zbroja, hełm, tarcza

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Ile rzutów obronnych można wykonać?

Tylko jeden
30
43%
Za każdy przedmiot ochronny jaki się posiada
39
57%
 
Liczba głosów: 69

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

zbroja, hełm, tarcza

Post autor: PoKrAk »

Zauwazxyłem w temacie o zasadach turniejowych taki problem.
Ktoś wymyślił, że jak się po przegranej walce bronimy zbroją to już nie rzucamy na obronę z hełmu. Moim zdaniem to jest oczywista bzdura (w zasadach nigdzie nei pisze, że rzuca się tylko raz) bo po co np błędnemu rycerzowi wszystkie te rzeczy (tarczam hełm, zbroja) na początku? Jeśli ktoś ma hełm i tarczę to oczywiste jest, że będze lepiej chroniony niż ktoś kto ma samą tarczę.

oczywiście warto zaznaczyć, że nie można naraz używać dwóch tarcz, czy dwóch hełmów. natomiast ktoś mający na głowie pełny hełm, w ręku wielką tarczę, na sobie zbroję płytową, i do tego posiadający pole siłowe będzie miał cztery rzuty obronne. I nigdy mi nawet przez myśl nie przeszło, że może być inaczej. Co o tym sądzicie?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Amen! Tak ma być i koniec.



PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Poza tym w instrukcji pisze, że aby zapobiec utracie wytrzymałości poszukiwacz może skorzystać z "czarów i przedmiotów" w liczbie mnogiej i nie ma najmniejszych podstaw by sądzić, że posiadanie pola siłowego uniemożliwia nam korzystanie z tarczy. Taki sposób grania jest sprzeczny z zasadami, choć oczywiście jak komuś bardziej to odpowiada to może sobie tak grać o ile przekona do tego współgraczy.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 612
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Leviathan »

W pełni zgadzam się z tym, że można korzystać ze wszystkich posiadanych przedmiotów, o ile nie są to przedmioty tego samego rodzaju.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

A ci co się nie zgadzają z tym co napisałem tylko głosują w ankiecie bo nie mają argumentów :badgrin:


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR »

No cóż, to raczej nie logiczne że ktoś kto dostał w łeb broni się zbroją czy tarczą i na odwrót. Jednak to tylko gra planszowa i nie jest tak zaawansowana jak gry RPG. Powiem jednak szczerze że jak byłem mały to zawsze tak grałem tzn. jeśli miałem trzy przedmioty to najpierw rzucałem na zbroję, jeśli nie poskutkowało to na tarczę a na końcu na hełm.

Jednak karta postaci Lucasa niweluje ten problem i jest to chyba jedna z najlepszych errat do MiMa. Tak więc jestem za jednym przedmiotem w zależności od tego w co oberwiesz.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Niweluje tylko wtedy kiedy się z nią gra, a kiedy się nie gra według mnie powinno się rzucać za każdy przedmiot.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Hunter - własnie dlatego że to gra planszowa a nie RPG powinno się rzucać za wszystko.

Poza tym - tarczą nie bronisz się jak już dostałeś tylko ZANIM dostaniesz, tym samym, ktoś może zasłaniać się tarczą przed ciosem, ale ponieważ nie zdołał się zasłonić ale ma jeszcze hełm to może się nim teraz bronić. Natomiast ktoś mógł mieć jeszcze do tego pole siłowe więc wtedy trzeba najpierw sprawdzić czy przeciwnik zdołał ominąc tarczę, potem czy zdołał się przez nie przebić, a jesli tak, to czy zdołał przebić jescze hełm - i na tym to polega.

I jeszcze jedno - walka to nie jest jeden cios - walka to dłuższa wymiana ciosów, a to że ktoś ma więcej przedmiotów chroniących przed obrażeniami sprawi że większa ilosć z tych ciosów mu nie zaszkodzi. Nie określa się dokładnie gdzie trafił jakiś tam jeden cios bo to nei RPG okresla się tylko wynik całej walki. A na to czy się w niej straciło punkt wytrzymałości ma wpływ każdy przedmiot używany przez poszukiwacza.

