Kraina Czterech Koron

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » poniedziałek 08 sie 2005, 09:19

Czar niewidzialnośc dodaje 25 punktów do skuteczności ucieczki. Widzę , że muszę na karcie to dopisać. Bardzo się przydaje zwłaszcza podczas walki z grupą wrogów lub z napakowanym bohaterem
Czyli jednak będą jakieś stastystyki? Ile ich dokładnie będzie i czy będą zapisanie na karcie bohatera czy gdzieś idziej?

A co do planszy to nie uważam że jest zła ale choć jest spory "jasny" kawałek planszy na nabrzeżu (co nadmieniłem wcześniej) to jednak jak pierwszy raz spojżałem na tą planszę to udeżyła mnie straszna ciemność tej planszy co w połączeniu z czarnymi granicami obszarów sprawiało wrażenie bardzo nieczytelnego. Możliwe że samo rozjaśnienie granić obszarów wystarczy i wszystko będzie ok.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

dasti
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2005, 16:01
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: dasti » poniedziałek 08 sie 2005, 20:03

Hej.

Skad mozna sciagnac instrukcje do K4K?

DST



Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » wtorek 09 sie 2005, 12:10

Dasti: pytaj LC na e-maila.

LC: mam kolejne pytanko związane z planszą. Czy karty takie jak miejsca, wrogowie itd. bedzie się umieszczać na planszy? Bo patrząc na nią zauważyłem że nie wszystkie obszary są tej samej wielkości więc na niektórych karty losu (te z miejscami i wrogami) mogą się nie zmieścić.
A przy okazji. Jak ma się sprawa z doświadczeniem? Czy tylko po zabiciu potworów będzie się je otrzymywać czy też w jakiśch innych okolicznościach? I czy po osiągnięciu konkretnej liczby exp. będzie się tylko zwiększać liczba mocy, siły i wytrzymałości czy też postać będzie nabywać nowe umiejętności?
I kolejne "przy okazji". Jaki właściwie jest cel gry? Czy chodzi o pokonanie innych graczy czy też może zdobyćie jakiegoś artefaktu albo dotarcie do konkretnego miejsca?

A tak wogóle to trzeba by się przejść do tych wydawców w większym gronie :twisted:
Wszyscy którzy wypowiedzieli się w tym temacie mają same pozytywne odczucia i to tylko na podstawie kilku zdjęć i strzępów informacji. Wydawcy mają całą grę i jeszcze nie mogą sie zdecydować.

EDIT:
Przeglądałem znowu karty na stronce i przyjżałem się karcie-nieznajomego Szaleniec. O co w tym chodzi? Czy ma to związek z fabułą czy to poprostu tak sobie?
A wogóle to powiało Matrixem :P


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
mrSin
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zapomniana Kraina
Posty: 43
Rejestracja: piątek 24 cze 2005, 18:13
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: mrSin » czwartek 11 sie 2005, 11:09

Spojrza³em tylko na projekt i....... TO KIEDY GRAMY :D
Jednakze na powa¿nie. Moim skromnym zdaniem jest na co czekaæ i gra zapowiada siê soczy¶cie. Szczególnie przypad³y mi do gustu projekty postaci, choæ prponowa³bym je obrobiæ na koñcu w Illustratorze. Photoshop to ¶wietne narzêdzie jednak¿e w wypadku gry lepiej sprawdzi³oby siê bardziej rysunkowe przedstawienie postaci. Jak na mój gust bohaterowie ( w wiêkszo¶ci przypadków ) s± zbyt rzeczywi¶ci. Generalnie widaæ, i¿ jest to jedynie nieco przerobione zdjêcie.
Ogólnie jednak jest super


Reality as you know it, is a lie

Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » wtorek 16 sie 2005, 01:49

HunteR pisze:Czy karty takie jak miejsca, wrogowie itd. bedzie się umieszczać na planszy?
Tak oczywiście i wierz mi jest wystarczająco miejsca na planszy, najmniejsze pola są nieznacznie większe od kart.
Jak ma się sprawa z doświadczeniem?
Punkty doświadczenia zdobywasz za:

