Czar "Rozkaz"

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ragnar666 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 10 lut 2010, 22:21
Lokalizacja: znikąd
Płeć:

Czar "Rozkaz"

Post autor: Ragnar666 »

Proponuję wprowadzić do instrukcji zasadę, że czar Rozkaz może być rzucony na wybranego Poszukiwacza, Przyjaciela, Wroga lub Nieznajomego (czyli w zasadzie każde żywe stworzenie). Grałem wg. tej zasady od kiedy pamiętam, jest ona logiczna, grywalna i bardzo urozmaica grę. Przyjaciele, Wrogowie oraz Nieznajomi giną po udanym rzucie czaru, przy czym pokonanie Wroga nie przyczynia się do zwiększenia siły Poszukiwacza (de facto nie ma walki - koleś dostaje Rozkaz i ginie). Zasada ta rozwiązuje automatycznie wiele problemów takich jak np. niekończące się leczenie Poltergeistem (tak, wiem że ta karta to Zdarzenie, ale logicznie można ją traktować jako Przyjaciela). Jak już napisałem, zasada urozmaica grę jednocześnie nie powodując niezbalansowania posiadacza Korony Władzy xD. Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Tylko, że jak już mamy KORONĘ to co nas obchodzą WROGOWIE i NIEZNAJOMI? Niech dręczą innych POSZUKIWACZY.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Ragnar666 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 10 lut 2010, 22:21
Lokalizacja: znikąd
Płeć:

Post autor: Ragnar666 »

Ano obchodzą. Można zabijać Nieznajomych którzy ułatwiają komuś grę np. Uzdrowiciela albo Maga. Można zabijać Wrogów i nie pozwolić przeciwnikowi pokonania ich i zdobycia siły (albo użycia chociażby Laski Władzy czy Pierścienia Władzy). Można powoli osłabiać gracza zabijając jego Przyjaciół. Możliwości jest wiele, wystarczy trochę wyobraźni.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21697
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo »

Niby tak, ale taki Poszukiwacz zawsze zmierza w naszą stronę, więc zamiast go osłabiać powinnyśmy prędzej próbować go zabić Zaklęciem, póki jeszcze mamy taką możliwość bez toczenia walki. Proponowałbym zasadę, że na zwykłe karty Rozkaz działa na 3-6, albo nawet na 2-6, wtedy jest jakaś alternatywa. Jeżeli jest równa szansa na zabicie karty lub zabranie Wytrzymałości, to ja w 99% bym dziobał wytrzymałość.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Ragnar666 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 10 lut 2010, 22:21
Lokalizacja: znikąd
Płeć:

Post autor: Ragnar666 »

Oczywiście, że NAJCZĘŚCIEJ bardziej opłacalne będzie wymierzyć Rozkaz w Poszukiwacza. Z doświadczenia jednak wiem, że nierzadko zdarzają się sytuacje, kiedy bardziej opłacalne jest zabić komuś Przyjaciela lub zdjąć jakiegoś Wroga. Kwestią otwartą pozostaje czy można zabić Rumaka, Konia, Muła itp. Wg mnie powinna istnieć taka możliwość. Przykłady:
- zabijasz komuś Tragarza - Poszukiwacz musi odrzucić cześć cennego ekwipunku
- zabijasz komuś opanowanego dzięki Lasce Władzy Smoka
- zabijasz Dżina przetrzymującego Czar (który być może zmieni losy walki na polu Korona Władzy)
Czasami po prostu lepiej jest odebrać komuś, kto i tak ma 4pkt Wytrzymałości Przyjaciela i stoi dajmy na to na Wieży Wampira, niż walić w niego na siłę Rozkazem.
Dodatkowo zasada ta zyskuje dużo zastosowań, kiedy gramy więcej niż jednym Poszukiwaczem. Wtedy możemy np. zabić Rozkazem Smoka strzegącego na Ruinach dostępu do Maga dającego Dobrym Poszukiwaczom za darmo Czar (zakładając, że nasz drugi Poszukiwacz jest Dobry, a inni Źli lub Neutralni).



Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Nie wiem, mnie to i tak nie przekonuje.
Zabijasz POSZUKIWACZA- znika problem.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Ja popieram Ragnara ze względu na Przyjaciół takich jak Poltergeist, czy Uzdrowiciel oraz Nieznajomych leczących ludzi na planszy. W takim wypadku: Odejmujesz punkt wytrzymałości Poszukiwaczowi - nie ci to nie daje z w/w powodów. W takiej sytuacji dobrze jest pozbyć się tych wszystkich uzdrowicieli i innych badziewi. Z kolei, gdy inny Poszukiwacz depcze ci po pietach i wiesz, że nie zdążysz go zabić zanim osiągnie KW to lepiej jest go osłabić przed walką.


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3398
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Nigdy nie grałem z taką interpretacją Czaru Rozkaz, że można go wymierzyć w "coś" innego niż Poszukiwacz.
Takie rozwiązanie wydaje się interesujące, aczkolwiek nieco naciągane. Przynajmniej moim zdaniem. :?
Wchodząc na Koronę Władzy możemy przeczytać: (...) musisz w każdej turze rzucić na innego Poszukwacza Czar Rozkaz". "(...) stracić 1 punkt Wytrzymałości" :-"

Wydaje się, że zapis na KW nie pozostawia żadnych niejasności. Odbieramy 1 punkt Wytrzymałości i po zawodach. [-X




Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Misiek »

Jedna myśl taka, że temat nie jest w dziale zasad wg instrukcji, więc nie ma go co oceniać pod kątem litery z niej.




Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3398
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

Misiek pisze:Jedna myśl taka, że temat nie jest w dziale zasad wg instrukcji, więc nie ma go co oceniać pod kątem litery z niej.
Zazwyczaj zmienia się coś, co z punktu logiki czy interpretacji wydaje się błędne. Tu jest wszystko jasne i żadnego gdybania nie wymaga. Takie jest moje zdanie.
Jako pomysł na ewentualne wprowadzenie indywidualnych zmian w rozgrywce, ok, nie mam nic przeciwko. Jeżeli mówimy o jakiś konkretnych zmianach, to jestem stanowczo na nie.




Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Propozycja ciekawa, ale warto by ją rozwinąć raczej w MiM 1.5 niż w zasadach wg logiki.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 660
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 28
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Pomysł jest niby oczywisty, ale jeszcze nigdy na niego nie wpadłem :D
Uważam, że takie coś byłoby przydatne wyłącznie w sytuacji, jeśli:
1. Atakowany przez nas Poszukiwacz depcze nam po piętach i wiemy, że nie damy rady go wykończyć Rozkazem, zatem go osłabiamy właśnie tak, jak proponuje Ragnar.
2. Jeśli do warunków zwycięstwa dorzucono coś jeszcze, czego nie spełniliśmy... np. wygrać grę może tylko osoba, która osiągnęła 15 pkt Siły... zatem oczyszczamy sobie planszę przed powrotem. Ale to naciągana sytaucja.


Obrazek

karger
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 16 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: karger »

Pomysł jest bardzo dobry. Ostatnio sam zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiej modyfikacji ponieważ 3 razy z rzędu z powodu niemożliwości rozstrzygnięcia gry w rozsądnym czasie.
Grałem elfem a moja przeciwniczka grała wróżką. Za każdym razem wróżka rozwijała się szybciej i wchodziła na KW i... zonk. Za jednym razem z powodu uzdrowiciela przebywającego na puszczy czas rozkaz był całkowicie nieskuteczny. Poza tym wróżka przestała się rozwijać a elf ciachał kolejnych wrogów i wymieniał trofea na kolejne punkty. Po godzinie rzucania czaru rozkaz przystaliśmy na remis. W kolejnej partii wróżka znowu rzucała nieskuteczny czar rozkaz ponieważ elf był pod działaniem poltergeista i spędzał dużo czasu w kapliczce. Za trzecim razem wróżka znowu rzucała czar rozkaz a elf był w posiadaniu skarbu eliksir życia, miał zły charakter dzięki czemu cały czas odzyskiwał na cmentarzu punkty losu a na dodatek uzdrowiciel znowu postanowił trochę poleczyć.
I tym razem uzgodniliśmy remis.
Może w wekeend odbędzie się runda czwarta, czy tym razem rozstrzygnięta?



Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3398
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

karger pisze:Za trzecim razem wróżka znowu rzucała czar rozkaz a elf był w posiadaniu skarbu eliksir życia, miał zły charakter dzięki czemu cały czas odzyskiwał na cmentarzu punkty losu a na dodatek uzdrowiciel znowu postanowił trochę poleczyć
Tylko, że tu dyskusja dotyczy Magii i Miecza, nie Talisman: Magia i Miecz. W Magii nie ma punktów losu i w ogóle to nie ma jeszcze Elfa. Strasznie wymieszałeś swoją wypodziedź :roll:




karger
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: poniedziałek 16 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: karger »

ups... faktycznie nie ten dział nie ta wersja.
Najwidoczniej użyłem zbyt dużo skrótów myślowych. A co konkretnie jest niezrozumiałe?
Pomijając punkty losu i skarb eliksir życia reszta jest dokładnie taka sama.
Bardziej chodziło mi o przedstawienie powtarzającej się sytuacji gdzie rzucanie czaru rozkaz jest mało skuteczne.



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave »

karger pisze:ups... faktycznie nie ten dział nie ta wersja.
Właśnie, ale jako, że pomijając drobne fakty to jednak odnosi się do Czaru Rozkaz, to na razie nie będę tego przerzucał.
Mam tylko prośbę do ciebie, zanim napiszesz posta upewnij się że jest on we właściwym temacie.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3398
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

karger pisze:A co konkretnie jest niezrozumiałe?
Pomijając punkty losu i skarb eliksir życia reszta jest dokładnie taka sama.
No nie zupełnie.
Skąd wziąłeś Elfa? Nie ukazał się jeszcze do TMiMa :?
W Magi i Mieczu masz Króla Smoków, z którym jako finał rozgrywki gra przytłaczająca większość graczy.
Z jednym się zgodzę, jeżeli masz kiepskie rzuty za Czar Rozkaz, to rzeczywiście się to przeciąga i podczas jednej rozgrywki, ubiłem innego, dużo potężniejszego Poszukiwacza dopiero w Dolinie Ognia. Gdyby dostał się do mnie miałbym krótko mówiąc: przesrane :P Ale jako, że siła nie może stawać w szranki ze sprytem, wygrałem :)
Generalnie, uważam że nie ma się nad czym zbytnio rozwodzić i lamentować z Czarem Rozkaz.
Jest jak jest, KW jest najprostszą formą ukończenia gry, nie ukazały się jeszcze żadne "alternatywne" zakonczenia gry (jedyne co to można pokombinować z Księciem z Podziemi) i tyle. :roll:
Dodać należy, że do czasu ukazania się Podziemi do MiMa, sytuacja była identyczne. cza było wdrapac się na KW i rzucać tym nudnym czarem.
Teraz sytuacja się zmieniła, musimy poczekać na Królową i dopiero sytuacja się odmieni.
Po co zmieniać coś, co i tak zmienione zostanie przez samych autorów?? :roll:




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21697
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo »

Temat przeczyszczony....


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


ODPOWIEDZ