A poza tym po co by był ten cały sprzęt Błędnemu Rycerzowi, co? Żeby poszedł i sprzedał?
Jednak karta postaci Lucasa niweluje ten problem i jest to chyba jedna z najlepszych errat do MiMa.

jak niweluje? sprawdza się gdzie się trafiło? To planszówka a nie RPG, dodatkowym rzutom mówię stanowcze NIE. Poza tym - ja nie mówię tu o zasadach autorskich, a tylko iw yłącznie o tym jak to powinno wyglądać zgodnie z zasadami MiMa.
Ostatnio zmieniony środa 07 lut 2007, 15:24 przez PoKrAk, łącznie zmieniany 1 raz.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Jak już się wyraziłem - nie lubię rzucać wielokrotnie podczas jednej tury. To często zabija przyjemność prostej gry, składa ją coraz bardziej.

I tak jak Hunter uważam - jeśli oberwiesz w jedno to drugie Cie nie obroni.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

MaxToon - chyba nie rozumiesz na czym polega walka w MiMie :-s
(wyjaśnienie w poprzednim poście)

wg takiego rozumowania wszelkei hełmy i tarcze to przedmioty zupełnie bezsensowne, trzeba sobie jak najszybciej załatwić zbroję i tyle, reszta do niczego się już nie przyda.
nie lubię rzucać wielokrotnie podczas jednej tury. To często zabija przyjemność prostej gry, składa ją coraz bardziej.
nikogo nie obchodzi co lubisz a czego nie. Mowa tutaj o tym jak to powinno wyglądać zgodnie z zasadami.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

A mnie nigdy w życiu do głowy nie przyszło, żeby rzucać po kolei za każdy rodzaj Przedmiotu ochronnego, bo Poszukiwacz z Ciężką Zbroją, Wielką Tarczą i Pełnym Hełmem (no i jeszcze Pole Siłowe do tego) byłby praktycznie nietykalny. Jak kogoś to interesuje, to mogę obliczyć prawdopodobieństwo zranienia tak wyposażonego Poszukiwacza.
Ale jak gram, to stosuje kartę poszukiwacza Lukasa, co jest rewelacyjnym rozwiązaniem.


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek


PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

bo Poszukiwacz z Ciężką Zbroją, Wielką Tarczą i Pełnym Hełmem (no i jeszcze Pole Siłowe do tego) byłby praktycznie nietykalny
i własnie temu te przedmioty służą. Zresztą inni poszukiwacze mogą mu je najpierw odebrać po wygranej walce, więc nie widzę problemu.
Jak już pisałem wcześniej - wszelkie hełmy i tarcze tracą jakikolwiek sens jeśli jest tylko jeden rzut.

Nigdzie w zasadach nie napisano, że jak się używa jednego przedmiotu to inny już nie działa. Na tej samej zasadzie możnaby udowadniać, że jak masz jeden przedmiot podnoszący siłę o 1 (magiczny pas) to nie możesz już sobie dodać punktu za pierścień.
Ostatnio zmieniony środa 07 lut 2007, 15:41 przez PoKrAk, łącznie zmieniany 1 raz.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

A poza tym po co by był ten cały sprzęt Błędnemu Rycerzowi, co? Żeby poszedł i sprzedał?
Być może :]