Odkrycie nowego miejsca
Rzucenie czaru
Spotkanie z Nieznajomym
Spotkanie z Przyjacielem
Walka wygrana (gdy przeciwnik pozostał przy życiu)
Walka z innym bohaterem
Walka zakończona przegraną
Walka zakończona remisem
Wykonanie zadania
Znalezienie przedmiotu
Zmiana w Wampira lub Wilkołaka
Kradzież – udana (tylko Złodziejka)
Kradzież – nieudana (tylko Złodziejka)
Ucieczka przed przeciwnikiem

Po przejściu na kolejny poziom nie zdobywasz żadnych dodoatkowych umiejętności. Przynajmniej w podstawce :)
Jaki właściwie jest cel gry?
Są przewidziane dwa zakończenia gry, wybór należy do gracza. W czasie rozgrywki gracze muszą odnaleźć 4 kamienie runiczne, które w finale pozwolą im otworzyć wrota którymi z innego wymiaru przybędą wraz ze swą armią Władcy Zagłady, lub mogą zniszczyć kamienie i wrota.
...przyjżałem się karcie-nieznajomego Szaleniec.
To taki przerywnik, ale w sumie gracz dostaje za spotkanie z nim punkty doświadczenia. W pewnym sensie ma to też związek z fabułą. Zresztą jak tylko wrzucę instrukcję na stonkę co uczynię w ciągu kilku następnych dni, zorientujesz się co i jak.

Jeżeli chodzi HunteR o ucieczkę to nie statystyka, po prostu możesz walczyć lub próbować uciec, a żeby uciec musisz spełnić pewne wymogi (wykonać rzut 2 kostkami sześciennymi + Siła Bohatera + Moc Bohatera + Poziom Doświadczenia) i czar niewidzialność bardzo w tym pomaga. Nazwałbym to raczej akcją niż statystyką.

mrSin niestety nie posiadam Illustratora co do zdjęć to nawet nie staram się tego ukrywać, w sumie nawet na stronie umieściłem kolejne fazy 'przerabiania' mojego brata na potrzeby karty praca.

Co do instrukcji mam pytanie czy bardziej odpowiednie Waszym zdaniem byłoby, aby kamienie runiczne były zdobywane losowo podczas rozgrywki czy może powinny się znajdować w ściśle określonych miejscach i aby je zdobyć gracz musiałby odwiedzić te miejsca - w każdej z lokacji musiałby rzucić kostką, by sprawdzić co mu się przydarzyło itd. Bo sądzę, że takie rozwiązanie trochę uatrakcyjniłoby rozgrywkę... nowe przygody, questy itd



Awatar użytkownika
mutombo [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 146
Rejestracja: sobota 14 maja 2005, 22:27
Lokalizacja: Z krainy czterech koron
Płeć:

Post autor: mutombo » wtorek 16 sie 2005, 11:40

bedzie ciekawe jak wzycie wejdzie opcja numer dwa.... bedzie sie ciekawiej gralo i sie mozna bardziej wkrecic.... druga opcja jest moim zdaniem lepsza


"...ciało puszczone raz, puszcza sie cały czas..."

Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 11627
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi » niedziela 21 sie 2005, 15:42

Wiem że może głupio pytam ale może ktoś dać link do obecnej wersji K4K bo niestety jestem w trasie i pisze na kolanie laptopa i niestety niemam zbytnio czasu myśleć jak niejest to ogulno dostępne yto prosiłbym o linka na priv lum mail. Z góry dzięki


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » wtorek 23 sie 2005, 03:36

Wrzuciłem właśnie instrukcję na stronę, znajdziecie ją tutaj. Nie wrzuciłem jeszcze opisów pól ponieważ ciągle pracuje nad kolejnymi zmianami - chodzi mi o wspomniane wcześniej przeze mnie przypisanie konkretnych kamieni runicznych do konkretnych lokacji. Oczywiści muszę to jeszcze przetestować...



Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » sobota 27 sie 2005, 22:02

Co do instrukcji mam pytanie czy bardziej odpowiednie Waszym zdaniem byłoby, aby kamienie runiczne były zdobywane losowo podczas rozgrywki czy może powinny się znajdować w ściśle określonych miejscach i aby je zdobyć gracz musiałby odwiedzić te miejsca - w każdej z lokacji musiałby rzucić kostką, by sprawdzić co mu się przydarzyło itd. Bo sądzę, że takie rozwiązanie trochę uatrakcyjniłoby rozgrywkę... nowe przygody, questy itd
Uważam że umieszczanie ich w określonych miejscach to zbyt duże uproszczenie bo każdy wiedziałby odrazu gdzie iść. Umieszczanie ich w talii kart losu też uważam za niezbyt dobre rozwiązanie bo ktoś mógłby mieć fuksa i zdobyć wszystkie w ciągu kilku tur. Najlepiej chyba byłoby umieścić w kartach losu jakieś zadanka za które można by dostać kamień. Jest przypadek (bo nigdy nie wiesz co wyciągniesz) i jest utrudnienie (bo niekoniecznie musi Ci się udać wykonać zadanko).
Punkty doświadczenia zdobywasz za:
No cóż. Strasznie dużo tych opcji zdobycia expa. Właściwie każda akcja kończy się zdobyciem exp a do zwiększania jest niewiele.

PS. Wielkie dzięki za instrukcję. Jak przeczytam od dechy do dech to powiem co o tym sądę (choć i tak od pierwszej wzmianki i pierwszych zdjęć jestem pod dużym wrażeniem).

-EDIT- Dodano Sob Paź 01, 2005 5:35 pm

Temat już lekko zakurzony. Obiecałem że jak przeczytam instrukcję to dam znac co o tym myślę (a dopiero niedawno miałem czas). No więc tak. Sama instrukcja bardzo ładne zrobiona i przejżyście napisana. Fakt że dla starych wyjadaczy związanych z MiMem od dwien, dawna (czyli miedzy innymi uzytkowników tego forum) może się ona okazać zbyt dosadna. Wszytsko jest dokładnie tłumaczone i zaznajomionych może to wkurzać jednak dzięki temu nowi gracze którzy nie mieli przyjemności zagłębienia się w świat Magii i Miecza będą usatysfakcjonowani gdyż dowiedzą się wszystkiego.
Teraz co dos amych zasad to uważam że są wporządku. No, może trochę zbyt podobne do tch z MiMa ale myślę że to nawet dobrze. Poprostu "stara gwardia" poczuje się jak w domu a że zasady MiMa był bardzo dobre (w większości) to i inni nie będą mieć problemów.

Teraz odnośnie gry. Czy są już jakieś nowe informacje na temat wypuszczenia K4K na rynek? Czy są jakiekolwiek nowości?
LC, czekamy...

Porządki Valdi
Ostatnio zmieniony sobota 05 sty 2008, 07:32 przez HunteR, łącznie zmieniany 1 raz.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » sobota 01 paź 2005, 22:52

Czekam, czekam.... i powoli tracę już nadzieję na wydanie tej gry. Chyba że szybciej uda mi się ja wydać w wersji anglojęzycznej :)
Jeżeli chodzi o G3 to wiem tylko tyle-cytuje: 'do końca września powinienem mieć zakończone testy gry'. Więc jeszcze chwile muszę poczekać, jak nie to zacznę wszystko od nowa - kontakt z innym wydawnictwem, lub zacznę szukać alternatywnego rozwiązania. W każdym razie nie odpuszczę sobie i K4K nie wyląduje w mojej 'szufladzie'.

Przygotowuje również małe modyfikacje gry - w szczególności eliminacja większości żetonów oraz zmiana wyglądu karty bohatera - ilustracja

Na mojej stronie możecie również zobaczyć kilka zdjęć z testów wersji 2.04.



