Arcymag a czar Rozkaz

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
mazur81 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: sobota 07 mar 2009, 16:41
Lokalizacja: kraków
Płeć:

Arcymag a czar Rozkaz

Post autor: mazur81 »

Graliśmy wczoraj ze znajomymi i doszło do sytuacji w której jeden koleś był w koronie władzy i naparzał na mojego Arcymaga czarem rozkaz. doszło do sporu ponieważ ja chciałem sie bronić przed nim zdolnościami arcymaga. Czyli "Jeżeli ktos posłuży sie wobec ciebie czarem rzuć kostką" i jest spora szansa ze czar nie zadziała lub tez nawet odobije sie na rzucającego. Nic nie ma natomiast napisane czy można tego użyc wobec czaru rozkaz. Koleś upierał sie że nie można. ja myśle ze skoro nie ma nic napisane wobec jakich czarow mozna tego uzyc tzn ze mozna wobec wszystkich łącznie z czarem rozkaz.
Czy ktoś wie jak to jest??
Pozdrawiam



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Moim zdaniem masz rację. Zdolność dotyczy też czaru rozkaz. Jeśli nie dotyczyło by to czaru rozkaz to powinna być adnotacja, tak jak na amulecie w Talismanie.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21695
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo »

Zgadzam się z Hellhoundem, Rozkaz, mimo iż jest wywoływany przez Obszar, nie kartę, to wciąż jest Czarem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Korczyk
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 430
Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Korczyk »

Zgadzam się z przedmówcami. Czasem ktoś przywyknie za bardzo do czarów jako kart, ale to że się tak nauczył nie oznacza, że nie ma tego nigdy zweryfikować. Możliwe też, iż rozchodzi mu się o brak tego częstego w MiMie zapisu „…czarów, włącznie z czarem Rozkaz”; ale raczej w to wątpię - twierdzi tak, bo mu tak po jego stronie pasuje, a nie - wyciąga to z zasad. Co do owego zapisu „włącznie z czarem Rozkaz”, to jest to tylko dopełnienie treści oczywistej, pisane właśnie na wypadek takich nieporozumień takim, jak Twój kolega, i nie musi to pisać.



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

mazur81, Zawsze jeżeli jakaś zdolność antymagicza ma ekskludować czar Rozkaz to jest to napisane. Jeżeli nie ma to ta zdolność również działa na Rozkaz.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

mazur81, Zawsze jeżeli jakaś zdolność antymagicza ma ekskludować czar Rozkaz to jest to napisane. Jeżeli nie ma to ta zdolność również działa na Rozkaz.
No to jest właśnie problem :) Bo czasem pisze, że "dotyczy również czaru rozkaz", czasami chyba pisze "nie dotyczy czaru rozkaz" (napisałem chyba, bo nie przychodzi mi do głowy żadna konkretna karta czy zdolność), ale najczęście nie ma wzmianki na temat tego jak dana karta ma się do czaru rozkaz... Trzeba teraz się zastanowić, który zapis jest zbędny, bo ewidentnie, jeden jest zbędny ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 660
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 28
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ja zawsze gram tak: czar "Rozkaz" jest czarem nadrzędnym, ignorującym wszelkie zasady. Jeśli jakaś karta, postać itd nie ma napisane, że "dotyczy także czaru Rozkaz" (jak jest np. na "Rozroszeniu"), to niedotyczy. Czyli Arcymag nie może wykorzystywać swojej specjalnej zdolności wobec Rozkazu.


Obrazek

Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Ja miałem taki sam problem jakieś dwa tygodnie temu. Mój kuzyn miał ARCYMAGA, a ja ZŁODZIEJA na KORONIE WŁADZY. Mój kuzyn w naturalnym odruchu samozachowawczym :mrgreen: chciał się bronić. ustaliliśmy, że podczas tamtej rozrywki mógł się bronić w taki sposób, ale w kolejnych rozgrywkach będzie to wykluczone.
Wydaje mi się, że jeśli dotyczy coś czaru ROZKAZ to jest to zazwyczaj napisane na karcie.
Ponadto za moją teorią przemawia sama zdolność ARCYMAGA zapisana na jego karcie. Przy rzucie kostką trzech oczek po rzuconym CZARZE czytamy: "3= Czar nie działa, a ty możesz wziąć jego kartę, jeśli ci pozwala na to Moc;" A więc zdolność (moim zdaniem) dotyczy jedynie konwencjonalnych CZARÓW.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 201
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: kayoy »

Ja gram tak, że na czar Rozkaz nic nie działa (oprócz Rozproszenia magii i Odbicia) i Arcymag sobie zdolnością nie może się bronić ani żadne duperele w stylu Amulet.. Na tej samej zasadzie traktuję czary rzucane z Puszki Pandory.. To moc Korony władzy, niszcząca, pazerna, okrutna i nadludzka, tu nie powinno być żadnej litości dla tych, którzy się spóźnili na koronę.. Przecież Rozkaz działa wszędzie, nieważne czy Otchłań czy Jaskinia.. A tak na marginesie Arcymag to drut o..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...

Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: yabollo »

kayoy pisze:(...) Przecież Rozkaz działa wszędzie, nieważne czy Otchłań (...)
Czy aby na pewno działa w Otchłani... ?


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...

Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 201
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: kayoy »

Jeśli chodzi o Instrukcję to się nie założę bo po prostu nie wiem nie pamiętam.. Ale od zaorania dziejów grałem tak że Rozkaz działa wszędzie i w Otchłani schować się nie można..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...

Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

yabollo pisze: Czy aby na pewno działa w Otchłani... ?
Hmm... Właściwie dobre pytanie którego nigdy sobie nie zadawałem.

W instrukcji napisane jest tak : "Na Poszukiwaczy znajdujących się w Kosmicznej Otchłani nie oddziałuje nic, co się dzieje na innych planszach "Magii i Miecza" ani żadne Karty, które zostały wyciągnięte na innych planszach."

Jednak z drugiej strony napisane jest również "Król Smoków ani ci, którzy są obdarzeni Siłą Herkulesa nie mogą się teleportować do Kosmicznej Otchłani." Więc odpadają 2 ZAKOŃCZENIA ALTERNATYWNE. WŁADCA DEMONÓW i CZARNA DZIURA odpadają również, nie muszę tłumaczyć dlaczego. A co z KORONĄ WŁADZY i PUSZKĄ PANDORY? Nie wspomniano o nich w instrukcji OTCHŁANI. (Swoją drogą uważam PUSZKĘ PANDORY za najgłupsze i najtrudniejsze do wyeliminowania przeciwników ZAKOŃCZENIE.) Ja zawsze grałem na zasadach, że można w ten sposób atakować POSZUKIWACZY znajdujących się w OTCHŁANI. W końcu zdobyliśmy KORONĘ WŁADZY a nie jakąś RÓŻDŻKĘ czy inny MAGICZNY PRZEDMIOT z PRZYGÓD.

Nigdy nie zadawałem sobie pytania czy ROZKAZ działa w OTCHŁANI, bo wydawało mi się to oczywiste. I raczej zdania nie zmienię.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: yabollo »



Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...

ODPOWIEDZ