Pierwsza gra po 10 latach- przypomnienie/interpretacja zasad

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
bender [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 17:32
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 37

Pierwsza gra po 10 latach- przypomnienie/interpretacja zasad

Post autor: bender »

Witam
Wczoraj wspólnie ze znajomymi odświeżyliśmy sobie MiM :)
Niestety w trakcie gry pojawiło się kilka wątpliwości co do zasad.
Jeśli mógłbym prosić o odpowiedź na poniższe pytania to będę bardzo wdzięczny:
1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21661
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo »

bender pisze:1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
Ja zawsze grałem, że tak. Możesz się przecie zawsze wyteleportować 5 metrów dalej od miejsca na którym teraz stoisz i wciąż to będzie teleportacja.
bender pisze:2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
Nie pamiętam Golema, by być szczerym, chyba, że to ten, przeciwko komu nie można używać Przedmiotów (a może to był Rzygacz). Jednakże efekty Wrogów także brane są pod uwagę i o ile to możliwe, to dotyczą całej grupy walczącej. Jeżeli więc nie możesz używać Miecza przeciwko jednemu Wrogowi, to nie używasz go także walcząc z innym. Z kolei, jeżeli jeden ma możliwość regeneracji, to wiadomo, iż regeneruje tylko sam siebie.
3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
Jeden. Wybierasz za co rzucasz i za to rzucasz.
bender pisze:4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?
Tak. 11 Przedmiotów a Mul jest 12.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5413
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

A witamy i zachęcamy do kreatywnego udziału w życiu forum :)

1. Kwestia sporna - przenieść znaczy przemieścić z jednego miejsca na drugie, dowolny to dowolny :mrgreen: ja gram, że trzeba się przenieść w inne miejsce ;)
2. Tak, jego ograniczenia odnoszą się do całej walki.
3. Kwestia umowna. Wiele graczy gra, że za każdy przedmiot rzucasz osobno, a wg nowej edycji można używać tylko jednego elementu pancerza :P
4. no na to by wyglądało. Tu znowu ludzie mają umowne zasady, że przedmiot-zwierzę nie jest wliczany do limitu noszonych przedmiotów ;)

Tak to widzę ja, Rogo :)
nie ma za co ;)


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

bender pisze:1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
Tak.
2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
Przytocz opis Golema bo nie pamiętam co on tam miał :)
bender pisze:3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
Gdzieś już to było na forum wałkowane... O TUTAJ. Wg ankiety wyszło, że większość graczy preferuje rzucanie za wszystko. Instrukcja tego nie precyzuje. To już zależy od umówienia się.
bender pisze:4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?
Tak, ba teoretycznie trzymając się zasad to możesz nieść muła na mule i jeszcze więcej przedmiotów :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

bender [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 17:32
Lokalizacja: Elbląg
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: bender »

Dzięki za odpowiedzi. Co do golema to ma siłę 5 i nie można przeciwko niemu używać czarów, magicznych przedmiotów i broni.
Jeśli nasuną mi się jeszcze jakieś wątpliwości a nie będę mógł znaleźć podobnego problemu na forum pozwolę sobie napisać ;)

Edit:
Dzisiaj graliśmy ponownie i pojawiły się dwie kwestie sporne:
1. Sobowtór - czy posiada tyle siły co my razem z przedmiotami czy tylko naszą siłę bazową?
2. Pojedynek - czy jeśli wyzwę na pojedynek gracza, który siedzi w areszcie (dodatek Miasto) zostaje on z niego wyciągnięty i ściągnięty na nasze pole?
3. Czy jeśli jakiś przeciwnik pojawił się na obszarze, na którym nie wyciągamy karty przygody (np wioska) to czy po jego pokonaniu przystępujemy do badania obszaru?



Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: arai »

Ponawiam pytanie drugie. Dość ciekawe zagadnienie. Takiej sytuacji nie miałam jeszcze, ale warto to sobie przemyśleć na przyszłość. One more question: W sytuacji kiedy badamy obszar i wyciągamy kartę przygody, która rzuca nas na inny obszar to czy badamy obszar po raz drugi (ten drugi obszar gdzie nas wyrzuciło ofc)?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5413
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

W instrukcji jest napisane ( :mrgreen: ):
13:1Poszukiwacze mogą mieć spotkanie tylko na Obszarze, na którym zakończyli swój Ruch lub na Obszarze, na który zostali przeniesieni w rezultacie Spotkanie. Podobnie, tylko te Obszary mogą badać. ;)


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: arai »

Oj nie doczytałam no. Rogo czyżbyś był z Bojana nad morzem? Nie wiem czy jest jakieś inne Bojano, ale mam rodzinę w tej miejscowości:P


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5413
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Ale żeby nie było, ja tego "W instrukcji jest napisane" nie piszę z wredoty, ino czasami tak mam jak cytuję instrukcję (nowa na forum jesteś to masz prawo nie wiedzieć) ;)
Co do Bojana - tak, z tego koło Gdyni, ale to przejdźmy na PW, żeby nie offtopować, bo nas panowie mody opier... pouczą :D


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

O był edit w tym poście... no i przepadło :D
bender pisze:1. Sobowtór - czy posiada tyle siły co my razem z przedmiotami czy tylko naszą siłę bazową?
Nieistotne, macie równą siłę i już. Rzucasz kostką na zasadzie "kto więcej".
bender pisze:2. Pojedynek - czy jeśli wyzwę na pojedynek gracza, który siedzi w areszcie (dodatek Miasto) zostaje on z niego wyciągnięty i ściągnięty na nasze pole?
Nie mam przed sobą instrukcji miasta więc nie wiem czy są tam jakieś ograniczenia, ale jeżeli interpretować zasady dokładnie to tak, można go wyciągnąć w ten sposób z miasta. Hmm w sumie ciekawe, nigdy mi się to podczas gry nie zdarzyło :D
bender pisze:3. Czy jeśli jakiś przeciwnik pojawił się na obszarze, na którym nie wyciągamy karty przygody (np wioska) to czy po jego pokonaniu przystępujemy do badania obszaru?
Podstawka, 13:5
Poszukiwacz stosuje się do instrukcji, wydrukowanej na Obszarze, na którym się znalazł. Jeżeli są tam jacyś Wrogowie, muszą oni najpierw zostać pokonani lub należy im się wymknąć. Następnie Poszukiwacz może odwiedzić Nieznajomych, zabrać złoto, Przedmioty i Przyjaciół.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

ODPOWIEDZ