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » niedziela 02 paź 2005, 12:59

Heh, fajnie sie to wszystko zapowiada ale chyba nigdy w to nie bede mogl zagrac ... :roll:


Obrazek

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: HunteR » niedziela 02 paź 2005, 16:07

Ta karta jest boska :D istny majstersztyk :D Zmień szybko tą starą na tą nową a tym bucom z wydawnictwa to się należy porządny kop w dupę. Nie widzą potencjału i świetności tej gry i przez ich głupie zastanawinie się my nigdy w to nie zagramy. Takie jest moje zdanie.
Jeśli zmienisz wydawcę to chciałbym zobaczyć miny tych dziadów którzy Ci odmówili wtedy kiedy gra odniesie sukces (a napewno odniesie, musi tylko trafić do sklepów).


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » niedziela 02 paź 2005, 23:52

Chmmm, nie ma się co denerwować :) Ja nie tracę zapału wręcz przeciwnie... mam nowe pomysły i ciągle dążę do tego, by wydać K4K i inne gry. Jeżeli chodzi o G3 to nie napisałem że nie chcą itd. (co nie mniej jednak zakładam - różnie to może być) po prostu ciągle cierpliwie czekam. Nie mniej jednak rozglądam się za alternatywą...



SenDZIA
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 03 paź 2005, 23:27

Post autor: SenDZIA » poniedziałek 03 paź 2005, 23:27

sorry, że się wtrącam, ale już nie moge na to dłużej patrzeć. Zaszło tu jakieś nieporozumienie. Obserwuje forum od jakiegoś czasu i wkońcu zdecydowałem się wtrącić bo bardzo mnie irytuje jedna sprawa, jakoś nie mogę z tą myślą spać.
K4K wszystkim wtajemniczonym (między innymi mi - też troche po necie polatałem) się podoba , chcieliby wkońcu mieć możliwość kupna gry…. ALE!!! . Nie wiem, czy to wina polskiego rynku, który jest troche jak nasi politycy( czyli nie wiadomo o co chodzi :D ), czy może jest jakiś inny powód , bo ja zawsze myślałem , że jak jest zapotrzebowanie to i musi być sprzedaż. No , ale może ten cały rynek gier planszowych nie przynosi korzyści , więc od razu dajmy Se spokój i zmieńmy zainteresowania , bo niedługo wydawnictwa będą nam dawać takie kicze (za 200-300zł – zachodnie bzdety w stylu spider-mana i królewny śnieżki, bo właśnie w kinach jest premiera nowej wersji) , że i tak nikt nie będzie chciał grać , a chodzi chyba o to żeby wydali to co się ludziom podoba , a nie IM.
Jeśli w którymś momencie się myle, to niech mnie KTOŚ sprostuje.



Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: wilczy » wtorek 04 paź 2005, 00:36

Moim zdaniem masz rację. Jednak ONI mogą pomóc ze swoją kasą (mowa o dużych wydawnictwach) więc warto próbować jak LC próbuje. ONI po prostu nie chcą wydawać swoich pieniędzy na projekty, które ONI uważają za ryzykowne - to cyniczne, brutalne, ale niestety też bardzo rozsądne. Inna sprawa, że czasem warto zaryzykować.

Witam na Forum, wtrącaj się częściej, kiedy tylko zechcesz (i z poszanowaniem regulaminu 8) )


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...

