Smoczy najazd vs Trzęsienie Ziemi - alternatywnie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Smoczy najazd vs Trzęsienie Ziemi - alternatywnie

Post autor: SeSim »

Żeby naświetlić temat przytoczę pierwszy post wilczego:
wilczy pisze:Mam dwa pytania, jedno lekkie, na rozgrzewkę (może nawet powiecie że pytam o oczywiste sprawy, ale spytam) a drugie jako wariant cięższy zdarzenia:

1. Jest sobie taka sprzątająca planszę powszechnie znana karta o nazwie "Trzęsienie ziemi". Jest to Zdarzenie, czyli (1). Przypomnę gametext:

"Krainą, w której się znajdujesz wstrząsa potężne trzęsienie ziemi. Rzuć kostką dla każdej Karty Przygód, która leży w tej Krainie i jest odkryta. Rezultat równy 1 lub 2 oczkom oznacza, że ta Karta wpada w powstałą w ziemi szczelinę - należy ją odłożyć."

Cześć kart, które po odkryciu należy pozostawić na planszy zawiera dopisek "(nazwa karty) pozostanie w tym miejscu do konca gry." Czy traktowac to jako ewentualny immunitet przeciwko styuacjom typu "trzęsienie ziemi"?

2. Jest sobie w dodatku "Smoki" karta "Smoczy najazd". Także Zdarzenie (1) o treści:

"Horda Smoków atakuje Zamek, równając go z ziemią. Umieść tę kartę na obszarze Zamek. Od tej chwili pomijaj wszelkie polecenia związane z tym obszarem i zamiast tego weź jedną Kartę Przygody."

Chciałbym wiedzieć jak rozsądzilibyście taką oto sytuację: W czasie gry wyciągniety zostaje "Smoczy najazd", na obszarze Zamku ciągnięte są Przygody (jedna). Po jakims czasie ktoś przebywający w Środkowej Krainie wyciąga "Trzęsienie ziemi". Wszystkie karty zostają przetestowane na rzut 1, 2. Jak postąpić z "najazdem"? Czy w razie 1, 2 karta schodzi "odsłaniając" nie zniszczony i "czynny" Zamek? Czy może w tym przypadku nie należy nawet rzucac kostką dla sprawdzenia?
Valdi pisze:1.1 [wycięte w celu zachowania logiki zdania - SeSim] można tu zastosować opcje Karta wyciągnięta ma wpływ na karty już odsłonięte a nie odwrotnie.
1.2 lub (czego nie stosowałem nigdy w takim przypadku bo stosowałem opcje 1.1) patrząc po numerze karty Zdarzenie 1 karta (mimo że odsłonięta wcześniej) numer np. 5

2. Hmm ciekawe spostrzeżenie w sumie to może być tu dyskusja ale mysle że w takim przypadku zamek niema samoregeneracji a karta "Smoczego Najazdu" ma być pozostawiona wyłącznie w celach przypomnienia że zamek nie istnieje. Czyli Trzęsienie Ziemi nie wpływało by na Smoczy Najazd.
kilof pisze:Trzęsienie Ziemi nie działa oczywiście na kartę Smoczy Najazd, bo jest to Zdarzenie położone na planszy, żeby przypominać o tym wydarzeniu. Ale jak ktoś chce, to nie widzę przeszkód, żeby Trzęsienie Ziemi zastosować również do tej karty. Można to wytłumaczyć nie autoregeneracją, ale po prosty tym, że Zamek został odbudowany (trochę się to kłóci z trzęsieniem ziemi, ale chyba takie rozstrzygnięcie nie jest strasznie rażące).
Piecho pisze:
wilczy pisze: Czy w razie 1, 2 karta schodzi "odsłaniając" nie zniszczony i "czynny" Zamek? Czy może w tym przypadku nie należy nawet rzucac kostką dla sprawdzenia?
W tym przypadku uważam (tzn. ja bym tak grał :P), że jednak powinno sie rzucać kostką dla karty smoczy najazd.Mimo, że jest to przypomnienie, to jednak karta ta leży na obszarze Zamku, i każdy kto na niąstanie bada ją(ciągnąc kartę przygody).
Także wg mnie powinno się rzucać kostką.
wilczy pisze:Cześć kart, które po odkryciu należy pozostawić na planszy zawiera dopisek "(nazwa karty) pozostanie w tym miejscu do konca gry." Czy traktowac to jako ewentualny immunitet przeciwko styuacjom typu "trzęsienie ziemi"?
Tutaj zgadzam się z kolegami :arrow: trzeba rzucać dla każdej karty, nawet tej, które mają instrukcję- pozostaną tutaj do końca gry. Ta instrukcja nie bierze pod uwagę tego typu zdarzeń jak Trzęsienie Ziemi.
HunteR pisze:
Mimo, że jest to przypomnienie, to jednak karta ta leży na obszarze Zamku, i każdy kto na niąstanie bada ją
Nie bada się karty ino obszar :P Gdyby 'zburzyć' trzęsieniem ziemi (jak?!) najazd smoków to by oznaczało że zamek nagle się odbudował :???: Równie dobrze można by trzęsieniem ziemi zlikwidować skutki zamieci :roll: Karta nalotu smoków (mimo że na jej instrukcji) pisze inaczej nie powinna być właściwie zostawiana na planszy. Robi się to jednak po to żeby gracze nie zapomnieli że zamku już nie ma.
MAXtoon pisze: W dyskusji moje zdanie takie, ze nie usuwamy karty Smoczy najazd. Dlaczego? Abo ta karta faktycznie tam nie leży. Nie powinna tam leżeć. Jeśli jednak ktoś kłądzie ją tam dla przypomnienia, to tak naprawde jej tam nie ma. To jest zdarzenie. Zamek został zniszczony i go juz nie ma, wiec trzesienie ziemi nie odbuduje go w zaden sposób. Stało się, zamek został zniszczony przez Smoki i nawet trzesienie ziemi nie pomoze ;)
pretorianstalker pisze:2.Wersja fabularna - jak ktoś nie wie jak wytłumaczyć odbudowę zamku po trzęsieniu ziemi i sprawia mu to problem, to niech nie zdejmuje tej karty i po kłopocie.

