek rozgrywki taka sytuacja oznacza pewne zwycięstwo bo jedyne co można zrobić to wejść również do Podziemi i liczyć na otwarcie skarbca na 6 ....



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5413
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

nillu pisze:bo jedyne co można zrobić to wejść również do Podziemi i liczyć na otwarcie skarbca na 6 ....
5 lub 6 ;)
Instrukcja Podziemi pisze:8.1 Po dotarciu do Skarbca Poszukiwacz musi się zatrzymać. Podczas swego następnego Ruchu rzuca kostką i w zestawieniu wydrukowanym na planszy (na obszarze Skarbca) sprawdza, w którym miejscu zewnętrznego świata znajdzie się po wyjściu z Podziemi. Dodaje jeden do wyniku rzutu kostką za każdego Poszukiwacza, znajdującego się na obszarze Korony Władzy, licząc wyniki powyżej 6 jako 6. Wyjście z Podziemi w ten sposób uważane jest za cały Ruch - normalną wędrówkę Poszukiwacz może rozpocząć dopiero w następnej turze.


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 201
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: kayoy »

Nigdy nie ma czegoś takiego jak pewne zwycięstwo.. Dlatego, jeśli chcesz unikać takich sytuacji zagraj z alternatywnymi zakończeniami..
Bywały takie przypadki, że gracz dostając się na początku gry na koronę władzy (i jego zwycięstwo byłoby kwestią kilku tur) uciekał z korony, by toczyć grę dalej..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...

Awatar użytkownika
nillu [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karczma
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Post autor: nillu »

Instrukcja do Podziemi mówi jeszcze o alternatywnych sposobach gry z tym dodatkiem:
- w 1 sposobie chodzi o ignorowanie instrukcji w Skarbcu, natomiast po dotarciu do Skarbca Poszukiwacz ma otrzymać Talizman i w następnej turze wyjść na Obszar Tajemnych Wrót, przy czym przed rozpoczęciem rozgrywki karty Talizmanów są usuwane z kart Przygód
- w 2 sposobie wyjście ze Skarbca odbywa się zgodnie z istniejącą tam instrukcją, jednak od momentu gdy któryś z Poszukiwaczy dotrze do Korony władzy otwarcie Skarbca będzie zawsze przenosiło na Koronę władzy

Ciekawi mnie czy ktoś kiedyś grał na jeden z tych sposobów?



Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 201
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: kayoy »

Grałem kiedyś kilka może kilkanaście razy na ten drugi sposób.. Ale grałem tak, jak nie miałem jeszcze żadnych dodatków autorskich, więc nie wiem jak teraz ten sposób by wypadł..
Wiem jedno, moim zdaniem wejście do Podziemi nie jest wcale trudne, szczególnie, gdy gra toczy się sporo czasu.. I jeżeli już ktoś jest na KW to każdy by leciał przez Podziemia i od razu na koronę.. To zbyt łatwe..
(już dawno zapomniałem, że są inne alternatywne opcje dla Skarbca hehe)
Podziemia są i tak najczęściej wybieraną drogą pogoni za graczem, który trafił na Koronę, i standardowa opcja i tak daje szansę 1/3, że wyląduje się na koronie ze Skarbca..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...

ODPOWIEDZ