Rzycio-godziny spędzone nad rozkminianiem Logiki MiMa...

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Rzycio-godziny spędzone nad rozkminianiem Logiki MiMa...

Post autor: dms~ » niedziela 01 kwie 2012, 20:37

Owszem ale wszystkich kwestii ustalić się nie da, niektóre pojawiają się podczas gry...

Zajrzyj proszę do działu "targowisko", możliwe że będziesz mógł Mi pomóc...
Ostatnio zmieniony czwartek 05 kwie 2012, 11:24 przez dms~, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave » niedziela 01 kwie 2012, 20:41

Wiesz wszystko zależy jak długo grałeś w MiM i jakie sporne kwestie znalazłeś - i najważniejsze czy spisywałeś te kwestie?? oraz z jakimi dodatkami grałeś - najbardziej chochliko-robako żerna jest Jaskinia :mrgreen: .


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » niedziela 01 kwie 2012, 20:56

Gram od 1994 roku więc prawie 20 lat. Graliśmy w podstawę + wszystkie oryginalne dodatki (podziemia, miasto, kosmiczna otchłań, jaskinia, smoki) oraz + 4 poszukiwaczy z pisma Magia i Miecz. Bez dodatków autorskich. Wtedy ich nie było. Ostatnio mało gramy, ale jest z 50 stron zapisanych przez nas kwestii paradoksów i pytań w MiM.



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: stave » niedziela 01 kwie 2012, 21:14

WoW to nie próżnujecie :mrgreen: hehe miło


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » niedziela 01 kwie 2012, 23:04

Magia i Miecz to gra zupełnie niedopracowana logicznie, była pisana przez autorów którzy w nią nie grali przez tyle lat co Ja i nie widzieli niektórych sytuacji. W trakcie tworzenia dodatkowych części oraz wydając pismo "Magia i Miecz" poszerzyli dużo zasad (np. dodali do poszukiwacza "Nekromancer" możliwość wyboru walki, wręcz lub psychiczną jako zdolność, a na karcie tego nie ma).

Podam Ci przykład, grając z Twoją logiką, wybieram postać "Leśny duszek". Staje się następnie Arcymagiem, czyli mam w/g logiki ciągle 4 czary, umiem je odbijać, ignorować itp. co czyni Mnie potężniejszym od jasnowidza. Do tego znajde różdżkę - 5 czarów?

Grając kuglarzem, staję się Arcymagiem, mam ciągle 3 zaklęcia z których jednym jest zawładnięcie, drugim mesmeryzm lub przeistoczenie (to zaklęcie zawsze odrzucaliśmy podczas gry). Widzisz tutaj logikę?

Stając się postacią dodatkową (czempion, arcymag itp.) zrzekamy się zdolności poprzedniego poszukiwacza, ponieważ te postacie i tak mają bardzo silne zdolności. Np. Czempion (z łucznikiem, strażnikiem, najemnikiem, wojownikiem, instruktorem + zdolność najemnika za mz, do tego piłomiecz) jest nie do pokonania nawet z ograniczeniem maksymalnej siły własnej do 6-8 (graliśmy tak zawsze).

To o czym piszesz, może działać tylko w przypadku Szeryfa. W grze powinien zostać zachowany balans. Bez niego gra robi się nieciekawa.
W Magicznym Mieczu udowodniłem coś odwrotnego, choć ma on lekko różne zasady od MiMa i niewykluczone że w MiMie tak jest jak piszesz.
Magiczny Miecz, to plagiat i zasady zostały trochę zmienione nic więcej. Tam też gra jest niezbalansowana. Zamiast robić kopię na Magię i Miecz, mogliby bardziej ją dopracować...

Przykład z praktyki wieloletniej gry:

Karta z Jaskini Legionista - widzisz tutaj sens?
My zmodyfikowaliśmy, iż jest on z Tobą od 3-5 tur. Potem odchodzi, odłóż jego kartę.
Inaczej mogę biegać po planszy i bić wszystkich po kolei...



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Misiek » niedziela 01 kwie 2012, 23:13

Spodziewałem się niestety podobnej odpowiedzi. Na zjeździe tydzień temu co rusz wynikały sytuacje z innych domowych interpretacji, a ta przedstawiona zasługuje na to miano i nic więcej, musisz o tym wiedzieć by nie wzbudzać zamieszania wśród tych którzy poszukują odpowiedzi, a niekoniecznie je mają wyrobione.