3.Wersja turniejowa - organizator i tak ustala zasady :P
kufir pisze:Nie. Zamek został znisczczony raz na zawsze. Inaczej bylo by to nie logiczne.
Piecho pisze:Logicznie myśląc to Zamek jest zniszczony i koniec. Ale jeśli patrząc wg zasad, które akurat tutaj są niedopracowane, to rzeczywiście Zamek powinno się zostawić. Ja jednak jestem za tym, żeby nie grać zaślepionym w zasady, ale wprowadzić też trochę logiki do rozgrywki.
Morgoth61 pisze:Zasadą każdej gry jest trzymanie się logiki w razie, gdy zasada nie jest jasna. A jak trzęsienie ziemi może wpłynąć na jakiekolwiek zdarzenie, które nie stworzyło nic materialnego ? Jeszcze gdyby to było magiczne trzęsienie ziemi odbudowujące zamki :]. Zdarzenia nie leżą na planszy. To było .. zdarzenie .. coś się kiedyś stało - w ogóle - nieważne najczęściej jaki gracz i na którym polu to wyciągnął - może nie mieć na niego w ogóle wpływu. Więc jak trzęsienie ziemi może usunąć to co zdarzyło się w przeszłości ? Chyba, że w wyniku zdarzenia powstał zamek, ale to wtedy takie zdarzenie należałoby traktować jako miejsce. Smoczy najazd wprowadza permenentna zmiane w rozgrywce i znika. Nie mozna stwierdzic, ze smoczy najazd jest co ture i smoki co ture niszcza zamek - bo skoro karta o takiej instrukcji jest na planszy to znaczy, ze zamek jest niszczony co ture. Na polu zamku potem ma stac karta symbolizujaca to, ze BYŁ smoczy najazd, ktorego skutki sa widoczne i teraz zamiast zamku sa gruzy albo pola, a nie smoczy najazd, wiec nie mozna usunac karty smoczego najazdu, bo smoczego najazdu juz nie ma - BYŁ.

Nalezy rozsadnie korygowac niedopatrzenia tworcow gry - a to ewidentnie jest niedopatrzenie i nie sadze, zby tworcy MiM zakladali, ze smoczy najazd nalezy usunac.
Budowania zamku w wyniku trzesienia ziemi jest dla mnie kretyńskie i nie chciałbym grać z osobą, która stara się mnie przekonać, że smoczy najazd nalezy usunąć.
(nie sądziłem, że kiedyś gdzieś przytoczę jakąkolwiek wypowiedź morgotha jako sensowną :P
wilczy pisze:Morgoth - przekonałeś mnie. Twoja wypowiedź jest właściwie zgodna z twierdzeniem, że karta "Smoczy najazd" pozostaje na planszy właściwie tylko jako znacznik informujący o zniszczeniu Zamku. Natomiast istotnym wzmocnieniem tej myśli jest stwierdzenie że (o czym właściwie wiadomo od początku) mamy do czynienia ze zdarzeniem, które już się stało i żadne karty, które nie wejdą do gry w momencie nastąpienia "Najazdu" nie mają już na niego wpływu, ponieważ już nie zdążyły.
Emil777 pisze:Hehehe nie wyobrażam sobie odbudowy zamku poprzez trzęsienie ziemi [-X Toż to nie logiczne żeby naprawiło się coś poprzez zniszczenie czym na pewno jest trzęsienie ziemi... To jest chyba jedyna karta która leżąc na planszy nie powinna podlegać trzęsieniu ziemi.
Ufff... sensowny podział pierwotnego tematu był istną mordęgą :D Mam nadzieję, że udało mi się to w jakiś przystępny sposób skompilować do kupy.

A tak to wygląda od strony instrukcji:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1548

Oryginalny manuskrypt:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... 36&start=0


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Melańczuk
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 123
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2006, 18:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Melańczuk »

Jakbym miał kierować się logiką to moim zdaniem efektów Smoczego najazdu Trzęsienie ziemi odwrócić nie powinno. Za to każde miejsce "do końca gry" przez Trzęsienie ziemi może być wyautowane z gry... przynajmniej ja tak gram i nikt nie jęczy.


Koleś git pierd!@# wszystkie zasady i nie jest frajerem

Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1473
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

A my doszliśmy do wniosku, że takie usuwanie Zamku z gry jest bez sensu, zwłaszcza że nawiązują do niego różne karty i zdolności i zbanowaliśmy tę kartę. I po problemie.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
Ragnar666
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: środa 10 lut 2010, 22:21
Lokalizacja: znikąd
Płeć:

Post autor: Ragnar666 »

Dla mnie sytuacja jest oczywista - jak zawsze w przypadku niedomówień kierowaliśmy się w naszej ekipie logiką. Jak trzęsienie ziemi może odbudować zamek? XD Smocze Najazd pozostaje na planszy żeby przypominać graczom o tragedii, jaka wydarzyła się w tym miejscu xD



ODPOWIEDZ