Unieruchomienie i Niewidzialność

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Polakowski [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: sobota 25 kwie 2009, 20:57
Lokalizacja: Kosmicza Forteca
Płeć:
Wiek: 29

Unieruchomienie i Niewidzialność

Post autor: Polakowski »

Czy mogę wymykać się Nieznajomym za pomocą Unieruchomienia lub Niewidzialności? Jakoś nie mam ochoty rzucać kostką u czarownicy lub grając dobrym poszukiwaczem wylosować diabła.



Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

To pytanie na upartego mogłoby trafić do działu MiM 1,5, bo z opisu na kartach wynika, że tylko Poszukiwaczom, albo Wrogom (Wróg czyli: Zwierzę, Potwór, Smok, lub Duch) co w sumie można nawet uznac za dyskusyjne.
Ja w odniesieniu do nieznajomych tych czarów nie stosuję.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Polakowski, wg instrukcji nie możesz, ale jak sobie zagrasz na logikę... No cóż, każdy gra tak naprawdę na swoich zasadach ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Polakowski [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: sobota 25 kwie 2009, 20:57
Lokalizacja: Kosmicza Forteca
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: Polakowski »

Doszło dziś do takiej sytuacji jak grałem z bratem i z kumplem. Była Czarownica i kumpel u niej wyrzucił 1. Więc wywalił itemy na obszar z czarownicą zamienił się w żabę. Ja miałem 2 czary - Unieruchomienie i Teleportacja. Przeteleportowałem się na obszar z itemami (Korona Salomona, Zbroja, Topór, Muł, Magiczny Miecz i coś jeszcze :D ) ale najpierw musiałem rzucać u czarownicy, więc rzuciłem na nią unieruchomienie. Bracik i kumpel zdziwko bo w instrukcji nic nie ma o wymykaniu się nieznajomym. Ostatecznie wyrzuciłem 1 i też zamieniłem się w żabe :/ Nie wiem co zrobić z tą sytuacją.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Według mnie nie można. W instrukcji nic nie jest napisane o nieznajomych więc uważam że tylko w walce można stosować ten czar.



Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Lens pisze:(...)bo z opisu na kartach wynika, że tylko Poszukiwaczom, albo Wrogom
I ten opis w zupełności wystarczy. Skoro wymykać się poszukiwaczom i wrogom to w żadnym wypadku nie nieznajomym. Nie wiem nad czym tu w ogóle dyskutować. Jak ktos chce to może zrobić sobie czar, który uchroni nas przed nieznajomymi, wrogami, poszukiwaczami i czymkolwiek zechce ale wykorzystywać tak Unieruchomienie i Niewidzialność to już łamanie zasad.



Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: yabollo »

SeSim pisze:Polakowski, wg instrukcji nie możesz, ale jak sobie zagrasz na logikę... No cóż, każdy gra tak naprawdę na swoich zasadach ;)
Z tego co pamiętam w instrukcji Podstawki jest cały punkt poświęcony "Wymykaniu się" w którym jest mowa o każdej istocie której chcemy się wymknąć...
Sięgnąłem do instrukcji i:

18. WYMYKANIE SIĘ
18:1 Poszukiwacz może, używając Specjalnej Zdolności lub Czarów "Unieruchomienie" i "Niewidzialność" wymknąć się nieprzyjaznej istocie lub Poszukiwaczowi. "Wymykający się" Poszukiwacz nie może potem w żaden sposób oddziaływać na tych, którym się wymknął i odwrotnie. Czar "Unieruchomienie" umożliwia wymknięcie się jednej (unieruchomionej) istocie, pozostałe sposoby - wszystkim istotom, znajdującym się na tym Obszarze na raz.
18:2 Istoty, którym można się wymknąć to:
a. Każdy, kto zaatakuje Poszukiwacza na Obszarach Zewnętrznej lub Środkowej Krainy.
c.
(chyba powinno być b. ;)) Każda istota, opisana na Kartach Przygód, z którą Poszukiwacz nie chce się spotkać, np. Diablik, Wiedźma czy Czarownica.
18:3 W Wewnętrznej Krainie można się wymykać tylko innym Poszukiwaczom.


Myślę, że na podstawie punktu 18:2 c. można się wymknąć Nieznajomemu za pomocą Czaru "Unieruchomienie". Co o tym sądzicie?


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...

Awatar użytkownika
killy9999
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 34
Rejestracja: wtorek 11 sie 2009, 12:32
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: killy9999 »

Sądzę, że instrukcja jest jasna w tej kwestii - można wymykać się Nieznajomym.

[ Dodano: Nie Sie 23, 2009 4:14 pm ]
Pozwolę sobie na pewien offtop, ale zastanawiam się jak sytuacja wygląda w TMiM. Instrukcja na stronie 15 mówi:
Poszukiwacz może się wymykać:
1. Wszystkiemu, co go zaatakuje.
2. Poszukiwaczom, którzy będą próbować go zaatakować lub użyć
na nim swych specjalnych zdolności.
3. Istotom, które pojawiają się w wyniku kart Zdarzeń, Miejsc lub
Nieznajomych
(np. Smok pojawiający się w wyniku działania
karty Jaskinia).
A potem na stronie 21 jako jedną z zasad alternatywnych podaje "Unikanie nieżyczliwych postaci":
Poszukiwacz może wymykać się wszystkim nieżyczliwym postaciom (a nie tylko innym Poszukiwaczom i istotom) przedstawionym na kartach lub obszarach, których nie chcą spotkać (z wyjątkiem postaci znajdujących się na obszarach Krainy Wewnętrznej). Na przykład, Poszukiwacz mógłby uniknąć Czarnego Rycerza, Czarownicy lub wiedźmy z karty Przekleństwo, natomiast nie mógłby uniknąć spotkań na obszarach Wieży Wampirów, Jamy Wilkołaka, Śmierci i Otchłani. To od decyzji graczy zależy, które ze spotkań można uznać za nieżyczliwe postacie (i którym można się w konsekwencji wymknąć).
Pierwszy cytat jest dla mnie jasny, ale drugi zaciemnia sprawę.


http://rozplatajactecze.blogspot.com/ - Mój blog. Kilka słów o nauce

ODPOWIEDZ