btw, pole siłowe? :/
I jeszcze jedno - walka to nie jest jeden cios - walka to dłuższa wymiana ciosów, a to że ktoś ma więcej przedmiotów chroniących przed obrażeniami sprawi że większa ilosć z tych ciosów mu nie zaszkodzi. Nie określa się dokładnie gdzie trafił jakiś tam jeden cios bo to nei RPG okresla się tylko wynik całej walki. A na to czy się w niej straciło punkt wytrzymałości ma wpływ każdy przedmiot używany przez poszukiwacza.
Jeśli już tak jesteś z logiką za pan brat może wytlumacz czemu po przegranej walce można albo 'trochę' zabić poszukiwacza odbierając mu punkt wytrzymałości albo zabrać mu przedmiot? Ludzie, odstawcie troche logikę, to świat fantasy. Naczelna zasada - każdy gra jak chce.
MaxToon - chyba nie rozumiesz na czym polega walka w MiMie :-s
Wręcz przeciwnie - doskonale wiem :] Walka polega na zsumowaniu całkowitej sily jednej istoty z całkowitą siłą drugiej istoty + rzut kostką dla każdej ze stron, dla Twojej informacji. Co więcej, w tymże miejscu nie należy kierować się logiką tak bardzo, jak można.

Równie dobrze walke mogę opisać jako wiele ciosów, zaś jeden decydujący. I to ten decydujący dopiero odbiera wytrzymałość, i przed nim wreszcie dopiero można się chronić. Naprawde, w pewnych miejscach logika musi iść w odstawkę.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ludzie, odstawcie troche logikę,
właśnie. Odstaw trochę logikę i spójrz co mówią zasady :P
- można użyć przedmiotów (nie przedmiotu) by sie uratowac przed utratą wt.
- tak samo nigdzie nei pisze, że można dodać sobie punkty siły z dwóch magicznych przedmiotów
Wręcz przeciwnie - doskonale wiem :]
nie dośc, że nie wiesz to nawet nei rozumiesz o co chodziło w zdaniu na które tak odpowiedziałeś.
Walka w MiMie polega na określeniu jednym rzutem wyniku całego starcia. Na przebieg tego starcia i jego skutki mogą mieć wpływ wszystkie posiadane przez Poszukiwacza przedmioty, o ile zasady nie mówią inaczej. Nie masz najmniejszych podstaw w zasadach by zabronić komuś rzucać trzy rzuty obronne, które wynikają z posiadanych przez niego przedmiootów. Twoją jedyną podstawą jest w tym momencie twoje własne "widzimisię", a wiesz ile taki argument jest wart? Więc owszem, możesz graćjak chcesz, ale tylko jeśli inni gracze zgodzą się z twoim pomysłem. Jeśli natomiast będą chcieli grać zgodnie z zasadami to nie masz podstaw by się nie zgodzić. Mam nadzieję, że zdajesz sobie z tego sprawę.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

Właśnie policzyłem:
Szansa zabrania w walce Wytrzymałości Poszukiwaczowi wyposażonemu tak jak opisałem wcześniej przy rzucaniu na każdy przedmiot wynosi 1 do 72 (czyli praktycznie takiemu gościowi można zabrać Wytrzymałość tylko raz w ciągu całej gry!).
Jeśli stosuje się Kartę Poszukiwacza i do tego przyjmiemy, że chroni nas jeszcze Pole Siłowe to szansa wynosi 1 do 6 (co jest chyba bardziej rozsądne).