SenDZIA
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 03 paź 2005, 23:27

Post autor: SenDZIA » wtorek 04 paź 2005, 01:26

Dzięki za przywitanie !
Pewnie wszyscy mają racje . To zależy tylko od punktu widzenia. Ale racje są zawsze różne , jedne większe , drugie mniejsze. A co do biznesu , no cóż mój znajomy ma zwyczaj mawiać "trzeba włożyć, żeby coś wyjąć" , a on wie co mówi bo się tym zajmuje. Ryzyko jest, oczywiście jak zawsze (samo życie). Ale zboczyłem troche z tematu , chciałem tylko powiedzieć : moim zdaniem cały ten bój o K4K trwa zdecydowanie za długo i nie mogę się doczekać kiedy napisze na forum "Wilczy kopsnij jakieś namiary na dodatki do K4K" :D

Tylko jeszcze słowo do LC:
-LC ja bym się zastanowił nad własnym wydaniem gry , nie może to kosztować fortuny, a na pewno nie będzie droższe od pieniędzy. Na początek jest tu paru chętnych co gre z chęcią sprawdzą :D



Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 11627
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi » środa 05 paź 2005, 14:29

Niestety drogi SenDZIO mylisz się, niestety nie zawsze, jeżeli jest zapotrzebowanie można wypuścić produkt do sprzedaży poza tym trudno jest określić popyt, ponieważ mało osób grywa gry planszowe mówię to z pełną odpowiedzialnością. 200 osób to jest niestety niewiele i przy takim nakładzie nikt by się raczej nie zdecydował na dystrybucje gry, niestety nie wiem jaki był zamiar co do nakładu ale i tak był by (może będzie) niski. Jeżeli chodzi o zachodnie gry w stylu Spidermana to takowych nie widziałem, jedynie wychodzą kopie monopolu albo riska, ale to gry bardziej rodzinne lub strategiczne czego do Fantasy napewno się nie porówna.

Odpowiadając na 2 post.
hehe "własnym wydaniem gry" hmm wątpię żeby ktoś mógł sobie to tak sam wydać po pierwsze trzeba mieć duużo kasy po drugie troszkę znajomości, trzeba to zapodać do jakiejś drukarni potem rozprowadzić na całą Polske także prywatnie niema szans tego wydać. LoonyCount mógłby wydać to jedynie tak jak Lukas sprzedaje dodatki, czyli na zamówienie drukować (albo u siebie albo i w drukarni) każdemu z osobna i to chyba jedyna okazja prywatnego "wydania" gry, oczywiście niemożliwe jest zamieszczenie gry na jakiejś stronie internetowej, ponieważ od razu by ludzie zaczęli ingerować w nią na swój sposób.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » środa 05 paź 2005, 20:19

Valdi pisze:LoonyCount mógłby wydać to jedynie tak jak Lukas sprzedaje dodatki, czyli na zamówienie drukować (albo u siebie albo i w drukarni) każdemu z osobna i to chyba jedyna okazja prywatnego "wydania" gry...
:D Dlaczego zakładasz, że nie ma innej opcji. Zresztą, polskie drukarnie w moim przypadku raczej odpadają, chociaż nie wiem być może się też rozejrzę. Niedzielę spędziłem przy kompie wysyłając zapytania ofertowe do firm w Chinach, USA i UK, tak by się zorientować co i jak z samodzielnym wydaniem gry. Wydaje się mi że myślisz że jestem gościem, którego stać jedynie na drukareczke i kilka kartek foto papieru, żeby sprzedawać grę samoróbkę przez wąskiemu gronu odbiorców.

Rozważam takie rozwiązanie (ale pozostaje mi jeszcze kwestia, czy na początek - polskojęzyczna wersja czy anglojęzyczna). Poszukiwania polskiego wydawcy, wynikają z prostej przyczyny, nie mieszkam już w Polsce i wygodniejsze dla mnie byłoby gdyby ktoś inny zają się dystrybucją itd.

Jeżeli chodzi o 'Spidermena' to musze się zgodzić z SenDZIĄ :D mnóstwo jest gier w tym stylu chociażby w Toy'R'Us - możesz sam sprawdzić - tutaj Z tym, że gry fantasy sie nie ukazują, tylko klony monopolu i riska... chmmmmm z tym też się nie zgodzę :)

Jednak nie o to chodzi... chodzi przede wszytkim o to że gra i tak się ukaże w tej czy innej formie...



Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » środa 05 paź 2005, 21:49

Interesuje mnie tylko wersja PL :D


Obrazek

Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim » środa 05 paź 2005, 23:00

Ja wypowiem się na temat karty bardzo krytycznie. Uważam, że jest przerost formy nad treścią. Ta karta wygląda jak reklamówka pokazująca co autor potrafi zrobić w programach graficznych. Karta powinna być prosta i czytelna a przy tym ładna. Dominującym elementem karty powinien być rysunek bohatera, który sam w sobie już jest wspaniałą ozdobą, tutaj elfka wygląda jak jedna z wielu ozdóbek na karcie. Dobrym przykładem dobrej karty jest poszukiwacz z MiM: karta bardzo prosto zaprojektowana (Prościej funkcjonalnej kart zaprojektować się nie da), ale dzięki ładnym obrazkom i czytelnemu przekazowi jest bardzo ładna w swej prostocie. Powinien pan przyjrzeć się kartom bohaterów z innych gier, takich jak:
Labirynt Czarnoksiężnika (graficznie gra jest kiepska ale karty postaci są dobrze zaprojektowane) http://www.rebel.pl/product.php/1,371/5 ... znika.html,
Dungeoneer http://www.gry-planszowe.pl/article.php ... oneer.html
Return of The Heroes http://www.gry-planszowe.pl/article.php ... eroes.html,
Runebound http://www.rebel.pl/product.php/1,371/2 ... tion-.html
A teraz konkretnie powiem co mi się nie podoba w tej karcie:
1) Pola z wilkołakiem i wampirem wyraźnie odróżniają się od reszty i nie trzeba oznaczać ich dodatkowo różnokolorowymi postaciami, którym daleko do klimatu fantazy.
2) Niby błaha rzecz, ale po co ramki dwukolorowe wokół pól przeznaczonych na żetony. Jeden kolor w zupełności wystarczy. Tylko tarczkom dobrze z dwoma kolorami.
3) Na karcie niepotrzebne są kostki, które na dodatek gracza wprowadzają w błąd. Według cyfr na konturze postaci wynika, że się rzuca jedną kostką.
4) Ramka wokół bohatera mi się nie podoba, bym ją zlikwidował, na kartach wersji testowej jej nie ma i postacie dobrze wyglądają. Ewentualnie zlikwidował bym sam czerwony dół ramki.
5) Wydaje mi się że pola siły, mocy, życia i złota są za duże lub bohater jest za mały. Jeśli to pola są za duże to powinieneś je zmniejszyć.
6) Na wersji testowej widać że środek karty to kamień tak samo jak ramka. Na tej karcie widać pośrodku żarówiasto czerwono pomarańczową plamę z bardzo lekko zaznaczoną jakąś teksturę.
Teraz uwagi i propozycje:
1) Na konturze postaci, 2(1) powinieneś napisać też na drugim ręku.
2) Powinieneś poszerzyć kartę, w tej chwili elfka wciśnięta pomiędzy tarcze i tekst wygląda jak sardynka w puszce.
3) Zastanawiam się czy nie powinieneś się zastanowić nad umieszczeniem białych cyfr oznaczających siłę, moc, życje i złoto na odpowiadających im polach, zamiast dodatkowych kółek, jedynie siła by musiała mieć inny kolor tła bo na żółtym kiepsko by było widać białą cyfrę.
Mówiąc szczerze bardziej mi się podoba karta bohatera z wersji testowej lepiej jest zaprojektowana, jedyne co bym zmienił w niej to miejsca ustawiania żetonów złota, życia i doświadczenia: złoto na miejsce doświadczenia, życie na stare miejsce złota a doświadczenie na górę karty na stare miejsce życia, czyli wszystkie ustawienia tak jak na karcie poszukiwacza z MiM plus doświadczenie na górze. Nowa karta jest praktyczniejsza bo żetony nie będą walały się po bokach lecz będą leżały w miejscach dla nich przeznaczonych, ale wadą tej karty jest nadmiar ozdóbek i efektów graficznych zupełnie niepotrzebnych i nachodzących na siebie.




Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » czwartek 06 paź 2005, 01:14

Anonim pisze:Ja wypowiem się na temat karty bardzo krytycznie. Uważam, że jest przerost formy nad treścią.


Być może, choć każdy element – z wyjątkiem dwóch kostek jest przemyślany i ma coś na celu - zresztą to jest pierwsza próba przerobienia karty bohatera. Niektóre uwagi widzę, że wynikają po prostu z braku wyjaśnienia (z mojej strony) elementów karty.
Wiec tak:

Ad.1.
Sadze, że masz na myśli zielona i czerwona postać - więc są to pola do zaznaczania za pomocą kamieni (identycznych jak to miało miejsce w Labiryncie Czarnoksiężnika) - choroby i zatrucia. Nie wiem więc jak można zrobić te pola bardziej w 'klimacie fantasy'. uznałem, że tak będzie bardziej czytelnie - postać trzymająca się za brzuch - zatrucie, postać trzymająca się za głowę - choroba.
Ad.2. Dlatego, że ramka wokół karty jest tymczasowa i będzie bardziej komponowała się z pozostałymi elementami karty.
Ad.3. Zgadzam się, nie pomyślałem o tym.
Ade.4. Nie wiem o jaką ramkę dokładnie chodzi, gdyż jeżeli chodzi o ramkę w postaci elipsy za bohaterem - to jest ona identyczna z wersja testowa (mowa oczywiście o wersji 3.0 - chyba że mówisz o wcześniejszych wersjach.
Ad.5.Pola są ok, zmieniłem żetony mocy, siły itd na wieksze – poza tym gracz układa z nich aktualny stan danej cechy – np. z dwóch jedynek układasz 11.
Ad.6. Fakt :D

Ad. uwagi i propozycje:

Ad.1 Zgadzam się w zupełności.
Ad.2. Też się z tym zgadzam.
Ad. 3. Tutaj musze trochę zaoponować, na karcie nie ma praktycznie żadnej ozdóbki :D tylko konkretne pola, np. czaszki u góry - pola charakteru - zaznaczenie aktualnego charakteru bohatera przez ustawienie na odpowiednim polu kamienia o określonym kolorze. Tak samo jest z innymi elementami karty. Początkowy stan siły, mocy itd, dałem na oddzielnych 'kółkach' żeby były cały czas widoczne, tak by podczas ustawienia żetonów czy kamieni nie zostały przysłonięte.

Jeżeli chodzi o karty innych kier to są mi bardzo dobrze znane :D (zwłaszcza, że mam te gry - z wyjątkiem Labiryntu :( ) ale dzięki za linki, mimo że wpadam tam kilka razy dziennie podejrzeć co się dzieje :D

Dzięki za uwagi. Niedługo postaram się wrzucić propozycję finalnej karty bohatera.



SenDZIA
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 03 paź 2005, 23:27

Post autor: SenDZIA » czwartek 06 paź 2005, 02:05

Na początku w ramach wyjaśnienia: używając stwierdzenia „w stylu spider-mana i królewny śnieżki” nie miałem na myśli konkretnych gier, a raczej ogół planszówek, które powstają w oparciu o obecne hity kinowe, a ich stosunek jakości do ceny jest marny :( .
Jeśli o mnie chodzi, to nie interesują mnie trendy panujące w mediach. Jeśli jakaś gra mi się podoba to tylko i wyłącznie bo sam tak uważam. Każdy lubi coś innego.
Dla mnie osobiście nie ma większego znaczenia, czy grę kupi 5,10 czy (MOŻE 200) osób, natomiast ja na pewno ją kupie, choćby z ciekawości.
Nawiązując do wypowiedzi anonima o karcie postaci , częściowo się zgadzam (czytelność całości to podstawa), jednakże prośba do LC nie zmień całej gry w „czarno białe ksero” :D Mowa ciągle o prostocie gry, ale z drugiej strony jeśli gra będzie bardziej rozbudowana, może wprowadzić dodatkowy stopień trudności. Przez co stanie się bardziej interesująca. A dla mniej wymagających graczy można dołączyć karty do „Piotrusia” :lol: . Do czego dążę jak już Valdi wspominał, to nie jest gra familijna (poniżej 3lat) .

