Kosmiczna Otchlań

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk » niedziela 27 maja 2007, 18:09

Otchłań daje duże możliwości, jak dla mnie to najlepszy dodatek oficjalny (i pierwszy z jakim grałem) mimo, że nie w klimacie co jest pewną wadą. Osobiscie jakoś nie lubię tam często chodzić, ale to pewnie przez to że ci z którymi gram łażą tam ciągle :P W każdym razie możliwości dopakowania duże, nie ma błędów na kartach no i poziom trudności tez jakiś jest.

Nie rozumiem banowani acałej otchłani jesli już ktoś ma ten dodatek, jak ktoś chce to wejdzie, jak nei chce - nie wejdzie.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Emil » poniedziałek 28 maja 2007, 09:47

Pokrak pisze:Nie rozumiem banowani acałej otchłani jesli już ktoś ma ten dodatek, jak ktoś chce to wejdzie, jak nei chce - nie wejdzie.
Zgadzam się z tymi słowami w 1000%


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/

wisnia
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: wisnia » środa 30 maja 2007, 14:04

mi przeszkadza w otchłani dość uboga pod względem graficznym plansza, zawiły sposób poruszania się (nie wiem jak wyale ja to się głównie odbijam od pętli czasu :mrgreen: ) oraz najważniejsze: bardzo mała ilość kart. ja mam ich ze 40, ktoś ma wiecej, moze mi sie pogubiły ](*,)
co do grywalności zgadzam się w pełni z przedmówcami, bardzo grywalny dodatek dużo wzbogacający rozgrywkę, odskocznia, dopakowywacz, który mozna przepłacić śmiercią. Świetni są dodatkowi poszukiwacze pillowbookworma z otchłani, idealnie tam pasują.


wisnia

Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Morgoth61 » czwartek 31 maja 2007, 16:59

Fakt, graficzne wykonanie planszy rani. Zwłaszcza z kolejnych edycji, gdzie otchłań jest położona na żółtym prostokącie.



Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » piątek 01 cze 2007, 00:21

E tam czepiacie się, Jaskinia wygląda jeszcze dziwniej :P Tutaj przynajmniej coś się dzieje, jakieś ufole biegają i inne buca jaja a tam same kółeczka :badgrin:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Morgoth61 » piątek 01 cze 2007, 01:31

Dzisiaj miałem przyjemność grać Kosmicznym Piratem. Wyszedłem z otchłani zdrowy i o wiele większy niż powinienem. Miałem robota bojowego, symbiota, skoczka, pole siłowe i pas podprzestrzenny (czy jakkolwiek się nazywał). A wytrzymałości 3, kiedy wychodziłem na "zewnątrz". I miałem okazje zamordować cyborga, z którym cholernie ciężko jest sobie poradzić. Cała gra toczyła się głównie w środkowej krainie, poza moim jednym wypadem do miasta, co prawie skończyło się śmiercią - i pewnie by się skończyło, gdybym nie zmienił charakteru w gildii anarchistów i nie uleczył się. Dodatkowo zostałem wtrącony do lochu z wytrzymałością 1. Musiałem uciekać (założyliśmy, że jeśli podczas procesu sądowego wyjdzie 1 to chłosta polega na utracie punktu wytrzymałości - nie pamiętam co o tym mówi instrukcja). Szczęściem wyrzuciłem 1 w drugiej turze i szczęśliwie uciekłem z listem gończym pod pachą. W mieście też zepsuł mi się robot, którego napadła olbrzymia mucha i jakiś pijak .. w sumie siła 6 (a jak robot pokonuje wrogów za mnie to ja mam prawo ich odłożyć do wymiany za punkty siły czy nie ? Ustaliliśmy, że nie).

I jeśli chodzi o porównywanie MiM do warhammera, to ja prędzej porównałbym tą grę do władcy pierścieni - a przynajmniej dzisiejszą To była wojna o pierścień. Co turę odbieraliśmy go sobie. A, że razem mieliśmy rozmaite możliwości modyfikacji ruchu to spotykaliśmy się prawie co turę. Raz cyborg uciekł, ale go ściągnąłem z powrotem areną.