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Pokrak, istnieje coś takiego jak DYSKUSJA... Po co zakładałeś ten temat? Jasno mowisz ze wszyscy któzy nie zgadzają się z twoim zdaniem nie mają racji. Chlopie, opanuj się.
nie dośc, że nie wiesz to nawet nei rozumiesz o co chodziło w zdaniu na które tak odpowiedziałeś
Nie wyczułeś nutki ironi w mojej odpowiedzi, a szkoda :] Odpowiedz miałaby zupełnie inny wydzwięk.
Nie masz najmniejszych podstaw w zasadach by zabronić komuś rzucać trzy rzuty obronne
Podobnie jak Ty nie masz podstaw by zabronic komus wykonac jednego rzutu obronnego :]
Więc owszem, możesz graćjak chcesz, ale tylko jeśli inni gracze zgodzą się z twoim pomysłem.
Myślę, że nie potrzebuje zgody ludzi z forum aby grać tak jak mi się podoba. Mylę się? Ja przedstaiwam swoje stanowisko na ten temat, Ty zaś z całym szacunkiem zamiast przyjąć je ze spokojem zaczynasz rzucać multum argumentow na obalenie tego co powiedzialem przy okazji ukazując mi że się nie znam, że racja jest po Twojej stronie.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Pokrak, istnieje coś takiego jak DYSKUSJA... Po co zakładałeś ten temat? Jasno mowisz ze wszyscy któzy nie zgadzają się z twoim zdaniem nie mają racji. Chlopie, opanuj się.
1) oczywiście, że istnieje dyskusja
2) do dyskusji potrzebne są argumenty jednej i drugiej strony
3) nie ma mowy o dyskusji kiedy jedna strona przedstawia argumenty a druga mówi "a bo ja nie lubię"
Podobnie jak Ty nie masz podstaw by zabronic komus wykonac jednego rzutu obronnego :]
oczywiście, że nie mam. Zakładając, że zagralibyśmy razem, za każdym razem gdybym miał się bronić przed utratą wt wykonywałbym tyle rzutów obronnych ilem m przedmiotów ku temu służących bo jest to w zgodzie z zasadami gry. Natomiast nie miałbym absolutnie nic przeciwko temu, żebyś Ty w takich sytuacjach wykonywał tylko jeden rzut obronny :)
Myślę, że nie potrzebuje zgody ludzi z forum aby grać tak jak mi się podoba. Mylę się?
oczywiście, że nie. Wyłącznie zgody ludzi z którymi grasz. Jeśli im to pasuje, to wszystko jest w największym porządku, jakkolwiek gracie niezgodnie z zasadami ;)
Ty zaś z całym szacunkiem zamiast przyjąć je ze spokojem zaczynasz rzucać multum argumentow na obalenie tego co powiedzialem
istnieje coś takiego jak DYSKUSJA :biggrin: i ona na tym własnie polega. Na wysuwaniu argumentów i równoczesnym obalaniu argumentów drugiej strony. Dopóki ktoś w przekonywujący sposób nie obali moich argumentów dopóty będę przekonany, że mam rację :)


Kilof :arrow: są inne sposoby na pozbawienia poszukiwacza życia niż walka (i to tylko fizyczna, w psychicznej zbroja jak wiadomo na nic się nie zda). A poza tym każdy poszukiwacz, wygrywający z takim zakutym w stal delikwentem, nie będzie mu próbowął zabrać wytrzymałości, tylko zabierze mu jakiś przedmiot, na przykład jeden z tych, które go chronią, tak że po kilku takich walkach już taki twardy nie będzie.

PS. pomysł z kartą postaci mi nie odpowiada i z niej nie korzystam.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Nie wiem o co chodzi z jakąś kartą Lukasa i niewiele mnie to obchodzi. Wszystkie zasady wymyślone przez graczy i nie pochodzące z oficjalnej gry nie powinny być argumentami w dyskusji na temat zasad samej gry, bo:
1.Nie każdy te dodatkowe autorskie dodatki musi znać
2.Nie każdy musi je akceptować

Odnosząc się do instrukcji MiM - nie ma żadnych przeciwwskazań, aby rzucać 4 razy na obronę, a przed tym jeszcze ze dwa razy na wymykanie się - liczcie prawdopodobieństwo i płaczcie. Ale co z tego wynika? Czy z tego względy, że coś ma małe prawdopodobieństwo zaraz musimy je zwiększać? Da się to obejść i tyle :P
Zasady są zasadami i uważam, że powinno się je stosować np w takich sytuacjach jak turniej.