Twoja wiedza o tym czym były te gry jednak jest płaska. MiMa nie tworzyli autorzy którzy w nią nie grali. Wywodzi się z Talismana, który był wydaną wersją testowego Necromancera. MiM tylko ze względu na niezawsze trafne tłumaczenia w erze gdzie uczono tylko rosyjskiego miał nieścisłości. MM jakbyś się do niego nie odnosił, tworzyła ta sama firma opierając się na doświadczeniach z pierwotnego tłumaczenia, widać że ponownie sięgała do pierwowzoru by zmieniać niektóre opisy. Widać to nawet po ilości pytań o zasady w działach obu gier.




dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » niedziela 01 kwie 2012, 23:39

by nie wzbudzać zamieszania wśród tych którzy poszukują odpowiedzi, a niekoniecznie je mają wyrobione.
Ci co poszukują odpowiedzi, niech przeczytają instrukcję i grają bez balansu. Chodząc z legionistą i rzucając przeistoczenie. Po co pytać jeśli wszystko wiecie... ??
Twoja wiedza o tym czym były te gry jednak jest płaska. MiMa nie tworzyli autorzy którzy w nią nie grali. Wywodzi się z Talismana, który był wydaną wersją testowego Necromancera. MiM tylko ze względu na niezawsze trafne tłumaczenia w erze gdzie uczono tylko rosyjskiego miał nieścisłości.
Nie masz racji, nie jest płaska, nie chodzi tutaj o nieścisłości w tłumaczeniu, ale o brak jak już pisałem logiki i balansu.
MiMa nie tworzyli autorzy którzy w nią nie grali.
Moim zdaniem praktycznie wcale w nią nie grali gdyż jest baaardzo dużo nieścisłości...

Nie obraź się, ale Moim zdaniem płaską wiedzę masz jednak Ty...
MM jakbyś się do niego nie odnosił, tworzyła ta sama firma opierając się na doświadczeniach z pierwotnego tłumaczenia
MM nie tworzyła ta sama firma która wymyśliła MiM.
Magiczny Miecz jak pisałem to plagiat skopiowany przez brak przedłużenia licencji na sprzedaż przez polską Sferę. Tak samo jak Jaskinia która została wymyślona przez polaków.

"Magia i miecz (ang. Talisman – oryg. talizman) to gra planszowa fantasy wydana przez brytyjską firmę Games Workshop, która w latach 80. zdobyła dużą popularność i została przetłumaczona na wiele języków, w tym Polski (polskim wydawcą gry była Sfera)."

Wydawca to nie producent. Sfera przetłumaczyła gotową grę zmieniając trochę szatę graficzną a następnie poprzez brak licencji zerżneła i zrobiła plagiat jakim jest Magiczny Miecz a poprzez właśnie brak zagorzałych graczy testujących wśród wydawców/autorów gra posiada właśnie takie logiczne luki i niezbalansowanie. Po prawie 20 latach grania wiem to na pewno...



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5468
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » poniedziałek 02 kwie 2012, 00:01

Wiktor pisze:Co się stanie z powziętą Pożyczką gdy z Arycmaga powróci do Żołnierza ?
Z tego co pamiętam to w żabę zmieniamy się przy opuszczaniu miasta, a nie podczas pobytu poza miastem. Więc nic się nie stanie, dopóki żołnierz nie wejdzie ponownie do miasta i ponownie z niego nie wyjdzie.


What a view.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Misiek » poniedziałek 02 kwie 2012, 00:15

dms~ Dziękuję że powtórzyłeś jako swoje argumenty to wszystko co napisałem post wyżej, a nawet dodałeś trochę nieścisłości. Zanim nagadasz więcej gupot porównaj Talismana 1ed z MiMem. Skoro MiM jest tłumaczeniem to chyba warto odpowiedzi szukać w anglojęzycznym pierwowzorze.

Ja się zgodzę z większością rzeczy które napiszesz, bo ba! młodych graczy w stare gry tu jest mało i sam gram od tego czasu co ty, tylko dopisuj jasną informację że jest to twoja interpretacja i próba naprawy luk które istnieją, wtedy nie będzie nieporozumień.

edit

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... c&start=15

Temat gdzie wałkowaliśmy to samo o specjalnych postaciach w odniesieniu do MM. Pierwszy post na górze po edicie.




dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » poniedziałek 02 kwie 2012, 01:30

Zgadzam się z Tobą, lecz nawet w Talismanie 1 ed były nieścisłości. W MiM również są. Jest to niedopracowanie...
Nie można grać całkowicie w/g instrukcji ponieważ jest to głupie. Są zasady gry którymi gramy (np. podczas walki) a są zasady logiki, tak jak nie można włożyć do ukrytej kieszeni konia i wozu.