Otchłań nie jest taka zła, jeśli po drodze nie trafi się na przewagę Obcych nad Przedmiotami. Mnie zaatakował gwiezdny wampir - stąd 3 wytrzymałości. Da się przeżyć. Z przedmiotów jeszcze miałem różdżkę i różdżkę zniszczenia .. dzięki temu wszystkiemu zabrałem cyborgowi 3 punkty siły i jeden punkt mocy. Kilka razy do spotkań doszło jeszcze na skutek teleportacji, cyborgowi udało się raz jednym ruchem obejść całą krainę środkową i wrócić na pole, na którym stał - ze mną. Miał jako pierwszy różdżkę zniszczenia, ale mu zabrali zbójcy, a ja miałem okazję pierwszy dotrzeć do oazy :P. Twardzi poszukiwacze są w otchłani. A przynajmniej ci dwaj. Z czego mój pirat był opakowany prezentami, których cyborg nie posiadał, a mimo to robił ze mnie worek treningowy. Nawet kiedy miałem 4 siły przewagi udało mu się zabrać mój pierścień :p.Wymienialiśmy się nim chyba 8 razy na poszukiwacza :]. Dla poszukiwacza typu Kosmiczny Pirat otchłań jest idealnym dodatkiem, a od Cyborga lepiej się trzymać z daleka (zawsze może dodać 1 do ruchu) i pluć w niego czarami. Bez różdżki byłbym martwy. Ew. arcymag mógłby mnie ratować. Z rozgrywek ostatniego miesiąca to była prawdziwa rzeź i było najtrudniej przeżyć. Po śmierci cyborga jeszcze trochę pograliśmy i przeciwnik się poddał. Już miał nikłe szanse na wygraną. Skończyliśmy na tym, że wir wciągnął mnie z powrotem do nadprzestrzennej bramy. Jeszcze jedna wycieczka i byłbym jeszcze większy, a kiedy bym wyszedł to koronę miałbym już w kieszeni. Otchłań czyni cuda, kiedy ma się szczęście :].



Awatar użytkownika
Master
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 195
Rejestracja: środa 30 sty 2008, 16:01
Lokalizacja: Głogów
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Master » czwartek 07 lut 2008, 10:11

Achhhh kosmiczna otchłań, jeden z tych dodatków obok podziemi, smoków i mistrzów których (jeszcze) niemam. O podziemia i otchłań walczę właśnie na allegro.... ale czy coś z tego będzie?

EDIT:
Właśnie wczoraj kupiłem własną otchłań więc w okolicach przyszłego tygodnia, jak już trochę pogram to podzielę się wrażeniami :mrgreen:

Grałem już trochę i naprawdę mi się podoba. Siostra mojej dziewczyny praktycznie z otchłani by nie wychodziła (Astronauta), przez co wynosi z tamtąd dużo dobrego stuffu. Ja ja wtedy dopadam (Kosmiczny Wojownik + Arcymag) I koszę z co lepszych znajdziek :badgrin:

A tak poza tym arcymag nie może używać hełmów ale czy to dotyczy psionicznego hełmu as well?
Ostatnio zmieniony czwartek 07 lut 2008, 14:31 przez Master, łącznie zmieniany 1 raz.



Mecenas
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2008, 21:18

Post autor: Mecenas » środa 10 wrz 2008, 21:35

wydaje mi się, że dodatek Otchłań... jest zrobiony trochę w pośpiechu. Ale jest to dodatek mocno rozwojowy! można zmajstrować liczne karty przygód i postaci z filmów S-F... np: Blade Runner czy Star Wars, Alien, itp, itd...



Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: 7Tristan » środa 10 wrz 2008, 21:39

Uważam ,że postacie typu kosmonauta czy kosmiczny wojownik zupełnie są nie trafione. W ogóle sama plansza kosmiczna otchłań nie pasuje klimatem - można było ją nazwać magiczna otchłań i utrzymać w klimacie. I na litość Boską dajmy sobie spokój ze star warsami i innymi cudami w świecie Magii i Miecza bynajmniej nie świetlnego.