Do tej pory spotykałem się na tym forum z licznymi nadinterpretacjami - jak np Przeistoczenie. Ale jeszcze nie widziałem takich kwiatków jak wymyślanie własnej zasady i dodawanie jej do oficjalnych zasad MiMa. A określanie w co poszukiwacz został trafiony uważam za głupotę - to nie RPG, tylko prosta planszówka... jak widać nie dla każdego jednak taka prosta.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
Ein
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 14 lis 2006, 20:02
Lokalizacja: Różaniec Metropolis :P
Płeć:
Wiek: 30
Kontakt:

Post autor: Ein »

Popieram stanowisko Pokraka w całej rozciągłości. :]

Kilof, co do twoich wyliczeń - poproś jakiegoś kolegę aby ubrał się w pełną zbroję płytową, hełm garnczkowy i wziął do ręki jakąś tarczę, a ty sam chwyć w ręce miecz (taki prawdziwy, żelazny) i spróbuj zrobić mu jakąś krzywdę. IMHO liczba 1/72 dosyć precyzyjnie określa szansę na to, że ci się uda :D



Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

O Karcie Poszukiwacza wspomniałem tylko na marginesie. Oczywiście nie oponuję za tym, by włączyć ją do Turnieju.

Na ostatnich mistrzostwach graliśmy tak, że rzucało się tylko 1 raz i nikt nawet nie wspomniał, że mogłoby być inaczej.


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

oczywiście, że nie mam. Zakładając, że zagralibyśmy razem, za każdym razem gdybym miał się bronić przed utratą wt wykonywałbym tyle rzutów obronnych ilem m przedmiotów ku temu służących bo jest to w zgodzie z zasadami gry. Natomiast nie miałbym absolutnie nic przeciwko temu, żebyś Ty w takich sytuacjach wykonywał tylko jeden rzut obronny :)
No, poczucie humoru to posiadasz ;)
oczywiście, że nie. Wyłącznie zgody ludzi z którymi grasz. Jeśli im to pasuje, to wszystko jest w największym porządku, jakkolwiek gracie niezgodnie z zasadami ;)
I tu się nie zgodzę. Podaj mi zasadę ktora określa to jasno? Niestety, nie ma takiej. Więc interpretacja pozostaje do nas ;)
Nie wiem o co chodzi z jakąś kartą Lukasa i niewiele mnie to obchodzi. Wszystkie zasady wymyślone przez graczy i nie pochodzące z oficjalnej gry nie powinny być argumentami w dyskusji na temat zasad samej gry, bo:
1.Nie każdy te dodatkowe autorskie dodatki musi znać
2.Nie każdy musi je akceptować
Ale zgodzisz się, że jeśli ktoś z takową gra, przedstawi ją na forum w sposób klarowny to może być argumentem? Sądze że jeśli zebralibyśmy się w kilku, tak ilu nas tam by było, to każdy mialby choc jedną rzecz inną. W czasie gry kilka rzeczy przyjmuje się w sposób zwyczajowy.
Odnosząc się do instrukcji MiM - nie ma żadnych przeciwwskazań, aby rzucać 4 razy na obronę, a przed tym jeszcze ze dwa razy na wymykanie się - liczcie prawdopodobieństwo i płaczcie. Ale co z tego wynika? Czy z tego względy, że coś ma małe prawdopodobieństwo zaraz musimy je zwiększać? Da się to obejść i tyle :P
Zasady są zasadami i uważam, że powinno się je stosować np w takich sytuacjach jak turniej.
A która zasada mówi że należy rzucać 4 razy? Nie ma takiej i ot cały problem. Nie ma takiej zasady, i każdy może interpretować to dowolnie. Chyba że grozi za to lincz.

to nie RPG, tylko prosta planszówka
Powtarzam do od dawna. Niestety są i tacy którzy robią z tego Rpg na siłę, no ale cóż. Żeby nie było, to nie do tego tematu.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave »

