Zamek

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ

Ocena artykułu

1
0
Brak głosów
2
1
14%
3
2
29%
4
2
29%
5
2
29%
 
Liczba głosów: 7

Awatar użytkownika
Michael [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 612
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Zamek

Post autor: Michael » poniedziałek 28 kwie 2008, 14:03

Autor dodatku: Cliff i Dess

Zostajesz zatrzymany przez straż. Rezygnujesz z próby stawienia oporu, widząc oddział uzbrojonych po zęby gwardzistów. Eskortowany pod ostrzem włóczni przemierzasz zimne korytarze, by ostatecznie zostać surowo wepchnięty do bogato zdobionej komnaty. Stajesz przed obliczem króla. Teraz on zadecyduje o twoim losie...

Czym jest rozszerzenie ?
Dodatek ten jest rozwinięciem pola Zamek , znajdującego się w Środkowej Krainie

Co zawiera ?
10 kart Zamku
2 karty Poszukiwacz-Profesja

Z czym grać ?
Właściwie wystarczy plansza główna , jednak aby nie było zgrzytów i w pełni wykorzystać możliwości dodatku potrzebne są oficjalne - Miasto ; Podziemia oraz autorski : Lodowa Kraina - wer. Cliff'a i Dess'a ( chodzi konkretnie o jedną kartę "Magiczne Ziele")

Założenie
W przeciwieństwie do wielu dodatków autorskich , oferujących potężne przedmioty , „Zamek” ma na celu jedynie rozszerzenie świata gry .

Karty
Jest ich niewiele. Wykonane zostały w stylu charakterystycznym dla tych autorów. Karty jednak i tak pełnią rolę pomocniczą w stosunku do instrukcji która jest w tym przypadku najważniejszą częścią dodatku. Zarzuty można wysunąć jedynie wobec kart profesji , na których to ilustracje dobrano w sposób niezbyt trafny i zgodny ze standardami „Magii i Miecza”

Co oferuje ?
Dobrą zabawę. Mówiąc już całkiem serio to dzięki wizycie w Zamku możemy : udać się na wyprawę w celu uratowania królowej ; wziąć udział w wojnie ; zostać wtrącenie do lochu a nawet zająć miejsce króla. Jak na tak mały dodatek możliwości są więc całkiem szerokie.

Zasady.
Ograniczają się jedynie do rzutów kostką i spoglądania do instrukcji.

Słowo końcowe.
Dodatek jest już dosyć wiekowy i oceniając go , wg tego czego wymaga się od dodatków powstających obecnie , nie wypada od rewelacyjnie. Pozbawiony jest jakiegoś konkretnego celu. Chociaż dwie profesje które możemy zdobyć wzmacniają naszego Poszukiwacza to nie są one na tyle potężne by zdobyć jakąś zdecydowaną przewagę nad pozostałymi graczami , nie są one więc wystarczającą zachętą do włączenia tego dodatku do gry.
Jest on jednak niewielkich rozmiarów więc ani nie zajmuje wiele miejsca , ani też wydrukowanie go nie uderzy poważnie w nasz budżet .Wrażenia z gry są przy tym na tyle pozytywne że warto pokusić się na jego druk .

PLUSY
- niewielki koszt druku
- klimatyczne misje
- rozwinięcie świata
- swego czasu nowatorski

MINUSY
- nie ma wpływu na ukończenie rozgrywki
- trochę zbyt dużo rzutów kostką w czasie wizyty w Zamku
- na dzisiejsze standardy niewiele oferuje

GRYWALNOŚĆ: 6/10
ZASADY: 9/10
WYKONANIE: 8/10
KLIMAT: 9/10

OCENA OGÓLNA:8/10


Gdzie zdobyć ? na stronie autorów http://cliff4.w.interia.pl/
Ostatnio zmieniony poniedziałek 05 maja 2008, 07:25 przez Michael, łącznie zmieniany 1 raz.


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?


ODPOWIEDZ