Mecenas
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2008, 21:18

Post autor: Mecenas » środa 10 wrz 2008, 21:59

7Tristan pisze:I na litość Boską dajmy sobie spokój ze star warsami i innymi cudami w świecie Magii i Miecza bynajmniej nie świetlnego.
tak jeżeli wyrzucamy ten dodatek... w innym wypadku trzeba rozruszać ten pomysł robiąc dodatki do dodatku...

owszem Star Wars trochę "wadzi" w tym klimacie MiM, no ale jeśli mamy do dyspozycji taki "kontrowersyjny" dodatek to naprawdę warto go lekko zmodyfikować!!
to widać w szczególności podczas gry, kiedy wchodząc na plansze tego dodatku umysł budzi się do świeżych pomysłów (Star Wars i jego świat to tylko czubek tej góry lodowej)
przy okazji polecam lekturę książek wydawnictwa AMBER z logo STAR WARS... tym naprawdę jest z czego wybierać w klimacie MiM!!!... no chyba, że ktoś nie czytał, więc nie wie o co chodzi; bo Gwiezdne Wojny to nie tylko Vader machający mieczykiem i groteskowe Ewok'i.... ;-)
Ostatnio zmieniony środa 10 wrz 2008, 23:19 przez Mecenas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » środa 10 wrz 2008, 22:08

Niedoeceniacie Otchłani. Ten dodatek ma olbrzymi potencjał, jest również odpowiednio fabularnie wprowadzony w świat MiMa. Polecam czytać instrukcję od deski do deski i wczuć się w historię :>


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Mecenas
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2008, 21:18

Post autor: Mecenas » środa 10 wrz 2008, 22:12

SeSim pisze:Niedoeceniacie Otchłani. Ten dodatek ma olbrzymi potencjał,
po zastanowieniu zgadzam się z Tobą!
ale jest warunek (oprócz tego co podałeś) dobra ekipa do giercowania... i można zrobić niezłą kampanię na parę godzin...



Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: 7Tristan » środa 10 wrz 2008, 23:05

SeSim pisze:Niedoeceniacie Otchłani. Ten dodatek ma olbrzymi potencjał, jest również odpowiednio fabularnie wprowadzony w świat MiMa. Polecam czytać instrukcję od deski do deski i wczuć się w historię :>
Sesim to nie tak ,że niedoceniam Otchłani O:) Podoba mi się zwłaszcza plansza i sposób poruszania po niej, dlatego czasami się tam wybieram. No ale kosmonauta już np mi nie pasuję - ale jest to tylko mały element dodatku O:)



Awatar użytkownika
jamis
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: piątek 09 sty 2009, 23:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: jamis » piątek 23 sty 2009, 18:45

Ten dodatek ma swój klimat pomimo, że nie jest to typowy świat jak w pozostałych dodatkach i daje olbrzymie możliwości, chociaż nie polecam iść tam zaraz po rozpoczęciu gry:)
Trochę nie doceniałem tego dodatku.



Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: yabollo » środa 19 sie 2009, 17:02

W ostatniej rozgrywce kolega z czterema punktami Wytrzymałości trafił w Otchłani do Strefy Radioaktywnej. Wyrzucił tam kostką 3 i stracił dwa punkty Wytrzymałości... Pozostały mu więc dwa punkty Wytrzymałości i trafił do... Pętli Czasowej i ponownie wrócił do Strefy Radioaktywnej gdzie znowu wyrzucił 3 i skończył grę...

Najlepsze jest to, że posiadał Skafander, ale zaryzykował licząc na to, że będzie mutował i zyska 2 punkty Siły lub Mocy ;)


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Kaktus+ » czwartek 20 sie 2009, 01:57

ja też miałem ciekawą partię. Wylosowałem Maga Chaosu, niby mocna postać...jednak posiada tylko 1 Siły. Pierwszy ruch, pierwsza karta - Kosmiczne Orki. 4 rzuty, 4 przegrane, 4 punkty wytrzymałości. Koniec gry...ale się wkurw...


Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » czwartek 20 sie 2009, 11:20

Dzięki temu właśnie Otchłań jest ciekawa :-p Mocarna postać może tam zginąć w try miga a słaba się wzmocnić :wink:
7Tristan pisze:Uważam ,że postacie typu kosmonauta czy kosmiczny wojownik zupełnie są nie trafione. W ogóle sama plansza kosmiczna otchłań nie pasuje klimatem - można było ją nazwać magiczna otchłań i utrzymać w klimacie. I na litość Boską dajmy sobie spokój ze star warsami i innymi cudami w świecie Magii i Miecza bynajmniej nie świetlnego.
Ale to przecież nie jest tak że krasnale czy skrzaty budują sobie rakietę z kamienia i lecą w kosmos tylko są niejako porywani w przyszłość (albo przenoszą się z własnej woli) :P Z kolei postacie z przyszłości mogą się cofnąć w czasie. A co do Star Warsów, dla mnie ta seria to mimo wszystko fantasy na nie sf bo to nie jest nasz świat w odległej przyszłości tylko zupełnie co innego :)