Witam
Jeśli nie grasz z karta postaci nie ważne czy Lukasa, mojego czy innej osoby autorstwa to przekonanie cie do racji chociazby sposobu rozstrzygania walki, w/g tego co lukas zamieścil bądź ja w swoim projekcie jest bezcelowe bo i tak twardo będziesz stal przy swoim. Niestety twoje argumenty sa bardzo naciągane i kompletnie nie maja nic wspólnego z logika, jak żyję, nigdy nie uzywałem tak absurdalnego roziązania a także nikt z osob z ktorymi grałem. Co najważniejsze chyba nigdy nie widziałeś pojedynku Rycerzy co???
Faktem jest, że w instrukcji nie ma przeciwskazania na rzuty obronne i to aż 4, jesli posiadasz odpowiedni sprzęt czemu??Bo NIE MA NIC napisanego o tym w instrukcji i każdy może interpretować to w dowolny sposób, tylko widzisz, PROBLEM polega na tym, że są ludzie, którzy grając w grę chcą trochę logiki a takie rozwiązanie jest jej pozbawione. Jeśli komuś twoja wizja się podoba to możesz grać razem z pretorianem i innymi osobami, które w całej swej rozciągłości bronia tego co w instrukcji i nie dopuszczaja do siebie jakichkolwiek zmian. Zreszta pretorian juz się wyraźił, że sprawdzanie kto w co dostał jest głupotą, jak już zauważyłeś są osoby przeciwnego zdania, bo po to są autorskie dodatki aby ulepszyć grę, rozwijać itp (czasem moga jakieś buraki się wkraść of course). Z drugiej strony podczas rozgrywania turnieju tu pretorian ma racje powinno sie stosować zasady jak w orginale.
Reasumując to co napisałem jeśli któs lubi ostro trzymać sie instrukcji proszę bardzo, lecz
są ludzie, którzy lubia to wszystko rozbudować o logiczne posunięcia, które nie każdemu sie spodobają. Na pewno takich osób do swojego toku myslenia nie przekonasz.
Pozdrawiam Stave.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

tu się nie zgodzę. Podaj mi zasadę ktora określa to jasno? Niestety, nie ma takiej. Więc interpretacja pozostaje do nas
Nic z tych rzeczy.
Na karcie Zbroi pisze, że możesz rzucić kostką po przgranej walce, na karcie tarczy też pisze, że możesz rzucić, z tego co mi wiadomo nigdzie nie pisze o tym, że jakieś przedmioty się wykluczają. Możesz równocześnie mieć Koronę Salomona i Święty graal i obydwa dodają ci moc, bo nigdzie nei pisze, że nie dodają. tak samo możesz mieć tarczęi hełm i rzucać za obydwa.
jeśli zaczynać wprowadzać takie dziwactwa jak wykluczanie się tarczy i hełmu, to czemu nie zacząć wymyślać innych?
Ale zgodzisz się, że jeśli ktoś z takową gra, przedstawi ją na forum w sposób klarowny to może być argumentem?
Nie może. Bo jak zakładam temat w którym chcę dyskutować o tym jak wg zasad powinno się postępować, to naprawdę mnie nie obchodzi że ktoś sobie wprowadził do gry szereg nowych nawet najlogiczniejszych zasad i dobrze mu się z nimi gra. Argumentem może być tylko to co mozna znaleźć w instrukcji. A w instrukcji wyraźnie pisze że można użyć przedmiotów by się ochronić, co jasno dowodzi że mozna wykorzystać więcej niż jeden. Na tej samej zasadzie można się też próbować wymykać tyle razy ile ma się rzeczy (i zdolności) do tego służących.