Z takimi zasadami trzeba grać.



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Misiek » poniedziałek 02 kwie 2012, 02:01

dms~ pisze:Z takimi zasadami trzeba grać.
Część ludzi będzie zawsze chciała grać inaczej, a pewność z jaką wypowiadasz się w postach sugeruje oryginalne rozwiązanie, a nie autorską poprawkę. Od tego mamy dział MiM 1,5 gdzie omawiane są takie poprawki. Tutaj jedynie zaciemniasz obraz oryginalnych rozwiązań.




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5224
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » poniedziałek 02 kwie 2012, 09:47

Dobra, panie "Ave Logika" ;)
Gdzie jest logika gdy będąc Minotaurem stajesz się Arcymagiem i nagle tracisz zdolność zakazującą używanie hełmów? Nagle rogi odpadają? :mrgreen:
Poza tym od kiedy "musisz zawsze posiadać co najmniej 2 Czary" + "musisz zawsze posiadać co najmniej 2 Czary" = "musisz zawsze posiadać co najmniej 4 Czary"?
Zero w tym matematyki :P
A={x: x>=2}, B={x: x>=2}, (A suma B) = {x: x>=2}, co kończy dowód :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 660
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 28
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » poniedziałek 02 kwie 2012, 17:38

Pierwsza Specjalna Zdolność chyba każdego Mistrza to "Zachowujesz Moc, Siłę... (...) itd. Poszukiwacza, którym byłeś poprzednio". Jak dla mnie zdolności też, bo stanie się Mistrzem, to po prostu swego rodzaju upgrade, awans. Jeśli nie napisano inaczej, to stajemy się lepsi niż byliśmy, a nie gorsi. Leśny Duszek zmieniony w Mistrza Złodziei sporo traci.
A przykład z Czarami da się wyjaśnić: skoro 6 Mocy daje nam 3 Czary, to można mieć maksymalnie trzy. W Instrukcji nie ma "6 Mocy - 3 Czary i więcej"). Nawet posiadając Różdżkę nadal posiada się trzy czary, co jest nadal atrakcyjne, gdyż standardowo nie ma postaci, która miałaby ich tyle.


Ja grałbym, że tracąc Arcymaga stajemy się automatycznie Ropuchą. Ten Czar może krążyć nad nami i czyhać, aż stracimy protekcją Arcymaga :) Swoją drogą... co powiecie na Rozproszenie Magii? Mając Rozproszenie można by wziąć pożyczkę bezpiecznie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor » poniedziałek 02 kwie 2012, 18:05

Ponieważ z tematu zrobił się duży offtopic, założyłem osobny temat. Proszę o rzeczowe odpowiedzi :)

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=92411#92411




Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Artownik » poniedziałek 02 kwie 2012, 21:47

dms~ pisze:
Misiek pisze:MM jakbyś się do niego nie odnosił, tworzyła ta sama firma opierając się na doświadczeniach z pierwotnego tłumaczenia
MM nie tworzyła ta sama firma która wymyśliła MiM.
dms~ spuścił byś z tonu, bo jest on nieco obraźliwy.
Mógłbyś też czytać dokładnie. Przecież wyraźnie Misiek pisał, że opierali się na doświadczeniach z tłumaczenia gry, a nie jej tworzenia.

Tematów dotyczących błędów gry oraz niezbalansowanych kart jest pełno.
Prosiłbym abyś hasła o Legioniście czy Przeistoczeniu odpuścił.. są odpowiedniejsze do tego tematy.

Polecam dział MiM 1.5, do którego jak widzę trafiłeś.
Bardzo ciekawa dyskusja była przy okazji chociażby tego Legionisty, polecam zerkąć TUTAJ.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21248
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » poniedziałek 02 kwie 2012, 22:24

dms~, wielokrotnie do znudzenia powtarzałeś, że grasz w MiMa już od 20 lat. Czyli w zasadzie tyle, co bardzo wielu z nas. Głównie dlatego że średnia wieku forum to około 27~30 lat. Problem jedynie jest taki, że u nas to jest poboczny argument (tzw. ogranie), a u Ciebie niestety jest to główny argument :cry:. Gra istnieje już tyle lat, że i bez Ciebie wiele już sytuacji było wałkowanych i dyskusji omawianych.