Odpisując do wypowiedzi Valdi-ego na temat wydania gry na własny koszt:
„trzeba mieć duużo kasy po drugie troszkę znajomości, trzeba to zapodać do jakiejś drukarni potem rozprowadzić na całą Polske także prywatnie niema szans tego wydać „

W Polsce od dłuższego czasu panuje pewna choroba Pt:”Nic nie będę robił, bo i tak będzie z tego kicha”
Myśle, że wymyślił to ktoś komu nie chciało się ruszyć tyłka, albo GŁOWY , bo wolał się uwalić i narzekać jak to jest żle... Nie prawdą jest, że trzeba mieć „fure, skóre i komóre”. Może po prostu zacząć od czegoś małego i małymi kroczkami do przodu. Choćby miałyby być to domowe wydruki. A jeśli nawet to co z tego , pewnie tylko tyle , że wydruki byłyby w lepszej jakości niż te z drukarni.

Ja nie będę nikogo żywcem zakopywał . LC życze pozytywnych rozwiązań :idea: .



Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim » czwartek 06 paź 2005, 11:05

Do LC
Zwracam honor, przyznaję się że instrukcji nie czytałem i opierałem się tylko na wyglądzie karty. Więc po tych wyjaśnieniach zostają tylko cztery punkty wad.
1) Niby błaha rzecz, ale po co ramki dwukolorowe wokół pól przeznaczonych na żetony. Jeden kolor w zupełności wystarczy. Tylko tarczkom dobrze z dwoma kolorami.
2) Na karcie niepotrzebne są kostki, które na dodatek gracza wprowadzają w błąd. Według cyfr na konturze postaci wynika, że się rzuca jedną kostką. W instrukcji napewno są opisane czynności związane z tym konturem więc nie potrzeba wprowadzać kostek na karcje.
3) Ramka wokół bohatera mi się nie podoba, bym ją zlikwidował, na kartach wersji testowej jej nie ma i postacie dobrze wyglądają. Ewentualnie zlikwidował bym sam czerwony dół ramki.
4) Na wersji testowej widać że środek karty to kamień tak samo jak ramka. Na tej karcie widać pośrodku żarówiasto czerwono pomarańczową plamę z bardzo lekko zaznaczoną jakąś teksturę.
Tam gdzie mówiłem o wersji testowej chodziło mi o wersję drugą gry której zdjęcia są na stronie LC. Mówiłem o poserzeniu karty, ale teraz uwarzam że cała karta powinna być trochę większa żeby był większy prześwit pomiędzy jej elementami, w tej chwili elementy na karcje są za bardzo ściśnięte.




Awatar użytkownika
LC
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: sobota 18 cze 2005, 13:05
Lokalizacja: Londyn
Płeć:

Post autor: LC » środa 02 lis 2005, 20:36

W najbliższym czasie udostępnie na stronie komplet materiałów do tej gry, najprawdopodobniej wrzuce też layouty kart itd. Nie wiem dokładnie kiedy znajde na to czas, ale postaram się z tym uporać do przyszłego tygodnia.



Hugo
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 25 paź 2005, 23:31

Post autor: Hugo » sobota 05 lis 2005, 21:38

widzę ze już zaczynasz powoli wrzucać. BRAWO!!! nie kazdy by się zgodził rozdawać ludziom za darmo grę nad ktora siedzi bitych kilka lat. brawo brawo brawo Niektorzy powinni sie od ciebie uczyć. Zresztą może na tym dobrze wyjdziesz. Jak gierka zdobedzie popularność to może jeszcze zbijesz kase na dodatkach. Jak wydawca zobaczy ze ludzie chca w to grać to sam chetniej wyda.



ODPOWIEDZ