No, poczucie humoru to posiadasz
Tu nie ma nic do rzeczy poczucie humoru. Piszesz, że to kwestia "upodobania", ok, możesz mieć sobie swoje upodobania i rzucać tylko raz jak nie lubisz dużo rzucać, ale ja tam ponad upodobania przedkładam zasady, a ponieważ nic nie wskazuje, na to, ż enie mogę rzucic nawet cztery razy o ile mam tyle przedmiotów, które mi to umożliwią, to w żaden sposób nie mógłbyś mi tego zabronić i po prostu bym to zrobił.
A która zasada mówi że należy rzucać 4 razy? Nie ma takiej i ot cały problem.
Zasada zbroi - 1 rzut
Zasada pola siłowego - 1 rzut
Zasada hełmu - 1 rzut
Zasada tarczy - 1 rzut
Ja stosuję te wszystkie zasady, może ty stosujesz tylko niektóre ;). prosta matematyka wskazuje, ze w takim wypadku są 4 rzuty. Tu nie ma pola do żadnej interepetacji, mam 4 przednmioty, każdy ma jasno określone działanie więc korzystam z nich wszystkich, bo paragraf 16.9 instrukcji mi na to pozwala.

Stave :arrow:
twoje argumenty sa bardzo naciągane i kompletnie nie maja nic wspólnego z logika
po 1 - LOGIKA MNIE NIE OBCHODZI, W GRZE PLANSZOWEJ INTERESUJĄ MNIE ZASADY. To o czym mówię nei jest żadna "moja wizja" tylko zasady MiM. Wypadałoby tylko aby ci którym się te zasady nei podobają, stwierdzili jasno że grają inaczej niż mówią zasady bo im tak się podoba (do czego oczywiście mają prawo i ani mi przez myśl ni eprzeszło, żeby ich przekonywać do zmiany zdania), a nie usiłowali udowadniać, że w zasadach jest coś innego niż rzeczywiście tam jest.

po 2 - Natomiast zakładając że mnei interesuje logika > wg twojej logiki gośc w zbroi jest tak samo bezpieczny jak gośc w zbroi, hełmie, z cięzką tarczą i dodatkowo chroniony polem siłowym, tak?

Gratuluję takiej logiki :badgrin:

PS. Stave - w tym temacie chyba wyraźnie zaznaczyłem już że w najmniejszym stopniu nie interesują mnie żadne autorskie modyfikacje zasad a tylko i wyłacznie to co przewidują zasady tej gry.

PS2. walki rycerzy widziałem, ale nie ma to absolutnie nc do rzeczy w przypadku gry, która nawet nei udaje, że chce być realistyczna.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave »

Własnie odpowiedziałes na swoje argumenty:
Pierwsze twoje primo jak i drugie:
po 1 - LOGIKA MNIE NIE OBCHODZI, W GRZE PLANSZOWEJ INTERESUJĄ MNIE ZASADY. To o czym mówię nei jest żadna "moja wizja" tylko zasady MiM.
po 2 - Natomiast zakładając że mnei interesuje logika > wg twojej logiki gośc w zbroi jest tak samo bezpieczny jak gośc w zbroi, hełmie, z cięzką tarczą i dodatkowo chroniony polem siłowym, tak?

Gratuluję takiej logiki :badgrin:

Wiesz to ja musze tobie pogratulować kompletnego braku logiki bo kompletnie nie rozumiesz tego co napisałem a najważniejsze samej WALKI.
Druga sprawa grałeś kiedyś w Talizman?? Też widac, ze nie i pewnie napiszesz mi, ze też kompletnie cię to nie obchodzi?
Ja grałem i wiem jak tam zasady są przedstawione, a ty jak widze nie bierzesz pod uwage, że sfera popełniła błędy przy tumaczeniu itp i poprostu to wykorzystujesz czemu bo zasada 16:9 w angielskim wydaniu mówi o Przedmiocie a nie o Przedmiotach i jest to duża różnica.
Jak widze polemika z toba do niczego i tak nie doprowadzi a swoja droga jesli podczas gry miałbyś grać jak przedstawiłeś to MAXtoonowi to wiec, ze gry by nie bylo bo musi byc kompromis.
Pozdrowionka Stave.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Czyli noszenie czegokolwiek oprócz zbroi w grze mija się z celem :-k . Troszkę to bez sensu jak dla mnie ale dobra. Przynajmniej Muła się trochę odciąży :D i mieszków złota trochę zostanie.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D

ODPOWIEDZ