Druga rzecz jest taka, że Twój ton jest "ja wiem wszystko, a wy wiecie gówno". Jest to nie tylko "nieco" obraźliwy ton, jak wspomniał Artownik, tylko bardzo obraźliwy ton. Naprawdę, my jak graliśmy w MiMa to nie tylko oglądaliśmy się za dupami (kobiet), ale też czasem zerkaliśmy na plansze. Przez tych naście lat oglądania dup i ruszania się lewą ręką także nałapaliśmy minimum doświadczenia. Dlatego prośba jest taka, byś nas traktował jako użytkowników, którzy też znają tę grę od dawna i są w niej doświadczeni, a nie jako noobów, którzy dostali ją przedwczoraj na gwiazdkę, zobaczyli jaka długa instrukcja i pizdnęli w kąt by nigdy więcej nie zagrać. Dziękuję :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » poniedziałek 02 kwie 2012, 23:55

dms~ spuścił byś z tonu, bo jest on nieco obraźliwy.
Oczywiście, przepraszam za ton. Każdy gra w tą grę jak chce. Ja pisałem tylko o tym, że przez lata ogrania łącznie z innymi graczami wprowadziliśmy bardzo dużo udoskonaleń które podzieliliśmy na 5 grup. Udoskonalenia te miały wprowadzić ciekawszą, logiczną rozgrywkę której w oryginalnej wersji brak.
Uwierzcie Mi, że 50 zapisanych stron, uzupełniało się ciągle zważając na niuanse gry. Oczywiście są to wprowadzenia nie autorów. Ale gdybym pokazał wam rękopis, zdziwilibyście się na ile jest ta gra przez nas dopracowana. Nie zajmowaliśmy się wymyślaniem autorskich dodatków tylko udoskonaleniem gry i podwyższeniem jakości rozgrywki...
Nawet posiadając Różdżkę nadal posiada się trzy czary, co jest nadal atrakcyjne, gdyż standardowo nie ma postaci, która miałaby ich tyle.
Wypowiem się apropo tego postu.
Mam wrażenie, iż nie rozumiecie zasady działania przedmiotu "Różdżka"
Otóż różdżka ma czar w Sobie i biorąc go z puli, kładziemy go właśnie na tym przedmiocie. Strata tego przedmiotu w jakikolwiek sposób ciągnie za sobą stratę również czaru. Posiadając nawet moc 1, możemy używać różdżki i rzucać czary. Ale podczas walki, gdy nie możemy używać przedmiotów np. magicznych (którym właśnie jest różdżka) nie możemy również rzucić czaru (np. dotyk śmierci). Posiadając moc 6 możemy mieć 3 czary, oraz 1 czar na różdżce.

Ale zerknę do innych tematów jak radzicie :)
I przepraszam jeśli kogoś uraziłem! Ale chciałem pomóc 8-[



Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Arkon » czwartek 05 kwie 2012, 12:39

dms~ pisze:Zgadzam się z Tobą, lecz nawet w Talismanie 1 ed były nieścisłości. W MiM również są. Jest to niedopracowanie...
Nie można grać całkowicie w/g instrukcji ponieważ jest to głupie. Są zasady gry którymi gramy (np. podczas walki) a są zasady logiki, tak jak nie można włożyć do ukrytej kieszeni konia i wozu.

Z takimi zasadami trzeba grać.
Cóż. Talisman/MiM/MM itd to gry fantasy, więc nie wiem czemu na siłę doszukjesz się w nich logiki? Już to samo w sobie jest nielogiczne.
Jesli jednak chcesz wszystko tłumaczyć logiką to sugeruję jednak zaczęcie rozważań od Talismana. A tak swoją drogą ciekaw jestem jak tę kwestię rozwiążą w najnowszej edycji.



dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » piątek 06 kwie 2012, 00:18

Też Mnie to interesuje, ale staram się zrobić aby gra była logiczna, nie zapominam jednak że jest to gra fantasy. Naprawdę wprowadzałem tyle modyfikacji i tyle rozwiązań, czasem niedorzecznych. Dla przykładu:

Gracz Jasnowidz trafił do otchłani i spotkał symbiota, ten go zabił gdyż siła Jasnowidza wynosiła 1 a symbiot zabrał ten punkt i Jasnowidz musiał skończyć grę. Tak graliśmy (poszukiwacz nie może nie posiadać siły lub mocy, ginie podczas gdy poziom spada poniżej jednego).