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Kaktus+ » czwartek 20 sie 2009, 14:33

Otchłań moim zdaniem jest jak najbardziej udanym dodatkiem. Przy odrobinie szczęścia, można ją przebyć bardzo szybko i bez bólów, jeżeli ktoś trafi tam wbrew swojej woli. Generalnie, przedmioty jakie są tam do zdobycia (nie licząc dodatków autorskich) są niesamowicie potężne. Wystarczy wymienić Piłomiecz, Energotopór, Platformę Antygrawitacyjną i wiele innych.
Poza tym, zawsze to jakaś odmiana i powiem świeżości. Nie wyobrażam sobie gry bez Otchłani, ale jak komuś nie pasuje, wystarczy nie włączać jej do rozgrywki. Moim skromnym zdaniem, jest o niebo lepsza niż przereklamowane Miasto.


Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: yabollo » czwartek 20 sie 2009, 14:44

Również wg mnie Otchłań to najlepszy oryginalny dodatek. Kiedyś moim ulubionym Poszukiwaczem był Astronauta, który ma bazową Siłę i Moc równą 3 i dodatkowo zaczynał jeszcze z Energotoporem, Hełmem Psionicznym i Skafandrem, czyli właściwie jego Siła i Moc na starcie wynosiła aż po 5 punktów. W dodatku zaczynał jeszcze w Kosmicznej Fortecy i mógł jeszcze zdobyć trochę ciekawych przedmiotów przed dojściem do Wiru... np. Platformę Antygrawitacyjną, czy Pancerz Bojowy :)


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...

Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20931
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 20 sie 2009, 14:47

Ano, ja w swym czwartoedycyjnym MiMie też nie wyobrażam sobie gry bez WKO ani Krypty Upiorów. Dokładnie, jak wcześniej mówiliście - można przejść na szybko, a też można łatwo zginąć na Obcym Wirusie, czy też na Orkach. A warto iść, bo Pas Podprzestrzenny czy Platforma, to przedmioty pożądania. No i Istota, która nas może wyteleportować na KW, chociaż my gramy, iż jak ktoś wyrzuci na min 6, to oficjalnie wygrywa grę, a my dalej kontynuujemy, a on sobie wybiera jakąś nagrodę z tych dostępnych przez Istotę (jako drugą rozgrywkę).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » czwartek 20 sie 2009, 17:44

Krypta Upiorów to z MM była a nie z MiMa :P Zresztą Jaskini też nie wydadzą bo to był polski wkład w starego MiMa a tym razem wydają wszystko w takiej samej formie jak wersja oryginalna.
Przy odrobinie szczęścia, można ją przebyć bardzo szybko i bez bólów, jeżeli ktoś trafi tam wbrew swojej woli.
No właśnie, tylko że jak masz pecha to może być niewesoło 8) No ale przecież na tym polega gra, nie można zawsze wygrywać i banowanie dodatku tylko dlatego że ktoś tam trafił niechcący i szybko zginął jest trochę niepoważne :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Ojciec Czas
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20931
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 81

Post autor: Ojciec Czas » czwartek 20 sie 2009, 18:15

HunteR pisze:Krypta Upiorów to z MM była a nie z MiMa :P Zresztą Jaskini też nie wydadzą bo to był polski wkład w starego MiMa a tym razem wydają wszystko w takiej samej formie jak wersja oryginalna.
Mój Przyjacielu, ja wiem o tym doskonale. Dlatego też gram z moimi własnymi planszami, nie czekam aż FFG wyda je.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD » niedziela 30 sie 2009, 21:36

Gdy ja gram zazwyczaj od razu wszyscy pchamy się do OTCHŁANI, ze względu żeby zdobyć przed innymi PLATFORMĘ ANTYGRAWITACYJNĄ i PANCERZ BOJOWY, oraz spotkać WSZECHMOCNĄ ISTOTĘ.


Tyle miałem do powiedzenia.

ODPOWIEDZ