Kilka pytań odnośnie zasad

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
killy9999 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 34
Rejestracja: wtorek 11 sie 2009, 12:32
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie zasad

Post autor: killy9999 »

Witam wszystkich na forum. Jest to mój pierwszy post (i mam nadzieję, że nie ostatni). Chciałem prosić o pomoc w rozwianiu kilku wątpliwości, które trapią mnie od jakiegoś czasu. A więc po kolei:

1. Na Przeklętej Polanie znajduje się Pustelnik. Trafiam do Ruin i ciągnę dwie karty. Są to Diablik i Miecz. Rzucam kostką, by ustalić gdzie przenosi mnie Diablik i tak się składa, że wypada 6. Czy w tej sytuacji:
a) przerywam badanie Ruin (nie mogę wziąć miecza), przenoszę się na Przeklętą Polanę i mogę przystąpić do zbadania obszaru (a więc otrzymać Talizman od Pustelnika).
b) przerywam badanie Ruin (nie mogę wziąć miecza), przenoszę się na Przeklętą Polanę i nie mogę przystąpić do zbadania obszaru. Po prostu zaczynam kolejną turę startując z Przeklętej Polany.

2. Sytuacja podobna. Na Ruinach wyciągam Pegaza i Miecz. Postanawiam skorzystać z propozycji Pegaza. Czy w tej sytuacji:
a) Kontynuuję badanie Obszaru (biorę miecz), a Pegaz podwozi mnie w następnej turze zamiast mojego normalnego ruchu (teleportuję się gdzie chcę, zamiast rzucać kostką).
b) Przerywam badanie Obszaru (nie biorę miecza) i natychmiast przenoszę się na wybrany przez siebie Obszar, przy czym mogę go badać.
c) Przerywam badanie Obszaru (nie biorę miecza) i natychmiast przenoszę się na wybrany przez siebie Obszar, przy czym nie mogę go badać.

3. Jestem w mieście. Zostawiam muła z przedmiotami w stajni. Na jednej z ulic trafiam na Żywioł Powietrza. Czy:
a) automatycznie odzyskuję muła i przedmioty ze stajni
b) muł i przedmioty zostają w stajni aż po nie wrócę
c) muł i przedmioty przepadają

4. Mam 4 przedmioty (nie mam muła) i Alchemika jako przyjaciela. Wyciągam przedmiot, który uznaję za bezużyteczny. Czy:
a) mogę wyciągnięty przedmiot po prostu zamienić w złoto
b) muszę najpierw wyrzucić jakiś przedmiot (bo w danym momencie mogę mieć tylko 4), potem mogę zamienić bezużyteczny przedmiot w złoto, ale nie mogę już podnieść wyrzuconego przedmiotu (czyli zostaję z trzema przedmiotami i dodatkowym mieszkiem złota).


http://rozplatajactecze.blogspot.com/ - Mój blog. Kilka słów o nauce

Machete
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 141
Rejestracja: poniedziałek 03 lis 2008, 15:07
Lokalizacja: grindhouse
Płeć:

Post autor: Machete »

Pytanie 1 - odpowiedź A
Pytanie 2 - odpowiedź B (na pegazie nie ma nic o tym że przenosi w kolejnej turze)
Pytanie 3 - skłaniałbym się do odp B
Pytanie 4 - w momencie kiedy rozpatrujesz przedmioty czyli karty z nr 5 wg mnie możesz - 1)odłożyć dowolny przedmiot 2)podnieśc ten bezuzyteczny i od razu zmienić go w złoto, po czym 3)podnieśc ten odłożony. Nie widze powodu dla którego nie mógłbyś podnieść ponownie przedmiotu który odłożyłeś, no chyba że instrukcja w którymś miejscu tego zabrania. Natomiast gdyby to miało miejsce w W Kosmicznej Otchłani to wtedy byłoby gorzej bo tam odłozony przedmiot od razu wypada z gry.


If you're going to hire Machete to kill the bad guy, you'd better make damn sure the bad guy isn't you!

Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave »

Ja tylko dopowiem, że w/g mojej interpretacji zasad to w 3 będzie odpowiedź B. Muł z Przedmiotami nie może się teleportować do ciebie. Swoją droga rozpatrujemy sytuację w której twój Poszukiwacz jeszcze dycha. Po prostu masz zwyczajnie pecha i musisz po nie wrócić.
Co do całej reszty podpisuję się pod tym co napisał Machete.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
killy9999 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 34
Rejestracja: wtorek 11 sie 2009, 12:32
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: killy9999 »

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)


http://rozplatajactecze.blogspot.com/ - Mój blog. Kilka słów o nauce

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Machete pisze:Pytanie 4 - w momencie kiedy rozpatrujesz przedmioty czyli karty z nr 5 wg mnie możesz - 1)odłożyć dowolny przedmiot 2)podnieśc ten bezuzyteczny i od razu zmienić go w złoto, po czym 3)podnieśc ten odłożony. Nie widze powodu dla którego nie mógłbyś podnieść ponownie przedmiotu który odłożyłeś, no chyba że instrukcja w którymś miejscu tego zabrania.
A czy przypadkiem jak odłożysz przedmiot to żeby go podnieść nie musisz ponownie zbadać obszaru (stanąć na nim ponownie w innej kolejce)? Pytanie teoretyczne bo gram tak jak Ty.