Przedmiot Magiczna kusza (nasza interpretacja): magiczna kusza użyta w czasie walki dodaje Ci 2 punkty do Siły (tylko jeśli masz moc większą od 4), również za jej pomocą możesz strzelać do wrogów i innych poszukiwaczy znajdujących się o 3 obszary od Ciebie, nie posługując się własną siłą, lecz siłą kuszy która w czasie strzału wynosi 7 (nie można do niej nic dodawać oprócz rzutu kostką).



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5468
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon » piątek 06 kwie 2012, 09:24

dms~ pisze:Gracz Jasnowidz trafił do otchłani i spotkał symbiota, ten go zabił gdyż siła Jasnowidza wynosiła 1 a symbiot zabrał ten punkt i Jasnowidz musiał skończyć grę. Tak graliśmy (poszukiwacz nie może nie posiadać siły lub mocy, ginie podczas gdy poziom spada poniżej jednego).
Przecież Siła/Moc poszukiwacza nigdy nie może spaść poniżej poziomu, z jakim zaczynał on grę...


What a view.


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD » piątek 06 kwie 2012, 09:32

Bludgeon pisze:
dms~ pisze:Gracz Jasnowidz trafił do otchłani i spotkał symbiota, ten go zabił gdyż siła Jasnowidza wynosiła 1 a symbiot zabrał ten punkt i Jasnowidz musiał skończyć grę. Tak graliśmy (poszukiwacz nie może nie posiadać siły lub mocy, ginie podczas gdy poziom spada poniżej jednego).
Przecież Siła/Moc poszukiwacza nigdy nie może spaść poniżej poziomu, z jakim zaczynał on grę...
Symbiot jest wyjątkiem. Niestety nie mam karty pod ręką, żeby przytoczyć treść.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21248
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Post autor: Mały Nemo » piątek 06 kwie 2012, 11:16

Mumia z Miasta jest kolejnym wyjątkiem.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » piątek 06 kwie 2012, 11:47

Rucając "osłabienie" można pozbawić punktu niżej poziomu. Tak przynajmniej zawsze graliśmy. Zyskać punty siły/mocy można wszędzie. Stracić praktycznie nigdzie. Dlatego balansowaliśmy w ten sposób. Uważam, że to logiczne. Do tego ograniczaliśmy siłę/moc do poziomu maksimum 6 pkt. Co za sens grać bez limitów i mieć siłe po 12?
Poszukiwacz nie może być silniejszy fizycznie od smoka. Poza tym, siła Herkulesa również traci wtedy sens...

P.S
Czy wszyscy wiedzą, że nie można po prostu wyrzucać czarów? Trzeba go użyć. Arcymag dla przykładu mając 2 czary "teleportacja" i "spacer po wodzie" nie może odłożyć je po prostu. Zanim weźmie następne musi użyć te co ma według naznaczenia...



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5224
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » piątek 06 kwie 2012, 12:16

dms~ pisze:Do tego ograniczaliśmy siłę/moc do poziomu maksimum 6 pkt. Co za sens grać bez limitów i mieć siłe po 12?
Poszukiwacz nie może być silniejszy fizycznie od smoka. Poza tym, siła Herkulesa również traci wtedy sens...
Też kiedyś grałem na ograniczenie Siły/Mocy, ale zupełnie bez sensu (skoro już o sensie wspominałeś), że taki Troll nie może już bardziej przykoksić i po jakimś czasie byle Kapłan może być silny jak Troll (bo ten już silniejszy nie będzie), a Troll może być tak mądry jak Naukowiec :P

A Siła Herkulesa to jedno wielkie nieporozumienie ;)


Ja nawet nie mam Talismana.


dms~ [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: niedziela 01 kwie 2012, 01:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: dms~ » piątek 06 kwie 2012, 13:49

No i uważasz, że bez ograniczeń jest lepiej?
Czyli w/g Twojej logiki, tak czy siak Jasnowidz mający siłe 1 tak czy siak dorówna poziomowi trolla ale nie przy sile 6 a przy sile 12. To jest bez sensu w stosunku do wrogów w kartach. Smoków, bestii itp.
Musi być logika :)



ODPOWIEDZ