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

killy9999 pisze:4. Mam 4 przedmioty (nie mam muła) i Alchemika jako przyjaciela. Wyciągam przedmiot, który uznaję za bezużyteczny. Czy:
a) mogę wyciągnięty przedmiot po prostu zamienić w złoto
b) muszę najpierw wyrzucić jakiś przedmiot (bo w danym momencie mogę mieć tylko 4), potem mogę zamienić bezużyteczny przedmiot w złoto, ale nie mogę już podnieść wyrzuconego przedmiotu (czyli zostaję z trzema przedmiotami i dodatkowym mieszkiem złota).
Instrukcja tego nie precyzuje dokładnie aczkolwiek na podstawie:
5:4 Poszukiwacz może w każdej chwili wyrzucić posiada­
ny Przedmiot, zostawiając jego odkrytą Kartę na Obsza­
rze, na którym właśnie się znajduje.
można wywnioskować, że skoro w dowolnym momencie można wyrzucić przedmiot to teoretycznie to co zaproponował Machete jest prawidłowe.

Moim zdaniem to doskonały temat na MiM 1.5 :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5423
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

W takim razie jak wyciągnę Zbójców (Zdarzenie, kradną całą kasę i przedmioty) to mogę wyrzucić przedmioty i złoto, a jak przyjdzie czas na rozpatrywanie art z numerkiem 5 to je podniesc? ;>
Ehh wylapałem kolejny bug xD


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave »

Rogo pisze:W takim razie jak wyciągnę Zbójców (Zdarzenie, kradną całą kasę i przedmioty) to mogę wyrzucić przedmioty i złoto, a jak przyjdzie czas na rozpatrywanie art z numerkiem 5 to je podniesc? ;>
Ehh wylapałem kolejny bug xD
No nie do końca no chyba, że jesteś w Oazie hehe


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5423
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

w każdej chwili mogę wywalić przedmioty, więc robię to przed badaniem karty ;>


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave »

Taaa ale w ten sposób też można się nieźle wkopać, bo już w cale nie jest powiedziane że je później podniesiesz.
A tak na serio to ja sobie nie przypominam aby ktoś tak grał :mrgreen:


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3398
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

to akurat jest już trochę naciągane i pachnie omijaniem reguł...
1 to Zdarzenie i moim zdaniem je należy rozpatrywać w pierwszej kolejności. Co wszelkiego pozostawiania przedmiotów itp. to chyba najpierw trzeba wykonać wszystkie instrukcje Kart. Czyli Zbójcy cię rabują bo jest do ZDARZENIE, czyli rozpatrujesz je jako pierwsze, Przedmioty to 5, więc wszelkie instrukcje jak zabranie, pozostawienie i przetapianie rozpatrujesz w piątej kolejności po Zdarzeniach, Wrogach, Wrogach i Nieznajomych. Nie widzę więc żadnego problemu, poza tym, że Rogo, próbujesz w bardzo wyrafinowany sposób "nagiąć" przepisy. To już jest nie interpretacja, a nadinterpretacja.

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 4:25 pm ]
poza tym, pozostawiając przedmioty musisz się "poruszyć" i ponownie trafić na ten sam Obszar i ponownie go zbadać jeżeli chcesz je odzyskać, o tym już mowa była w innym poście




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21695
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo »

Rogo pisze:W takim razie jak wyciągnę Zbójców (Zdarzenie, kradną całą kasę i przedmioty) to mogę wyrzucić przedmioty i złoto, a jak przyjdzie czas na rozpatrywanie art z numerkiem 5 to je podniesc? ;>
Ehh wylapałem kolejny bug xD
W TMiM to jest dozwolone, o ile, jak Stave powiedział, jesteś na Oazie. Ale również tam w instrukcji jest napisane, iż jak upuścisz kartę (Przedmiot, Przyjaciel), to nie możesz jej podnieść w tej samej turze.

Ja osobiście grałem (czy to w starego, czy nowego) MiMa, iż najpierw porzucasz Przedmiot/zamieniasz w złoto, następnie możesz wziąć ten, który chcesz, który włóaśnie wyciągnąłeś.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5423
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Wiesz Kaktus+, ja tylko piszę jak można na siłę interpretować zacytowany przez SeSima fragment instrukcji ;> Oczywiście tak nie gram :P
U mnie zasady nieraz bywają naciągane, ale to w drobnych kwestiach i tutaj Alchemik mógłby zamienić którekolwiek przedmioty w złoto a później by si,ę 4 przedmioty wzięło do ekwipunku i finito :P


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3398
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Kaktus+ »

wiem, że tak się nie gra :) jednak interpretując zasady trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, niekiedy nawet logikę można sobie darować, najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Wydaje mi się, że chyba nikt nie stosuje w 100% przepisów zawartych w instrukcji. Ta gra jest tak stara i w toku wielu lat gry, każdy wypracował własne reguły, bardziej bądź mniej zmieniające stare. To już kwestia praktyki i ogrania. Ja zasady dosyć znacznie modyfikuję podczas gry przez co gra wydaje się być ciekawsza. Ale to jak wiadomo jest indywidualną kwestią.




ODPOWIEDZ